Är Bowers & Wilkins C5 eller Klipsch Image X10i nå bra in ear lurar ?

Permalänk

Är Bowers & Wilkins C5 eller Klipsch Image X10i nå bra in ear lurar ?

Ja är Bowers & Wilkins C5 eller Klipsch Image X10i nå bra in ear lurar ?

vad tycker ni ?

vilken av dom är bäst ?

kom gärna med förslag

vill ju helst ha nån som har mic och sånt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

Ja är Bowers & Wilkins C5 eller Klipsch Image X10i nå bra in ear lurar ?

vad tycker ni ?

vilken av dom är bäst ?

kom gärna med förslag

vill ju helst ha nån som har mic och sånt också

Jag har haft föregångaren av Klipsch och är jäkligt nöjd över ljudet och mic. Dock upplever jag dom lite tunga i knappsatsen. Mina hade även lust att ramla ur lite då och då om man förskökte träna eller springa.
Men övrigt bra ljud som sagt. Bowers kan jag inte yttra mig mer om att jag gillar deras högtalare extremt mycket.

Dom har en "lås" ring som sitter i örat och det är bra. Jag själv kör med två olika Bose. Samma egentligen men ena är sport och andra vanlig. (olika längd). Skitnöjd. Sitter klockrent i örat. Mic fungerar hur bra som helst. Råkat tvätta ena paret 2ggr(!) i tvättmaskinen och dom har klarat det utan några bieffekter.

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Jag har haft föregångaren av Klipsch och är jäkligt nöjd över ljudet och mic. Dock upplever jag dom lite tunga i knappsatsen. Mina hade även lust att ramla ur lite då och då om man förskökte träna eller springa.
Men övrigt bra ljud som sagt. Bowers kan jag inte yttra mig mer om att jag gillar deras högtalare extremt mycket.

Dom har en "lås" ring som sitter i örat och det är bra. Jag själv kör med två olika Bose. Samma egentligen men ena är sport och andra vanlig. (olika längd). Skitnöjd. Sitter klockrent i örat. Mic fungerar hur bra som helst. Råkat tvätta ena paret 2ggr(!) i tvättmaskinen och dom har klarat det utan några bieffekter.

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

okej, tack så mycket för svar

jag tror jag ska köpa bowersena eller klipscherna, men kan du kolla upp bowers c5 om dom är bra och så ? asså om du vill för du verkar ju vara ganska ljudkunnig

asså jag har kollat upp väldigt mycket på dom och dom verkar bra men jag vet inte och jag är inte säker

Permalänk
Medlem

Mer exakt VAD hade du tänkt använda dem till?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk

Jag har provar både Klipsch Image X10 och B&W C5 (frun har C5:orna). Jag rekommenderar dig att prova om du kan. Frun älskar sina C5:or medans jag tycker de är lite för mullriga. Sen så kan jag inte få till passformen med dom heller. X10 är passformmässigt de bästa jag provat och ljudet var mer i mitt tycke.
För att strula till det lite till kan jag rekommendera Bose mie2. om du inte behöver mycket ljudisolering. extremt bekväma lurar.

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

Mer exakt VAD hade du tänkt använda dem till?

lyssna på mycket musik och ha dom i skolan

Permalänk
Medlem

Jag har ett par B&W C5, jag tycker att de låter bra och jag tycker att de sitter oerhört skönt och säkert efter att man har vänjt sig vid dem (första gången så tar det ett bra tag att få dem att sitta skönt, behöver ställa in dem rätt, men sedan är det bra).

Mitt stora problem med dem är 3,5mm kontakten. I mitt första par började vänster hörlur glappa efter några månader så jag fick ett par nya. Med de nya har jag varit väldigt försiktig men nu efter ett år så glappar vänster hörlur igen om sladden är i vissa vinklar. Just nu händer det bara om jag försöker få det att hända, inte under normal använding.

Jag kan ju såklart bara haft otur och jag tycker att de är riktigt bra i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

lyssna på mycket musik och ha dom i skolan

Är IEM ett måste?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Skrivet av tvrgriffith:

Jag har provar både Klipsch Image X10 och B&W C5 (frun har C5:orna). Jag rekommenderar dig att prova om du kan. Frun älskar sina C5:or medans jag tycker de är lite för mullriga. Sen så kan jag inte få till passformen med dom heller. X10 är passformmässigt de bästa jag provat och ljudet var mer i mitt tycke.
För att strula till det lite till kan jag rekommendera Bose mie2. om du inte behöver mycket ljudisolering. extremt bekväma lurar.

okej, fast jag vill ha mycket ljud isolering och så, har B&W C5orna det ?

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

Är IEM ett måste?

Vadå IEM ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

Vadå IEM ?

IEM kan du läsa mer om här. Kanske kallas pluggar i folkmun?

Ett par slutna on-ear lurar kanske vore ett alternativ?
T.ex. Sennheisers Momentum är ju kanonfin.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

IEM kan du läsa mer om här. Kanske kallas pluggar i folkmun?

Ett par slutna on-ear lurar kanske vore ett alternativ?
T.ex. Sennheisers Momentum är ju kanonfin.

nepp jag vill ha in ear lurar men tack ändå

Permalänk

C5:orna har för lite ljudisolering för min smak då jag jobbar på en industri. Jag skulle rekommendera shure eller etymotic hörlurar med triple-flang topparna till för mycket isolering. Det är mina favoriter.