Det går inte att installera windows 7

Permalänk

Det går inte att installera windows 7

Hej jag har en hp pavilion dv4. Nu när jag ska installera windows 7 professional via en usb sticka jag kommer inte på installations guiden och kan starta den men sen när den kommer runt 20% på windows filer expanderas så får jag detta fel meddelandet. Jag har provat samma installation, usb och hårddisk på en annan dator och där får jag inga fel meddelanden något som har någon aning vad felet kan vara? Ps har provat med en annan hårdisk på samma dator en ocz vertex 4 ssd så något är det med datorn.. Tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Error koden som jag får är 0xfd888004 referade till minnet på 0x00000008. Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: the memory could not be read.

Permalänk

Har du provat att bränna om OS:et till USB-minnet?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du provat att bränna om OS:et till USB-minnet?

Nej det har jag inte..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du provat att bränna om OS:et till USB-minnet?

Men när det funkar på alla andra datorer jag provet på så ska det inte vara något fel på den!

Skickades från m.sweclockers.com