[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Någon slags promote för servern borde göras nu efter uppgraderingarna (nya datorn och adminprogrammet ni införskaffat) . Servern har veknat liter efter allt bråk. . . Intee kuul

Jo de blir så. Om man inte tar i problemen.

Permalänk
Medlem

Eftersom mitt förslag att begränsa antalet DMR:s fick ganska svalt mottagande så tänkte jag kolla om man inte kunde ta bort crosshair?

Det skulle göra alla snipers svårare att använda på närmre håll och göra så att en DMR inte utklassar ett vanligt gevär i alla situationer.

Helst skulle jag se att antalet DMR:s begränsades till typ 2 på servern...

/Butti

Permalänk
Skrivet av Hsqc:

Eftersom mitt förslag att begränsa antalet DMR:s fick ganska svalt mottagande så tänkte jag kolla om man inte kunde ta bort crosshair?

Det skulle göra alla snipers svårare att använda på närmre håll och göra så att en DMR inte utklassar ett vanligt gevär i alla situationer.

Helst skulle jag se att antalet DMR:s begränsades till typ 2 på servern...

/Butti

Håller med!

Permalänk
Skrivet av Honkytonky:

Håller med!

2 dmr på hela servern?? låter som väldigt lite tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalhead \m/:

2 dmr på hela servern?? låter som väldigt lite tycker jag!

Alltså.. De är ju sjukt op. Träffar man ett skott så är det ingen rekyl eller reloadtime så man träffar nästan alltid nästa skott också vilket gör det till ett typ oneshotonekill vapen.

Permalänk

Ja tycker vi tar bort alla vapen då så kör vi med mp5sd och bison sd så e de ju löst sen med allt gnäll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Ja tycker vi tar bort alla vapen då så kör vi med mp5sd och bison sd så e de ju löst sen med allt gnäll

Vet inte om jag tycker det kan klassas som gnäll, det var mitt förslag på hur spelet kan bli ännu roligare än vad det redan är. Att strypa antalet DMR:s på servern förstår jag är lite kontroversiellt (och eventuellt krångligt) så jag gav ett annat alternativ som troligtvist är lättare att ordna.

Jag tycker det är tråkigt att kalla det gnäll eftersom det var ett relativt genomtänkt förslag från mig. Jag vill bara göra servern roligare för alla, framförallt nu när ni har fixat en ny burk att köra den på.

/Butti

Permalänk
Skrivet av Caramintz:

Ja tycker vi tar bort alla vapen då så kör vi med mp5sd och bison sd så e de ju löst sen med allt gnäll

kommer gnällas om allt möjligt ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hsqc:

Eftersom mitt förslag att begränsa antalet DMR:s fick ganska svalt mottagande så tänkte jag kolla om man inte kunde ta bort crosshair?

Det skulle göra alla snipers svårare att använda på närmre håll och göra så att en DMR inte utklassar ett vanligt gevär i alla situationer.

Helst skulle jag se att antalet DMR:s begränsades till typ 2 på servern...

/Butti

Jag gör en omröstning på http://dayz.comtronic.se/ angående om att ta bort crosshair så får vi se!

Permalänk
Medlem

Roligt! Spännande att se resultatet

Permalänk

Ja bort med den funktionen så kommer jag tillbaka till servern ialf.

Cara har du slutat lira helt nu ?

Permalänk
Medlem

Hmm

Gillar skarpt att vi kan jobba tillsammans för att försöka göra hela spelupplevelsen bättre. Jag håller helt med om det som har sagt rörande DMR:n, och då ska sägas att jag är en av de som gärna använder sniper.

Att Honky inte har hittat någon tillhör nog mer oflyt än vanligheterna, i vårat gäng (BH) är det nästan alltid en DMR närvarande och som vissa av er säkert vet blir vi wipe:ade med jämna mellanrum, så hyfsat vanliga vågar jag påstå att de är. Vi kan säkert förbli Honkys stadiga DMR-leverantör även om antalet DMR:er begränsas ;).

Hoppas att en rimlig nerf (antingen begränsat antal eller vad som nu bestäms) blir av och att den känns förankrad hos spelarna. Måste f.ö poängtera att jag personligen tycker det är otroligt kul att antalet m107 och as50 är begränsade (vilket kanske är en bieffekt av att helicrashes är buggade). Det gör hela jakten på megapangarna mer spännande!

Permalänk

Hur går det med helichrash buggen förresten? Är det alla servrar eller bara swec som har problem. Jag spelar solo just nu och helichrashes är min bästa chans att hitta "bra" vapen. NWAF och stary sobor är oftast tömda när jag kommer dit. Att campa NWAF runt server restart känns lite fuskig meta-gaming.

Permalänk
Medlem

Ta bort crosshair, as50, m107.

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Ja bort med den funktionen så kommer jag tillbaka till servern ialf.

Cara har du slutat lira helt nu ?

Nej nej lirar namalsk

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Chernarus-servern? Har alla verkligen hoppat över till Namalsk? Förut brukade det ju vara minst 10-15 st inne vid den här tiden och på kvällen upp mot 30-40 ibland. Nu är det bara 2 st online vid skrivande stund och igårkväll var det inte heller många som var inne.

Eftersom jag inte är något fan av Namalsk så hoppar jag över till Zombies.nu tills fler spelare kommer tillbaka till #1. Är verkligen ensamt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iRonNuke:

Har stora planer på att inplementera en frizon för hjältar där bara hjältar kan vistas i med t.ex. ett tältsjukhus som spawnar blodpåsar, morfin och painkillers. och ambulans t.ex. Har ni några förslag på vart denna zonen skulle kunna finnas? Det kan handla om en radie på några tiotal meter till några hundra. Och vad tycker ni om idéen som sådan?

Skulle även bli intressant ur banditernas synpunkt eftersom det kan bli lite aktivitet runt där.

Jag förstår grundidén och jag tycker det låter roligt men som det sett ut tidigare har det ju kryllat av "korrupta" hjältar. dvs banditer som fått hjältestatus genom att hjälpa sina egna inom klanen och inte tvekat på att skjuta utomstående. Om det nu fortfarande ser likadant ut kan resurserna från frizonen lika gärna gå till att främja och upprätthålla banditgängen.

Trots mina farhågor så tycker jag att detta kan vara ett sätt att höja spelupplevelsen då det möjligtvis höjer aktiviteten runt en specifik koordinat.

Permalänk
Medlem

Jag tycket att ni ska strypa tillgången till alla militär klassade vapen och öka antalet civila vapen, då skulle jag komma tillbaka till servern iallafall

Som det var tidigare när jag spelade på servern med kompisarna, så fixade man heli sen grindade man vapen vid heli crashes och NW airport var väl roligt i 2 dagar, vore betydligt mycket roligare i längden om man näst in till inte kom över en SVD camo etc.

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2 | ASUS Rampage IV Extreme | X79 I7 3820 | 2-way SLI Gigabyte GTX 670 Windforce | Kingston 1600Mhz 16Gb | 128Gb Corsair Force | 800W Fractal Design R2 PSU | 3x 19" LED Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Personligen så skulle mitt intresse för servern öka markant om dessa förändringar genomfördes.

Jag skulle hellre se att det fanns ett färre antal helikoptrar, förslagsvis 1x Little Bird AH6 och 1x UHI. Samt att respawntiden för helikoptrar ändras till 3 dagar. Plötsligt blir man mer försiktig och eftertänksam innan man fattar beslutet att raida ett camp eller någon stad med sin helikopter. Sedan skulle färre helikoptrar också leda till att folks camps inte blir lika lättfunna. Dessutom så skulle klanernas spelsätt förändras otroligt mycket, då man idag inte behöver vara särskilt försiktig. Då man enkelt kan få en pickup längst strandkanten om man så lyckats stupa i strid.

När det kommer till fordon på servern så har jag ännu inte riktigt hunnit bilda mig en ordentlig uppfattning, då jag oftast susar omkring som en passagerare i någon utav de så inte ovanliga helikoptrarna.

Förslaget vad när det gäller en frizone tycker jag är positivt och jag tror också att en sådan frizone skulle leda till ytligare en hotspot för spelare. Att det sedan kommer att utnyttjas av hero-banditer betvivlar jag personligen, men för att säkra detta så kanske man skulle kunna införa ett humanity cap på minst 10.000 eller något liknande.

Dessutom så delar jag samma uppfattning som många spelare som tyvärr redan valt att migrera från servern och det är detta med ert val utav admins då jag upplever att några/någon missbrukar sin position något kopiöst.

Detta är enbart mina åsikter om saker som jag skulle tycka förbättrade ens vistelse på servern. Jag med andra har tillsvidare valt att vistas på en annan server, men det betyder inte att vi förlorat hoppet för 1911.

//rikko

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rikkolee:

Personligen så skulle mitt intresse för servern öka markant om dessa förändringar genomfördes.

Jag skulle hellre se att det fanns ett färre antal helikoptrar, förslagsvis 1x Little Bird AH6 och 1x UHI. Samt att respawntiden för helikoptrar ändras till 3 dagar. Plötsligt blir man mer försiktig och eftertänksam innan man fattar beslutet att raida ett camp eller någon stad med sin helikopter. Sedan skulle färre helikoptrar också leda till att folks camps inte blir lika lättfunna. Dessutom så skulle klanernas spelsätt förändras otroligt mycket, då man idag inte behöver vara särskilt försiktig. Då man enkelt kan få en pickup längst strandkanten om man så lyckats stupa i strid.

//rikko

Kan inte göra annat än att hålla med om helikopterdelen!

Något jag upplevde som trevligt på en annan server var att de hade en låg respawntid på fordon (ca 1 dygn) för att få bukt med dessa fordonsentusiaster som samlar bilar på hög i skogen. Camp fick man helt enkelt bygga med tält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rikkolee:

Personligen så skulle mitt intresse för servern öka markant om dessa förändringar genomfördes.

Jag skulle hellre se att det fanns ett färre antal helikoptrar, förslagsvis 1x Little Bird AH6 och 1x UHI. Samt att respawntiden för helikoptrar ändras till 3 dagar. Plötsligt blir man mer försiktig och eftertänksam innan man fattar beslutet att raida ett camp eller någon stad med sin helikopter. Sedan skulle färre helikoptrar också leda till att folks camps inte blir lika lättfunna. Dessutom så skulle klanernas spelsätt förändras otroligt mycket, då man idag inte behöver vara särskilt försiktig. Då man enkelt kan få en pickup längst strandkanten om man så lyckats stupa i strid.

När det kommer till fordon på servern så har jag ännu inte riktigt hunnit bilda mig en ordentlig uppfattning, då jag oftast susar omkring som en passagerare i någon utav de så inte ovanliga helikoptrarna.

Förslaget vad när det gäller en frizone tycker jag är positivt och jag tror också att en sådan frizone skulle leda till ytligare en hotspot för spelare. Att det sedan kommer att utnyttjas av hero-banditer betvivlar jag personligen, men för att säkra detta så kanske man skulle kunna införa ett humanity cap på minst 10.000 eller något liknande.

Dessutom så delar jag samma uppfattning som många spelare som tyvärr redan valt att migrera från servern och det är detta med ert val utav admins då jag upplever att några/någon missbrukar sin position något kopiöst.

Detta är enbart mina åsikter om saker som jag skulle tycka förbättrade ens vistelse på servern. Jag med andra har tillsvidare valt att vistas på en annan server, men det betyder inte att vi förlorat hoppet för 1911.

//rikko

Bra med förbättringsförslag!

Ja, jag håller med om att det kanske är för många helikoptrar. Mycket enkelt att åtgärda! Jag slängde ju för ett tag sedan in 40 nya spawnpunkter på cyklar kring kusten, hur upplevde ni detta?

Sedan ordnade jag så att alla med hög humanity (Hero+) får bättre start-gear. Är det bra eller dåligt? Har inte fått så mycket synpunkter på detta..

Att vara admin på en server är ingen enkel uppgift. Det var dock uppenbart av de rapporter jag fick in att vårt nya avancerade adminverktyg hade missbrukats och vi har vidtagit nödvändiga åtgärder där och efter den händelsen har vi inte fått in nya rapporter på några missbruk.

Verkar tyvärr som att intresset för SE 1911 minskat drastiskt den senaste veckan. Samtidigt har vi ju haft servern igång i över 8 månader nu och intresset går ganska snabbt upp och ner. Något jag själv känner är ett problem då mitt egna intresse svalnat en del sedan jag spelade väldigt aktivt själv för t.ex. ett halvår sedan.

Tur att då Ironnuke kunde ta över en hel del av mitt arbete med att upprätthålla servern på en acceptabel nivå. Det som nu krävs är någon som har möjlighet att ta itu med ytterligare förbättringar. Det skulle givetvis underlätta om man har bra kännedom om DayZ Bliss/Reality & MySQL..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josp:

Vad har hänt med Chernarus-servern? Har alla verkligen hoppat över till Namalsk? Förut brukade det ju vara minst 10-15 st inne vid den här tiden och på kvällen upp mot 30-40 ibland. Nu är det bara 2 st online vid skrivande stund och igårkväll var det inte heller många som var inne.

Eftersom jag inte är något fan av Namalsk så hoppar jag över till Zombies.nu tills fler spelare kommer tillbaka till #1. Är verkligen ensamt!

Ja, två instanser på krympande spelarbas kanske inte var så lyckat. Det blir för lite spänning på de stora kartorna. Det har hänt förr..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Bättre att köra en karta med tanke på att servern i nuläget sällan är nära full. Byta karta i all ära men tror det skulle vara roligare att höja player cap till 60 och köra 1 karta åt gången, men byta rätt ofta. Var 3e vecka? Omröstning på om gearet efter vart kartbyte ska importas mellan kartbytena.

Har dock ingen aning om hur mycket jobb det skulle innebära för er admins

// Honky

Hmm.. Jag gillar din idé skarpt! Det skulle vara ganska enkelt sqlscript för att lösa det. Kanske skulle vara kul att få behålla sin utrustning mellan kartbytet? Man tappar ju den tillräckligt ofta ändå, när man dör. Sen får man ha omröstning av kartbyten på hemsidan som vanligt..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Som utlovat, D01ty.

http://www.youtube.com/watch?v=E6ET_7Kkqe0

Ni kan ju ta och posta här när ni löst skiten. Tycker det är bra jävla opassande att en admin(D01ty) fuskanklagar mig när jag sitter och snackar i side chat om att den verkar skum och kan uppge ungefärlig info om vem jag lootade den av & när.
Det blir ju inte bättre av att han sen dödar mig när jag zonar in & fortf. är på loadingscreen, buggar mig totalt, och slaktar mig ännu en gång när jag loggar in igen och faktiskt får tid att spawna, denna gång på platsen jag ska vara med det gear jag har. Och ytterligare anklagar mig för fusk & hotar med ban.
Att han sen gömmer ett av liken vilket resulterar i att båda försvinner, och att han då inte kan kolla in hur vapnet faktiskt fungerar för honom gör det bara ännu mer skrattretande.
Blir ju ett jävligt roligt avslut på kvällen som total nyspawn och det enda man får är en kommentar i stil med "kollar upp det imorrn".

Skärpning för helvete. Ska ni ha en jävla lekplats för admins eller en server som folk vill spela på?

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

De där e troligen en bugg men du är misstänkt pga. du spawna in igen full gearad så kollar upp det men det var en bra rapport om vapnet! https://dev-heaven.net/issues/70676

Skall försöka göra så du får ditt shit tillbax om det inte är några konstigheter!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Som utlovat, D01ty.

http://www.youtube.com/watch?v=E6ET_7Kkqe0

Ni kan ju ta och posta här när ni löst skiten. Tycker det är bra jävla opassande att en admin(D01ty) fuskanklagar mig när jag sitter och snackar i side chat om att den verkar skum och kan uppge ungefärlig info om vem jag lootade den av & när.
Det blir ju inte bättre av att han sen dödar mig när jag zonar in & fortf. är på loadingscreen, buggar mig totalt, och slaktar mig ännu en gång när jag loggar in igen och faktiskt får tid att spawna, denna gång på platsen jag ska vara med det gear jag har. Och ytterligare anklagar mig för fusk & hotar med ban.
Att han sen gömmer ett av liken vilket resulterar i att båda försvinner, och att han då inte kan kolla in hur vapnet faktiskt fungerar för honom gör det bara ännu mer skrattretande.
Blir ju ett jävligt roligt avslut på kvällen som total nyspawn och det enda man får är en kommentar i stil med "kollar upp det imorrn".

Skärpning för helvete. Ska ni ha en jävla lekplats för admins eller en server som folk vill spela på?

Som jag tidigare sa ingame att det var av ren reflex jag sköt för du kom in precis brevid mig och ja, jag blev rädd! Sedan att du spawnar in igen med allt gear du hade är sjukt misstänkt.

Sedan anklagar jag dig inte på det sättet utan jag misstänker dig bara och ingen "dom" har ju fallit. Det var en bra rapport och som jag tidigare postade så kan det vara en bugg på servrar med siktet påslaget.

Jag har skrivit till Smygarn om händelsen så han tittar på loggen och kommer avgöra vad som hände. Sjukt tråkigt att man inte kan göra något fast man är admin men så är läget just nu innan bytet av server burken. Har även bett om att du skall få tillbaka dina saker om inget fusk är involverat.

Tycker du uttrycker dig fel när du säger så utan jag tycker det är bättre att admins gör saker för att sedan t.ex lyfta en ban istället för att bara vara passiv.

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/49335-killed-on-loa...

Tog ~2 min att hitta den posten.

Jag har inget problem med att admins gör saker, så länge det är baserat på fakta och inte en ren gissning. Jag tycker iaf att en person med adminrättigheter faktiskt borde ha koll på majoriteten av vilka buggar som kan uppstå, knappast något orimligt krav.
Och det är väl ändå inte för långsökt att man kanske gör lite snabba efterforskningar innan man avrättar personen, en andra gång. Sen följde du ju även upp det med ett trevligt "Blir en bann på dig Suzaku" i chatten direkt. Hade jag inte påpekat bristen på logik i det beslutet så fort du skrev det hade jag väl antagligen varit bannad nu, för att jag reagerade på att något inte verkade helt rätt med ett vapen jag hade.
Tar man även med i beräkningarna att jag var aktiv i chatten, bidrog med info samt frapsade & renderade en film på det så fort du bad om det, så krävs det ju inget geni för att förstå att man kanske ska bromsa "OMG JAG FÅR BANNA EN FUSKARE!"-impulsen en aning. Utan att personen i fråga ska behöva argumentera för det.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Just nu är "Billy,ehrenholm" online, det var honom jag slaktade på firestation igår kväll & lootade m107'an av.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

Som jag tidigare sa ingame att det var av ren reflex jag sköt för du kom in precis brevid mig och ja, jag blev rädd! Sedan att du spawnar in igen med allt gear du hade är sjukt misstänkt.

Sedan anklagar jag dig inte på det sättet utan jag misstänker dig bara och ingen "dom" har ju fallit. Det var en bra rapport och som jag tidigare postade så kan det vara en bugg på servrar med siktet påslaget.

Jag har skrivit till Smygarn om händelsen så han tittar på loggen och kommer avgöra vad som hände. Sjukt tråkigt att man inte kan göra något fast man är admin men så är läget just nu innan bytet av server burken. Har även bett om att du skall få tillbaka dina saker om inget fusk är involverat.

Tycker du uttrycker dig fel när du säger så utan jag tycker det är bättre att admins gör saker för att sedan t.ex lyfta en ban istället för att bara vara passiv.

MVH
/Admin D01tY

Att han spawnar in med samma skit igen beror på att han combat logga när han blev skjuten jag har själv testat den så de finns ingen annan föklaring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Att han spawnar in med samma skit igen beror på att han combat logga när han blev skjuten jag har själv testat den så de finns ingen annan föklaring

Blir man skjuten när man är i loading och "xxx was killed by xxx (Friendly Fire)" visas så innebär det att killen inte riktigt hade spawnat in. Är man då snabb med att aborta så kommer man spawna in på samma ställe med gearet man hade.

Det går att göra utan att alt+f4 till och med... Inget som helst fusk med det, det är en bugg i Arma. Om han sedan medveten var snabb med att logga ut igen och på så sätt utnyttja buggen är en annan femma.