Frågelådan: Nätdelar, internminne, grafikkort och NDA-avtal

Permalänk
Melding Plague

Frågelådan: Nätdelar, internminne, grafikkort och NDA-avtal

Redaktionen återupplivar Frågelådan och behandlar läsarnas funderingar. På agendan står nätdelar, NDA-avtal samt hur internminnet påverkar prestandan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen en frågelåda!

Finns inget jag saknat så mycket på Swec som en frågelåda, var ju ett tag sedan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men var tog videon vägen?

Det känns ganska uppenbart att ni sakta går en övergång mot bara podcast. Har ni tappar er kamerautrustning i golvet?

Jaja kul att något kommer ändå.

Permalänk
Medlem

Direktnedladdningen länkar av oklara skäl till förra veckans podcast.

Permalänk
Medlem

Kul med en gammal godning som är tillbaka.. dags för lyssning!"

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Är det bara för mig som det börjar hacka och knastra för? Blir helt olidligt att lyssna, så man måste typ pausa 45ggr osv innan det blir normalt.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Varför finns det inget radioprogram för? Det tror jag lätt skulle gå hem i vissa stugor.

Annars så tycker jag video är mycket bättre, det är lättare att koncentrera sig på. Däremot krävs det ingen skådespelarinsats, jag tycker det vore kul att bara se er när ni sitter där och bara är.

Permalänk
Avstängd

Vad heter låten ni har i introt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Det känns ganska uppenbart att ni sakta går en övergång mot bara podcast. Har ni tappar er kamerautrustning i golvet?

De la ju upp en chassi-recension som var filmad idag. Ser inte någon bra anledning till att filma när man ändå bara pratar? För att vara ärlig så brukar jag även minimera t.ex fredagspanelen och bara lyssna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Sweclockers, sajten om datorhårdvara, levererar länken till J.J. Abrams IMDB-sida. Tackar

Ska lyssna nu, förväntar mig lite trevligt flumm

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk

Blev fett sugen på en najs RAW DEAL 620W nu.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Dem drog ju upp det i början, har du inte lyssnat?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Gillar podcast bättre än video varianten. Enklare att lyssna på i bilen/bussen och som de nämde i början, inget mervärde i video varianten.

Permalänk
Medlem

Oh men det är typ tidsresor i fringe. Definitivt. Sista säsongen säger jag bara. Typisk JJ Abrams serie

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk

Portal och Half-life film... Huvudkaraktärer som inte säger ett enda ord

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Trevligt med både frågelåda och chassirec idag! Tycker gott ni i princip kan ignorera allt skäll och hat om ni nu får så mycket av den varan som ni brukar nämna. Tror de allra flesta, anonyma som icke-anonyma, lyssnare/tittare/läsare tycker om vad ni gör men som undertecknad kanske inte alltid tar sig tid och nämner det i kommentarerna.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Härligt att frågelådan är tillbaka. Saknat den massor.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av exroz:

Det är fel, vilket vi kommenterat vid många tillfällen innan i olika sammanhang. Podcasten är ett komplement vi använder där vi inte hinner, inte tycker video passar eller helt enkelt inte har energin att stå framför kameran. Se det som skillnaden mellan "något" och "inget" snarare än "något" och "video".

Skrivet av sirnicke:

Direktnedladdningen länkar av oklara skäl till förra veckans podcast.

Det är fixat! Som vanligt, använd gärna rättelse-funktionen.

Skrivet av Teddis:

Oh men det är typ tidsresor i fringe. Definitivt. Sista säsongen säger jag bara. Typisk JJ Abrams serie

Jag är på nummer två eller så, bara dimensioner där..

Skrivet av Kärlekstrollet:

Portal och Half-life film... Huvudkaraktärer som inte säger ett enda ord

Återkomsten för stumfilm!

Skrivet av Mugen08:

Trevligt med både frågelåda och chassirec idag! Tycker gott ni i princip kan ignorera allt skäll och hat om ni nu får så mycket av den varan som ni brukar nämna. Tror de allra flesta, anonyma som icke-anonyma, lyssnare/tittare/läsare tycker om vad ni gör men som undertecknad kanske inte alltid tar sig tid och nämner det i kommentarerna.

Hehe, med de senaste dagarnas mediadebatt i färskt minne är väl inte vi speciellt utsatta. Dock är det alltid tråkigt när folk tar kritik till ett personligt plan, eller kommer med ogrundade påhopp och kommentarer. Den varan slipper vi gärna!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Men seriöst sweclockers, älskar era podcasts, men ni MÅSTE fixa LJUDET I CHROME! det det är helt omöjligt o lyssna på det... hatar o behöva starta internet explorer för o kunna lyssna på den. Har haft detta problem sedan ni fick eran nya embeddade player, men problemet kvarstår när man spelar den genom nedladdnigslänken. Inga problem i internet explorer dock.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Ja, detta var ju ett tag sedan ni hade... Tummen upp för att frågelådan är tillbaka!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Men seriöst sweclockers, älskar era podcasts, men ni MÅSTE fixa LJUDET I CHROME! det det är helt omöjligt o lyssna på det... hatar o behöva starta internet explorer för o kunna lyssna på den. Har haft detta problem sedan ni fick eran nya embeddade player, men problemet kvarstår när man spelar den genom nedladdnigslänken. Inga problem i internet explorer dock.

Jag tror inte det går att göra så mycket åt... det är nog Chrome man får gnälla runt på.
Firefox då? kör det och har aldrig problem

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Medlem

Eldriva skotorkar är ju rätt vanligt! Har en hemma och 5 stycken uppe i fjällen för att torka pjäxor!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Förslag: Kan ni inte ha med Notch som gäst? Nu vet jag inte vad ni kan prata om men... Kommande saker i Minecraft, kommanded spel i Mojang, etc kanske

Fråga: Skaffade Jonas nya skriskor i större storlek, lirar han hockey, är han hockeyfantast, vilka lag håller han på?!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Underbart! Någe att lyssna på medans matlagning!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hehe, med de senaste dagarnas mediadebatt i färskt minne är väl inte vi speciellt utsatta. Dock är det alltid tråkigt när folk tar kritik till ett personligt plan, eller kommer med ogrundade påhopp och kommentarer. Den varan slipper vi gärna!

Har följt den debatten dåligt, men naturligtvis borde ingen behöva drabbas av personliga påhopp p.g.a. redaktionellt arbete. Ni verkar i alla fall utåt ta det på rätt sätt när ni skämtar lite om det i era sändningar. Beviset att de flesta tycker ni gör det bra har ni ju fått med tanke på hur mycket Swec växt i medlemsantal och träffar bara sista året som jag har för mig ni nämnde i nyårskrönikan.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

För chassirecensionerna, borde inte typ ett sånt här bord fungera? http://www.klubbkompis.se/texas-barbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbel:

För chassirecensionerna, borde inte typ ett sånt här bord fungera? http://www.klubbkompis.se/texas-barbord

Om inte annat så är det kanske en bra grund, kanske byta ut skivan mot en lite större... nåt efter ens behov.
Fördelen var ju att det var snurrbart och höj och sänkbart

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk

Jodå Fringe har tidsresor också

The Observers tex hoppar i tiden hela tiden...da-dum-dish

Permalänk
Medlem

"Fråga: Skaffade Jonas nya skriskor i större storlek, lirar han hockey, är han hockeyfantast, vilka lag håller han på?"

Inget mot dig personligen nu som skrev detta utan rent allmänt, det är inte första gången jag ser liknande frågor i forumet.... är det nästan lite stalker varning på sånt här?
Tycker jag ser ett stor skara som verkligen vill "veta allt" Eller är det bara jag?

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Inaktiv

Framtida podcast bör alltid ha en frågelåda för det är ju dessa frågor som handlar om just användandet av hårdvaran/mjukvaran som är så intressant och givande att ta del av. En form av verklighetsförankring som ger svar på frågor men även stillar frustrationer..