Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Hur ska Canonical slå sig in på marknaden? Och varför skulle t.ex Google tillåta installationer på sina telefoner? Då de tjänar pengarna på sitt Android och nästan ger bort sina telefoner gratis? Okey, det kanske är upp till LG & Samsung att själva avgöra om de ska tillåta det (om det nu inte finns något avtal).

Det känns som att ett mobilt OS fungerar bäst när produkten är tillverkad för just den. Google har ju börjat med Nexus m.m. och kommer förmodling gå över till egen hårdvara med Motorola.

Kommer det bli så här i framtiden:

Android = Nexus (Motorola)
iOS = iPhone (Apple)
Windows Phone = Lumia (Nokia, Microsoft)
Tizen = Samsung
Ubuntu Mobile = LG, HTC, ZTE m.m.

Allt kommer bli som det var förut, alla hade sitt egna OS. Tycker det är lite synd då det har varit skönt när alla enheter var lite synkroniserade.

Du förstår inte... Så stelt blir det inte med Ubuntu. Kan du koppla valfri mobil mot en pc så kan du installera upOS på den.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Fast Tizen OS är ju på gång också:
http://www.idg.se/2.1085/1.484870/samsung-slapper-tizen-kladd...
http://daily.bhaskar.com/article/GAD-samsung-galaxy-s4-might-...

Finns det plats för så många aktörer på smartphonemarknaden?
Rim-BlackBerry 10 är ju nära till lansering också:
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/software/operating-sy...

30 januari 2013.

Canonical har dock ett gränssnitt även på datorer som är likt det som Ubuntu Phone OS kommer att använda sig av. Jag tror att där kan finnas plats för ett operativsystem till.

Skrivet av johnh3:

På en dator är det relativt lätt (och helt gratis) att köra in Ubuntu eller vilken annan GNU/Linux dist som helst i lådan via cd läsaren med en CD/DVD.
Men ändå är marknadsandelen som den är:
http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

På en smartphone är det inte en lika enkel process. Därför tror jag de flesta lär behålla vad som sitter i mobilen och använda det.
Varför skulle vi ändra beteende för smartphones om vi inte gör det för PC?

Jag tror Google/Android, iOS samt WP8 lär lägga beslag på marknaden och i stort sett "låsa" den.
Möjligen att BlackBerry 10 kan få några procent pga deras starka företagsmarknad.

Visst kan jag ha helt fel, men säljer man inte nya mobiler med ett förinstallerat OS tror jag det blir ytterst svårt.

Så är det. Men det beror på att Microsoft lyckats låsa marknaden mot Windows med andra ord så är de flesta datorer som säljs med Windows och inte OSX eller Linux för den delen.

Smartphones är inte låst på det sättet som det är bland datorer. Så därför tror jag att Ubuntu Phone OS har en chans. Sen kommer där komma lurar med Ubuntu Phone OS i början på 2014.

Skrivet av Maysay:

Hur ska Canonical slå sig in på marknaden? Och varför skulle t.ex Google tillåta installationer på sina telefoner? Då de tjänar pengarna på sitt Android och nästan ger bort sina telefoner gratis? Okey, det kanske är upp till LG & Samsung att själva avgöra om de ska tillåta det (om det nu inte finns något avtal).

Det känns som att ett mobilt OS fungerar bäst när produkten är tillverkad för just den. Google har ju börjat med Nexus m.m. och kommer förmodling gå över till egen hårdvara med Motorola.

Kommer det bli så här i framtiden:

Android = Nexus (Motorola)
iOS = iPhone (Apple)
Windows Phone = Lumia (Nokia, Microsoft)
Tizen = Samsung
Ubuntu Mobile = LG, HTC, ZTE m.m.

Allt kommer bli som det var förut, alla hade sitt egna OS. Tycker det är lite synd då det har varit skönt när alla enheter var lite synkroniserade.

Vad menar du med förut? Bland datorer är marknaden låst mot Windows och Smartphones är en marknad som är relativt öppen fortfarande. Jag har inga problem med mer konkurrens det är bara bra för marknaden.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut. Har väl inte riktigt fastnat unity på dator (kör xubuntu),
men på telefon, så det såg det inte alls så tokigt ut.

Fast jag tror nog jag kör vidare med iphone/ipad, tills ubuntu blir mogen på smartphones/surfplattor

Men kanske en dag, så kör kommande mobil ubuntu!

Hoppas!....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanto64:

Det beror på att Microsoft betalar datortillverkarna att leverera deras produkter med Windows förinstallerat, men Ubuntu är gratis och dom tjänar inte pengar på sin produkt på samma sätt som Microsoft gör. Tänk dig själv, du köper en bärbar dator från en valfri tillverkare på en valfri butik med Windows förinstallerat, och allt funkar out of the box och du är nöjd, vad finns det då för anledning att byta till annat OS? Det är där M$crosoft har fördelen, dom försöker få varje datortillverkare att låsa in ms-mjukvara på deras hårdvara.

Men allt fler börjar inse fördelarna med ett öppet stabilt och gratis programvara, och folk börjar gå över till det. Och snart kommer även Ubuntu komma förinstallerat med datorer från Dell, HP och Lenovo, och det är ju ändå ganska stora namn det handlar om.
Jag tror att M$crosoft kommer få det svårt i framtiden, dom kommer säkert tvingas köra Apples race, dvs leverera egen hårdvara med egenutvecklad mjukvara.

Så var det ungefär runt 2008/2009 Dell sålde förinstallerade Ubuntu till vanligt folk datorer via sin hemsida. Det lades ner senare. Deras nuvarande verksamhet med Ubuntu är en rätt minimal verksamhet med vissa datorer till utvecklare. HP och Lenovo? Tja så länge jag inte har sett en Ubuntu dator i butiker eller via e-handeln är det ännu så länge mycket snack och liten verkstad.
En av nyckelfigurerna inom GNU/Linux (Gnome) skriver om problemet i ett blogginlägg:
http://tirania.org/blog/archive/2012/Aug-29.html

Även om jag inte skulle vilja det tror jag smartphonemarknaden i sig är rätt lik desktop marknaden. Fast med lite andra roller, Google/Android håller på bli mobilernas Microsoft så att säga. Det blir en drös av alternativ men i slutändan några få dominerande aktörer.

Att folk håller på gå över till Linux är dessutom inte sant, marknadsandelen har varit rätt konstant år från år:

De som ej gillar Windows går snarare över till Mac i så fall.

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Så var det ungefär runt 2008/2009 Dell sålde förinstallerade Ubuntu till vanligt folk datorer via sin hemsida. Det lades ner senare. Deras nuvarande verksamhet med Ubuntu är en rätt minimal verksamhet med vissa datorer till utvecklare. HP och Lenovo? Tja så länge jag inte har sett en Ubuntu dator i butiker eller via e-handeln är det ännu så länge mycket snack och liten verkstad.
En av nyckelfigurerna inom GNU/Linux (Gnome) skriver om problemet i ett blogginlägg:

Även om jag inte skulle vilja det tror jag smartphonemarknaden i sig är rätt lik desktop marknaden. Fast med lite andra roller, Google/Android håller på bli mobilernas Microsoft så att säga. Det blir en drös av alternativ men i slutändan några få dominerande aktörer.

Att folk håller på gå över till Linux är dessutom inte sant, marknadsandelen har varit rätt konstant år från år:

Så du menar att vi inte ska tro på det Canonical säger? Microsoft har nästan monopol på datorer med Windows. En sådan marknad lär inte förändra sig i första taget.

Sen att kalla Google/Android som mobilernas Microsoft håller jag inte alls med om. Android är betydligt mer öppet än Windows och marknadsandelarna som Android har är inte i närheten lika höga som Windows har bland datorer.

Ja vi vet att Linux ligger rätt konstant i marknadsandelar för datorer. Vad tror du det beror på? Kan man få ut Ubuntu på fler datorer så kan marknadsandelarna också växa tror jag. Så den som en gillar Windows går snarare över till Mac? Jag tror en ganska stor del av dom går över till Linux och testar det. Sen om dom stannar kvar där är en annan sak.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

The Verge skriver att Ubuntu OS som tidigast kommer ut 2014 vilket är en evighet i smartphone marknaden.
Vid det laget tror jag marknaden redan är rätt låst bland de aktörer som är något att räkna med i den branschen.

Min gissning hur det ser ut i slutet av 2013 globalt sett:
1:Google/Android
2:iOS/iPhone
3:Windows Phone 7.8 och 8

Om MS lyckas få med alla "inne" appar i ett tidigt stadium och sånt ser jag kanske en möjlighet att de kan komma ikapp eller hamna jämsides med iOS.

4: RIM/BlackBerry 10 om de får en lyckad start efter lanseringen den 30 januari 2013.

Alla andra aktörer som har nämnts tror jag får slåss i bottenskiktet runt en procent eller två.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Så du menar att vi inte ska tro på det Canonical säger? Microsoft har nästan monopol på datorer med Windows. En sådan marknad lär inte förändra sig i första taget.

Sen att kalla Google/Android som mobilernas Microsoft håller jag inte alls med om. Android är betydligt mer öppet än Windows och marknadsandelarna som Android har är inte i närheten lika höga som Windows har bland datorer.

Ja vi vet att Linux ligger rätt konstant i marknadsandelar för datorer. Vad tror du det beror på? Kan man få ut Ubuntu på fler datorer så kan marknadsandelarna också växa tror jag. Så den som en gillar Windows går snarare över till Mac? Jag tror en ganska stor del av dom går över till Linux och testar det. Sen om dom stannar kvar där är en annan sak.

Vad Canonical säger och hur verkligheten ser ut är två skilda saker.
Jag tror Ubuntu kan växa om Windows 8 desktop blir ett dunderfiasko, men det är för tidigt att sia om. Windows 7 ska få förlängd support till 2020.
Så folk har ett backupp alterntiv oavsett.

Jag vet att Google/Android är mer öppet, med att de är mobilernas Microsoft menar jag snarare att de får en så stor marknadsandel med liknande siffror som Microsoft. Kanske inte 90 % men Tomi T Ahonen tror de kommer upp i runt 60 eller 65%.

Videon är några månader gammal innan WP8, men i alla fall intressant:
http://www.youtube.com/watch?v=BI3xWQh0Vs0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Google tjänar pengar på att du använder deras tjänster och reklam, inte android.
De släpper ju alla sina appar till iOS också t ex.

Det är det jag menar. Android är ett verktyg till deras tjänster. Kolla bara Nexus där alla Googles tjänster redan är installerade pga att folk ska använda dem. Android är som tidningen Metro. Och att de finns på iPhone tror jag enbart beror på den höga försäljningen iOS har. Google släpper t.ex inga appar till WP8 nu pga det förmodligen skulle kunna hota Android. iOS var före Android på mobiler och Google jagade lite (dock såg marknaden inte ut som den gör nu).

Skrivet av raidarn:

Du förstår inte... Så stelt blir det inte med Ubuntu. Kan du koppla valfri mobil mot en pc så kan du installera upOS på den.

Men måste t.ex kerneln inte vara upplåst?

Vad menar du med förut? Bland datorer är marknaden låst mot Windows och Smartphones är en marknad som är relativt öppen fortfarande. Jag har inga problem med mer konkurrens det är bara bra för marknaden.

Bland datorerna finns det, OS X, Windows och Linux (Ubuntu). Det räcker. Valfriheten ska inte vara för stor, kolla bara på alla Linux distributioner som finns. Tillslut blir det bara rörigt. Okey, Linux klarar sig pga att det är byggt på samma grund och appar m.m. fungerar på varje distribution. Och jag skulle kunna gå med på det om t.ex Android (Linux) räknades in med Ubuntu & Tizen.

iOS
WP8
Linux (Android, Tizen, Ubuntu Phone OS)

Men då hänger det på Google tror jag. Och att allt fungerar på deras Nexus telefoner. Något som jag tror inte Google går med på. De har äntligen börjat ta marknadsandelar pga att de säljer t.ex Nexus 7 till lågpris (vilket de kan göra pga av de tjänar pengar deras tjänster). Varför skulle de då låta folk skriva över innehållet? Det är ju som att ge bort en dator gratis. Vilket de inte gör (skulle gärna gå in på Media Markt och få en gratis PC av Google).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

The Verge skriver att Ubuntu OS som tidigast kommer ut 2014 vilket är en evighet i smartphone marknaden.
Vid det laget tror jag marknaden redan är rätt låst bland de aktörer som är något att räkna med i den branschen.

Min gissning hur det ser ut i slutet av 2013 globalt sett:
1:Google/Android
2:iOS/iPhone
3:Windows Phone 7.8 och 8

Om MS lyckas få med alla "inne" appar i ett tidigt stadium och sånt ser jag kanske en möjlighet att de kan komma ikapp eller hamna jämsides med iOS.

4: RIM/BlackBerry 10 om de får en lyckad start efter lanseringen den 30 januari 2013.

Alla andra aktörer som har nämnts tror jag får slåss i bottenskiktet runt en procent eller två.

Vi får se. Det kan mycket väl bli så. Men av de som ska satsa på att ta sig in på marknaden nu så tror jag att Ubuntu Phone OS är ett av dom med störst chans att lyckas ta sig in på marknaden.

Skrivet av johnh3:

Vad Canonical säger och hur verkligheten ser ut är två skilda saker.
Jag tror Ubuntu kan växa om Windows 8 desktop blir ett dunderfiasko, men det är för tidigt att sia om. Windows 7 ska få förlängd support till 2020.
Så folk har ett backupp alterntiv oavsett.

Jag vet att Google/Android är mer öppet, med att de är mobilernas Microsoft menar jag snarare att de får en så stor marknadsandel med liknande siffror som Microsoft. Kanske inte 90 % men Tomi T Ahonen tror de kommer upp i runt 60 eller 65%.

Videon är några månader gammal innan WP8, men i alla fall intressant:
http://www.youtube.com/watch?v=BI3xWQh0Vs0

Så Canonical har ingen koll på hur marknaden ser ut? De säger själva att de har mer partners nu än tidigare när det gäller datorer. Det får man ändå se som positivt för Ubuntu tycker jag.

Sen att ta marknadsandelar från Windows på datormarknaden kommer bli tufft både för Mac och Linux eftersom den marknaden redan är så pass låst som den är.

Jo jag förstår att det är så du menar. Men att ha 60% av marknaden mot 90% är stor skillnad. Sen tycker jag också att Android börjar bli väldigt stort. Därför så tycker jag det är en bra satsning med Ubuntu Phone OS för smartphones.

Visa signatur

Permalänk

Jag lägger in en trailer för Ubuntu Phone OS i första inlägget.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Nu är det bara att hoppas på en fullt fungerande version för N4 också inom kort.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Ubuntu konceptet på mobilen som sådant. Men som tidigare nämnts, det blir som tidigast 2014 den kommer ut.
På ett år hinner mycket hända.

Jag hoppas det lyckas i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Men måste t.ex kerneln inte vara upplåst?

Bootloadern måste vara det, så lär finnas ett flertal androidlurar som det inte är möjligt på alls, och på andra måste man ge upp garantin. Sen måste det även finnas drivrutiner till telefonens hårdvara för den nya kerneln, något som dessvärre inte heller är helt säkert att det finns.

Nåja, pluspoäng för att det verkar som dom dumpat Dalvik iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaanin:

Bootloadern måste vara det, så lär finnas ett flertal androidlurar som det inte är möjligt på alls, och på andra måste man ge upp garantin. Sen måste det även finnas drivrutiner till telefonens hårdvara för den nya kerneln, något som dessvärre inte heller är helt säkert att det finns.

Nåja, pluspoäng för att det verkar som dom dumpat Dalvik iaf.

Hårdvaran till mobiler är "i princip densamma" så man behöver inte kompilera alltför mycket här... Låser man upp BL så kan man också låsa den igen om man vill åt garantin av någon anledning.

Kan se så som XDA att man länkas till sin specifika lur där mjukvaran ligger med manuella instruktioner eller program som fixar installationen automatiskt, inklusive backupen.

Visa signatur

Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Avstängd

Man vet inte heller hur Google kommer att reagera på olika system som direkt konkurrerar med deras eget Android.
Kanske på samma sätt som med WP8?
http://www.idg.se/2.1085/1.484950/google-sinkar-youtube-pa-wi...
http://www.theverge.com/2012/12/14/3768274/google-gmail-activ...

Jag tror inte de är så "goda" så de låter saker ta marknadsandelar utan vidare, Men det återstår ju att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Javisst, men glöm ej att dom flesta datorer levereras med 'windows-komponenter', dvs att bara Microsofts programvara funkar på dom, eftersom microsoft betalar dom. Hade det inte varit lite press på komponenttillverkarna så skulle Linux säkert vara som FreeBSD är idag, på desktop sidan.

Men Linux växer, och Android är ett gansla bra exempel vad man kan göra med fri/gratis programvara när det används på rätt sätt.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Avstängd

Google/Android växer. Inte Gnu/Linux generellt sett.

Att Android är gratis är väl med vissa resevationer också:

http://wmpoweruser.com/samsung-estimated-to-pay-microsoft-12-...

http://www.geek.com/articles/mobile/htc-pays-microsoft-5-per-...

Men det kan ju i sig ge utrymme för alternativ som Tizen och andra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Google/Android växer. Inte Gnu/Linux generellt sett.

Att Android är gratis är väl med vissa resevationer också:

http://wmpoweruser.com/samsung-estimated-to-pay-microsoft-12-...

http://www.geek.com/articles/mobile/htc-pays-microsoft-5-per-...

Men det kan ju i sig ge utrymme för alternativ som Tizen och andra också.

Och Samsung ska tydligen komma med flera Tizen telefoner 2013:
http://www.engadget.com/2013/01/03/samsung-confirms-multiple-...

Hur klarar sig Android utan Samsung?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Och Samsung ska tydligen komma med flera Tizen telefoner 2013:
http://www.engadget.com/2013/01/03/samsung-confirms-multiple-...

Hur klarar sig Android utan Samsung?

Jag vill gärna vända på den frågan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Jag vill gärna vända på den frågan...

Du menar klarar sig Samsung utan Android? Jag skulle vilja säga att mycket av deras framgångar hänger på telefonen och inte OS. Då det finns flera tillverkare med Android och de säljer inte alls lika bra som Samsung.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Du menar klarar sig Samsung utan Android? Jag skulle vilja säga att mycket av deras framgångar hänger på telefonen och inte OS. Då det finns flera tillverkare med Android och de säljer inte alls lika bra som Samsung.

Innan Android så var Samsung igen herre på täppan precis, de hakade på rätt OS vid rätt tidpunkt. Nokia som sket i Android vet vi hur det gick för, alltså, Android är det primära i frågan enligt mig.

Skulle de nu gå ifrån detta till ett eget OS men att Android finns kvar på marknaden så ser jag ingen nuvarande nöjd Samsung/android-användare går över till Samsung/whateverOS utan denne väljer nog hellre whateverMaker/Android.

Visa signatur

Permalänk

Nu har Mark Shuttleworth sagt att Ubuntu Phone OS kommer redan i Oktober.

"According to the Wall Street Journal, Canonical founder Mark Shuttleworth says Ubuntu handsets will hit two "large geographic markets" in October, and that the open source OS has struck the fancy of carriers, to boot"

Vilken dessa två stora geografiska marknaderna kan vara vet vi alltså inte men en gissning kan vara att USA är en av dom och kanske också Europa?

http://www.engadget.com/2013/02/06/ubuntu-smartphones-october...

http://www.theverge.com/2013/2/6/3961852/ubuntu-phones-arrivi...

Visa signatur

Permalänk

Nu är Ubuntu Touch Developer Preview ute!

Smartphones som stöds är:

Samsung Galaxy Nexus
LG Nexus 4

Mer här:

http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/ubuntu-touch-developer-pre...

Här hämtar man det:

https://wiki.ubuntu.com/Touch/ReleaseNotes

Guide på hur man installerar det:

http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/how-to-install-ubuntu-phon...

Visa signatur

Permalänk

Notera också att Android raderas om ni installerar Ubuntu! Jag vet inte om det går att dualboota på något sätt.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Har just gjort en Nandroid på min N4, ska nu köra Ubuntu live och installera det på Nexusen

Edit: Håller på att installera Ubuntu på luren just nu

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Har just gjort en Nandroid på min N4, ska nu köra Ubuntu live och installera det på Nexusen

Edit: Håller på att installera Ubuntu på luren just nu

Spännande! Återkom gärna om vad du tycker om det sen!

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Spännande! Återkom gärna om vad du tycker om det sen!

Har pillat med det en liten stund nu och det är faktiskt riktigt skönt!

Lite svårt att vänja sig vid att det inte finns några menyknappar, men det kommer man nog över sedan om man använder det ett tag

Det är snyggt, snabbt och ser ut att kunna bli riktigt nice när det väl släpps.

Det är dock endast en Dev preview så funktionaliteten är mer eller mindre lika med noll

Permalänk
Avstängd

Jag undrar lite om Canonical har råd med en marknadsföringskampanj när den släpps? De går fortfarande inte med vinst:
http://www.idg.se/2.1085/1.493596/ubuntu-fortsatter-forlora-p...

Att den släpps i USA inom en snar framtid är tveksamt med de krångliga tele operatörer som verkar där. Kolla på BlackBerry 10 den släpps inte i USA förrän i mars nån gång fast den kom ut 30 januari:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2414948,00.asp

I England såldes den redan dagen efter.

Men vi får se, det är ett spännande koncept i alla fall.

Permalänk
Medlem

Påminner om gamla N9 med MeeGo i användargränssnittet.
"Flytet" när man sveper fram och tillbaka är mer eller mindre frånvarande, vilket man faktiskt kan ha och även bör ha förståelse för när det gäller den här mjukvaran.
Inställningsmöjligheterna verkar även de vara icke-existerande precis som Allexz skrev.
Mjukvaran kommer även den med en massa folk och meddelande installerad från "scratch", antagligen för att fungera som exempel.
"Stand-by"-skärmen där man ser klockan ser fräsch ut, dock informerar den mig om att jag har 14st "tweets" mottagna, ytterligare ett exempel som Canonical valt att lägga in.
Detta kan bli spännande framöver och jag känner att det deffinitivt kan gå att byta ut Android mot Ubuntu, dock behöver jag åtminstone likvärdig funktion som det finns med Googles Android och där befinner sig inte Ubuntu idag vilket även det är förståeligt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Har pillat med det en liten stund nu och det är faktiskt riktigt skönt!

Lite svårt att vänja sig vid att det inte finns några menyknappar, men det kommer man nog över sedan om man använder det ett tag

Det är snyggt, snabbt och ser ut att kunna bli riktigt nice när det väl släpps.

Det är dock endast en Dev preview så funktionaliteten är mer eller mindre lika med noll

Okej härligt! Jo det kan jag tänka mig. Aha jo det är klart. Kul att du tyckte om det i alla fall!

Visa signatur