Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Har inte sett många här inne klaga på det dock?

antagligen för att folk inte bryr sig om en sådan småsak.
jag har skrammel men tänker aldrig på det när det vibrerar.

det enda jag har fått som "problem" efter update till portico är att skärmen ej kan bestämma sig vilken ljusstyrka den skall ha. Om det är halv taskigt ljus där jag är så kan den skifta mellan högsta å lägsta ljustyrkan flera ggr under ett par sekunder. Jobbigt när man läser någon text.

hoppas Microsoft går ut med något datum på den stora OS updaten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av spicata:

Nu har min hjulat ett par timmar också efter en "hard reset" Tryckte in sedan knapparna på sidan och fick den att boota om, men tala gärna om du hade en fix för detta!

Oj förlåt tänkte inte så långt.. men kan skriva nu.

Det som brukar funka är ju att hålla in:

volym ner
avstängningsknappen
i 10sec ska då starta om och den kan visa kugghjulen i ca 5min efter omstart men funkar inte det så är det en hårdvaruåterställning som gäller.

Tryck ner en knapp i taget i denna kombination:

Volym upp
Volym ner
Avstängningsknappen
Volym ner

se till att mobilen är laddad.

Så stod det på sidan jag hittade iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Smärre stavningsincident!! VIC ja hm hrm lite ot men ja det var lite snett men nära ändå ju!!

Facepalm på dig. Du tyckte inte ikonen såg lite supekt ut på vic? Testade du den?

Visa signatur
Permalänk

Tänker lämna in min 920 imorgon på grund av vibratorskramlet. Skramlet har ökat den sista tiden så det kan inte vara bra för komponenterna därinne, inbillar jag mig iallafall....Det blir att plocka fram min Lumia 800 under tiden

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

antagligen för att folk inte bryr sig om en sådan småsak.
jag har skrammel men tänker aldrig på det när det vibrerar.

Jo, men om man skaffar en telefon för flera 1000:- vill man ju inte att den ska låta som någon plastig leksak. T.om min 3 år gamla och slitna 3GS låter ju som en produkt värd 10 gånger mer i jämförelse. Ska iaf få returnera som en DOA till Halebop nu, måste ju ändå byta ut väggadaptern också som var helt död vid leverans....

Permalänk
Medlem

Jag har stängt av vibrationer på min eftersom det låter som telefonen är på väg att skaka sönder när vibrationerna går igång. Osäker på om det är nåt fel dock, eller om det bara är kameran som rör sig, den är ju upphängd på fjädrar.

Själv har jag problem med att knappbelysningen inte fungerar titt som tätt och att skärmen flimrar, så det blir nog till att lämna in telefonen oavsett. Jäkligt trist att det ska vara så mycket problem med telefonerna, det är ju inte direkt vad Nokia behöver i det här läget. Jag skulle nog fundera både en och två gånger på att välja en Nokia igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Oj förlåt tänkte inte så långt.. men kan skriva nu.

volym ner
avstängningsknappen
i 10sec ska då starta om och den kan visa kugghjulen i ca 5min efter omstart men funkar inte det så är det en hårdvaruåterställning som gäller.

Volym upp
Volym ner
Avstängningsknappen
Volym ner

Så stod det på sidan jag hittade iaf

Tack för tipsen,det kommer säkert fler tillfällen jag behöver hjälp,även om jag på något sätt fick slut på hjulspinnet själv genom att efter Nokia symbolen kom upp första gången vid hard reset,trycka in knapparna för soft reset och därigenom "låste upp" evighetshjulen och kom till wp8 meny och inställning för användaren.
Faktiskt riktigt smidigt ändå att återställa appar och favoriter/kontakter via molnet.

Men underbetyg för hjulsnurret som inre kom någon vart.

En märklig sak nu efter återställningen är att jag har appar som ska uppdateras,men inte kan? Det började med 18 st. nu nere på 8 st.

Fanns också andra Nokia appar som skulle uppgraderas manuellt,lite omständigt kan tyckas.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Jo, men om man skaffar en telefon för flera 1000:- vill man ju inte att den ska låta som någon plastig leksak. T.om min 3 år gamla och slitna 3GS låter ju som en produkt värd 10 gånger mer i jämförelse. Ska iaf få returnera som en DOA till Halebop nu, måste ju ändå byta ut väggadaptern också som var helt död vid leverans....

självklart håller jag med dig, men som sagt så tänker iaf inte JAG på det. Det är upp till var och en.

sen kan jag hålla med om som några har skrivit tidigare i denna oändligt långa tråd att det är konstigt att nokia/MS inte släpper en mjukvaru-update för just detta problem. Man har ju ingen skrammel i spel eller när man trycker på tillbaka knappen(även snabbt så vribratorn får jobba lite)

bästa vore ju släppa fler inställningar så var å en kan ställa in hur man vill att exvis vibratorn agera, volymen, osv.

men då tänker man, det borde ju MS inkludera i den stora OS updaten dom skall släppa Q2. Annars kanske T.o.m jag byter mobil enbart för att Microsoft inte satsar 110% å samtidigt lyssnar på kunderna. Vill absolut inte byta mobil, då Nokia har gjort en fantastiskt härlig mobil. Det är mest MS jag är förbannad över.

gäller å vänta nu på ny info. Hoppas att det inte tar mer än till q3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av boez:

Det är som sagt bara att se till att kontakterna finns på antingen ett hotmail- eller gmailkonto. Det fungerar utmärkt att spara alla kontaker i båda och det går smidigt att hämta och synka, bara att logga in på respektive konto i mobilen.
Jag använder gmail(kommer från android) och på min mors 820 kör vi hotmails kontakter.

Jag kör själv på detta men nu gjorde inte min fader det. Vi har fortfarande inte löst det då säkerhetskopiering, av någon anledning, inte har kontakter som alternativ utan bara sms, appar och foton, inte kontakter.

Att föra över till SkyDrive funkar inte heller då den inte har något alternativ alls om kontakter. Kan någon hjälpa mig?

Frågan var hur man skickar över kontakter från telefonen till dator eller något annat lagringssystem.

Tack på förhand!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

*edit på något sätt lyckades jag lägga telefonen på plattan fel ett par gånger.... klantiga personer som jag ska inte ha "avancerad teknik" .. aja nu fungerar det utan NFC*

Något annat som är lite synd är att använder man den som hotspot är inte spel någon super ide... fungerar men ibland kan pingen bli så extremt störande att var 5s så hoppar den från relativt ok 70ms till 3-500ms vilket bara är ospelbart... fast en del är ju att min laptop inte är den mest lämpade att lira BF3 med...

hade fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Jag kör själv på detta men nu gjorde inte min fader det. Vi har fortfarande inte löst det då säkerhetskopiering, av någon anledning, inte har kontakter som alternativ utan bara sms, appar och foton, inte kontakter.

Att föra över till SkyDrive funkar inte heller då den inte har något alternativ alls om kontakter. Kan någon hjälpa mig?

Frågan var hur man skickar över kontakter från telefonen till dator eller något annat lagringssystem.

Tack på förhand!

Är det inte möjligt att skapa en ny address på t,ex @Hotmail.com,,eller @Outlook .com och importera nämda kontakter dit?? via nuvarande addressbok. har själv inte gjort detta ,men verkar ju rimligt att det finns funktion antingen i addressboken att EXPORTERA addresser eller i nämda gmail, Outlook eller Hotmail att IMPORTERA ? kan vara värt ett kik.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Jag älskar min 920 men ibland blir man lite mindre glad... Jag stängde av lite prylar som wifi etc och tänkte "jag använder ju aldrig NFC så av med den med".... Men sen vaknar man och upptäcker att den trådlösa laddaren använder NFC för att starta laddning... *Huge facepalm* det står ju ingenting om laddning i NFC menyn....
Det står säkert i papprena man lägger i högen "olästa manualer" Men borde kanske stå även i telefonen (för oss idioter)... som tur är så vaknar jag relativt tidigt och snabbladdade den i väggen... Dock är man ju en erfarenhet rikare, snart kanske man har tillräckligt med erfarenhet för att läsa manualen....

Tror inte det ska krävas NFC för laddaren. Jag har det inte igång men laddar den helt utan problem på min fatboy varje natt. den kanske låg lite fel (krävs att den ligger ganska precis rakt)? eller så kanske du har en annan laddare som fungerar på ett annat sätt?

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Facepalm på dig. Du tyckte inte ikonen såg lite supekt ut på vic? Testade du den?

Eller hur. Först säger han att appen installerade sig på egen hand, sedan säger han att han hittade VLC i store, och nu visar det sig att det är VIC.

Hahah, sicken skojare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Eller hur. Först säger han att appen installerade sig på egen hand, sedan säger han att han hittade VLC i store, och nu visar det sig att det är VIC.

Hahah, sicken skojare.

han har väl lite otur när han skrev, skriver...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Är det inte möjligt att skapa en ny address på t,ex @Hotmail.com,,eller @Outlook .com och importera nämda kontakter dit?? via nuvarande addressbok. har själv inte gjort detta ,men verkar ju rimligt att det finns funktion antingen i addressboken att EXPORTERA addresser eller i nämda gmail, Outlook eller Hotmail att IMPORTERA ? kan vara värt ett kik.

Det löste sig. Jag fick ladda ner SkyDrive på hans dator och sedan synka mailadressen och då fanns det en flik på under "People" och då fanns kontakterna där

Tack ändå för hjälpen!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att skärmen inte kan bestämma sig utan flimrar ,har ni försökt att stata om den i mörker ?Hjälpte mig .

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

självklart håller jag med dig, men som sagt så tänker iaf inte JAG på det. Det är upp till var och en.

sen kan jag hålla med om som några har skrivit tidigare i denna oändligt långa tråd att det är konstigt att nokia/MS inte släpper en mjukvaru-update för just detta problem. Man har ju ingen skrammel i spel eller när man trycker på tillbaka knappen(även snabbt så vribratorn får jobba lite)

bästa vore ju släppa fler inställningar så var å en kan ställa in hur man vill att exvis vibratorn agera, volymen, osv.

men då tänker man, det borde ju MS inkludera i den stora OS updaten dom skall släppa Q2. Annars kanske T.o.m jag byter mobil enbart för att Microsoft inte satsar 110% å samtidigt lyssnar på kunderna. Vill absolut inte byta mobil, då Nokia har gjort en fantastiskt härlig mobil. Det är mest MS jag är förbannad över.

gäller å vänta nu på ny info. Hoppas att det inte tar mer än till q3.

Jo, jag förstår det.

Har testat lite olika vibrations-appar men tycker att den skramlar även på väldigt låg styrka, så kanske skiljer sig en del telefon till telefon. Har iaf skickat iväg min nu ikväll så hoppas jag för en mindre skramlande telefon och en fungerande väggadapter snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

han har väl lite otur när han skrev, skriver...

entusiasm och förväntan gav lite fel, men bara hoppas vlc är i antågande. Men med försiktighet tror jag mig ha sett även en sak som säger sig vara en flashplayer till applistan för mig rätt ointressant, min syn på dessa spelare är att det ska räcka med en som stöder allt inte många med speciella stöd på varje

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Kugghjul forever

Hej jag har problem med att min stänger av sig ibland och det har blivit mycket värre nu, hände då och då förr men nu har det hänt flera nätter i rad.
jag kan inte ha den som alarm till jobbet längre.
Så jag testade att göra en återställning, startade återställningen kl 22:30 igår ungefär men kugghjulen snurrar fortrarande!
Vafan ska jag göra nu?

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag tror att jag hittat en lösning på batteriförbrukningen när man har spotify installerat!

Sätt det i offline-läge så fort du inte behöver streama och i synnerhet när du inte lyssnar på musik alls. Jag gjorde de i imorse och nu har jag normal batteritid.

Tack för tipset blev avsevärt mycket bättre. Var 27h sen jag laddade nu ligger den på 21% och säger att jag har 6h kvar. Iofs har jag inte använt den speciellt flitigt men det är ändå bland det bästa batteritiderna jag upplevt med min lumia. Men verkar dock vara sämre än vad många andra har haft.

wifi, blutooth och nfc avstängt
3g och gps/position påslaget
instant synk till Outlook och gmail

ca 30 min telefonprat, någon timmes surf, någon timmes spelande, lite kamera knäppande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min hade lite strul igen med batteritiden efter Portico, jag fixade det genom att låta mobilen dö och laddade den under natten.
Lite dåligt att man inte har koll på vad är det som drar batteriet, det kan va nån app som inte finns med i bakrgrunds aktiviteter eller i back-menyn. Man får gissa sig fram.
Lite mer Windows i Windows phone,plz.

Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Hej jag har problem med att min stänger av sig ibland och det har blivit mycket värre nu, hände då och då förr men nu har det hänt flera nätter i rad.
Så jag testade att göra en återställning, startade återställningen kl 22:30 igår ungefär men kugghjulen snurrar fortrarande!
Vafan ska jag göra nu?

Kan inte använda min som alarm heller :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Vafan ska jag göra nu?

volym ner
avstängningsknappen

Volym upp
Volym ner
Avstängningsknappen
Volym ner

Permalänk
Medlem

Är det någon som har skickat in sin telefon för att fixa "skramlandet"?

I så fall, ungefär hur lång tid tog det för dem att åtgärda det?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randomretard:

Vafan ska jag göra nu?

lämna in den, fick jag göra..

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Är det någon som har skickat in sin telefon för att fixa "skramlandet"?

I så fall, ungefär hur lång tid tog det för dem att åtgärda det?

Normalt oavsett telefonmärke så brukar det ta ca 2 - 4 veckor om du ska skicka in den,
men kan du lämna direkt till en aukoriserad serviceverkstad så kan det eventuellt gå snabbare

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att man inte kan ta emot samtal? När folk ringer till mig så kommer de direkt till röstbrevlådan 1-3 ggr när de ringer innan de kommer fram, trots att telefonen är igång o.s.v. Det beror inte på dålig täckning. Däremot märker jag att ibland när jag plockar upp telefonen och låser upp den, så står det ingen nät, precis som om jag inte hade någon operatör. Det är väldigt frustrerande för folk får inte tag i mig. Ska tillägga att jag har 3 som operatör om det skulle spela någon roll. Jag har även aktiverat funktionen att wifi inte ska koppla ner när telefonen låses.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Tror inte det ska krävas NFC för laddaren. Jag har det inte igång men laddar den helt utan problem på min fatboy varje natt. den kanske låg lite fel (krävs att den ligger ganska precis rakt)? eller så kanske du har en annan laddare som fungerar på ett annat sätt?

måste vart jag som klantade till det, nu efter lite utförlig testning (lägg på den låt vara 5 min kolla batt status..) vet de fasen hur jag lyckades inte ladda den... kanske la den med skärmen nedåt.. hur som helst my bad

Permalänk
Medlem

laddningsproblem

Tjena
Har börja på få ett konstigt fel när jag laddar min svarta lumia 920, väldigt ofta när den börja bli fulladdad så låser den sig och man måste göra en soft reset för att den ska gå att använda igen. Någon som haft detta problem eller vet vad felet kan vara ?

Permalänk
Medlem

Min telefon dog efter jag försökte att återställa den.

Vilken firmware ska jag välja i Navifirm? Snabb hjälp uppskattas!

Har en gul från Halebop kan tilläggas.