Permalänk
Medlem
Skrivet av raggelito:

Vet inte om det är cydia som är överbelastat eller om något gått snett i min jailbreak, men jag lyckas inte installera någonting från cydia..

Det är Cydia som är överbelastat.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv

Verkar lite som jailbreaken blev en flopp? Många som inte får det att fungera verkar det som. Och det verkar inte vara en untehtered break va? Läst om många som får problem när de startat om sina jeailbreakade devices. Har inte provat själv ännu men tänkte ta en av mina reserv iPhone's och testa ikväll.

Permalänk
Medlem

Vågar man köra in denna?
Läser om många som får hängda telefoner mm. Kanske ska avvakta och låta buggarna lösas först.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skäggig legend

Min tutar och kör som vanligt med Jailen på min iPhone 5 - 6.1. Installerade direkt NCsettings (Bättre än SBsettings) och SwipeAway som "dödar" alla appar. Ska precis ändra Rootlösen nu när jag är på jobbet (Mac).

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Lyckades få in SBSettings iaf. Får nöja mig med det tills betalningssystemet fungerar igen.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ozo64:

Lyckades få in SBSettings iaf. Får nöja mig med det tills betalningssystemet fungerar igen.

Varför valde du SBsettings?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Varför valde du SBsettings?

Snabb åtkomst till att stänga av wifi bland annat.

Permalänk
Medlem

Kunde inte vänta så har jailat den nu.
Får se hur det funkar. Skönt att få bort den lastgamla versionen man körde med.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Det här ser lovande ut: http://www.jailbreakqa.com/questions/32462/frequently-asked-q...

Uppgraderar du till 6.0 eller högre kan du inte nedgradera. Dock tror jag inte att du ångrar dig, i värsta fall kan du ju åka till närmaste Apple-butik och kolla på iPad 2 där, troligen har de 6.x installerat.

EDIT: Har du aldrig sparat SHSH-blobbarna så går det inte. Då är det iOS 6.1 som gäller.

Tackar för länk, ska kolla in den.

Läste någonstans att det skulle gå, om man har shsh blobs. Jag har ju min redan jailbrekad, så kan ju spara shsh om de nu inte redan är det automatiskt tack vare jailbreak.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Allt funkar som smort nu, gjorde en helt ren installation igår och har inte märkt några buggar alls. Allt flyter på finfint, iOS är lika snabbt med som utan jailbreak. Det enda är väl att betalappar och lite från BigBoss repo inte går att få ner än, men förmodligen imorgon.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Väderappen funkar inte samt den ändrade tidzon på min telefon så klockan blev fel.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Väderappen funkar inte samt den ändrade tidzon på min telefon så klockan blev fel.

väderappen funkar för mig och klocka vart inte fel för mig heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av XboxGamern:

väderappen funkar för mig och klocka vart inte fel för mig heller

Iphone 5? http://www.idownloadblog.com/2013/02/04/fix-for-weather-bug-o...

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ozo64:

Snabb åtkomst till att stänga av wifi bland annat.

Testa NCsettings. Mycket smidigare och snyggare! Jag slängde ut SBsettings så fort det fanns som ersättare

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Skäggig legend

Bara min telefon som klockan gick tillbaka en timme på? Tur att sambon väckte mig!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Bara min telefon som klockan gick tillbaka en timme på? Tur att sambon väckte mig!

Nej samma här. Jag såg det dock igår så jag fixade det då. Av ngn anledning så sätts tidzonen till GMT när man jailbreakar så därför blir klockan fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Testa NCsettings. Mycket smidigare och snyggare! Jag slängde ut SBsettings så fort det fanns som ersättare

Galet mycket snyggare. Tack för tipset!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av HerrNilsson30:

Inga problem! Kan passa på att tipsa om en till snygging till NC. Den heter "BlurriedNCbackground". Förbannat snyggt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem

Jepp. Det blev ett byte till det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Inga problem! Kan passa på att tipsa om en till snygging till NC. Den heter "BlurriedNCbackground". Förbannat snyggt.

tackar, den var snygg! måste testa

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Tjusigt. Det kör vi på.

Permalänk
Medlem

Detta är väl då i stora slängar vad jag har dragit in.
Fler tips?

NCSettings with BlurriedNCbackground (enl tidigare poster)
WhoIsCalling (Slår upp telefonnummer på Hitta, Eniro, VemRingde m.m. under tiden någon ringer dig).
AdBlocker (blockerar annonser i Safari eller valfri app)
FiveIconDock (Ha 5 ikoner i docken istället för 4)
Infinifolders ( Ha hur många appar i en mapp du vill)
SwipeAway (Möjlighet att stänga alla appar med en swipe istället för en och en)
NoNewsIsGoodNews (tar bort Newsstand-appen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Då borde ni väl inte skriva om jailbreak alls då det är ett av syfterna, så mitt förslag är att ta bort hela tråden + artikel då det annars blir lite motsägelsefullt + att det är ett ingrepp som inte är "tillåtet" att göra om vi ska vara riktigt petiga.
Jag är absolut inte förespråkare av varken jailbreak eller piratkopior, utvecklarna ska ha betalt om de nu kostar för en appoch har man råd med telefon så har man råd med 7-22:- som de normalt kostar, finns självklart dyrare, men man väljer om man vill ha dem, har man råd med hårdvara så har man råd med mjukvara på samma sätt att har man råd med bil så har man råd att betala skatt, försäkring och bensin, punkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jailbreak är inte samma sak som att ladda ner saker gratis. Det du får med Jailbreak är Cydia, det finns mycket gratis där från utvecklare själva, men en del saker kostar också där.

Bland annat så är det extramenyn för att stänga av vissa saker såsom wifi på ett snabbare och smidigare sätt. Dessutom på min iPad 2 har jag slängt in XBMC, varje kväll bäddar jag ner mig i sängen, och streamar valfritt material från min server med hjälp av XBMC. Finns iofs appar som kan göra nästan samma sak, dock är det väldiga problem med format, lagg osv osv. XBMC är det bästa imo för media från min server, dessutom är det helt gratis.

En annan orsak är emulatorer, gamla NES och gameboy emulatorer. Du kan då också synka ihop iPad/iPhonen med en Nintendo Wii kontroll och använd den som handkontroll. Mycket smidigt!

Finns många fler fördelar med JB, det är inte BARA att ladda ner appar på olagligt vis. Dessutom blev den scenen nedstängd för nån månad sen. Varsågod och ta en titt själv: http://hackulo.us/

Citat:

Goodnight, sweet prince.

We are very sad to announce that Hackulous is shutting down. After many years, our community has become stagnant and our forums are a bit of a ghost town. It has become difficult to keep them online and well-moderated, despite the devotion of our staff. We're incredibly thankful for the support we've had over the years and hope that new, greater communities blossom out of our absence.

With lots of love,
Hackulous Team

Om du inte känner igen teamet var det dem som kom ut med bland annat "Installous".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Detta är väl då i stora slängar vad jag har dragit in.
Fler tips?

WhoIsCalling (Slår upp telefonnummer på Hitta, Eniro, VemRingde m.m. under tiden någon ringer dig).

Skitbra! klurade själv på en sån här lista. Jag gör så här... jag fyller på den med nyttigheter jag har hittat och har några andra några tips så är det bara att lägga till det så slipper man leta runt i tråden?

Barrel (3D effekter när man växlar mellan iconfönstrena)
Check (ta bort flera mail samtidigt utan att klicka på dem en och en)
Clockwind (Snabbar upp animeringarna så telefonen "går snabbare")
Dater (datum och klockslag på bilder man har tagit)
Gridlock (Flyttar mappar och ikoner vart man vill på ikonsidan)
IntelliScreenX (en smart lockscreen där man kommer åt den mesta infon utan att låsa upp telefonen)
Weekillbackground (stänger ner alla öppna apps på en gång)

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tozzi:

Jailbreak är inte samma sak som att ladda ner saker gratis. Det du får med Jailbreak är Cydia, det finns mycket gratis där från utvecklare själva, men en del saker kostar också där.

Bland annat så är det extramenyn för att stänga av vissa saker såsom wifi på ett snabbare och smidigare sätt. Dessutom på min iPad 2 har jag slängt in XBMC, varje kväll bäddar jag ner mig i sängen, och streamar valfritt material från min server med hjälp av XBMC. Finns iofs appar som kan göra nästan samma sak, dock är det väldiga problem med format, lagg osv osv. XBMC är det bästa imo för media från min server, dessutom är det helt gratis.

En annan orsak är emulatorer, gamla NES och gameboy emulatorer. Du kan då också synka ihop iPad/iPhonen med en Nintendo Wii kontroll och använd den som handkontroll. Mycket smidigt!

Finns många fler fördelar med JB, det är inte BARA att ladda ner appar på olagligt vis. Dessutom blev den scenen nedstängd för nån månad sen. Varsågod och ta en titt själv: http://hackulo.us/

Om du inte känner igen teamet var det dem som kom ut med bland annat "Installous".

För min del ser jag fortfarande ingen fördel med JB, Airport Express och AirPlay om jag känner behov för det, emulatorer har jag inget som helst intresse av, så finns inget som för min del motiverar JB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Blir att stoppa in denna i nya Paddan!! Äntligen!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Bidrar med min lista hittills (hänvisar till länk i signaturen)

Källor jag använder utöver standard: http://repo.hackyouriphone.org/

• Activator (Ställ in att saker ska hända med hjälp av olika gester, knapptryck etc)

• AdBlocker (Blockera reklam i de appar du vill. Funkar galant i webbläsare men till och från i andra appar) $2.19

• Auxo (Bättre task switcher) $1.99

• ayecon (Tema; använder BackBoard, Messages och Statusbar) $2.99

• Bariol Font (Typsnitt)

• Bars (Visar 3G-pinnarna bättre)

• BlurriedNCBackground (Transparent suddig backgrund för NC)

• Browser Changer (Ändra vilken webbläsare länkar ska öppnas i, funkar även för att peka länkar till Google Maps)

• BytaFont (Vertyg för att byta typsnitt)

• ChargingBackground (Visar din bakgrundsbild på låsskärmen när laddaren är i, möjlighet att dölja batteriet)

• Chromizer (Lägger till funktioner i Google Chrome, t ex full screen och pull to refresh)

• FolderCloser (Stänger mappen när du öppnat en app)

• Glasklart (Tema; använder No Dock, No Page Dots, Badges (Dark Alt), Battery, GUI, Icons, Icon Groups, Lock Screen, No Unlock Text och Weather (Beta))

• iCleaner (Städar upp skit, nu i senaste versionen finns även möjlighet att fippla med daemons)

• Icon Renamer (Möjlighet att byta namn på appar)

• iFile (Filhanterare) $4.00, shareware

• NCBetterSwipe (NC dras ner direkt istället den lilla fliken som smyger fram när man t ex kollar på film eller spelar spel)

• NCSettings (Kom åt kortkommandon snabbt i NC, tuff konkurrent för SBSettings)

• Nitrous (Låser upp Nitro JavaScript Engine, främst användbart med Google Chrome) $0.99

• NoCameraGrabber (Tar bort kamera-knappen från låsskärmen)

• NoNewsIsGoodNews (Tar bort Tidningskiosk)

• NoNoNotifications (Tar bort "Inga nya notiser" från NC)

• noOTA badge (Ingen bricka på Inställnings-appen när det finns uppdateringar)

• NoSpot (Tar bort möjligheten att swipea fram Spotlight)

• PasswordPilot (Fyller i ditt App Store-lösenord automatiskt)

• Photo Info (Visar detaljerad bildinfo)

• ProTube 2 (Lägger till funktioner i YouTube-appen, t ex 240p-1080p, ladda ner klipp och ingen reklam) $1.99

• Speed Intensifier (Animeringen snabbas upp)

• SwitcherLand (Möjlighet att få upp task switchern i landscape mode, funkar med Auxo)

• WeeKillBackground Pro (Stäng alla appar med ett tryck i NC) $0.99

• WeeStats Widget (Visar statistik i NC, t ex ledigt RAM, ledigt utrymme och nätverksinfo)

• WhoIsCalling (Söker upp info när okända registrerade nummer ringer eller smsar)

• WinterBoard (Verktyg för att hantera teman)

Tagit bort operatören med CarrierEditor (endast Mac) eftersom CleanStatus inte funkar med 6.x än.

Aktuella screenshots + Wallpaper

Dold text

Här syns ayecons 2x2 Folders Layout

Dold text
Dold text

Här syns ayecons BackBoard

Dold text
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

AdBlocker (Blockera reklam i de appar du vill. Funkar galant i webbläsare men till och från i andra appar)
Auxo (Bättre task switcher)
ayecon (Tema; använder Statusbar och Messages)
Bariol Font (Typsnitt)
Bars (Visar signalstyrkan för 3G bättre)
BlurriedNCBackground (Transparent suddig backgrund för Notification Center)
BytaFont (Byta typsnitt)
Chromizer (Lägger till funktioner i Google Chrome, t ex full screen och pull to refresh)
CyDelete (Radera Cydia-appar som App Store-appar)
FolderCloser (Stänger mappen när du öppnar en app)
Glasklart (Tema; använder Weather (Beta), No Unlock Text, No Page Dots, Lock Screen, Icons, Icon Groups, GUI, Battery och Badges (Red Alt))
iCleaner (Städar upp skit)
Icon Renamer (Möjlighet att byta namn på appar)
iFile (Filhanterare)
MapsOpener (Öppnar kartlänkar direkt i Google Maps)
NCSettings (Kom åt kortkommandon snabbt i Notification Center, mycket bättre än SBSettings)
Nitrous (Låser upp Nitro JavaScript Engine, främst användbart med Google Chrome)
NoCameraGrabber (Tar bort kamera-knappen från låsskärmen)
NoNewsIsGoodNews (Tar bort Tidningskiosk)
NoNoNotifications (Tar bort "Inga nya notiser" från Notification Center)
noOTA badge (Ingen bricka på Inställnings-appen när det finns uppdateringar)
NoSpot (Tar bort möjligheten att swipea fram Spotlight)
PasswordPilot (Fyller i ditt App Store-lösenord automatiskt)
ProTube 2 (Lägger till funktioner i YouTube-appen, t ex välja 240p-1080p, ladda ner klipp och ingen reklam)
Speed Intensifier (Navigeringen snabbas upp)
SwipeAway (En swipe för att stänga alla öppna appar)
WinterBoard (Verktyg för att hantera teman)

Har även tagit bort operatören med CarrierEditor (endast Mac) eftersom CleanStatus inte funkar med 6.1 än.

Screenshots

NoSpot!! tack! har kikat efter nåt sånt

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

AdBlocker (Blockera reklam i de appar du vill. Funkar galant i webbläsare men till och från i andra appar)
Auxo (Bättre task switcher)
ayecon (Tema; använder Statusbar och Messages)
Bariol Font (Typsnitt)
Bars (Visar signalstyrkan för 3G bättre)
BlurriedNCBackground (Transparent suddig backgrund för Notification Center)
BytaFont (Byta typsnitt)
Chromizer (Lägger till funktioner i Google Chrome, t ex full screen och pull to refresh)
CyDelete (Radera Cydia-appar som App Store-appar)
FolderCloser (Stänger mappen när du öppnar en app)
Glasklart (Tema; använder Weather (Beta), No Unlock Text, No Page Dots, Lock Screen, Icons, Icon Groups, GUI, Battery och Badges (Red Alt))
iCleaner (Städar upp skit)
Icon Renamer (Möjlighet att byta namn på appar)
iFile (Filhanterare)
MapsOpener (Öppnar kartlänkar direkt i Google Maps)
NCSettings (Kom åt kortkommandon snabbt i Notification Center, mycket bättre än SBSettings)
Nitrous (Låser upp Nitro JavaScript Engine, främst användbart med Google Chrome)
NoCameraGrabber (Tar bort kamera-knappen från låsskärmen)
NoNewsIsGoodNews (Tar bort Tidningskiosk)
NoNoNotifications (Tar bort "Inga nya notiser" från Notification Center)
noOTA badge (Ingen bricka på Inställnings-appen när det finns uppdateringar)
NoSpot (Tar bort möjligheten att swipea fram Spotlight)
PasswordPilot (Fyller i ditt App Store-lösenord automatiskt)
ProTube 2 (Lägger till funktioner i YouTube-appen, t ex välja 240p-1080p, ladda ner klipp och ingen reklam)
Speed Intensifier (Navigeringen snabbas upp)
SwipeAway (En swipe för att stänga alla öppna appar)
WinterBoard (Verktyg för att hantera teman)

Har även tagit bort operatören med CarrierEditor (endast Mac) eftersom CleanStatus inte funkar med 6.1 än.

Screenshots

Dold text

Uppskattar som fan!

Permalänk
Medlem

Har en fråga, har nån hittat/sett nån cydia app/tema där man kan byta ut färgerna och bakgrunden i messenger? Vill ändra pratbubblorna till färger jag vill ha plus ha en annan bakgrundsbild och inte olika standardteman man kan ladda hem och installera.

Visa signatur

William G. McAdoo