[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Att han spawnar in med samma skit igen beror på att han combat logga när han blev skjuten jag har själv testat den så de finns ingen annan föklaring

Skrivet av TrinitoN:

Blir man skjuten när man är i loading och "xxx was killed by xxx (Friendly Fire)" visas så innebär det att killen inte riktigt hade spawnat in. Är man då snabb med att aborta så kommer man spawna in på samma ställe med gearet man hade.

Det går att göra utan att alt+f4 till och med... Inget som helst fusk med det, det är en bugg i Arma. Om han sedan medveten var snabb med att logga ut igen och på så sätt utnyttja buggen är en annan femma.

Lite svårt att combatlogga när man inte ens kan se att man är död Cara, ta det lite lugnt med slutsatserna. (speciellt när du har fel...)

Jag gick direkt från loading screen till helt tom nyspawn på debug plains, stod där och skrev någon minut eller två i side chat. Bara att kolla loggarna.
Efter det, kickad från servern, antagligen för att jag kom in i dedicated server control(shift+p) av misstag.
Loggade in igen och spawnade där jag var innan jag dog med samma gear. Ganska tydligt att det är en bugg också när båda liken försvann efter han gömt ett av dom...

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Lite svårt att combatlogga när man inte ens kan se att man är död Cara, ta det lite lugnt med slutsatserna. (speciellt när du har fel...)

Jag gick direkt från loading screen till helt tom nyspawn på debug plains, stod där och skrev någon minut eller två i side chat. Bara att kolla loggarna.
Efter det, kickad från servern, antagligen för att jag kom in i dedicated server control(shift+p) av misstag.
Loggade in igen och spawnade där jag var innan jag dog med samma gear. Ganska tydligt att det är en bugg också när båda liken försvann efter han gömt ett av dom...

Varit med om något liknande men sawnade in skadad och blödandes brevid mitt lik
japp det e lugnt och vapnet är normalt igen å det är som det står på olika forum att det är en bugg på servers med sikte påslaget. Jag e ledsen att du blev av med ditt gear men varit borta i 2v och så händer det massa konstiga buggar tydligen med nya patchen. Jag har även bett smygarn fixa ditt gear om möjligt så hans puck nu om han väljer att vara extra julafton snäll.

Ber åter om ursäkt och tar på mig skulden för förlorandet av utrustningen, kan bjuda på bönor någon gång om du vågar dig nära mig

/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Städade och gjorde ordning lite i TS kanalen! Frågor och feedback är de bara o citera här

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Varit med om något liknande men sawnade in skadad och blödandes brevid mitt lik
japp det e lugnt och vapnet är normalt igen å det är som det står på olika forum att det är en bugg på servers med sikte påslaget. Jag e ledsen att du blev av med ditt gear men varit borta i 2v och så händer det massa konstiga buggar tydligen med nya patchen. Jag har även bett smygarn fixa ditt gear om möjligt så hans puck nu om han väljer att vara extra julafton snäll.

Ber åter om ursäkt och tar på mig skulden för förlorandet av utrustningen, kan bjuda på bönor någon gång om du vågar dig nära mig

/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Hans gear är nu fixat. Knappast pga. hans gnäll utan mer för att man kan erkänna att även vi admins begår misstag.

Egentligen är det ett skitjobb och ytterst sällan uppskattat!

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Hans gear är nu fixat. Knappast pga. hans gnäll utan mer för att man kan erkänna att även vi admins begår misstag.

Egentligen är det ett skitjobb och ytterst sällan uppskattat!

/smygarn

Förstår inte varför du ska kalla det gnäll när jag motargumenterar fuskanklagelser och i min åsikt opassande betéende.
F.ö. så är ingenting återställt för min del, kollade precis.

Tack för att du tar dig tid iaf.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Förstår inte varför du ska kalla det gnäll när jag motargumenterar fuskanklagelser och i min åsikt opassande betéende.
F.ö. så är ingenting återställt för min del, kollade precis.

Tack för att du tar dig tid iaf.

Valde näst senaste karaktären du hade. Återställde nu istället en äldre karaktär. Antar att det var den som du ville ha tillbaka.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Hej 1911!
Vart är alla spelare? Om man är några stycken online så kommer det ju fler in så hoppas på att det är några tappra spelare som joinar för att dra mer spelare. Sprid även rycktet om servern att den finns och är riktigt rolig!!!!

Hoppas på feedback till oss admins om förändringar och hur vi skall lägga upp regler!
Tänkte ändra lite efter för mycket klagomål och hoppas på feedback;

Dessa 4 regler gäller nu!
-Inget VOIP i side! Kan ge "permban" om det är för irriterande!

-Inga fula ord till varandra!

-Att logga ut medans combat timern blinkar syns i loggen och ger då 6h ban. Att springa ifrån fighten och logga ut så fort den slutat blinka är igentligen inte Cobatlogg men om det är så tätt inpå att det är uppenbart så blir det ban på det. Upprepade tillfällen kan ge permban.

-Spela som Bandit, som Hero, som Survivor eller som Mördare men spela inte idiot! Vi skall vara trevliga mot varandra och tycka det är kul att spela.

Man får självklart varningar om det är lindrigt regelbrott

Servern är ju väldigt PvP inriktad så sedan när jag får tillgång till det nya admin verktyget tänkte jag skapa olika scenarion som t.ex hungergames och olika pvp lekar. Kom gärna med förslag!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:
Skrivet av TrinitoN:
Skrivet av suzaku:
Skrivet av comtronic:
Skrivet av Hsqc:
Skrivet av Diskett:
Skrivet av Honkytonky:
Skrivet av iRonNuke:
Skrivet av Slagtrae:
Skrivet av Holmen2000:
Skrivet av Josp:
Skrivet av anon98439:
Skrivet av kenney:
Skrivet av rikkolee:
Skrivet av cklein:
Skrivet av krusken86:
Skrivet av WDac:
Skrivet av Miiicro:
Skrivet av Mcfattinada:
Skrivet av Fabbeee:

Hej!
Citerar er för att säga att det skulle vara kul om ni kom in på 1911 och spelade! När det är några spelare online så drar det ju mer spelare för nu är det som max 3st inne och tror, bara tror att smygarn skall stänga ner ena instansen så det bara blir en karta åt gången. =mer spelare på en

Skulle vara kul o se er inne och har skrivit nya regler efter mycket klagomål och finns i inlägget ovanför och tar gärna feedback!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:
Skrivet av TrinitoN:
Skrivet av suzaku:
Skrivet av comtronic:
Skrivet av Hsqc:
Skrivet av Diskett:
Skrivet av Honkytonky:
Skrivet av iRonNuke:
Skrivet av Slagtrae:
Skrivet av Holmen2000:
Skrivet av Josp:
Skrivet av Wirf:
Skrivet av kenney:
Skrivet av rikkolee:
Skrivet av cklein:
Skrivet av krusken86:
Skrivet av WDac:
Skrivet av Miiicro:
Skrivet av Mcfattinada:
Skrivet av Fabbeee:

Hej!
Citerar er för att säga att det skulle vara kul om ni kom in på 1911 och spelade! Dra med era vänner också! När det är några spelare online så drar det ju mer spelare för nu är det som max 3st inne och tror, bara tror att smygarn skall stänga ner ena instansen så det bara blir en karta åt gången. =mer spelare på en

Skulle vara kul o se er inne och har skrivit nya regler efter mycket klagomål och finns i inlägget ovanför och tar gärna feedback!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Hej 1911!
Vart är alla spelare? Om man är några stycken online så kommer det ju fler in så hoppas på att det är några tappra spelare som joinar för att dra mer spelare. Sprid även rycktet om servern att den finns och är riktigt rolig!!!!

Hoppas på feedback till oss admins om förändringar och hur vi skall lägga upp regler!
Tänkte ändra lite efter för mycket klagomål och hoppas på feedback;

Dessa 4 regler gäller nu!
-Inget VOIP i side! Kan ge "permban" om det är för irriterande!

-Inga fula ord till varandra!

-Att logga ut medans combat timern blinkar syns i loggen och ger då 6h ban. Att springa ifrån fighten och logga ut så fort den slutat blinka är igentligen inte Cobatlogg men om det är så tätt inpå att det är uppenbart så blir det ban på det. Upprepade tillfällen kan ge permban.

-Spela som Bandit, som Hero, som Survivor eller som Mördare men spela inte idiot! Vi skall vara trevliga mot varandra och tycka det är kul att spela.

Man får självklart varningar om det är lindrigt regelbrott

Servern är ju väldigt PvP inriktad så sedan när jag får tillgång till det nya admin verktyget tänkte jag skapa olika scenarion som t.ex hungergames och olika pvp lekar. Kom gärna med förslag!

MVH
/Admin D01tY

har ni löst buggen med tomma heli crasher än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalhead \m/:

har ni löst buggen med tomma heli crasher än?

Dom vet om problemet och håller på och fixar det atm!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

vad vad det med att man skulle byta server?

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem

Smygarn kör nu på sin nybyggda server! och nya adressen är chernarus.comtronic.se på port 2302

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Smygarn kör nu på sin nybyggda server! och nya adressen är chernarus.comtronic.se på port 2302

MVH
/Admin D01tY

ok hur är det med loot
Ps im a sneaky bastard Med vänlig hälsning ghillie killen

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk

Vad är nummer IP? Skulle villja kunna lägga in i dayz commander.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen2000:

Vad är nummer IP? Skulle villja kunna lägga in i dayz commander.

Hej!
Hittar ej ip och inte i commander men det skall vi försöka lösa! MEn går att remot i multiplayer på chernarus.comtronic.se:2302

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Ip

94.254.50.246:2302

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Ip

94.254.50.246:2302

Haha tack m8!

MVH

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theicecreammam:

ok hur är det med loot
Ps im a sneaky bastard Med vänlig hälsning ghillie killen

Haha hej! Förhoppningsvis funkar det nu!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Heli crashes funkar nu! Ingen Dsync har jag märkt av! Kung nya burken

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Heli crashes funkar nu! Ingen Dsync har jag märkt av! Kung nya burken

/Admin D01tY

låter ju kanon det!

Permalänk

i dag hittade jag en rysk helicopter crashad med loot omgring typ toapapper men ingen rök eller zombisar ska det va så?

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theicecreammam:

i dag hittade jag en rysk helicopter crashad med loot omgring typ toapapper men ingen rök eller zombisar ska det va så?

Det är inte en vanlig heli crash med high end militärloot utan något som heter crashed vehicles och där "kan" det finnas bra loot. Det kan vara bilar, flygplan och helikoptrar som är så

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Crosshair är för övrigt avstängt nu om vi inte skrivit det tidigare...

Permalänk
Medlem

Dags att väcka liv i 1911 ? <3

/ A-T Nickshifter

Permalänk
Medlem

Var och lootade nwaf innan, det fanns en automatkarbin och en hagelbössa. Sen fanns det en crashsite där också med ingen loot alls.

Ska de va så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Var och lootade nwaf innan, det fanns en automatkarbin och en hagelbössa. Sen fanns det en crashsite där också med ingen loot alls.

Ska de va så?

Då var crashsiten lootad för att de fungerar nu!

Permalänk
Medlem

Lite fler byggnader är inspawnade! Dessutom finns det en "hemlig" militärbas någonstans på kartan! Fler byggnader kommer att spawnas in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Då var crashsiten lootad för att de fungerar nu!

Okey