GTX 690, Stora problem med artefakter

Permalänk
Medlem

GTX 690, Stora problem med artefakter

Hej på er,

Har haft ett problem med mitt Gtx 690 sedan jag fick det, i flera spel upplever jag stundtals stora mängder artefakter.
Svårt att beskriva exakt hur det ser ut, har försökt fånga det på bild men det är inte det lättaste
Detta händer i flera spel, och det kommer och går. De spel jag haft mest problem med är:

Dishonored
Far Cry 3
Crysis 3

Grafikkortet går inte speciellt varmt, ca 70 grader per gpu.
Jag upplever bara problem under spelande, och som sagt så kommer det och går.

Vad kan det vara? Kasst kort?
Tack!

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Hej på er,

Har haft ett problem med mitt Gtx 690 sedan jag fick det, i flera spel upplever jag stundtals stora mängder artefakter.
Svårt att beskriva exakt hur det ser ut, har försökt fånga det på bild men det är inte det lättaste
Detta händer i flera spel, och det kommer och går. De spel jag haft mest problem med är:

Dishonored
Far Cry 3
Crysis 3

Grafikkortet går inte speciellt varmt, ca 70 grader per gpu.
Jag upplever bara problem under spelande, och som sagt så kommer det och går.

Vad kan det vara? Kasst kort?
Tack!

Du svarade i princip på din egna fråga.

Kortet verkar kasst, skicka tillbaka det

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem med ett 5870, något fel på minnena. Bara att skicka på RMA!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag har haft liknande problem med ett 5870, något fel på minnena. Bara att skicka på RMA!

Artefakter beror oftast på taskigt VRAM, precis som du säger