Permalänk
Medlem

Mitt unika rum¨'

Hej alla slösurfare! Här är mitt rum som inte är fullt ut färdigt men är på gång.
Rummet är ganska trångt men fyller en 15-årings behov.
Jag har precis börjat inreda och inredandet började efter att vårat förra hus brunnit ner till grunden.
Tänker inte gå särskillt djupt på specs då det inte är viktigast i det här galleriet.

Dator: HP Pavilion G6 Series Notebook 1330e.
Specs:
Processor: intel CORE i5 2450M CPU @2.50 GHz
RAM: Förinstallerat 4GB (good enough)
OS: Förinstallerat Win7 Home Premium SP1 64Bit
4,7 i prestandaklassificering.

Sedan har jag två stationära datorer av äldre modeller. (Jag är inte säker på om några delar har blivit utbytta sedan köp då de inte alltid varit mina.)
Båda har ca. 500MB RAM och 300GB HDD.
En Acer Aspire med en intel Celeron D processor och en HP Pavilion a410.
Jag har en annan Acer Aspire som används utanför rummet (inga specs.).
HP Pavilion a410 specs:

2800+ (2,08 GHz)
AMD Athlon™ XP
256 MB DDR
120GB HDD
DVD-Enhet
CD-Brännare
48x
Integrerad via
UniChrome™-Grafik
Upp till 64MB delat
grafikminne.

Windows® XP Home Edition.
Microsoft® Works Suite 2004.
V98-Förberett modem.
IEEE 1394 Firewire-gränssnitt.

Denna dator används dock inte
Men det här är vad jag behöver och inte något som jag skaffar för att skryta.
Datorn som jag använder mest används till att surfa och att 3D-modellera/grafiskt designa, eller till att spela lättare spel.
Inget direkt professionellt användningsområde.

Här är den efterfrågade bakgrunden, VÄLDIGT random!: http://nebulascupcage.tumblr.com/

Mitt unika rum¨'

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk

Rasmocie är min brother from another mother, 5p för Nikolas Cage som en cupcake :P. Glömde säga att om man är riktigt petig har du inte: 500mb ram du har 512mb ram

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem

Trist att ert förra hus brann ner. Hoppas ingen kom till skada och att ni inte förlorade allt för mycket värdefulla ting så som foton etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Trist att ert förra hus brann ner. Hoppas ingen kom till skada och att ni inte förlorade allt för mycket värdefulla ting så som foton etc.

Tack, jo våra tre katter dog nämligen. Men viktiga foton var sparade i ett förråd utomhus.

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk

tråkigt att huset brann ner

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Avstängd

Epic meme face

Permalänk

OnT: Jag tycker att du har lyckats bra med att få till det utrymmesmässigt i ett så "litet" rum (imo).

ot
Permalänk
Medlem

5P för Cupcake-Cage!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Jag kan säga att han är 15 då jag är det vi går i samma skola i samma klass, bara för att han har en trollface på väggen o har inte en dator för 12 000:- finns folk som är sociala faktiskt som inte sitte inne hela dagarna o spelar.

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Avstängd

Jag prata i första hand om OEM datorerna men man får ju tolka det som man vill : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag prata i första hand om OEM datorerna men man får ju tolka det som man vill : )

Jaha.... Vilken uppståndelse du skapade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustaft:

Blev mycket avundsjuk på din Nikolas Cage-bakgrund. Har du lust får du gärna dela med dig

Länk till sidan finns nu i beskrivningen Annars: http://nebulascupcage.tumblr.com/

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Lite otrevligheter och svar på det raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Måste fråga vad det är som är så unikt med ditt rum?

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

Trollfacet var riktigt cancerogent

Permalänk
Medlem

Du vet att diskanten låter sjuukt mycket bättre om du sätter högtalarna så att de är i öronhöjd och pekar mot dig? Rekommenderar att testar iaf

Permalänk
Skrivet av mahoganygnu:

Jag kan säga att han är 15 då jag är det vi går i samma skola i samma klass, bara för att han har en trollface på väggen o har inte en dator för 12 000:- finns folk som är sociala faktiskt som inte sitte inne hela dagarna o spelar.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

*Tråd rensad*

Lite otrevligheter och svar på det raderat.

Nu såg jag inte dom kommentarerna innan du han rensa bort dom men negativa (otrevliga) kommentarer i just denna delen förvånar inte ett dugg, det formligen haglar av gallerier med titeln "Superawesome superduper leet 1337 ninja deluxe dator", och massa superlativ osv osv så man har ganska höga förväntningar när man klickar på sånna galleri, tyvärr blir man sjukligt besviken i 99% av fallen då det visar sig att det är ett fullt normalt innehåll i galleriet, ofta även något gammalt sunk från milleniumskiftet.

Klart folk blir sura och tröttnar på folk som har 0 självkritik och totalt saknar förmåga att knåpa ihop en relevant titel. Som i detta fallet, påstå att det är ett unikt rum i galleriet, så visar det sig vara identiskt med typ 16559% av alla andra rum runt omkring i världen.

Med det sagt, inget fel i att visa upp detta galleriet, men för guds skull, överdriv inte till 1000000 i rubriken.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Nu såg jag inte dom kommentarerna innan du han rensa bort dom men negativa (otrevliga) kommentarer i just denna delen förvånar inte ett dugg, det formligen haglar av gallerier med titeln "Superawesome superduper leet 1337 ninja deluxe dator", och massa superlativ osv osv så man har ganska höga förväntningar när man klickar på sånna galleri, tyvärr blir man sjukligt besviken i 99% av fallen då det visar sig att det är ett fullt normalt innehåll i galleriet, ofta även något gammalt sunk från milleniumskiftet.

Klart folk blir sura och tröttnar på folk som har 0 självkritik och totalt saknar förmåga att knåpa ihop en relevant titel. Som i detta fallet, påstå att det är ett unikt rum i galleriet, så visar det sig vara identiskt med typ 16559% av alla andra rum runt omkring i världen.

Med det sagt, inget fel i att visa upp detta galleriet, men för guds skull, överdriv inte till 1000000 i rubriken.

Håller verkligen med när de gäller dessa gallerier, alla sätter titlar som får förhoppningarna att stiga med så visar det sig vara ett rum med ikea bord och ledbelysning likt 99% av alla rum.

Tycker även att om man sätter upp ett galleri på ett forum där ens galleri poängsätts från 1-5 så borde man även vara färdig för lite mindre positiva kommentarer. Speciellt om galleriets ägare hör till de yngre medlemmarna på detta forum så får man verkligen inte säga något negativt om deras små söta rum.

Permalänk

ikeas skruttmöbler och trollfacet hahaha

Visa signatur

1.2 ghz Pentium 3
512 mb RAM
Radeon 9800
Windows 98