Uppesittarkväll: Playstation Meeting 2013

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om något att kolla på medan ni väntar: http://www.humblebundle.com/

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av crownofthorns:

Battlefield 4

Det gör bokstavligen ont i gamerhjärtat att veta att det troligen kommer vara ett konsolspel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fnnnh... detta hade ja velat titta på, men får bli en snabbkoll aptidigt på morgonen innan ja drar till jobbet istället. Sen lusläsa trådarna på arbetstid med några koppar kaffe

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas då på lite hederlig INNOVATION. Inte någon PS3+1

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tur att man inte hunnit äta upp Gott & blandat påsen!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Är det 00:00 svensk tid eller?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Last Guardian - Launch Title for ps4

www.köpakonsolenhär.nu klart!

Permalänk
Medlem

Perfekt, har jag nåt att glo på inatt på jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Är det 00:00 svensk tid eller?

"Presskonferensen börjar vid tolvslaget natten mot torsdagen."

Svar = Ja

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Ska bli spännande att se hur affärsidén för framtidens konsol är. Om det är hög prestanda och högt pris, eller om man kör lägre prestanda och lägre pris. Kanske rent av streaming? Vore kul om det blev x86 denna gång. Vare sig man vill eller inte så tror jag att konsoler fortfarande har en plats. Det är så löjligt mycket lättare än vad det är med pc idag, även om pc inte är så svårt så finns det väldigt många tekniskt okunniga personer.

Allting, som jag sett, pekar på aningen lägre prestanda för att uppnå ett lägre pris.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av tvelander:

JAG Kommer inte SOVA.

Popcorn diam apelsin juice mineral vatten nya päron mango pepsi jag har nog bunkart upp en del !

Rätta takter!

Ska bli spännande att se vad de har åstadkommit.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk

Tur att man har cola och ostkrokar för i natt blir det ingen sömn

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Perfekt, har jag nåt att glo på inatt på jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill också ha ett jobb där man kan sitta och glo en dator/tv på natten och få betalt för det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Riktigt kul!

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Fedora Linux
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Chimera Linux

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte att de kommer att prata om eller visa så mycket av själva hårdvaran

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det gör bokstavligen ont i gamerhjärtat att veta att det troligen kommer vara ett konsolspel.

För mig som inte fokuserar på att hata konsoler är det en fin gåva.

Permalänk
Medlem

Hoppas den använder AMD komponenter nu

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

uppesittarkväll bokad och klar!

Även om jag troligtvis inte kommer köpa en, så tycker jag att det är väldigt intressant spektakel, likt E3.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Musikälskare

Blir några homebrews och att glo, sweet

Börjar 12 imorrn

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Detta är riktigt spännande!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Detta ska bli intressant, har låst in kärringen i källaren för det här så man kan titta i lugn och ro.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony tar i riktigt mycket nu... Jag vill vara tvungen att uppgradera gamingdatorn från 2012 för att kunna hänga med nästa generation av spelkonsoler.
Minst 8GB Ram vore inte så dumt med tanke på framtiden.

Fast.... det skulle egentligen kunna vara en ny handkontroll eller hand-konsol som Sony presenterar ikväll. Skulle ju vara lite anti-klimax om de hade en tre-timmars presentation för det

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Citat:

[19:29] Dagens spelkonsoler har kritiserats för att innehålla för lite systemminne, vilket framförallt hindrar spel i 1080p. Som kuriosa kan nämnas att dagens spotpris för fyra gigabyte DDR3-minne är cirka 18 dollar. Det skulle således kosta Sony (högt räknat) cirka 110 kronor per spelmaskin.

Det var korkat skrivet, vem som nu skrev det. Visst kan du bara stoppa i 4 GB DDR3 för 110 kr, men nyckeln till konsolers prestanda ligger i det unifierade minnet. För 110 kr skulle du få en minnesbandbredd på 10 GB/s, och konsolen skulle bli en fullständig katastrof. Enligt rykten skulle bandbredden ligga omkring 170 GB/s. Skulle det då kosta 110 kr? Knappast, Sweclockers.

Visa signatur

Dator

Permalänk

Väldigt intresserad vad nya playstation kommer få för hårdvara osv men vill man verkligen satsa på ett nytt Playstation efter alla nya reklampatent som Sony har fått igenom? Till exempel denna? Där de har patent på reklam som pausar spelet osv. <--- Frågan är hur mycket sådant skit Sony kommer att satsa på. Vill man verkligen betala för spel som inte kommer att nå upp i nuvarande PC prestanda och bli matad med reklam mitt i spelen?

Permalänk

Hoppas detta blir ett stort steg framåt för mitt lilla favoritspel CoD. Många tycks hata det men jag tycker det är bra avkoppling att köra lite CoD ibland.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det, köpt en 2L Coca-Cola och en 250g-påse ostbågar (OLW)

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Next gen....gääääsp. Mer som 2 år gammal pc

Men visst, de kan ju komma med någon ny fräsig handkontroll eller Sharks with frickin’ laser beams attached to their heads.

Se en glimt av Bf4 hade ju varit trevligt iaf

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperspam:

Det var korkat skrivet, vem som nu skrev det. Visst kan du bara stoppa i 4 GB DDR3 för 110 kr, men nyckeln till konsolers prestanda ligger i det unifierade minnet. För 110 kr skulle du få en minnesbandbredd på 10 GB/s, och konsolen skulle bli en fullständig katastrof. Enligt rykten skulle bandbredden ligga omkring 170 GB/s. Skulle det då kosta 110 kr? Knappast, Sweclockers.

Unified memory har ingenting med bandbredden att göra bara att gpu och cpu kan använda samma minne dvs. effektivare utnyttjande av mängden minne. Är PS4 byggd som en PC har gpun eget minne t.ex. GDDR5 på 170 GB/s om den ska duga för spel. Kanske ta ta det lugnt med kommentarerna om du inte har koll på termerna.

Permalänk
Medlem

Jag köpte lite kakor till ära av sändningen.

Jag har nu inga kakor längre...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell