TV:n stänger av sig när NAS:en är på

Permalänk
Medlem

TV:n stänger av sig när NAS:en är på

Hej!

Har en ny LG 47lm960v och den har börjat att stänga av sig sig för att direkt sättas på så fort jag försöker synka den med plex via min NAS (Synology sb13j). Enda sättet att få den att fungera normalt igen är att stänga av NAS:en. Någon som har haft liknande problem och vad kan problemet bero på? Hur kan det åtgärdas? Någon ip-inställning eller dylikt på NAS:sen?

Permalänk
Medlem

Detta är ett otroligt välkänt problem (i mer än ett år) med LG tv finns redan ett par trådar här på swec om detta och en massa runtom på nätet.
Det är en bugg i tv'ns firmware och då specifikt i DLNA delen som gör att tv vid vissa DLNA signaler startar om sig.

Det finns tre sätt att lösa detta på.
1, Lg updaterar FW och du lägger in den (heller en service tekniker om den inte har tillgång till nätet).
2, Dra ur nätverks kabeln ur tv'n (stäng av wifi om detta finns).
3, Använd en Nas,Dator,Media spelare,etc som har vissa buggar i sin egen FW som gör att dessa signaler ej skickas.
Tex popcorn hours c-200 funkade bra med lg tv ett bra tag ända tills dom fixade till ett par DLNA buggar (så att den skulle fungera med några andra tv,nas,medisapelar,dator,etc som hade problem med att c-200 ej följde DLNA spec) DVS dom fixade till FW så att allt var enligt DLNA spec och poff så började LG tv över hela jorden att startas om hela tiden.

Med andra ord så är det enbart LG's fel och det är dom som ska fixa till det om du vill kunna använda dig av din tv som du tänkt dig.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar. Det visade sig att det var Plex installerat på NASen som var felet. Installerade senaste plex så nu fungerar det. LG:s kundtjänst hjälpte mig.