Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Grymt snygga om jag får säga det.

Tack så mycket. Mycket roligt att höra.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Nice paket du satt ihop, vill dock varna för skopan till BCAA't. Väg hur mycket en full skopa väger (instruktionerna anger att man ska ta en skopa full), köpte själv likadan BCAA för några månader sen och det visade sig att det var en dubbelt så stor skopa som angivet på instruktionerna (13gr).

Väga skopan var det första jag gjorde.

Brukar faktiskt skriva en liten text på frystejp om vad skopan väger, samt vad skopan väger när den är full ifall jag är stressad eller får hjärnsläpp när allt ska blandas.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Köpte mig skydd till surfplattan, på måndag skall jag även köpa adaptern ni ser på bild

Permalänk
Medlem

Det senaste stora inköpet. En vit Fender Stratocaster Standard med en humbucker längst ner. Det är min första elgitarr, så nu spelas det flitigt. Spelar egentligen elbas men gitarr är så roligt

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Köpte mig en ny mixer idag. Men den fungerar inte, av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Köpte mig en ny mixer idag. Men den fungerar inte, av någon anledning.

http://s3.postimage.org/bf9790zbn/IMAG0007.jpg

Har du satt foten fel med vilje eller vad. Det är ju bladen som skall in i glasbehållaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Köpte mig en ny mixer idag. Men den fungerar inte, av någon anledning.

http://s3.postimage.org/bf9790zbn/IMAG0007.jpg

Bad troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Har du satt foten fel med vilje eller vad. Det är ju bladen som skall in i glasbehållaren.

Vi har en vinnare!

Permalänk
Medlem

Ett matbord, äntligen! Nu gäller det bara att se till att det inte blir en avlastningsyta för skräp och prylar..

Permalänk

Razer Tiamat 7.1, bästa köpet på fruktansvärt länge!
Nästa inköp blir utan tvekan Xonar Essence STX

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Föredetting

4x fälgar i fel färg. Plastidip, here I come.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Länge sen man köpte något nu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskenb01:

Så du kör också dubbla skärmar med stativ nu (jag kör multibracket)? Visst är det skönt. Inga skärmfötter, helt ställbart. Höjd, position, perspektiv , vinklar,
Jag måste dock byta mina skärmar. Jag kör nu på 2 helt olika skärmar. En 24" [16:9] och en 17" [5:4]. Funderar eventuellt på byta båda mot två nya 24" el. 27" IPS paneler. Helst hade jag velat komplettera med en till multibracket för en ensam skärm och en tredje bildskärm. Men tveksam om man har råd med 3 nya skärma och ett stativ i år, man är ju inte gjord av pengar.

Tänk på att multibracket inte stödjer 27 tummare, iallafall inte dem som går att få tag på i sverige verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

4x fälgar i fel färg. Plastidip, here I come.

http://i.imgur.com/ElmJ1un.jpg

Vad är det för färgschema du tänkt dig och vad ska de sitta på?
Plastidip har jag inte provat än men idéen värkar verkligen genial!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredW:

http://img832.imageshack.us/img832/9817/p1010020de.jpg

Fick precis hem den här lilla leksaken från dx.com: ipega bluetooth gamepad för ca 155 kr, så nu blir det gaming i mobilen på en högre nivå.

Hittills är jag väldigt nöjd med funktionaliteten och utseendet.

Fan vad nice!
Vilka sorters spel spelar du med den? FPS???

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Tänk på att multibracket inte stödjer 27 tummare, iallafall inte dem som går att få tag på i sverige verkar det som.

Skälet att de inte stödjs eller rekommenderas är ju pga att man inte kan rotera dem fritt (alltså skifta från landskaps vy till porträtt då hörnen kan slår i beroende på hur tjocka kanter det är runt om. Dessutom får du lite mindre utrymme att jobba på . Men så länge skärmen har VESA 75x75 eller 100x100, och väger mindre än 10 kg, så går den lika bra att montera på som en 24". Utifrån det jag mätt så om man har skärmarna i liggande läge och armarna maximalt utsträckta så bör man kunna använda skärmar som är upp till 80*80 cm stora (VESA fästet i stativet sitter ca 42 cm från mittpelaren och 40 cm från bordsskivan i högsta läget med armarna max utfällda åt sidorna. Med andra ord skulle du kunna montera denna på så väl högkant som liggandes om du vill.

Så bara för att de skriver klarar upp till 24" så betyder det inte att det inte går. Det är bara det att de kan ju inte utlova att den passar alla 27", 30" eller 32" då det det finns flera modeller i de storlekarna som man inte kan nyttja alla funktioner, vilket en skärm som är 24" eller mindre däremot kan. Men jag behöver inte kunna rotera skärmarna. Och skulle jag vilja det så kan jag bara ta lös skärmen och skruva dit den roterad.
Jag har en 24" på nu, och den skulle utan problem få vara 20 cm bredare i varje riktning.

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskenb01:

Skälet att de inte stödjs eller rekommenderas är ju pga att man inte kan rotera dem fritt (alltså skifta från landskaps vy till porträtt då hörnen kan slår i beroende på hur tjocka kanter det är runt om. Dessutom får du lite mindre utrymme att jobba på . Men så länge skärmen har VESA 75x75 eller 100x100, och väger mindre än 10 kg, så går den lika bra att montera på som en 24". Utifrån det jag mätt så om man har skärmarna i liggande läge och armarna maximalt utsträckta så bör man kunna använda skärmar som är upp till 80*80 cm stora (VESA fästet i stativet sitter ca 42 cm från mittpelaren och 40 cm från bordsskivan i högsta läget med armarna max utfällda åt sidorna. Med andra ord skulle du kunna montera denna på så väl högkant som liggandes om du vill.

Så bara för att de skriver klarar upp till 24" så betyder det inte att det inte går. Det är bara det att de kan ju inte utlova att den passar alla 27", 30" eller 32" då det det finns flera modeller i de storlekarna som man inte kan nyttja alla funktioner, vilket en skärm som är 24" eller mindre däremot kan. Men jag behöver inte kunna rotera skärmarna. Och skulle jag vilja det så kan jag bara ta lös skärmen och skruva dit den roterad.
Jag har en 24" på nu, och den skulle utan problem få vara 20 cm bredare i varje riktning.

Då är frågan om det går att vinkla skärmarna innåt på något snyggt sätt, jag har helst inte skärmar platt som mot en vägg t.ex utan mer som ett väldigt utdraget V.

Permalänk
Medlem

Bra och trevliga pennor borde också få en plats i tråden (Jag tenderar att förlägga saker och ting, så lika bra att köpa några extra så det alltid finns pennor till hands)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Fan vad nice!
Vilka sorters spel spelar du med den? FPS???

Har inte testat något fps än. Spelar mest n64 spel med mupen64 emulatorn och det fungerar strålande. Ocarina of time är avklarat och majora's mask spelar jag just nu.
Har dock hört att kontrollen ska fungera bra med bl.a. gta 3 så det blir att testa snart.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredW:

Har inte testat något fps än. Spelar mest n64 spel med mupen64 emulatorn och det fungerar strålande. Ocarina of time är avklarat och majora's mask spelar jag just nu.
Har dock hört att kontrollen ska fungera bra med bl.a. gta 3 så det blir att testa snart.

Kul!
Upplever du något inputlag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Kul!
Upplever du något inputlag?

Känns som att det lilla inputlag som finns är knappt märkbart, gissar på högst ca 50ms vid något tillfälle. För att vara bluetooth så har jag upplevt det som generellt ganska bra.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Då är frågan om det går att vinkla skärmarna innåt på något snyggt sätt, jag har helst inte skärmar platt som mot en vägg t.ex utan mer som ett väldigt utdraget V.

Vad är det för skärmar du hade/skulle skaffa? Testade att flytta isär mina skärmar så det skulle motsvara en bredd på 700 mm. Det är ändå väldigt gott om spelrum Och eftersom det är kulled i upphängningen så skulle jag nog kunna vinkla skärmarna ganska mycket fast stativarmarna är såpass utsträckta. 700 mm per skärm det ska räcka mer än tillräckligt till alla 27" skärmar i 16:9.

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Medlem

GoPro Hero3 Black Edition

Visa signatur

Hej

Permalänk

Köpte nyss två ångbilar på tradera:

Permalänk
Skrivet av Mr. Ping Pong:

Coolt, kan inte ha varit billiga? Hur gamla är de?

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Skrivet av flottnacke:

Coolt, kan inte ha varit billiga? Hur gamla är de?

Lastbilen gick på 1329kr och den andra bilen gick på 1085kr så inte så jättefarligt.
Enligt vad jag har kunnat läsa mig till så är lastbilen från mitten av 1970-talet och den andra bilen har jag inte lyckats hitta någon information om men säljaren har haft den i 35år.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte lite finöl. Sex stycken Anarchist Alchemist, sex Christmas Paradox 2012, tre San Diego Scotch Ale och en AB:12. Kärlek.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Då blir det att bygga en budget HTPC till helgen
Ursäkta den kassa iPhone bilden!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Sommardäck! (4st, den fjärde fick stå på golvet)

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk

Fick hem mitt nya matbord i går.