Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s2 hjälp?

Tjena, har rootat min samsung galaxy s2. Men märkte sedan att när man ska låsa upp telefonen (inte varje gång men ibland) så reagerar inte skärmen, asså man kan toucha utan att det händer något, då får jag dra lite fram o till baka eller låsa och låsa upp för att det ska gå igen? Någon som vet vad detta felet kan vara? Vill helst återställa den som den var innan om det nu går och hur gör man isåfall, eller om någon vet hur man fixar felet utan att återställa.

(Kom inte och säg att man ska stänga av telefonen och gå in i download mode och återställa för det funkar inte...)

Tack på förhand!

Permalänk

Vet ej något om problemet tyvärr men för att återställa kan jag rekommendera att ladda ner en stock rom från nån sida och sen köra in via odin/ CWM!
Googlar du hittar du det lätt och antar att du kan lite eftersom du rootat!

Permalänk
Medlem

Hur kan nästan alla missa att man ska göra en backup på sin stock rom när man installerar en custom rom?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot

Har samma problem med min S2 efter rootning (redan innan jag bytte till CyanogenMod9), att ibland när man ska låsa upp telefonen så reagerar inte touchen som den ska (registrerar endast varannan "lock" på pattern låset).
Brukar bara trycka snabbt på power knappen och låsa upp den sedan, ingen big deal för min del.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >