Bioshock Infinite-tråden

Permalänk

Tycker bara det är vansinnigt att idag gnälla över att ett spel inte håller stabil frame rate i Ultra och 2560x1600 - Inse fakta liksom. Lite för tidigt för den upplösningen med dagens hårdvara...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Tycker bara det är vansinnigt att idag gnälla över att ett spel inte håller stabil frame rate i Ultra och 2560x1600 - Inse fakta liksom. Lite för tidigt för den upplösningen med dagens hårdvara...

Med en medel fps på ca 70 är spelet 100% spelbart på Ultra i 2560x1600 och då har jag inte ens den bästa hårdvaran. Med lite optimeringar för både spel och drivrutiner blir det säkert ännu bättre.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk

Vad menar du är bättre än i7 3770K med en Gigabyte GTX 690 & 16GB 1600MHz?

2 eller 3 grafikkort är sjukt extremt mycket mer om du frågar mig. Du är lätt top of the line i PC-världen mars 2013 - Försök inte ens förklara bort dig.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Och innan du börjar gnälla, att gnälla på att en dipp ner till 40 fps är hemskt, jaaa-ah, sänk din upplösning då? Ditt grafikkkort klarar helt inte enkelt av det. Precis som någon annans 690GTX i den upplösningen.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Desso mer man är på detta forum desso mer ser man hur folk bara gnäller...

Dålig grafik, det heter deco design som har funnits sen bioshock 1. Spelets charm är deco designen samt deras story och unika gameplay.
På tal om deras miljöer så hands down top 1 av alla spel. Rupture... och nu Culombia
You dont like? Then just dont buy or resell... tänk om man ska klaga på vart enda sak i livet, då kan man sluta leva också.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Dawidowski:
Egentligen kallas det för art direction. Viktigare för mig än knivskarpa texturer som inte passar ihop med andra texturer/modeller.
Det är helheten som räknas för att få till ett snyggt/vackert spel - inte snyggaste texturerna som flyter bäst i högst fps.

Är helt på din sida Dawidowski.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Vad menar du är bättre än i7 3770K med en Gigabyte GTX 690 & 16GB 1600MHz?

2 eller 3 grafikkort är sjukt extremt mycket mer om du frågar mig. Du är lätt top of the line i PC-världen mars 2013 - Försök inte ens förklara bort dig.

Bortförklara vad? Enligt dig så var det "fakta" att spelet inte var spelbart på Ultra i 2560x1600 vilket det absolut är. De fps fallen man får ibland kan vara lite störande men de är inget som gör spelet ospelbart.

Påpekade i mitt första inlägg att spelet var vackert men att grafiken var dålig i den mening att spelet har väldigt lite detaljer/dåliga texturer på viss ställen.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Skrivet av Storman:

Orkade bara spela nån timma då handlingen och striderna var väldigt tråkiga. Fick känslan utav en lågbudget TV-film. Grafiken på buskar osv var väldigt dålig

Påminner mig om två blondiner som gnällde över hur dålig grafiken var när dom kraschade in i en pelade i Thunder Blade (Googla) i arkadversionen ombord på en finlandsbåt. Yes, hörde det IRL och ögonrullade hårt. What do you expect? Vilka texturer ser bra ut på nära håll?

Skrivet av Storman:

Fick fps fall lite då och då till ca 40 med allt på ultra i 2560x1600.

Dipp ner till 40fps? Snacka om i-landsproblem.

Skrivet av Storman:

hoppas Resident Evil 6 inte blir en sådan besvikelse...

Nu är det dags för mig att ta på mig whinehjälmen här känner jag...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Påminner mig om två blondiner som gnällde över hur dålig grafiken var när dom kraschade in i en pelade i Thunder Blade (Googla) i arkadversionen ombord på en finlandsbåt. Yes, hörde det IRL och ögonrullade hårt. What do you expect? Vilka texturer ser bra ut på nära håll?

Dipp ner till 40fps? Snacka om i-landsproblem.

Nu är det dags för mig att ta på mig whinehjälmen här känner jag...

Jag bara skrev vad min åsikt om spelet var, samt hur det presterade på min dator.

Då spelets artistiska inriktning och handling är en fråga om smak så är spelets låga detaljnivå samt hur spelet presterar på olika hårdvara inte. Ditt enda svar på detta är att din åsikt är "fakta" och alla som inte håller med dig bara gnäller.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk

Hej igen allihopa! Jag tror att jag har iaf delvis löst problemet med att spela segar ner så fruktansvärt på vissa ställen. Tror som jag nämnde tidigare att de har med buggar att göra vilket gör att motorn renderar mycket mer än den behöver eftersom det bara är på vissa specifika platser man får slowdowns.
Hur som helst så lekte jag runt med olika vsync inställningar samt adaptive vsync.
Om jag stängde av vsync helt så fick jag inte i närheten av lika mycket slowdowns som med vsync på, om jag körde adaptive vsync funkade det okej men jag fick en hel del tearing då vsync slog av. Efter att ha läst på neogafs forum så testade jag att ladda ner D3Doverrider och aktivera vsync samt trippel-buffring genom det programmet. Resultatet? Mycket mycket bättre, nu märker man knappt av dessa slowdowns.

Min teori är att vsync fungerar i spelet men inte trippel-buffring genom drivrutinen vilket gör att framraten (såklart) blir halverad då den sjunker under 60fps, tvingar man istället trippel-buffring från D3Doverrider så får man mycket bättre prestanda då fpsen <60. Kan ju vara värt ett försök iaf:) Det funkade för mig!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur spelet funkar med HD7970 crossfire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

Desso mer man är på detta forum desso mer ser man hur folk bara gnäller...

Dålig grafik, det heter deco design som har funnits sen bioshock 1. Spelets charm är deco designen samt deras story och unika gameplay.
På tal om deras miljöer så hands down top 1 av alla spel. Rupture... och nu Culombia
You dont like? Then just dont buy or resell... tänk om man ska klaga på vart enda sak i livet, då kan man sluta leva också.

Min mamma sa alltid, är man nöjd med det man har får man inget bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Påminner mig om två blondiner som gnällde över hur dålig grafiken var när dom kraschade in i en pelade i Thunder Blade (Googla) i arkadversionen ombord på en finlandsbåt. Yes, hörde det IRL och ögonrullade hårt. What do you expect? Vilka texturer ser bra ut på nära håll?

Dipp ner till 40fps? Snacka om i-landsproblem.

Nu är det dags för mig att ta på mig whinehjälmen här känner jag...

Nu känns det dock som att det är drivrutiner eller spelet själv som är buggat, om spelet flyter på till 100% och sen droppar ner till 15-20 i någon sekund så är det inte grafikkortet det är fel på. Jag spelar själv i 2560x1440 med allt på max. Får exakt samma fps drops även om jag kör 1920x1080.

Permalänk
Medlem

Läste på ett annat forum där de mätt vram användning och det hade uppgått som max till 2.7-2.8gig i 2560x1440 och 2.1gig i 1080p på Ultra så det är isf inte så konstigt att dessa dippar visar sig på ett kort med 2gig vram.
Spelet är helt enkelt mer optimerat för AMDs kort med 3gig vram.

Permalänk
Avstängd

Får man inte skriva om man tycker att spelet är tråkigt? Verkar så på vissa. Jag tillhör också dem som tycker spelet är tråkigt. Man springer runt o rotar i sopptunnor, skrivbord, trälådor. Hittar lite mynt o pengabörser som ligger utslängda lite här o där. Skjuter några o springer vidare för att rota efter saker.

Känns jävligt b faktiskt. Grafiken är väl lite en smaksak, påstår inte att den är dålig men har väldigt svårt för temat och allt pys så fort man tar en kaka. Personerna i spelet ser inte ett dugg bra ut. Elisabeth är inte heller speciellt fint gjord o fattar inte ett dugg vad som är så specellt att ha henne vid sin sida som rececenten i fz skrev.

Vad är så fantastiskt med storyn? har jag missat ngt? Story eller inte, man rotar ju mest i papperskorgar o skjuter ngn snubbe emellanåt. Förstår inget utav hyllningen till detta spel.

Permalänk

Jag tycker också att spelet är lite sådär. Det är definitivt inte en tia för min del hittills iaf. Jag tycker att tempot är lite små-segt, och det jag håller med om att det blir helt sjukt tröttsamt att trycka f på alla objekt som blinkar, man vill ju inte missa något. Storyn hittills är ändå ganska bra, jag vill ju veta vad som händer men det är inte den känslan att jag absolut inte kan spela.

Grafiken tycker jag dock är riktigt bra, miljöerna är ju fantastiskt fina och det känns kul med lite fräsch design och inte den vanliga techno-soldat-maskingevär designen som ungefär alla andra bruna/grå/svarta shooters har haft de senaste åren. Just nu lutar det nog mot ett 7 eller 8/10 betyg för min del.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Skummat igenom tråden så kanske nämnts men har ni nvidia kort avaktivera ambient occlusion och måste ni köra med denna prestanda hog kör via nvidias drivrutiner istället. spelets ambient occlusion är optimerat för ATI tydligen. Gjorde stor skillnad stänga av det i alla fall.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130327/spela-hardcore-bio...
Och hur är det med 1999 läget? Rekommenderas det. Jag är själv en som håller SS2 > Bioshock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Skummat igenom tråden så kanske nämnts men har ni nvidia kort avaktivera ambient occlusion och måste ni köra med denna prestanda hog kör via nvidias drivrutiner istället. spelets ambient occlusion är optimerat för ATI tydligen. Gjorde stor skillnad stänga av det i alla fall.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130327/spela-hardcore-bio...
Och hur är det med 1999 läget? Rekommenderas det. Jag är själv en som håller SS2 > Bioshock.

Kör själv 1999 o det fungerar fint, ryktas ju om att man kan förstöra för sig själv om man är dålig, men jag tvekar på det.
Hursomhelst är det svårt och utmanande, och jag dör en del. Så skönt att inte vara das owerpowered ´murican mer än nödvändigt.
Så ja det rekommenderas!

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Min mamma sa alltid, är man nöjd med det man har får man inget bättre.

Du kan hälsa din mamma att vara nöjd men sträva efter bättre, mer med tiden fungerar också.
Din mors sätt verkar vara så att du ska ha det bästa direkt från dag 1, tror marioteten av människor börjar med små saker och får nöja sig intill man får möjligheten att gå till nästa etapp. Då uppskattar man saker på ett hela annat vis..

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Jag måste nog revidera mig lite angående storyn, har kommit lite längre nu och tycker det är ganska spännande. Striderna blev också en hel del roligare då man fick lite mer vigors att leka med. Man känner sig ganska awesome nu när man börjar lära sig hur man ska utnyttja alla i strid.
Jag spelar på hard och har dött ganska mycket, tror det mest är för att spelet är ganska svårt innan man får lite fler krafter etc och ens salt tar slut men nu går det mycket bättre.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag måste nog revidera mig lite angående storyn, har kommit lite längre nu och tycker det är ganska spännande. Striderna blev också en hel del roligare då man fick lite mer vigors att leka med. Man känner sig ganska awesome nu när man börjar lära sig hur man ska utnyttja alla i strid.
Jag spelar på hard och har dött ganska mycket, tror det mest är för att spelet är ganska svårt innan man får lite fler krafter etc och ens salt tar slut men nu går det mycket bättre.

Inte för att låta som ett rövhål, men personligen tyckte jag att det var ganska lätt även på hard. Fantastiskt bra spel förövrigt!

Permalänk
Skrivet av CAD-Slaven:

Inte för att låta som ett rövhål, men personligen tyckte jag att det var ganska lätt även på hard. Fantastiskt bra spel förövrigt!

Mot slutet tyckte jag det var för svårt på hard dock använde jag mig inte ordentligt av krafterna man hade, förmodligen därför jag tyckte det var så svårt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Orkade bara spela nån timma då handlingen och striderna var väldigt tråkiga. Fick känslan utav en lågbudget TV-film. Grafiken på buskar osv var väldigt dålig men det såg ändå vackert ut om man tog ett par steg tillbaka. Fick fps fall lite då och då till ca 40 med allt på ultra i 2560x1600. Rekommenderar hellre Crysis 3 eller Tomb Raider om du vill ha ett bra fps spel.

hoppas Resident Evil 6 inte blir en sådan besvikelse...

Say wut? Måste ju vara ett skämt eller är det bara så att Transformers är den bästa film du sett och Crysis ditt favoritspel?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Sååå jävla tråkigt att de var så kort :/

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Inaktiv

En snabbfråga: Vigors/plasmids, kan jag ha mer än två samtidigt? Eller iaf få möjligheten att välja vilka två jag vill ha? Som det är nu så plockade jag upp en ny och då försvann en annan...

edit: my bad, håll inne Q så får man upp ett hjul o där väljer man själv.

phew var lite rädd att dom konsolatsönder plasmids o kört en dukenukem

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Kör själv 1999 o det fungerar fint, ryktas ju om att man kan förstöra för sig själv om man är dålig, men jag tvekar på det.
Hursomhelst är det svårt och utmanande, och jag dör en del. Så skönt att inte vara das owerpowered ´murican mer än nödvändigt.
Så ja det rekommenderas!

Jag började dra igång på hard. Jag tror jag dör tillräckligt för en första spelning. Man blir lite straffad nu när man dör i alla fall. I 1999 så kan man i värsta fall bli game over. Om du sparat när du ligger riktigt risigt till och avverkat dina frikort om jag förstått saken rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Försökte köra igenom hela spelet på hard, men ställde ner svårigheten mot slutet när det blev ont om ammo (eller snarare ont om ammoatuomater). Firebats och mortars, finns det något snabbt sätt att döda dem på hard? Är irriterande att tömma kula efter kula med carbine i huvudet utan att de dör:(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Jag började dra igång på hard. Jag tror jag dör tillräckligt för en första spelning. Man blir lite straffad nu när man dör i alla fall. I 1999 så kan man i värsta fall bli game over. Om du sparat när du ligger riktigt risigt till och avverkat dina frikort om jag förstått saken rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det stämmer, däremot kan man ju safa lite genom att ta en backup av sina saves efter varje gång man lirat ett tag så kanske man slipper det.
Får se hur det går, iaf kul att veta att man faktiskt kanske inte klarar spelet, istället för att gnälla över att något är för lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Say wut? Måste ju vara ett skämt eller är det bara så att Transformers är den bästa film du sett och Crysis ditt favoritspel?

Jag sa att jag tyckte Crysis 3 var bättre, inte att det var mitt favoritspel. Har spelat så många spel så det är svårt att nämna bara ett. Gillade dock Max Payne spelen starkt. Har inte nämnt något om vilka filmer jag gillar men LoTR filmerna tycker jag är väldigt bra.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jo det stämmer, däremot kan man ju safa lite genom att ta en backup av sina saves efter varje gång man lirat ett tag så kanske man slipper det.
Får se hur det går, iaf kul att veta att man faktiskt kanske inte klarar spelet, istället för att gnälla över att något är för lätt

Nja man kör väl cheat codes i värsta fall i stället för att orka köra backups på sparfilerna stup i kvarten...

Tror jag gjort bort mig med mina industrial revolution bonusar. Det är lite oklart men läser jag här http://support.2k.com/entries/23436546-Where-to-Obtain-Indust...

så verkar det som att man ska hämta dem i blue ribbons. Men det är man förbi sedan länge. Iof så på finkmanufacturing.com så verkar deras hemsida va buggad. Jag får inte fram min kod för att låsa upp dem så det är månne där det klämmer? Har någon fått in detta? 5 lockpicks hade suttit prima just nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x