Ladda ner bilder från ICloud, stulen telefon.

Permalänk
Medlem

Ladda ner bilder från ICloud, stulen telefon.

Hej, min Iphone blev stulen för ett litet tag sedan. Jag har nu inte råd att köpa en ny och vill gärna ha tillbaka bilderna som jag hade på telefonen.
Jag har försökt att synca med icloud som jag har laddat ner via apples hemsida, men mapparna skapas bara och inga bilder dyker upp. Hur ska jag göra för att få mina bilder att laddas ner? Om jag minns rätt ska jag ha haft på lagring av bilder på telefonen, men om jag inte hade det är det omöjligt då?

Tack så mycket.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Om du hade på Photo Stream på din iPhone så finns* bilderna lagrade i 90 dagar på Apples servrar. Med andra ord kan du endast få tillbaka de du tagit inom de närmsta 90 dagarna. Hur du gör detta i Windows vet jag tyvärr inte exakt, i OS X så finns det i mappen “/Users/<ditt användarnamn>/Library/Application Support/iLifeAssetManagement/assets/sub”. Enligt Apples FAQ så kan du själv ställa in vilken mapp de ska synkas men standardvärdet är:

Citat:

“By default, photos are automatically downloaded to the My Photo Stream folder inside the Photo Stream album in your Pictures library, and uploaded from the Uploads folder inside the Photo Stream album in your Pictures library.”

http://support.apple.com/kb/ph2605

Hade du inte på Photo Stream så har iPhonen heller inte laddat upp och lagrat några bilder på Apples servrar varför du heller inte kommer att kunna ladda hem några. Om du tagit backup mot iTunes kan du prova att hämta ut bilderna därifrån med hjälp av ett program t.ex. http://www.iphonebackupextractor.com (har ej provat det själv, var första träffen på Google för “extract photos from iphone backup windows”).

Hoppas du får tillbaka bilderna (samt börjar ta backups )

*) Givet att “skurken” inte tagit bort dem via telefonen…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Om du hade på Photo Stream på din iPhone så finns* bilderna lagrade i 90 dagar på Apples servrar. Med andra ord kan du endast få tillbaka de du tagit inom de närmsta 90 dagarna. Hur du gör detta i Windows vet jag tyvärr inte exakt, i OS X så finns det i mappen “/Users/<ditt användarnamn>/Library/Application Support/iLifeAssetManagement/assets/sub”. Enligt Apples FAQ så kan du själv ställa in vilken mapp de ska synkas men standardvärdet är:

Hade du inte på Photo Stream så har iPhonen heller inte laddat upp och lagrat några bilder på Apples servrar varför du heller inte kommer att kunna ladda hem några. Om du tagit backup mot iTunes kan du prova att hämta ut bilderna därifrån med hjälp av ett program t.ex. http://www.iphonebackupextractor.com (har ej provat det själv, var första träffen på Google för “extract photos from iphone backup windows”).

Hoppas du får tillbaka bilderna (samt börjar ta backups )

*) Givet att “skurken” inte tagit bort dem via telefonen…

Läste också något om backup filerna, denna mapp var tom så det är tyvärr uteslutet(låg f.ö. i . C:\Users\Username\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup) Photo Stream mappen är också tom.. så jag antar att bilderna är borta. Mobilen var skyddad med kod aja skönt att få det bekräftat så man slipper söka ihjäl sig :/ Tack för hjälpen ändå!

Tycker dessutom att det är löjligt dåligt att det inte går att spåra en återställd enhet! usch

Visa signatur

"En dator"