Permalänk
Medlem

Vilket 660ti?

Hej
Jag ska köpa ett gtx 660ti men vilket vet jag inte? Det är därför jag frågar er lite mer datorkunniga människor.
Kommer köra grafik kortet med i5-3570k.
Har letat efter andra trådar men har ej hittat men om ni hittar någon tråd kan ni gärna länka dom.

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem

Om det står mellan olika 660Ti, så är valet mellan olika kyl-lösningar och hur mycket och om de är överklockade från fabrik.

ASUS DCUII kylaren är riktigt bra, men dumpar luften inne i burken. Det är inte bra om du ska köra SLI i framtiden..
Andra kyllösnigar kör ut luften på baksidan istället.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Om det står mellan olika 660Ti, så är valet mellan olika kyl-lösningar och hur mycket och om de är överklockade från fabrik.

ASUS DCUII kylaren är riktigt bra, men dumpar luften inne i burken. Det är inte bra om du ska köra SLI i framtiden..
Andra kyllösnigar kör ut luften på baksidan istället.

jag ahde tagit msi power edition. då det är det enda med upplåst volt

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med 660Ti, jag har dock ett Gtx660 med Msi Twinfrozer kylaren och är hur nöjd som helst! ca 28 grader Idle och har max kommit upp i 62 grader när jag körde Msi Kombustor med 100% belastning, och då är det riktigt tyst med, det i ett välventilerat Corsair Carbide 500R.
Mina andra komponenter överrösta ljudet ifrån Gpu:n. hoppas det hjälpte lite grann! Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Jag vet inte hur det är med 660Ti, jag har dock ett Gtx660 med Msi Twinfrozer kylaren och är hur nöjd som helst! ca 28 grader Idle och har max kommit upp i 62 grader när jag körde Prime med 100% belastning, och då är det riktigt tyst med, det i ett välventilerat Corsair Carbide 500R.
Mina andra komponenter överrösta ljudet ifrån Gpu:n. hoppas det hjälpte lite grann! Mvh

du menar väl furmark eller msi kombustor ?
prime 95 är stresstest för processorn

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

du menar väl furmark eller msi kombustor ?
prime 95 är stresstest för processorn

HAHA! ja självklart! Kombustor menade jag, pratade i telefonen samtidigt som jag skrev det och är lite trött efter en lång dag! ursäkta!

Permalänk

jag har 2st Asus 660Ti DCII OC och en kompis kör med 2st 660Ti Twin Frozr IV OC.

båda är fina kort och det är ungefär samma ljudnivå och temps, så du kan nog välja lite efter utseende beroende på vad du vill ha

Visa signatur

Min dator
AMD 5900X, Evga XC3 Ultra RTX 3080, Corsair vengance RGB 32GB 3600mhz, Asus Strix X570-I, Corsair force mp600 1TB + corsair force mp400 2TB, Corsair SF750 Platinum, Corsair commander pro, Full hardline EK vattenkylning i ett moddat Raijintek ophion EVO
Sambons dator
AMD 5600X, Evga XC3 Ultra RTX 3070, Corsair vengance RGB 16GB 3600mhz, Asus Strix B550-I, WD Blue SN550 SSD 1TB M.2 + 4TB mekanisk, Corsair SF750 Platinum, Corsair H100i, Fractal design ERA cobalt blue.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta någon av dessa tre : https://www.inet.se/kundvagn/visa/3153364/2013-03-26 . lite kladdigt med alla vouchers men du ser vilka kort jag menar

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

EVGA, Asus eller möjligen Gigabyte!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem

När man är uppe och nosar på 2700kr kan man spara en sekund till och köpa 670 tycker jag.

Här har du lite benches. Notera att 670n är taget med gamla drivers medans 660ti som är nyare är tagna med nyare drivers, resultat fortfarande ungefär 10-30% bättre med 670:

http://anandtech.com/bench/Product/647?vs=598

Efter det stagnerar det lite, 680s är bra mycke dyrare än 670s, men prestandaökningen är inte alls lika markant:

http://anandtech.com/bench/Product/647?vs=598

Kortfattat: https://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-...

Tadaaaaa

Permalänk
Medlem

Tack alla för eran hjälp, men jag tror det blir ett msi power edition kort!

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

jag ahde tagit msi power edition. då det är det enda med upplåst volt

Eller inte numer, har ju skrivit det flertalet gånger nu att MSI åkte dit på just detta kortet och ultimatumet var lätt eftergift jmfr konsekvensen att inte följa det.
1.175V är allt du får så chansning på att denna info inte stämmer är dyrt misstag då den är korrekt.
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=163681.0

Sen kan du även fundera på varför EVGA tvingades ändra sitt 680 Classified till ett mähä kort utan EVBot kontakt så kortet förlorade all sin dragningskraft.
Heller ej fan av gräddvispvariant a la DC2/Frozr när det finns stilrena Phantom som iaf ser nice ut och presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Eller inte numer, har ju skrivit det flertalet gånger nu att MSI åkte dit på just detta kortet och ultimatumet var lätt eftergift jmfr konsekvensen att inte följa det.
1.175V är allt du får så chansning på att denna info inte stämmer är dyrt misstag då den är korrekt.
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=163681.0

Sen kan du även fundera på varför EVGA tvingades ändra sitt 680 Classified till ett mähä kort utan EVBot kontakt så kortet förlorade all sin dragningskraft.
[b]Heller ej fan av gräddvispvariant a la DC2/Frozr när det finns stilrena Phantom som iaf ser nice ut och presterar.

Det är väl ändå individuellt om hur kortet ser ut ?. Du kanske inte gillar Asus / msi men han kanske valde det nu ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett Asus GTX660 TI som jag överklockat själv. Fungerar super! Dock, är det någon som vet om fläktarna på detta kortet suger in eller blåser ut?

Enligt mig är EVGA-korten de snyggaste korten men vill ej ha referensdesign, så valde ett Asus. Och är otroligt nöjd! Speciellt med priset jag fick det för! 2000 kr hos Inet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Gigabyte Z-68X-UD3H-B3 Rev 1.3 - i5 2500k 4,1Ghz - Fractal Design Smart Modular 650W - ASUS GTX 660 TI 2GB - Intel 320 80GB SSD - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Det är väl ändå individuellt om hur kortet ser ut ?. Du kanske inte gillar Asus / msi men han kanske valde det nu ?

Skickades från m.sweclockers.com

Egentligen inte när enda skälet till valet var en övervoltningsfunktion som numer är borttagen på MSI 660Ti poweredition då dom blev tagna med handen i kakburken.
Hur ett kort ser ut är inte relevant i 99% av fallena när chassit saknar fönster och kortet är riktat neråt och enda man ev. ser är sidan av kortet.
Gräddvispar gillar jag inte pga dess funktion( inte hur det ser ut) att vispa runt varmluften utan att blåsa ut den vilket Phantom-kylaren gör och att jag sen gillr stilrena kylare som Phantom är utan synliga fläktar utan bara blanksvart hölje samt alufärgad fläns och heatpipes som snyggt döljer fläktarna.

Dock har jag fortfarande kvar mitt GTX480 Lightning i full aktion i en annan burk och jag inte tänker sälja då det är värt betydligt mer än någon vill ge för det och är bästa 480 jag haft klockmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Egentligen inte när enda skälet till valet var en övervoltningsfunktion som numer är borttagen på MSI 660Ti poweredition då dom blev tagna med handen i kakburken.
Hur ett kort ser ut är inte relevant i 99% av fallena när chassit saknar fönster och kortet är riktat neråt och enda man ev. ser är sidan av kortet.
Gräddvispar gillar jag inte pga dess funktion( inte hur det ser ut) att vispa runt varmluften utan att blåsa ut den vilket Phantom-kylaren gör och att jag sen gillr stilrena kylare som Phantom är utan synliga fläktar utan bara blanksvart hölje samt alufärgad fläns och heatpipes som snyggt döljer fläktarna.

Dock har jag fortfarande kvar mitt GTX480 Lightning i full aktion i en annan burk och jag inte tänker sälja då det är värt betydligt mer än någon vill ge för det och är bästa 480 jag haft klockmässigt.

Är phantom kylarn samma på 660ti och på 580 ? : http://m.youtube.com/watch?v=nO2XzNJrv3w ser inte ut som om den blåser ut luften .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Vet ej om det är samma, men enda anledningen att jag köpte Phantom var just 3GB Vram, inte mesiga 1,5GB som inte räcker långt.
Oavsett om det blåser ut eller ej så är luftflödet A och O i en burk.
Som du ser i filmen så ser du inga fula fläktar helst i nån färgstark kulör som sticker utan bara unisont och stilrent hölje och flänsar.
Den blåser faktiskt ut en del, blev förvånad över detta att det var vinddrag på utblåshålet av varmluft från kortets fläkt.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/zotac_geforce_gtx_660ti_2gb_ddr5...
med sweclockers 15% rabatt blir det 2100kr

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Vet ej om det är samma, men enda anledningen att jag köpte Phantom var just 3GB Vram, inte mesiga 1,5GB som inte räcker långt.
Oavsett om det blåser ut eller ej så är luftflödet A och O i en burk.
Som du ser i filmen så ser du inga fula fläktar helst i nån färgstark kulör som sticker utan bara unisont och stilrent hölje och flänsar.
Den blåser faktiskt ut en del, blev förvånad över detta att det var vinddrag på utblåshålet av varmluft från kortets fläkt.

Vilket kort har 1,5 gb minne ? och tänk på att minnet inte gör kortet bättre , använder man sig av högre upplösning så är det ju en annan grej .

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Vilket kort har 1,5 gb minne ? och tänk på att minnet inte gör kortet bättre , använder man sig av högre upplösning så är det ju en annan grej .

580 har per default 1,5GB Vram på referensdesignen, var enbart customkort som kom senare som hadde 3GB Vram varav Gainward 580 Phantom var ett av dom första och även bästa.
Det är ju solklart att i 2560x1600 och uppåt lider man av ynka 1.5GB Vram och rätt programmerat i koden att utnyttja resurserna som erbjuds syns det tydligare. Man vill inte sitta på inställningar som gör ont i ögonen pga alla kantiga pixlar så man kan aldrig säga att AA/AF med milslånga bokstavskombinationer inte behövs i dessa upplösningar.
Jag har aldrig sagt att det behövs mer än 2GB Vram för 1080p idag, men tror det kommer ändras till att övergå 2GB med nya generationer konsoller och högre krav på spelens ögongodis samt ev moddar till spel där det tillåts. Att sen dom med tex 680 inte kommer se skillnad i prestanda har ju att göra med att 600 serien maximalt kan använda sig av 2,2-2,3GB Vram pga 256-bits minnesbussen oavsett om kortet har 2 eller 4GB Vram och vet flera som av misstag tagit detta faktum för att 600 serien är tillräckligt effektiv i minneshanteringen att 4GB inte behövs när det är kortet i sig som bromsat.