Värt att köpa Simcity?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa Simcity?

Hej swec! Jag är väldigt sugen på att skaffa simcity, men har lite beslutsångest ifall det är värt pengarna eller ej. Det har ju fått riktigt fina recensioner från bl.a. Gamereactor och IGN. Jag hittade nämligen spelet här: http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim.... Är greenmangaming en pålitlig sida? I kr så kostar spelet med rabbatkoden man fick på greenmangaming ungefär 360:-. Är det bara att slå till eller? Ni får gärna berätta om vad ni själva tyckt hitintills om spelet!

Tack på förhand!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem

Köpte mitt från GMG
Och ja det är värt men räkna med server problem i början nu, men det blir bättre

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Personligen skulle jag väntat, dels för lanseringsproblemen och dels för att det fortfarande verkar ha en hel del buggar. Sen borde man ju bojkotta EA och Maxis pga hur dom hanterar sina kunder, men det är en annan fråga.

Köper du dock det nu så har du (tror jag, är ganska säker) ett gratis spel att inhämta från EA i framtiden, tror dom sa att alla som köper innan den 18e får ett spel som kompensation för allt strul som varit.

Vilket spel man får är ju klart osäkert, min chansning går på Mass Effect 1 eller The Sims 2.

Angående greenmangaming så kan jag bara säga gott om dom, har väl köpt en ca 10 titlar därifrån och har alltid fått min nyckel direkt, därtill har dom en bra kundtjänst som svara väldigt snabbt på eventuella frågor, och dom krånglar inte till det så mycket heller GMG är också en seriös sida som har "tillstånd" från EA och Valve att faktiskt sälja keys (dvs inga stulna kreditkort eller ryska vpn keys).

Permalänk

Jag köpte SimCity på GMG igår. Gick på 344kr med rabbatkoden.

Har inte hunnit spela ännu men verkar som serverproblemen är mycket bättre och du kommer in nästan direkt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Personligen skulle jag väntat, dels för lanseringsproblemen och dels för att det fortfarande verkar ha en hel del buggar. Sen borde man ju bojkotta EA och Maxis pga hur dom hanterar sina kunder, men det är en annan fråga.

Köper du dock det nu så har du (tror jag, är ganska säker) ett gratis spel att inhämta från EA i framtiden, tror dom sa att alla som köper innan den 18e får ett spel som kompensation för allt strul som varit.

Vilket spel man får är ju klart osäkert, min chansning går på Mass Effect 1 eller The Sims 2.

Angående greenmangaming så kan jag bara säga gott om dom, har väl köpt en ca 10 titlar därifrån och har alltid fått min nyckel direkt, därtill har dom en bra kundtjänst som svara väldigt snabbt på eventuella frågor, och dom krånglar inte till det så mycket heller GMG är också en seriös sida som har "tillstånd" från EA och Valve att faktiskt sälja keys (dvs inga stulna kreditkort eller ryska vpn keys).

Det står att man ska få välja vilket spel man vill, och det är den 18 mars man ska få ett mail om hur man väljer.

Jag kommer antagligen välja crysis 3

Permalänk
Medlem

Den timman (sedan release) som jag faktiskt kunnat spela spelet har varit skoj.
Servrarna verkar nere/överbelastade för jämnan, jag har endast tid att spela då jag kommer hem från jobbet och då är det antagligen primetime så då är det bara att glömma.

Permalänk
Medlem

Tycker det är värt varenda krona före jag ger mitt betyg så var aldrig simcity 4 nån höjdare utan har alltid tyckt simcity 2000/3000 varit dom trevligaste att lira.

Men detta spel har tagit simcity till nya nivåer och tycker att det är ett riktigt trevligt spel som är lätt att lära sig men betydligt svårare när man kommit in en bit i spelet, att få en stad att fungera bra med 300k+ invånare är inte enkelt.

Det man önska skulle ha varit med i släppet är att man skulle kunna ha fått bygga rondeller men det är nog enda negativa jag hittat hittills (har spelat drygt 90+ timmar sedan relasen)

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det står att man ska få välja vilket spel man vill, och det är den 18 mars man ska få ett mail om hur man väljer.

Jag kommer antagligen välja crysis 3

"vilket spel man vill" brukar betyda att de ger dig 3 val eller liknande, inte att du får välja deras senaste release och gissningsvis är det som nämnt ovan Mass Effect serien, kanske Dragon Age och sedan något annat Sim spel eller så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar Det blir till ett köp då. Har även kollat lite gameplays på youtube och måste säga att jag tycker det ser riktigt roligt ut. Kul med en liten bonus också, även ifall det kanske inte blir något att hurra för.

Ha en fortsatt trevlig dag gott folk!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem

Tack för tipset att köpa det på GMG. Har själv suttit i några dagar och funderat om jag ska köpa det eller inte. Blev ett köp nu. 350kr är helt okej tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

"vilket spel man vill" brukar betyda att de ger dig 3 val eller liknande, inte att du får välja deras senaste release och gissningsvis är det som nämnt ovan Mass Effect serien, kanske Dragon Age och sedan något annat Sim spel eller så.

Dom kommer få gigantisk protest om det blir så, vem vill ha flera år gamla spel? Då tar jag hellre pengar eller något slags presentkort på origin affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Dom kommer få gigantisk protest om det blir så, vem vill ha flera år gamla spel? Då tar jag hellre pengar eller något slags presentkort på origin affären.

Det är ju bara goodwill från EA, det är inte som så att du har någon rätt till ett gratis spel. Tvivlar starkt på ett de skulle ge alla som har köpt SimCity ett spel som till exempel Crysis 3 som bara lanserades för ett par veckor sedan. Sedan så finns det säkert många som skulle vilja ha flera år gamla spel även om kanske inte du vill ha det.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Det står att man ska få välja vilket spel man vill, och det är den 18 mars man ska få ett mail om hur man väljer.

Jag kommer antagligen välja crysis 3

Var står detta?

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt spelet och det laddar ner för fullt. Då vet jag vad jag ska sysselsätta mig med de närmsta veckorna

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar mina vänner att vänta en månad tills alla buggar är fixade, men det är sjukt kul och beroendeframkallande.

Trots att det är väldigt basic och mycket negativt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leog523:

Nu har jag köpt spelet och det laddar ner för fullt. Då vet jag vad jag ska sysselsätta mig med de närmsta veckorna

Räkna med problem nu i början :/
Har dock blivit mycket bättre redan men fortfarande inte helt bra :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Köpte mitt från GMG
Och ja det är värt men räkna med server problem i början nu, men det blir bättre

Håller med och tycker att det är mycket bättre denna veckan, kan hoppa in och spela utan problem.

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om GMG, inköptes direkt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat med tanke på instabiliteten, bristande region sync, samt att de fortfarande har stängt av högsta hastigheten vilket är helt värdelös. (Har dock inte spelat igår om de nu patchat tillbaka det, nu är det Starcraft som gäller!).

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Medlem

Har 34 speltimmar loggade än så länge och jag tror det kommer att räcka för mig, jag har inte lirat något Sim sedan det gamla Sim City 2000. Måste säga att jag tyckte detta var välgjort och rekommenderar det om man var fast i SC2000.

Spelet har sina fördelar och nackdelar, så spelupplevelsen är varierad beroende på vad man själv gillar. Kan nämna lite vad jag tyckte var positivt och negativt.

Positivt:
- Regioner/multiplayer, att spela ihop med andra var nog det roligaste. Ett bra koncept.
- Mycket detaljerat, simulerat ända ner till invånare-nivå.

Negativt:
- Små kartor, kartorna är på tok för små för längre spelsessioner. Räkna inte med några större städer (> 200k innevånare) om du inte vill sitta och detaljstudera mark-kartor och budgeten.
- Icke-intuitivt, spelet är ofta förvillande beroende på komplexiteten. Exemplevis: att industrierna lägger ner pga av arbetsbrist och dina flyttar pga. de behöver pengar.
- Zoner är nu kopplade till vägar, så ska du riva en väg kommer du riva din fullt utvecklade bostads/shopping/industri hus. Detta gör det extremt omständigt att bygga om.

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855