Permalänk
Medlem
Skrivet av UtterN951:

Tackar tackar! Ända erfarenheten jag har med foto är morsans gamla analoga kamera som jag alldrig riktigt gillade.

Nu när du säger det så ser jag att Tre lager är mycket underexponerad, jag ska se om jag kan hitta tillbaka till platsen och ta en bättre bild någondag!

Skickades från m.sweclockers.com

Fotar du i raw kan du säkert ljusa upp den lite.
Akta så inte himlen blir utfrätt,använd halvtonat gråfilter eller fota två st exponeringar och sätt ihop dem i photoshop eller Gimp.

Permalänk
Medlem

Anchor by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad det är för fåglar? De kom och satte sig på talgbollarna i en klase, 10 min senare var de borta. Aldrig sett dem förut.

...och en glad gris med knorr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Någon som har koll på vad det är för fåglar? De kom och satte sig på talgbollarna i en klase, 10 min senare var de borta. Aldrig sett dem förut.

Marie , http://sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rtmes

fina!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

SISTA BILDEN......... Vackert mycket vackert *KLAPPAR*

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Snygga småfåglar Aldrig sett förr.

Det här var ett snyggt ställe i rätt väder.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

DSC_0210 by Tic^, on Flickr

DSC_0381 by Tic^, on Flickr

DSC_0320 by Tic^, on Flickr

DSC_0430 by Tic^, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

SISTA BILDEN......... Vackert mycket vackert *KLAPPAR*

Å, tack :)!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack, stjärtmesar var det!
Idag droppar det från taken!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tog fram kameran efter något års uppehåll när jag såg lite fåglar utanför fönstret. Inga fina sjärtmesar men det får duga

Permalänk
Medlem

Skulle stått lite längre bak

Jaktcocker by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Jag vågade mig ut i nattkylan (-12 C) och försökte mig på att ta ett fotografi på stjärnorna. Det var disigt uppe i skyn, så alla stjärnor trängde tyvärr inte igenom, men fotografiet blev ändå relativt lyckat.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Grabben håller upp en fin röding vi fick på Gevsjöns is.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Skrivet av Strukt:

Grabben håller upp en fin röding vi fick på Gevsjöns is.

[Bild]

Riktigt häftig bild med kullarna och klarblåa himlen i bakgrunden!

Permalänk
Medlem

Tackar

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Skrivet av Strukt:

Grabben håller upp en fin röding vi fick på Gevsjöns is.
http://bjokib.com/wp-content/uploads/2013/02/boy-with-charfis...

Härligt vinterminne! fin bild.

Permalänk
Medlem

Skön bild Strukt

Var ute med kameran en kort sväng idag men hittade inget kul att fota förutom denna som såg ut som ett miniatyrträd.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt tjusigt fotografi! Jag gillar det skarpt!

Just nu är Bineros servrar löjligt långsamma med att ladda innehållet på mina webbsidor. Exakta anledningen till detta, vet jag tyvärr inte, men det är i alla fall inte första gången det händer. Här är hur som helst mitt bidrag från i dag:

Fotografiet på vännen är inte manipulerad på något sätt. Det ljusa skenet runt omkring henne var där direkt efter att jag hade tagit fotografiet och solen är bakom henne. Ni anar inte hur förvånad jag blev!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Fotade isskulpturer i Uppsala förra veckan. Lekte lite med skuggor och förstärkt högdager. Blev rätt stiligt tycker jag.

_DSC3036 by Martinpersson74, on Flickr

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Riktigt tjusigt fotografi! Jag gillar det skarpt!

Just nu är Bineros servrar löjligt långsamma med att ladda innehållet på mina webbsidor. Exakta anledningen till detta, vet jag tyvärr inte, men det är i alla fall inte första gången det händer. Här är hur som helst mitt bidrag från i dag:

http://gallery.erik-edgren.nu/photo/view/P1230526

http://gallery.erik-edgren.nu/photo/view/P1230528

http://gallery.erik-edgren.nu/photo/view/P1230547

http://gallery.erik-edgren.nu/photo/view/P1230556

http://gallery.erik-edgren.nu/photo/view/P1230564

Fotografiet på vännen är inte manipulerad på något sätt. Det ljusa skenet runt omkring henne var där direkt efter att jag hade tagit fotografiet och solen är bakom henne. Ni anar inte hur förvånad jag blev!

Skönt ljus i bilderna!
Från dagens utflykt till Fjärilshuset i Hagaparken

Alla tagna med Nikon D7000 och Tamron 70-200 2.8 på ISO runt 2000

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Skönt ljus i bilderna!
Från dagens utflykt till Fjärilshuset i Hagaparken

*fotografierna*

Alla tagna med Nikon D7000 och Tamron 70-200 2.8 på ISO runt 2000

Tack för din kritik Dina fotografier var inte heller så dumma. Väldigt fina!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Tack för din kritik Dina fotografier var inte heller så dumma. Väldigt fina!

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinP74:

Fotade isskulpturer i Uppsala förra veckan. Lekte lite med skuggor och förstärkt högdager. Blev rätt stiligt tycker jag.
_DSC3036 by Martinpersson74, on Flickr

Snyggt!

Träffade på den här lille krabaten idag:

Squirrel by NeXur, on Flickr

Squirrel by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Hedersmedlem

Tog en tur till Norrköping tillsammans med wurpan förra helgen för lite improviserat kvällsfoto. Stativet hade varit bra att ha med sig kan jag konstatera såhär i efterhand.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Jag var ut i blåsten och tog några stjärnfotografier... som vanligt Det blev totalt 6 fotografier, men enbart en blev godkänd för min del. De andra blev alldeles för ljusa, på grund av ljuset från närmsta gatulampa. Typiskt :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur