Permalänk
Medlem

Kan inte starta program

Jag har ett väldigt konstigt problem med min dator nu och det här är andra gången. Datorn startar som vanligt och det går att starta google chrome nån gång men sen så funkar ingenting längre. När man försöker starta ett program så kommer bara laddnings ikonen upp bredvid musen men den försvinner ganska snabbt och sen händer det ingenting. Om man trycker ctrl+alt+delete så laddar den lite sen blir hela skärmen svart och en ruta kommer upp där det står att datorn inte kunde öppna aktivitetshanteraren. När jag försöker starta om eller stänga av datorn så blir bara skärmen svart. Jag har stängt av alla överklockningar. Datorn ligger bara på ungefär 10% i load men den ligger ändå på 3,6-3,8Ghz. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Jag använder Windows 7 och datorn har ni i ''Sign''.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz GPU: Asus ROG Strix 1070
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz SSD: Intel 520 120GB HDD: 1TB Seagate Barracuda
Chassi: Fractal Design Define R4 svart CPU Kylning: Corsair H80i Nätaggregat: Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Har du kört nåt antivirus? Låter som nån tjänst inte startar.. testa köra igång i felsäkert läge eventuellt om du kan göra systemåterställning till ett datum du vet allt funkade..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Har du kört nåt antivirus? Låter som nån tjänst inte startar.. testa köra igång i felsäkert läge eventuellt om du kan göra systemåterställning till ett datum du vet allt funkade..

Jag har kört vanliga windows defender och det kunde inte hitta något. Det är samma problem i felsäkert läge och jag försökte att göra en system återställning igår men det tog väldigt lång tid och efter att den har förberett återställningen så bara står den och inte gör någonting alls :/

Visa signatur

MB: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz GPU: Asus ROG Strix 1070
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz SSD: Intel 520 120GB HDD: 1TB Seagate Barracuda
Chassi: Fractal Design Define R4 svart CPU Kylning: Corsair H80i Nätaggregat: Corsair HX650