Permalänk
Medlem

Tillåten stream musik?

Vilken musik får man använda till att streama med?

Snabba svar uppskattas!

Visa signatur

Moderkort: ASUS X99-A| RAM: 16gb Corsair LPX 2666 mhz | Procsessor: Intel Core i7 5820K kyld av en Noctua NH-D14 | Grafikkort: Gigabyte GTX 970 G1 | Minne: 120gb Intel 330 SSD, Seagate Barracuda 1tb HDD. | Chassi:Fractal Design Define S.

Permalänk
Medlem

Spotify?

Vad vill du göra? Lyssna på streamad musik?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Rekordmedlem

Den som inte är upphovsrättsskyddad, eller den där du betalar för att få rättigheterna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vad vill du göra? Lyssna på streamad musik?

Förmodligen live-streama spelsessioner eller liknande.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Skrivet av Mat1n:

Vilken musik får man använda till att streama med?

Beror ju på var den ska streamas till, din egen toa eller ut på the internetz.

Permalänk
Medlem

Yes det ska vara till en stream på Twitch.tv

Visa signatur

Moderkort: ASUS X99-A| RAM: 16gb Corsair LPX 2666 mhz | Procsessor: Intel Core i7 5820K kyld av en Noctua NH-D14 | Grafikkort: Gigabyte GTX 970 G1 | Minne: 120gb Intel 330 SSD, Seagate Barracuda 1tb HDD. | Chassi:Fractal Design Define S.

Permalänk
Skrivet av Mat1n:

Yes det ska vara till en stream på Twitch.tv

Då vet jag inte, då det e copyright på musik, iaf på youtube videos, är inte helt säker på just Twitch, men de har liknande system.

Permalänk
Avstängd

Spotify är tillåten att strömma för att lyssnas av dig och dina "nära och kära".

Fast man får väl inte spela upp musiken för allmänheten eller i vinstsyfte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har lite koll på Twitch(eftersom jag hänger där).
man får inte använda spotify(för spotify alltså)
dock så kan du använda det ändå, om du aldrig visar att det är det du använder.
Youtube är helt okej vad jag vet, sett massor som spelar upp musik så. och ingen admin har sagt något.
har sett folk som använder winamp osv också... gissar på att det är piratkopierat då ^^.

Hursomhelst, spela upp vilken musik som helst typ. Så länge du inte visar hur.
Och uppmana aldrig någon annan till att begå brott. tex ladda hem låten om du vill.
för då blir du bannad dirr.

och kom ihåg att DDOS även är en kriminell handling.

Permalänk
Medlem

kör någon bra track från soundcloud av någon okänd artist som har igång nerladdning på sin låt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

kör någon bra track från soundcloud av någon okänd artist som har igång nerladdning på sin låt

fast... jag vet till 100% att Twitch Staff inte säger något om du kollar på ett musik klipp på youtube.
Har sett, och vet att admins var där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mat1n:

Vilken musik får man använda till att streama med?

Snabba svar uppskattas!

Inget, förutsatt att artisten klargjort att du har rätt att sprida materialet på nätet. Jag föreslår att du kollar in t.ex Bandcamp, Soundcloud, Newgrounds osv och samlar på dig shyssta låtar där skaparna låter dig använda dem fritt

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Navicula:

Inget, förutsatt att artisten klargjort att du har rätt att sprida materialet på nätet. Jag föreslår att du kollar in t.ex Bandcamp, Soundcloud, Newgrounds osv och samlar på dig shyssta låtar där skaparna låter dig använda dem fritt

Fast deras licensavtal tillåter knappast att du använder låtarna i kommersiellt syfte?

Detta är för övrigt svårt som tusan, egentligen så måste du nog gå samma väg som en vanlig radiokanal. DVS att du betalar till Stim och använder deras licens. Men det är ju om du ska vara 100% korrekt.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

http://ocremix.org/ - Gratis och tillåten musik.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mat1n:

Vilken musik får man använda till att streama med?

Jag vill föreslå Renard. Han gör grym elektronisk musik, det finns så jäkla mycket att välja på och han supportar piracy helt och hållet (enligt hans FAQ)

http://www.lapfoxtrax.com/

Skrivet av Tejprullen:

Fast deras licensavtal tillåter knappast att du använder låtarna i kommersiellt syfte?

Detta är upp till artisterna, de styr hur de vill dela sin musik. Bara att höra med artisterna enskilt.