Permalänk
Medlem

Verkar vara på väg in i ett game nu... Och där kom "Kan inte ladda staden just nu"

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Visst Adrian representerar EA i detta fallet men vi vet inte om han bara är riktigt trött på sitt jobb och inte vill hjälpa till eller så är det en praktikant som sitter där och är dryg. Tvivlar på att alla har fått detta mottagandet...

Bra att någon är positiv till EA och Simcityreleasen i denna tråd....kan ju bli lite enahanda med bara flames hela tiden

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Kom och fick starta tutorial nu ..
Funkade dock inte och alla kontroller i spelet var inaktiverade etc ...
Byggnader fanns osv, men inga medborgare.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att de är rädda inför UK-releasen i natt och därför gör allt för att undvika ännu ett debacle, därför tar de ner servrarna för att patcha etc.

Tänk vilken succé det kunde varit, om man bara hade haft med ett offline mode...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Tänk vilken succé det kunde varit, om man bara hade haft med ett offline mode...

Precis, ett gammalt hederligt offline mode hade varit helt underbart. Anledningen till att det inte finns måste ju vara för att förhindra piratkopiering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Precis, ett gammalt hederligt offline mode hade varit helt underbart. Anledningen till att det inte finns måste ju vara för att förhindra piratkopiering?

Det stämmer, och jag håller med, men då ska man ha kapacitet för det.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Bra att någon är positiv till EA och Simcityreleasen i denna tråd....kan ju bli lite enahanda med bara flames hela tiden

Jag försöker se på det med erfarna ögon. Releaser är alltid så här, men jag har väl haft tur. Har spelat i min stad totalt 7h vid 3 olika tillfällen. Inga connection problem eller liknande. Så för mig fungerar det fin fint

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Jag försöker se på det med erfarna ögon. Releaser är alltid så här, men jag har väl haft tur. Har spelat i min stad totalt 7h vid 3 olika tillfällen. Inga connection problem eller liknande. Så för mig fungerar det fin fint

Vilken server spelar du på då?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ja ett hederligt offline mode skulle dom kunna haft. Bara en stor sandbox typ utan uppdrag och mål. Sen eftersom dom vill att folk ska spela på deras server så skulle dom kunna ha singleplayer kampanjen och allt annat fancy fancy på online delen.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

En fråga, vad händer när allt vatten tar slut ? Råkade ut igår för att området där jag hade mitt pumpverk tog slut på vatten. Fick ta sönder en annan del på kartan och sätta den där. Men Frågan är vad händer när det också är slut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Så ser jag också det, desto mer kontroll speltillverkaren har över spelet desto svårare att cracka. Eller nått. Problemet blir när det blir såhär, dvs att man vill ha så mycket kontroll över vad vi gör med spelet att det blir ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

En fråga, vad händer när allt vatten tar slut ? Råkade ut igår för att området där jag hade mitt pumpverk tog slut på vatten. Fick ta sönder en annan del på kartan och sätta den där. Men Frågan är vad händer när det också är slut..

Läste att sewage plants gör vatten av sewage, så man skulle tydligen sätta vattenpump bredvid sewage.

Har inte spelet själv så vet inte, men något jag läste.

Här:
http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Water-table-dry...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Vilken server spelar du på då?

Europe West 2, men som sagt kanske bara haft tur att det inte varit problem när jag väl spelat?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Läste att sewage plants gör vatten av sewage, så man skulle tydligen sätta vattenpump bredvid sewage.

Har inte spelet själv så vet inte, men något jag läste.

Här:
http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Water-table-dry...

Ok cool. Kol/Malm/Olja etc verkar ta längre tid att försvinna men man kanske kan snabbspola fram 1miljon år och få ny olja hehe.

Permalänk
Medlem

Härligt att hela förmiddagen har försvunnit när man har försökt att ta sig in i ett game! Man blir en aning frustrerad om jag ska vara ärligså tänkte fråga om det är någon som vågar spekulera i när servrarna eventuellt kommer att fungera? Eller är min lediga arbetsdag helt bortkastad?

Visa signatur

CPU i7 3820 3.6GHz | CPU kylare av Corsair H100 | GPU 2x Gigabyte HD 7970 CF | MB MK Asus Sabertooth X79 | RAM 16Gb Corsair Vengeance LP 1600MHz | PSU NZXT Hale90 1000w | SSD Corsair 120 Gb | Chassi Bit Fenix Shenobi XL | Monitor Dell UltraSharp 27" |

Nuvarande status på sytem - Bootar ej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aggut89:

Härligt att hela förmiddagen har försvunnit när man har försökt att ta sig in i ett game! Man blir en aning frustrerad om jag ska vara ärligså tänkte fråga om det är någon som vågar spekulera i när servrarna eventuellt kommer att fungera? Eller är min lediga arbetsdag helt bortkastad?

Det är väl en gissning som vilken annan. Men om du tar D3 i åtanke så är dagen spelande inte mycket att hoppas på.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kollade precis på metacredits.. 2.0 i användar betyg

http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Permalänk
Medlem

Spelet är bra, servrarna inte. Dock är det Maxis som gjort spelet och EA som har servrarna, så ta inte ut något på spelet hörrni.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kollade precis på metacredits.. 2.0 i användar betyg

http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Mm, fast det är från folk som inte kommit in i spelet. Inte bra reklam för spelet dock hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Mm, fast det är från folk som inte kommit in i spelet. Inte bra reklam för spelet dock hehe.

Exakt, ganska sur att man köpte deluxe edition..

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man tar sig förbi tutorialen? den startar men sen händer inget och man kan inte klicka på nåt.... ( Europe West 2)

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk

Värt att skaffa spelet? funderar på att skaffa nästa månad då bör problemen vara borta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

Någon som vet hur man tar sig förbi tutorialen? den startar men sen händer inget och man kan inte klicka på nåt.... (West 2)

Har du tre punkter uppe i högra hörnet som du kan klicka på? I sådant fall ska det gå att trycka på den och sedan "Return to main menu".

Permalänk

Nu fastnar jag vid "Leta efter uppdateringar".. kan inte ens starta spelet....

Permalänk
Medlem

Spelade 30 minuter vid tolvslaget, spelet i sig är väldigt roligt synd bara på alla serverproblem. Ska iväg i helgen så jag hoppas att barnsjukdomarna är fixade sen.

Visa signatur

AMD 7800X3D // Geforce RTX 4080 // 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

har inte ens fått min key..beställde från g2play.net =( dom skyller på EA/Origin och nån multilanguageversion inte finns eller nåt..väldigt märkligt!

Bad om återköp och då tänkte jag beställde på GMG men är det någon som vet om man får en key direkt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Bad om återköp och då tänkte jag beställde på GMG men är det någon som vet om man får en key direkt då?

Du kommer troligen få den under dagen om du beställer.
Inte säkert dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

har inte ens fått min key..beställde från g2play.net =( dom skyller på EA/Origin och nån multilanguageversion inte finns eller nåt..väldigt märkligt!

Jag fick min nyckel direkt från GMG.

Inte lyckats spela än... står "checking for updates" nu. Kul spel....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Tänkte samma sak, står lite här:
https://greenmangaming.zendesk.com/home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Man får key direkt från greenmangaming, köpt där många gånger, det kommer upp på ens konto som man skapar där:)

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |