Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows installer funkar ej

Permalänk
Medlem

Windows installer funkar ej

Behöver hjälp med att få Windows installer att funka, jag kan inte installera drivrutiner som är viktiga pga det.

Får meddelandet "error 1719 cannot acces Windows installer"

Har sökt på nätet men inget funkar

Använder en laptop Lenovo think pad 320 med win7 sp1

Någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem

Installera senaste versionen av Windows Installer
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8483

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Installera senaste versionen av Windows Installer
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8483

Inget av dem är för windows 7 , om du läser längre ner på sidan

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakszen:

Inget av dem är för windows 7 , om du läser längre ner på sidan

Just ja, Windows Installer fungerar ju inte på samma sätt i Win 7.
Starta kommandotolken som administratör och kör sfc /scannow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Installera senaste versionen av Windows Installer
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8483

Skrivet av HerrNilsson30:

Just ja, Windows Installer fungerar ju inte på samma sätt i Win 7.
Starta kommandotolken som administratör och kör sfc /scannow.

Scannade av fick meddelandet "hittade inga integritetsbrott" startade om datorn fortfarande samma problem.

Jag kan inte heller starta något av office programmen så som word, front page osv, windows installer laddar utan att de händer något.

Såhär ser felmeddelandet ut när jag ska installera drivrutiner till en laptop

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem

Är tjänsten igång då? Start -- Kör --> Services.msc

Permalänk
Medlem

Högerklicka --> Kör som administratör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Är tjänsten igång då? Start -- Kör --> Services.msc

Ja tjänsten är igång

Skrivet av HerrNilsson30:

Högerklicka --> Kör som administratör?

Jag körde som administratör japp

Har testat mycket som står på nätet, även det på microsoft med 3 olika lösningar men inge funkar.

irriterande att man inte får igång det

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem

En virussökning gjord? Kör med Malwarebytes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

En virussökning gjord? Kör med Malwarebytes.

Datorn är nyformaterad, utan att internet är inkopplat behövs scan av virus ?

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakszen:

Datorn är nyformaterad, utan att internet är inkopplat behövs scan av virus ?

Du kan inte öppna .msi filen med Winrar och ta ut .inf filen eller liknande då?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Du kan inte öppna .msi filen med Winrar och ta ut .inf filen eller liknande då?

Det löser välll inte problemet med windows installer?

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakszen:

Det löser välll inte problemet med windows installer?

nej men du kanske kan installera denna drivrutinen, för den var väl viktig?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jo det är ethernet drivrutinerna jag måste komma åt för min laptop så jag kan tanka ner windows updates och får igång datorn med allt annat, knepiga är att laptopen inte har en CD/DVD spelare så måste pluga in USB minnet.

Windows installer problemet måste ändå lösas så jag kan köra andra program som kräver det

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

En virussökning gjord? Kör med Malwarebytes.

Sacannade av med det proget du nämde samt lite andra , samma problem

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Medlem

Så nu hade man tur att kunna lösa problemet med windows installer efter att ha testat allt över nätet löste det sig till slut när jag installerade alla windows updates, jag hade ingen internet på laptopen då jag inte kunde installera drivrutinerna för LAN pga windows installer problemet.

Jag tankade ner alla windows updates offline och körde dem på laptopen, windows installer felmeddelanden dök inte upp efter det, dessutom så såg genom loggfilen (installationen av alla windows updates) att en korigering eller updatering av windows installer hade skett så det måste ha löst problemet.

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk