Permalänk
Inaktiv

Äger en Intellimouse (gamla versionen) och fått en MX500 i julklapp.. måste säga att mx500 är skön som fan.. Mekaniska möss har grejer som slitsalltså givarna slits efter ett tag.. eftersom en diod har en praktiskt livslänglängd på 10k+ timmar. Därmed faller puttemjuks argument att mekaniska möss skulle vara bättre på något sätt.. fast.. sladd vill jag ha iaf!

Permalänk
Medlem

OM du mot all förmodan har tänkt att KÖPA ) en Logitech Mouse Man Wheel Cordless,
Så skippa det, så jävla jobbig nu när den börjar bli gammal!!
Om du är en sk "gamer" köp en med sladd, inget är värre
än när batterierna eller mottagning börjar svacka!!
(Tycker jag då!)

Permalänk
Medlem

Microsofts nya Blue möss är otroligt sköna. Själv köpte jag en optisk sådan med svans, klart skönaste jag haft.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Min Dual Optical älskade jag innan, och ännu mer nu efter att jag tog ut den där j*vla metallbiten

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har en I.E 3.0 som jag tycker fungerar storartat. Har testat MX500 men den ligger inte lika bra i handen. Den känns nästan för liten.

Permalänk
Medlem

razer... ingen mer som har denna gudomliga mus på sin matta?

Visa signatur

yeah, ... ... ...how about that...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loosec
razer... ingen mer som har denna gudomliga mus på sin matta?

Fyra av mina kompisar köpte sådana, inom ett halvår var alla trasiga.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

Anledningen till att MX700 är tung beror nog på batterierna. Tror inte de sätter in metallplattor i en trådlös mus som redan väger apan

Har en Dual Mousman och är lite halvnöjd med den. Ibland, mestadels i windows (är där mest) hoppar muspekaren iväg ungefär en decimeter. Går blisxtsnabbt.. Vet inte vad det beror på... Kör med en vanlig blå tygmatta (oslagbart - mjuk o go, blir inte svinkall om man har lite dragit, blir inte kladdig av svett på sommaren och sliter inte det minsta på musens glidfötter). Tycker den är "mönstrad" nog för att den ska få ett bra grepp.
Den är även lite lustigt formad.. Vet inte riktit var jag ska göra av lillfingret.. Finns ju en gummibit även på höger sida, men det känns som om jag får tvinga ner handen om man ska ha fingret där... mysko.

Testade MX500 hos en kompis (på en giganta eller ratpad, kommer inte ihåg) och den är grymmt mycket bättre. Har inte testat min på en sån matta iofs men jag tror inte det blir bättre av det... MX500'n är grymt skön att hålla i. Enda felet är väl att den har knappar runt scrollen för alt-tab, och vill man använda den i windows så finns risken att man kommer åt dom i spel också = mindre bra :). Förutom att de sitter på fel ställe så är det dock en bra tanke. Antar att inte så många kör med Mouseware eller vad det heter men vill man ha det så kan det nog vara irriterande att behöva stänga av det när man ska spela.

Jag har känt på en Explorer 3 på Elgiganten och det jag kommer ihåg var att den var extremt skön. På min Dual måste man själv placera tummen i "tummgreppet" t.ex. - på Explorer "glider" handen liksom bara på plats Vet inte hur den är tekniskt sett men jag skulle tro att den är lika bra som MX-serien. Valet mellan den och en MX500 skulle nog bli svårt. Känna o klämma är det som gäller.

Glöm dock inte MX300. Billigare och enligt vissa skönare och mindre klumpig, men med precis lika fin optik som i de andra MX-mössen.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB