[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Lite fler byggnader är inspawnade! Dessutom finns det en "hemlig" militärbas någonstans på kartan! Fler byggnader kommer att spawnas in...

Shit vad bra Iron!!!!! Riktigt bra jobbat m8!

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Lite fler byggnader är inspawnade! Dessutom finns det en "hemlig" militärbas någonstans på kartan! Fler byggnader kommer att spawnas in...

Seriöst? Är det möjligt att fysiskt ändra i kartan? Den hemliga militärbasen, ledtråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen2000:

Seriöst? Är det möjligt att fysiskt ändra i kartan? Den hemliga militärbasen, ledtråd?

Det är fysiskt möjligt ja. Så ni får gärna komma med tips på vart man kan placera ut byggnader och vad för några. Ledtrådar ger jag inga

Permalänk

Bra att du lyssna på mitt råd iron

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Lite fler byggnader är inspawnade! Dessutom finns det en "hemlig" militärbas någonstans på kartan! Fler byggnader kommer att spawnas in...

låter kanon det! uppskattas!

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Det är fysiskt möjligt ja. Så ni får gärna komma med tips på vart man kan placera ut byggnader och vad för några. Ledtrådar ger jag inga

tips, kolla hur dom gjort på uk 431 noobs playground!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Det är fysiskt möjligt ja. Så ni får gärna komma med tips på vart man kan placera ut byggnader och vad för några. Ledtrådar ger jag inga

På BMRFs servrar så har dem gjort många förändringar som funkat rätt så bra, sen beror det lite på vad man har för mål med förändringarna.

Du kan t.ex göra kamenka mer "attraktivt" genom att placera en shop och firestation där.

Krutoy Cap kanske behöver något litet för att göra det till en aningen bättre spawn?

På BMRF så hade man till och med byggt om stora delar av lopatino, lagt till ett sjukhuse, apartments och construction byggnader, det var främst till för att öka med lite pvp där uppe då man inte längre behöver söka sig ner till kusten för att få medical supplies.

Kan lägga till en exotisk bunker norr om Stary. Små förändringar som kan göra mycket

Till en början så kändes dessa förändringar lite extrema på BMRF men man började gilla dem efter ett tag, blev liksom lite nytt och fräscht

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

På BMRFs servrar så har dem gjort många förändringar som funkat rätt så bra, sen beror det lite på vad man har för mål med förändringarna.

Du kan t.ex göra kamenka mer "attraktivt" genom att placera en shop och firestation där.

Krutoy Cap kanske behöver något litet för att göra det till en aningen bättre spawn?

På BMRF så hade man till och med byggt om stora delar av lopatino, lagt till ett sjukhuse, apartments och construction byggnader, det var främst till för att öka med lite pvp där uppe då man inte längre behöver söka sig ner till kusten för att få medical supplies.

Kan lägga till en exotisk bunker norr om Stary. Små förändringar som kan göra mycket

Till en början så kändes dessa förändringar lite extrema på BMRF men man började gilla dem efter ett tag, blev liksom lite nytt och fräscht

Ja en del nya saker och bygga en plats som blir high value är riktigt nice men att bygga om spawn pukterna så man kan geara upp fort som tusan är inte bra tycker jag. Dock tycker jag om det som bmrf gjort med Lopatino. Nya militärbasen på 1911 är kung och guld värd! Älskart! Kanske någon mer byggnad bara så det blir ännu mer high?

/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja en del nya saker och bygga en plats som blir high value är riktigt nice men att bygga om spawn pukterna så man kan geara upp fort som tusan är inte bra tycker jag. Dock tycker jag om det som bmrf gjort med Lopatino. Nya militärbasen på 1911 är kung och guld värd! Älskart! Kanske någon mer byggnad bara så det blir ännu mer high?

/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vi hade rätt trevliga slag runt militärbasen inatt Många som dog där haha, dessutom en irreterande helikopter cirkulerandes över oss hela tiden

Tänkte lägga in fler byggnader på Chernarus, även där militärbasen är.

Permalänk
Medlem

Härligt att ni lägger till och förändrar men akta så det inte blir för mycket av det goda. Som det är nu så är det perfekt!

Kul fight vi hade inatt dessutom. Mer såna initiativ och servern kommer garantera leva på länge.

Hoppas enfielden smakade Do1ty, för mitt glädje-vrål jag la av väckte nog hela gatan här!

Permalänk
Medlem

Har lagt in lite fler byggnader, bl.a. sjukhus i Vybor. Samt utökat militärbasen lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Ja vi hade rätt trevliga slag runt militärbasen inatt Många som dog där haha, dessutom en irreterande helikopter cirkulerandes över oss hela tiden

Tänkte lägga in fler byggnader på Chernarus, även där militärbasen är.

Vilken irriterande fluga den helikoptern var Ja det var skit skojj ju! Ja det är bra det

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seren84:

Härligt att ni lägger till och förändrar men akta så det inte blir för mycket av det goda. Som det är nu så är det perfekt!

Kul fight vi hade inatt dessutom. Mer såna initiativ och servern kommer garantera leva på länge.

Hoppas enfielden smakade Do1ty, för mitt glädje-vrål jag la av väckte nog hela gatan här!

HAHAHA ja det var super skojj ju! Du kan nu kalla dig själv segrare över D01tY

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Har lagt in lite fler byggnader, bl.a. sjukhus i Vybor. Samt utökat militärbasen lite

SWEET Iron!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Med nya programvaran vi admins har fått tilldelade kan man göra olika zoner som bara vissa har tillträde till. Skulle det vara kul med Hero safespots? Hungergames arena som bara anmälda till spelen kommer in igenom mm. Kom med förslag! Hunger games är ju riktigt roligt och som pris kanske något vapen, End game gear eller vad som helst. Förslag uppskattas och är jätte bra! Vi admins finns för er och våran uppgift är att göra saker för eran spelupplevelse ska bli så rolig som möjligt!

/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Med nya programvaran vi admins har fått tilldelade kan man göra olika zoner som bara vissa har tillträde till. Skulle det vara kul med Hero safespots? Hungergames arena som bara anmälda till spelen kommer in igenom mm. Kom med förslag! Hunger games är ju riktigt roligt och som pris kanske något vapen, End game gear eller vad som helst. Förslag uppskattas och är jätte bra! Vi admins finns för er och våran uppgift är att göra saker för eran spelupplevelse ska bli så rolig som möjligt!

/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut kan vi anordna Hungergames. Man kan t.ex. utgå från Skalisty Island, att de som är anmälda spawnas ut där med likvärdig utrustning och sist kvar på ön vinner ett pris. Vad tycker ni? Ska vi köra en test söndag 7/4 kl 21.00? Anmäl er om ni är intresserade av att delta i detta! Kommer det in tillräckligt med anmälningar kommer vi köra igång. Posta bara här på forumet med ingame-nick.

Se http://dayz.comtronic.se/ för mer information!

Permalänk
Medlem

D01tY anmäler sig till hunger games! Let me taste some blood!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

IRC

Hur är intresset för en egen IRC 1911 kanal @Quakenet? Det är en bättre "chat" än side channel. Tar på mig att fixa en om intresset finns!

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur är intresset för en egen IRC 1911 kanal @Quakenet? Det är en bättre "chat" än side channel. Tar på mig att fixa en om intresset finns!

Mvh
/Admin D01tY

Mirc är verkligen nostalgi! Kan vara värt ett test?

Skrivet av iRonNuke:

Absolut kan vi anordna Hungergames. Man kan t.ex. utgå från Skalisty Island, att de som är anmälda spawnas ut där med likvärdig utrustning och sist kvar på ön vinner ett pris. Vad tycker ni? Ska vi köra en test söndag 7/4 kl 21.00? Anmäl er om ni är intresserade av att delta i detta! Kommer det in tillräckligt med anmälningar kommer vi köra igång. Posta bara här på forumet med ingame-nick.

Se http://dayz.comtronic.se/ för mer information!

Anmäler mig själv till hunger games

/smygarn

Permalänk
Medlem

IRC

Skrivet av comtronic:

En Irc kanal är nu uppe! #dayz1911 @quakenet

Så om det blir någon positiv respons på detta kommer jag göra kanalen permanent

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Nån ledtråd om var den hemliga basen finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Nån ledtråd om var den hemliga basen finns?

hmmm..... Nae men det är ganska blött!

mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

hmmm..... Nae men det är ganska blött!

mvh
/Admin D01tY

Ha! Säger mig inte mkt.

Skalisty kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Ha! Säger mig inte mkt.

Skalisty kanske

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Kom gärna in på 1911`s IRC kanal! #dayz1911 @Quakenet
Där kan ni chatta med varandra enklare en i sidechannel plus att spelare och icke spelare kan hålla kontakten. Kanske hitta någon att spela med. Är ju lite enklare att hitta någon än TS

Ett snabbt sätt att gå in på IRC om ni inte har en klient typ mIRC eller xchat så finns http://webchat.quakenet.org/ Där skriver ni erat nick och sedan #dayz1911 i channel rutan

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Dash anmäler sig!

Permalänk
Medlem

Servern nere på 94.254.50.250 ?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Servern nere på 94.254.50.250 ?

Den finns på chernarus.comtronic.se och på port 2302

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Den finns på chernarus.comtronic.se och på port 2302

Mvh
/Admin D01tY

Funkar inte att lägga till med det namnet i DayZCommander..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Funkar inte att lägga till med det namnet i DayZCommander..

94.254.50.246:2302