Anmäl dig till Roborock Challenge!

[Ersättningsvara för GTX 560Ti] Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

[Ersättningsvara för GTX 560Ti] Vad ska jag göra?

Tja! Skrev tidigare en tråd om att jag skulle skicka tillbaka ett defekt MSI GeForce GTX 560 Ti till Komplett. Behövde då hjälp med att välja ut ett likvärt grafikkort. Fick flera alternativ men bestämde mig för att vänta på vad komplett skulle erbjuda. De sa att en annan Gainward 660 som enligt flera sidor underpresterar. Mitt förra maxade BF3 och alla högpresterande spel medans detta enligt flera källor klarar endast klarar WoW på high.
Jag vill inte bli nedgraderad då mitt kort kostade lite över 2k.
Ett alternativ för mig var att betala 1, 5 k för ett GTX 670 Power Edition men Komplett ville ha mer fast det var en mindre summa mellan mitt kort och 670:n.
Hjälp!!!

Modellen de ville ge: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760680
Modellen jag vill betala mellan: www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=756301

EDIT!
DETTA KORT GER DOM: www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760813

Permalänk
Hedersmedlem

Ett GTX 660 presterar bättre än ditt gamla kort, det är bara att tacka och ta emot, det är absolut ingen nedgradering.

Om ditt gamla per din definition maxade BF3 så kommer detta också att göra det.

BF3 Ultra 1080p

Notera även att kortet som erbjuds har en mycket bättre kylare och högre klockfrekvens än referenskortet som är med i graferna postade här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ett 660 är bättre än ett 560ti. Hur ditt 560ti maxade bf3 är ett mysterie, upplösning, bildspelsfps, väldigt okräsen?

Jag skulle då lägga till pengar till ett 670, men du gör givetvis som du vill, det beror ju på vad du ska spela om det är värt det.

Ditt kort kostade 2.000 ja, likaså kostar ett 660 omkring 2000.

Antningen tar du ditt 660 eller lägger till pengar till ett 670, du gör en bra deal oavsett vad du väljer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Ja ett 660 är klart bättre än ett 560 Ti oavsett spel och inställningar. Ett bra byte!

http://www.anandtech.com/bench/Product/547?vs=660

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att du TS inte verkar veta vad "maxxa" är om jag inte kan "maxxa" BF3 med mitt 470 så kan du inte med ditt 560ti. (dom är nästan jämnlika i prestanda). fast visst det sår ju att skruva upp inställningarna till max men det känns på FPS:en.

Ta ett 660 och var nöjd med det om du inte vill betala mer för ett 670.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack för svar, vad är det värt att betala för ett 670 då det kostar 3495 och mitt ca 2200?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av GaniaN:

Tack för svar, vad är det värt att betala för ett 670 då det kostar 3495 och mitt ca 2200?

De erbjuder ett kort för 1679kr du vill ha ett för 3495kr, 3495-1679=1816kr, jag tycker inte att det är värt pengarna.

Du kan inte referera till vad du gav för ditt gamla kort, det kortet klassas som junk i dagens läge, de skall erbjuda dig ett likvärdigt, eller ett bättre och det har de gjort.

Grattis till uppgraderingen, finns knappast någon här på forumet som inte gärna skulle byta sitt gamla GTX560Ti mot ett GTX660, om de fick möjligheten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Om du måste betala 1800 kr för att få ett 670 är det absolut inte värt det. Ett 660 har ett mycket lågt pris/prestanda, dvs du får mycket prestanda för pengarna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Maxxat...

Mja, när jag kollar på t.e.x den här sidan så sägs det ju att mitt GTX560TI ska prestera bättre än ett 660 i hög upplösning, om än bara i det området.

Om maxxade inställningar i t.e.x BF3 betyder ALLT på max, ja då kör jag maxxat med förbannat bra kvalitet på bilden. FRAPS säger ca 25fps på större 32v32-banor (typ Caspian Border) med mkt fordon och explosioner, det duger för mig. Har hittills inget spel jag kan klaga på gällande grafikprestanda.

Tvärt om undrar jag vad nästa steg efter mitt GTX560TI ska bli, de alternativ som verkar MKT bättre är också sjukt MKT dyrare.

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gurfus:

Mja, när jag kollar på t.e.x den här sidan så sägs det ju att mitt GTX560TI ska prestera bättre än ett 660 i hög upplösning, om än bara i det området.

Om maxxade inställningar i t.e.x BF3 betyder ALLT på max, ja då kör jag maxxat med förbannat bra kvalitet på bilden. FRAPS säger ca 25fps på större 32v32-banor (typ Caspian Border) med mkt fordon och explosioner, det duger för mig. Har hittills inget spel jag kan klaga på gällande grafikprestanda.

Tvärt om undrar jag vad nästa steg efter mitt GTX560TI ska bli, de alternativ som verkar MKT bättre är också sjukt MKT dyrare.

Kolla på riktiga prestandasiffror istället för vad en tämligen obskyr sida anser "ska" gälla baserat på pixelrates och dylikt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Om du måste betala 1800 kr för att få ett 670 är det absolut inte värt det. Ett 660 har ett mycket lågt pris/prestanda, dvs du får mycket prestanda för pengarna.

Går de med på en uppgörelse enligt ovan så är det inget att tveka på.

Visa signatur

NES.