Permalänk
Avstängd

BÄsta Musen!

Vilken är den absolut bästa musen till PC oavsett pris?

Permalänk
Medlem

har inte provat alla men ja blev jä****t nöjd med min Logitech MX500....

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

jo, mx 500 är bäst, fast snyggast är mx 700!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

ja e fett nöjd med min dual optical.

Permalänk
Medlem

av dom ja har testa är det MX700 total nöjd med den i alla fall

Permalänk
VR-fantast

Bästa jag provat är MX500, har haft Microsoft, Logitech och A4 möss innan

Permalänk
Medlem

mx500

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Logitech MouseMan Wheel Plus. Denna med PS/2 (första modellen) eller den senare med USB, dom har inte den högsta precisionen men dom är underbart bekväma! Själv har jag tre st, en gammal med usb, en optisk och en trådlös.

Visa signatur

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Permalänk

Om du vill ha en snabb mus köp ingen optisk eller trådlös och absolut inte både och! fördröjningen blir storartad!

obs köp ingen från microsoft

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk
Medlem

Jag kör med en microsoft ie 3.0 och är hur nöjd som helst, jag har iof provat en mx 500 också, den e också fin.

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puttemjukt
Om du vill ha en snabb mus köp ingen optisk eller trådlös och absolut inte både och! fördröjningen blir storartad!

obs köp ingen från microsoft

Hmm, och vad stödjer du dessa uttalanden på? Optiska möss är betydligt mycket bättre än alla kulmöss som finns idag, många fördelar. Sen är MX700 en väldigt bra Optisk/Trådlös mus, som inte har någon fördröjning.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

Det blir en fördröjning med optiska möss!!

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk

inse det bara datorn måste tönka mer med optiska möss

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk

i en kulmus finns det två ir-sändare och två ir-mottagare mer behövs inte! i en optisk måste en hel krets räkna om varje gång man flyttar på musen!

Visa signatur

puttemjukt=microsoft
b all the *nörd* u can b

Permalänk
Medlem

puttemjukt verkar leva i sin egen värld^^
ni som tänker köpa trådlösa..
dom gammla sög..
ett par av dom nya äger däribland mx700

Permalänk
Medlem

Intellimouse Explorer 3.0 här och kan inget annat än rekommendera den,, helskön... Sitter bra i handen och har utmräkt precision och "ballar" inte ur vid snabba rörelser. En toppenmus helt enkelt

Visa signatur

AMD AthlonXP @200x10, 512MB HyperX@cas2, Abit NF7-S 2.0, Maxtor 120gb 7,2krpm, Geforce 3 Ti200@Ti500++, Samsung 48X brännare, Aopen HQ08, 1mbit internetlina

Permalänk
Medlem

håller med sebbin

Visa signatur

.: ASUS P5W DH Deluxe :: Intel C2D 3.2Ghz ES :: Corsair XMS2 XTREME 2048Mb PC6400 800Mhz :: ATi X1900XTX 512Mb :: WD Raptor 74Gb :: 2x250Gb Samsung P120 RAID 0 :: Antec Neo Power 550W HE :.

Permalänk
Medlem

Har både en MS I.E 3.0 och en MX700, och gillar båda.

Personligen tycker jag att MX 700:ans fördelar är fler knappar, ingen sladd och lite bättre känsla. Intellimouse Explorer har bättre mjukvara, bättre placering av sidoknapparna och är perfekt formad för handen (åtminstone min).

Använder MX700:an nu och är nöjd med allt, utom att alla knappar inte stödjs i alla spel och lite andra underligheter i mjukvaran,

Permalänk
Medlem

Jag va och kände på MX 700 idag. J-vligt skön känsla.
Kan säga att det var något annat än min gamla igenrostade MS mus här hemma. Ska nog köpa den men utan trådlös. MX 500 heter väl den...

Permalänk
Medlem

MX 500 är snygg och bra.

Permalänk
Medlem

En optisk mus från Micro$oft,skit bra vet inte vad den heter kostade runt 370 spänn iaf.

Permalänk
Medlem

Kör med en MX 500 just nu, bra för spel och dyligt, men jag tycker fortfarande att Microsoft EI 3.0 är bättre när man surfar och dyligt, den ligger skönare i handen, men bekvämt.
Men jag vet flera som tycker MX500 är betydligt skönare, så det varierar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Du vet inte vad du snackar om. Gå och testa en Logitech MX700 och kom sedan tillbaka hit och ta tillbaka det du skrivit.

Permalänk
Medlem

Jag har en MX700.. usch. Den väger för mycket. MX500 är skön tho.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

mx 700

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Citat:

jo, super mycket fördröjning med optiska möss -ironi-. har inte den minsta fördröjning med min underbara MS 3.0:a (och har aldrig hört att optiska möss idag har fördröjning... de är ju massa bättre än kulmöss oftast...)
btw... MS. 3.0:an är BÄST

Permalänk
Medlem

Jag tvekade inte villken mus jag skulle välja, köpte en Microsoft Intellimouse explorer 3.0 och den är hur go som hällst.
Dedär med att optista möss är fördröjda är bara skitsnack...
iof kan ju trådlösa vara bra beror ju på vad man skall göra men trådlösa är inte bra på LAN, kan blanda ihop sig med andra liknande möss o så. Inte och rekomendera... men MS IM 3.0 tycker jag är ett mycket bvra val!

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

MX500 och MX700 har lika mycket/lite fördröjning..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yago
Jag har en MX700.. usch. Den väger för mycket. MX500 är skön tho.

Skruva upp den och kolla om dom gjort lika som på de äldre optiska. Jag har Mouseman Optical. I den hade dom skruvat fast en tjock metallplatta på insidan för att få den tyngre.

Visa signatur

...Where The "A" In Socket-A Stands For Amazing...

Permalänk
Hedersmedlem

Dual Optical och MX500

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe