Permalänk
Medlem

Xbox vs PC

Nu har jag lite frågor om Xbox och PC. Hur kan ett xbox vara så mycket billigare än än pc och ändå gå att spela på? Jag fattar inte det. Mina kommpisar som har xbox/ps3 säger att de kan spela farcry 3 och bf3 utan några frame drops! Hur kan det komma sig. Vi gärna ha svar på de här frågorna. Tack!

Permalänk
Medlem

För att grafiken är fabriksnedsatt så att det inte laggar för mycket, en dator är 4x så kraftfull som ett xbox

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

kolla på robbaz bf3 comparison video : https://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

det finns något som kallas anti-aliasing vilket utjämnar kanter !

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

PC.
Varför Xbox är billigare än en PC är för att ett Xbox är lanserat 2005 och en modern PC lanserad 2013, med de nyaste komponenterna.
Xbox drar ner grafiken rejält vs PC.
Varför dina kompisar kan spela spelen utan några frame drops är för att de drar ner grafiken på spelen. Även körs Xbox 360 i 720p o ibland 480p. En PC kör oftast i 1080p.
Robbaz som är en youtubare/SWEC'are har gjort en del videos om det: https://www.youtube.com/watch?v=xtHAPJulgh0
Du kan även göra mycket mer saker på en PC än du kan på ett Xbox, försök o photoshoppa på en Xbox
Hårdvara som är 8 år gammal presterar absolut INTE som hårdvara som är ny.
Hoppas detta blev en liten förklaring. (PS. Spel på Xbox är generellt dyare än på PC!)

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Marreboy:

För att grafiken är fabriksnedsatt så att det inte laggar för mycket, en dator är 4x så kraftfull som ett xbox

Haha, vilket fantastiskt random uttalande. 4ggr så kraftfull som en krysslåda säger du? Det betyder ju antingen att min Xbox där hemma trimmar sig vartefter jag byter dator, eller så är alla datorer lika kraftfulla oavsett pris och specifikationer.
...eller så är du ute och cyklar.

Du har däremot rätt i att konsolversionerna av spel ofta är nedskalade grafikmässigt så de inte är lika tunga att driva, dessutom är det lättare att optimera spel till konsoler eftersom det bara finns en viss uppsättning hårdvara; en Xbox är en Xbox liksom. PC-träsket är en uppsjö av hårdvara där det stora ansvaret ligger på tillverkarna och deras drivrutiner.

Dessutom renderas ofta konsolspel i 720p och skalas sedan upp till 1080p, medan din dator kan rendera direkt i 1080p, med bättre bild som resultat. Men det är naturligtvis också mer krävande.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

PC.
Varför Xbox är billigare än en PC är för att ett Xbox är lanserat 2005 och en modern PC lanserad 2013, med de nyaste komponenterna.
Xbox drar ner grafiken rejält vs PC.
Varför dina kompisar kan spela spelen utan några frame drops är för att de drar ner grafiken på spelen. Även körs Xbox 360 i 720p o ibland 480p. En PC kör oftast i 1080p.
Robbaz som är en youtubare/SWEC'are har gjort en del videos om det: https://www.youtube.com/watch?v=xtHAPJulgh0
Du kan även göra mycket mer saker på en PC än du kan på ett Xbox, försök o photoshoppa på en Xbox
Hårdvara som är 8 år gammal presterar absolut INTE som hårdvara som är ny.
Hoppas detta blev en liten förklaring. (PS. Spel på Xbox är generellt dyare än på PC!)

Är Robbaz en SWEC'are? Det visste jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Haha, vilket fantastiskt random uttalande. 4ggr så kraftfull som en krysslåda säger du? Det betyder ju antingen att min Xbox där hemma trimmar sig vartefter jag byter dator, eller så är alla datorer lika kraftfulla oavsett pris och specifikationer.
...eller så är du ute och cyklar.

Du har däremot rätt i att konsolversionerna av spel ofta är nedskalade grafikmässigt så de inte är lika tunga att driva, dessutom är det lättare att optimera spel till konsoler eftersom det bara finns en viss uppsättning hårdvara; en Xbox är en Xbox liksom. PC-träsket är en uppsjö av hårdvara där det stora ansvaret ligger på tillverkarna och deras drivrutiner.

aa kanske håller med dig där : Haha, vilket fantastiskt random uttalande. 4ggr så kraftfull som en krysslåda säger du? Det betyder ju antingen att min Xbox där hemma trimmar sig vartefter jag byter dator, eller så är alla datorer lika kraftfulla oavsett pris och specifikationer.
...eller så är du ute och cyklar.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av Marreboy:

För att grafiken är fabriksnedsatt så att det inte laggar för mycket, en dator är 4x så kraftfull som ett xbox

Xbox är 9 år gammalt, grafik potensialen är 9 år gammal. en 9 år gammal PC kostar inte mycket idag.

PC kan du alltid uppgradera för att hänga med tekniken.. Xbox är fast med den hårdvaran den har. nästa gång måste du köpa en helt ny konsol.

PC spel fungerar oftast även när nya OS släpps. Vet inte exakt hur det är med konsoler men jag vill minnas att Xbox spel inte kan spelas på Xbox 360, och xbox 360 spel kommer troligen inte kunna spelas på Xbox 720 (eller vad den nu heter) När du köpt PC spel en gång har du det föralltid, så länge du har koll på var du har skivan, kontot etc.

Kort o gott, Konsoler är inte så billiga i längden (spelen är dyrare, nya konsoler är dyra)
PC är dyr i inköp, men med alla pengar du sparar på spelen så har man till uppgraderingar med.

Du får helt enkelt vad du betalar för.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Nu har jag lite frågor om Xbox och PC. Hur kan ett xbox vara så mycket billigare än än pc och ändå gå att spela på? Jag fattar inte det. Mina kommpisar som har xbox/ps3 säger att de kan spela farcry 3 och bf3 utan några frame drops! Hur kan det komma sig. Vi gärna ha svar på de här frågorna. Tack!

En xbox spelar på mycket lägre grafikinställningar. För det första så kör PC oftast på 2,3-4,1 gånger så hög upplösning, det kräver alltså i genomsnitt mellan 2 och 4 gånger så mycket prestanda bara det, sedan så är det ofta lika stor eller ännu större skillnad på texturer, vilket ökar kraven ännu mer. Sedan så är det oftast mer begränsat hur långt du kan se eller hur många objekt som är i bild samtidigt. Kör du på lägsta inställningar på PC och sämsta texturer så kommer du kanske inte ens då ner i xboxens låga detaljnivå. Men då går BF3 bra på billiga "skräp"-grafikkort.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Dock klarar inte en 9 år gammal pc bf3 på low så man kan nog jämföra xbox med en 4 år gammal pc istället.

Permalänk
Skrivet av Madz:

Är Robbaz en SWEC'are? Det visste jag ej.

http://www.sweclockers.com/profil/robbaz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

För att grafiken är fabriksnedsatt så att det inte laggar för mycket, en dator är 4x så kraftfull som ett xbox

Ett 7970 är 18 gånger så kraftfullt som grafikkortet i ett xbox 360, och har 12 gånger så mycket grafikminne.

Skrivet av Plasmatic:

Xbox är 9 år gammalt, grafik potensialen är 9 år gammal. en 9 år gammal PC kostar inte mycket idag.

Snarare drygt 7 år gammal.

Permalänk

Standard för konsoler
720p
30 fps

Standard för dator (om det ska räknas som stabilt)
1080p (upplösningen de flesta har)
60 fps

Skiljer en hel del mellan dessa "standarder".

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av MeGustif:

Nu har jag lite frågor om Xbox och PC. Hur kan ett xbox vara så mycket billigare än än pc och ändå gå att spela på? Jag fattar inte det. Mina kommpisar som har xbox/ps3 säger att de kan spela farcry 3 och bf3 utan några frame drops! Hur kan det komma sig. Vi gärna ha svar på de här frågorna. Tack!

Kolla in denna filmen, den kommer att svara på alla dina frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiannoren:

Dock klarar inte en 9 år gammal pc bf3 på low så man kan nog jämföra xbox med en 4 år gammal pc istället.

Rent prestandamässigt klarar nog en 7 år gammal PC det. Det sitter ett modifierat X1900 i xbox 360. Det som gör att det krävs mer i PC-versionen är nog för att de lagt till Direct X 10.

Permalänk
Medlem

Är det där verkligen riktiga Robbaz?

Permalänk
Skrivet av Madz:

Är det där verkligen riktiga Robbaz?

Ja, ja och ja.

Permalänk

Handlar om optimering.
Lättare att optimera till hårdvara när alla kör samma än alla tusen olika konfigurationer som finns när det kommer till PC

Köper man en konsol så får man extremt mycket maskin för pengarna då man kan spela de senaste spelen i väldigt många år jämfört om man skulle köpa en PC vid samma tidpunkt.
Skulle man köpa en PC samtidigt som Xbox lanserades så skulle din PC i dag vara en hög elektronikskrot.

Det hela skulle se annorlunda ut om det inte byttes sockel och minnestyper hela tiden när det kommer till PC, då skulle man lätt kunna uppgradera en del i taget i stället för att åka på moderkort/ram och eventuellt grafikkort när du från början bara ville byta CPU.

Sen kommer ju folk alltid säga att det ser bättre ut på PC och det gör det helt klart, men att jämföra en PC från 2010-2013 med en konsol som kom 2005 är helt fel enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Handlar om optimering.
Lättare att optimera till hårdvara när alla kör samma än alla tusen olika konfigurationer som finns när det kommer till PC

Köper man en konsol så får man extremt mycket maskin för pengarna då man kan spela de senaste spelen i väldigt många år jämfört om man skulle köpa en PC vid samma tidpunkt.
Skulle man köpa en PC samtidigt som Xbox lanserades så skulle din PC i dag vara en hög elektronikskrot.

Det hela skulle se annorlunda ut om det inte byttes sockel och minnestyper hela tiden när det kommer till PC, då skulle man lätt kunna uppgradera en del i taget i stället för att åka på moderkort/ram och eventuellt grafikkort när du från början bara ville byta CPU.

Sen kommer ju folk alltid säga att det ser bättre ut på PC och det gör det helt klart, men att jämföra en PC från 2010-2013 med en konsol som kom 2005 är helt fel enligt mig.

Men jag ville veta hur ett xbox 360 kunde vara så billigt och ändå gå att spela på! För mina kompisar sa att det inte var någon skillnad som jag redan visste att de hade fel i men jag ville veta exakt vad som är skillnaden och vad som gör att det är så billigt och nu har jag fått reda på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Xbox är 9 år gammalt, grafik potensialen är 9 år gammal. en 9 år gammal PC kostar inte mycket idag.

PC kan du alltid uppgradera för att hänga med tekniken.. Xbox är fast med den hårdvaran den har. nästa gång måste du köpa en helt ny konsol.

PC spel fungerar oftast även när nya OS släpps. Vet inte exakt hur det är med konsoler men jag vill minnas att Xbox spel inte kan spelas på Xbox 360, och xbox 360 spel kommer troligen inte kunna spelas på Xbox 720 (eller vad den nu heter) När du köpt PC spel en gång har du det föralltid, så länge du har koll på var du har skivan, kontot etc.

Kort o gott, Konsoler är inte så billiga i längden (spelen är dyrare, nya konsoler är dyra)
PC är dyr i inköp, men med alla pengar du sparar på spelen så har man till uppgraderingar med.

Du får helt enkelt vad du betalar för.

Man kan enbart spela ca 478 av 510 Xbox spel till 360n...Vill även tillägga att ditt sätt att tänka är lite snedvridet. En 9år gammal PC skulle t.ex absolut inte kunna starta något av 360spelen släppta efter t.ex 2007

Dock så håller jag med om att konsoller är relativt dyra när dom är nya. Köpte min första 360 för 4399:- fast det jämnar ju ut sig med att konsoller får bättre spel och man får ett grymt skönt flyt i princip alla spel, något som skulle kosta minst 8-10k i speldator för samma flyt/känsla. Visst kan PC visa bättre grafik men sitter man i soffan och lirar spelar det ju ingen större roll

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Entusiast

Xboxen är en färdig lösning, allting sitter på ett kretskort och den masstillverkas på mycket större skala än gaming komponenter för stationära datorer. Och som många har nämnt, den är baserad på över 7 år gammal teknik.
Sen är den perfekt dimensionerad för vad den kräver. Väldigt få stationära datorer har ett nätagg på 175W, men det har den nyaste versionen av den vita Xbox 360n. Den första versionen hade 203W har jag för mig.
Datorer är ofta lite överdimensionerade på liknande punkter, så där sparar man in på Xboxen med.
Och som många också har sagt, mycket längre grafikinställningar på Xboxen. Dessutom är spelen till Xbox optimerade för hårdvaran i den. Det är omöjligt att optimera för alla datorkonfigurationer som finns.

Sen en grej alla borde ta åt sig:

En bankbox, en träbox, en takbox och ett Xbox?

Nej just det: En Xbox.

Permalänk
Medlem

xboxen billig? jag vet inte om jag skulle vilja närmare 2k på en 7 år gammal spelmaskin som även vid lanseringen inte hade någon banbrytande hårdvara i sig. Det är som att köpa en sprillans ny burk med core2duo och ett 9600 gtx i sig, yippie

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebastiannoren:

Dock klarar inte en 9 år gammal pc bf3 på low så man kan nog jämföra xbox med en 4 år gammal pc istället.

Xbox 1 klarar inte Bf3 heller....Då den konsolen lanserades för runt 10år sedan...

Det är knappt så att Xbox360 klarar BF3...Pinsamt att dom ens släppte BF3 till konsolerna...

Laggar/hackar nåt ofantligt och så enormt dålig grafik på konsol...Höllt på att skratta ihjäl mig när dessa leksakerna försöker mjölka dom små barnen på deras pengar

Känner en som kör BF3 med en 3700+ och 4gb ram med ett 8800GTS Bättre flyt än vad konsolerna har...

Till TS

Konsolerna är låsta på Low/Medium och 720P@30 FPS Ingen AA eller AF...

Sätt din dator på samma grafik inställningar som konsolerna kör med så får du 100FPS+ i vilket spel du än väljer...

PS: Xbox är dyrare i längden! Bredband+Live+ dyrare spel+ eventuella tillbehör... Glöm inte din HD tv!!

Glömde en sak till! Dom enormt lååååååånga laddningstiderna på konsoler är patetiska! Höll på att få spel när jag lirade tekken (?) på PS3....Tid är pengar Right?!

Ladda.....ladda....Vänta...ladda lite till......5min senare! klart! Då har man tröttnat på skitet

Nä...kort och gott! PC alla dagar i veckan! Konsolerna är bokstöd inget mera....Låt dom dö i fred dessa små leksaker

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av MeGustif:

Men jag ville veta hur ett xbox 360 kunde vara så billigt och ändå gå att spela på! För mina kompisar sa att det inte var någon skillnad som jag redan visste att de hade fel i men jag ville veta exakt vad som är skillnaden och vad som gör att det är så billigt och nu har jag fått reda på det!

Xbox var inte så värst billig när den lanserades, det är nu på senare år den har blivit extremt billig.
Det handlar helt enkelt om att köpa in stora mängder hårdvara för att pressa priserna så mycket som möjligt, hårdvaran som xboxen använder sig av blev också billigare att tillverka och på så sätt att köpa in för varje år som gick.
Slår man ihop det med massproduktion som MS även gick back på så är det inte så svårt att få ihop priserna.
MS räknar med att tjäna in det dom förlorade på varje enhet genom försäljning av spel.

Hur som är Xbox/PS3/Wii ett väldigt bra sätt att få in folk i spelandet och det har öppnat ögonen för miljoner av människor som inte skulle spelat i dag om det inte vare för just tv-spel.

Lyssna inte så mycket på alla små skitar på det här forumet som tror sig vara "hardcore gamers" bara för att dom spelar på en PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Xbox var inte så värst billig när den lanserades, det är nu på senare år den har blivit extremt billig.
Det handlar helt enkelt om att köpa in stora mängder hårdvara för att pressa priserna så mycket som möjligt, hårdvaran som xboxen använder sig av blev också billigare att tillverka och på så sätt att köpa in för varje år som gick.
Slår man ihop det med massproduktion som MS även gick back på så är det inte så svårt att få ihop priserna.
MS räknar med att tjäna in det dom förlorade på varje enhet genom försäljning av spel.

Hur som är Xbox/PS3/Wii ett väldigt bra sätt att få in folk i spelandet och det har öppnat ögonen för miljoner av människor som inte skulle spelat i dag om det inte vare för just tv-spel.

Lyssna inte så mycket på alla små skitar på det här forumet som tror sig vara "hardcore gamers" bara för att dom spelar på en PC.

Ännu värre när konsolsol spelare kallar sig för ''gamers'' när nästan alla spel på konsolspel har auto-aim...catch-up....Turn based wins'' osv...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Haha, vilket fantastiskt random uttalande. 4ggr så kraftfull som en krysslåda säger du? Det betyder ju antingen att min Xbox där hemma trimmar sig vartefter jag byter dator, eller så är alla datorer lika kraftfulla oavsett pris och specifikationer.
...eller så är du ute och cyklar.

Att en modern PC är ungefär 4 gånger så kraftfull stämmer ganska bra.

Xbox360 IBM "Xenon" (Triple core) 19,200 MIPS at 3.2 GHz
Intel Core i7 920 (Quad core) 82,300 MIPS at 2.66 GHz
Intel Core i7 2600K 128,300 MIPS at 3.4 GHz

http://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_second

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Att en modern PC är ungefär 4 gånger så kraftfull stämmer ganska bra.

Xbox360 IBM "Xenon" (Triple core) 19,200 MIPS at 3.2 GHz
Intel Core i7 920 (Quad core) 82,300 MIPS at 2.66 GHz
Intel Core i7 2600K 128,300 MIPS at 3.4 GHz

http://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_second

Det finns så jäkligt mycket hårdvara i alla pris- och prestandaklasser för datorer, så var god definera "en modern PC". När du ändå håller på så kan du ju visa riktiga bevis på att den "moderna PC'n" är 4 gånger starkare än en Xbox 360 och inte mer eller mindre.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MagnusL:

Att en modern PC är ungefär 4 gånger så kraftfull stämmer ganska bra.

Xbox360 IBM "Xenon" (Triple core) 19,200 MIPS at 3.2 GHz
Intel Core i7 920 (Quad core) 82,300 MIPS at 2.66 GHz
Intel Core i7 2600K 128,300 MIPS at 3.4 GHz

http://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_second

Vad har detta att göra med allt?!

konsolernas grafikkort är i klass med ett 7800GT med 128mb ram....

Man kan inte jämföra PC och konsol....Det är som att jämföra en tre-hjuling cykel(Xbox) med en motorcross(PC)...

Processorerna är nåt hokus-pokus IBM och Sony skapade som floppade....df AMD och Intel inte vidareutvecklade skitet för Cell/Xenom cpuer är helt värdelösa när det kommer till att avkoda eller göra multimedia trådningar....

Tror dom testade att starta windows med en Sony Cellprolle....det blev katastrof..Och detta va Sonys egna utvecklar team som testade detta!

Samma sak med Xenom prollen....dessa processorer klarar inte av att göra mer än en sak i taget...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W