[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaFFe:

Ingen panthera server på gång?

Vi håller på och pillar med den nya servern nu, importerar den gamla databasen.. Den kommer köra både Chernarus och Namalsk som det blev i omröstningen.

Omröstningen visar en klar majoritet av er vill köra Namalsk så det är vad som kommer köras på instans #2 tillsvidare. Självklart kommer vi göra fler omröstningar om kartbyte i framtiden..

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Vi håller på och pillar med den nya servern nu, importerar den gamla databasen.. Den kommer köra både Chernarus och Namalsk som det blev i omröstningen.

Omröstningen visar en klar majoritet av er vill köra Namalsk så det är vad som kommer köras på instans #2 tillsvidare. Självklart kommer vi göra fler omröstningar om kartbyte i framtiden..

Fett!

IMO:

Bättre att köra en karta med tanke på att servern i nuläget sällan är nära full. Byta karta i all ära men tror det skulle vara roligare att höja player cap till 60 och köra 1 karta åt gången, men byta rätt ofta. Var 3e vecka? Omröstning på om gearet efter vart kartbyte ska importas mellan kartbytena.

Lockar det allmänt mer folk med 2 kartor uppe samtidigt? Annars kommer nog en av kartorna vara rätt död hela tiden sånär som på 10 spelare som sitter och farmar gear i lugnan ro utan någon att använda de på mer än Zombies

Har dock ingen aning om hur mycket jobb det skulle innebära för er admins

// Honky

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Fett!

IMO:

Bättre att köra en karta med tanke på att servern i nuläget sällan är nära full. Byta karta i all ära men tror det skulle vara roligare att höja player cap till 60 och köra 1 karta åt gången, men byta rätt ofta. Var 3e vecka? Omröstning på om gearet efter vart kartbyte ska importas mellan kartbytena.

Lockar det allmänt mer folk med 2 kartor uppe samtidigt? Annars kommer nog en av kartorna vara rätt död hela tiden sånär som på 10 spelare som sitter och farmar gear i lugnan ro utan någon att använda de på mer än Zombies

Har dock ingen aning om hur mycket jobb det skulle innebära för er admins

// Honky

Nu var det några dagar sedan jag spelade på servern men anledningen till att jag och många fler inte spelar där är för att servern är ostabil med mycket de-synk. Något som totalt dödar upplevelsen. Sedan kan jag tycka att den är lite för lättspelad. Jag hade gärna sätt att bla waypoints och 3e personssikte togs bort... Kanske något att rösta om?

Permalänk
Skrivet av TrinitoN:

Nu var det några dagar sedan jag spelade på servern men anledningen till att jag och många fler inte spelar där är för att servern är ostabil med mycket de-synk. Något som totalt dödar upplevelsen. Sedan kan jag tycka att den är lite för lättspelad. Jag hade gärna sätt att bla waypoints och 3e personssikte togs bort... Kanske något att rösta om?

Dsynken är helt borta och har varit de i minst en vecka. Spela på Zombies.nu om ni vill ha en mer HC upplevelse. Omväxlning är alltid trevligt

Permalänk
Medlem

Håller helt med om att mängden AS50 och m107 bör begränsas kraftigt. Men jag tycker ingen av dem har varit något problem efter att helicrashes blev så oerhört ovanliga. Dock tycker jag att mängden DMR:s där ute är på tok för hög. Om det är möjligt så ser jag hellre en begänsning av mängden DMR än AS50/m107, i alla fall med tanke på helicrash situationen.

Annars så fungerar servern väldigt fint just nu!

/Butti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Fett!

IMO:

Bättre att köra en karta med tanke på att servern i nuläget sällan är nära full. Byta karta i all ära men tror det skulle vara roligare att höja player cap till 60 och köra 1 karta åt gången, men byta rätt ofta. Var 3e vecka? Omröstning på om gearet efter vart kartbyte ska importas mellan kartbytena.

Lockar det allmänt mer folk med 2 kartor uppe samtidigt? Annars kommer nog en av kartorna vara rätt död hela tiden sånär som på 10 spelare som sitter och farmar gear i lugnan ro utan någon att använda de på mer än Zombies

Har dock ingen aning om hur mycket jobb det skulle innebära för er admins

// Honky

Absolut, det är en bra idé! Vad tycker ni andra om detta? Det bästa är nog om allt wipeas isåfall, även om det inte är så svårt att importera gearen så känns det fräschare att börja om från början när man börjar köra en ny karta

Permalänk
Medlem

Nu är den nya servern uppe och kör både Chernarus och Namalsk!

Två nya alternativa domäner är registrerade, chernarus.comtronic.se och namalsk.comtronic.se. Dessa pekar mot den nya servern.

Chernarus-instansen körs på port 2302 som tidigare.
Namalsk-instansen körs på port 2305.

Vi kommer dock köra på den gamla servern parallellt till omstarten kl 18. Då gör vi även en databaskopiering från gamla till nya servern vilket går snabbt.

Hårdvaran servern körs på är en Intel Core I3 @ 3.2GHz, 8GB RAM och 60GB SSD. Internetuppkopplingen är oförändrad; 100Mbit.

Permalänk
Skrivet av Hsqc:

Håller helt med om att mängden AS50 och m107 bör begränsas kraftigt. Men jag tycker ingen av dem har varit något problem efter att helicrashes blev så oerhört ovanliga. Dock tycker jag att mängden DMR:s där ute är på tok för hög. Om det är möjligt så ser jag hellre en begänsning av mängden DMR än AS50/m107, i alla fall med tanke på helicrash situationen.

Annars så fungerar servern väldigt fint just nu!

/Butti

Jag hittar ALDRIG DMR från drop utan bara från spelare. Så inte fan tycker jag den är för hög :D. Frågan är hur alla hittar sina DMR från början. Något alla jag lirar med håller med om. Vi får farma NWA i 1-2 timmar för att hitta en DMR oftast. tycker inte det är så jävla lätt med tanke på risken man tar där uppe ^^

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Absolut, det är en bra idé! Vad tycker ni andra om detta? Det bästa är nog om allt wipeas isåfall, även om det inte är så svårt att importera gearen så känns det fräschare att börja om från början när man börjar köra en ny karta

Jag att wipa allt vore fresh och är det jag skulle rösta på. Frågan är hur många Chernarus fanboys det är där ute som inte kan tänka sig spela NÅGON annan map :D. Taviana är ju en välarbetad och trevlig map som måste vara sjukt rolig att lira när det är gott om folk

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig panthera! Yy

Permalänk
Skrivet av Miiicro:

Jag har länge ifrågasatt Caras ton på servern, Och hans allt för höga maktbegär. Det skapar ofta debattar i chatten som slutar med att hans motståndare blir kickade. Jag vet att jag själv anklagat honom för fusk, Jag hyste dock agg mot honom tidigare och det spädde förmodligen på de hela en del.
Men en admin bör väl för i helvete inte plocka någons gear om han nu tror att han fuskar, Han bör väl isåfall bli bannad efter undersökning och inte på frustration för han dog?
De uppstod såklart rabalder i chatten när gearet plockades, Följden från Cara blev ett admin meddelande i röd text där vi uppmanades skriva en bok eller något....Bedrövlig inställning enligt mig.
Två kompisar vägrar spela på servern på grund av just honom.
Vad tycker ni övriga spelare?

Cara har på egen hand fått oss att lämna servern också, tyvärr, för det är en bra server i övrigt.

Permalänk
Medlem

Härligt att se alla strider som sker på servern, som blivit klart stabilare efter nystarten igår. HRF m.fl klaner gör tillvaron på servern spännande och rafflande!

Mvh Serendipity.

Permalänk
Medlem

Kan några admins kommentera på dessa anklagelser? För tillfället är det bara spelare som har visat sin o uppskattning mot Cara för de saker som har hänt. Räknade lite på hur många som har hoppat av pga av dessa händelser/föröverser och det är runt 12 personer sedan jag kom till servern(3-4 månader sedan).

Permalänk

Hej!

Har lite problem att joina Namalsk instansen, kommer till Server responded, creating character. Sen kommer det upp something went wrong diconnect and try again. Och kick, någon som vet vad jag ska göra?Har senaste versionen av Arma och Namalsk mappen...
Kommer in utan problem på Cherno instansen,
och jag kommer utan problem in på en annan server som kör Namalsk.

Mvh Borkoen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diskett:

Kan några admins kommentera på dessa anklagelser? För tillfället är det bara spelare som har visat sin o uppskattning mot Cara för de saker som har hänt. Räknade lite på hur många som har hoppat av pga av dessa händelser/föröverser och det är runt 12 personer sedan jag kom till servern(3-4 månader sedan).

Caramintz har lagt väldigt mycket tid på SE 1911 och jag tror det är många som uppskattar en aktiv admin. Kanske kan vara svårt att ha en så aktiv admin som samtidigt spelar bandit!

Ska nu se över vilka som bör vara admins på den nya servern. Man bör också vara lite mer restriktiv med vilka som skall ha tillgång till alltför avancerade adminverktyg.

Någon mer som tycker det är tråkigt att tråden flyttat?? Efter ett halvår så har man lärt sig att snabbt klicka fram den från Spel->Arma/Dayz. Jag trodde först tråden blivit bortplockad!

/smygarn

Permalänk

som alla vet har heli crash siterna varit buggade en längre tid efter förra patchen! har det undersökts nåt vad orsaken kan vara och har nån lösning hittats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Caramintz har lagt väldigt mycket tid på SE 1911 och jag tror det är många som uppskattar en aktiv admin. Kanske kan vara svårt att ha en så aktiv admin som samtidigt spelar bandit!

Ska nu se över vilka som bör vara admins på den nya servern. Man bör också vara lite mer restriktiv med vilka som skall ha tillgång till alltför avancerade adminverktyg.

Någon mer som tycker det är tråkigt att tråden flyttat?? Efter ett halvår så har man lärt sig att snabbt klicka fram den från Spel->Arma/Dayz. Jag trodde först tråden blivit bortplockad!

/smygarn

Jag säger inte att Cara ska bli av med sin adminstatus, tvärtom. Tycker det är bra att han en admin som är online mycket så att om de blir problem så kan det lösas. Men man kanske borde vara flera admins som pratar och diskuterar problem innan åtgärder vidtas. I detta fall med WaKo och hans gear försvann så kanske flera admins borde satt sig ned och kollat vad det var som hände. Var det en bugg, var det fusk osv innan man gör något. För det är tråkigt när folk försvinner som spelar mycket på servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalhead \m/:

som alla vet har heli crash siterna varit buggade en längre tid efter förra patchen! har det undersökts nåt vad orsaken kan vara och har nån lösning hittats?

Förut verkade det inte komma en enda crash över dagen men nu senare veckor har jag sett en och annan m107 så borde iaf kommit tillbaka några.

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Lär testa på Namalsk servern.. förhoppningsvis en kul map!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Servern tillåter nu customfaces (igen) samt ljudmodden Advanced Combat Environment 2. Detta ger mer realistiska ljud så det rekommenderas starkt!

Ladda hem modden från http://www.armaholic.com/page.php?id=12160

Permalänk
Medlem

Har stora planer på att inplementera en frizon för hjältar där bara hjältar kan vistas i med t.ex. ett tältsjukhus som spawnar blodpåsar, morfin och painkillers. och ambulans t.ex. Har ni några förslag på vart denna zonen skulle kunna finnas? Det kan handla om en radie på några tiotal meter till några hundra. Och vad tycker ni om idéen som sådan?

Skulle även bli intressant ur banditernas synpunkt eftersom det kan bli lite aktivitet runt där.

Permalänk

Ogillar idén, ingen ska har mer eller mindre fördelar än vad det är nu.

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Har stora planer på att inplementera en frizon för hjältar där bara hjältar kan vistas i med t.ex. ett tältsjukhus som spawnar blodpåsar, morfin och painkillers. och ambulans t.ex. Har ni några förslag på vart denna zonen skulle kunna finnas? Det kan handla om en radie på några tiotal meter till några hundra. Och vad tycker ni om idéen som sådan?

Skulle även bli intressant ur banditernas synpunkt eftersom det kan bli lite aktivitet runt där.

har inte heroes redan spawn fördelar? ska dom också sen få en safezone? känns som dom får lite många fördelar? vet inte men känns lite så nästan!

Permalänk

Men det blir en rolig ide jag o iron har pratat om de tidigare. Alla har ju pratat med mig tidigare om att ni vill ha lite förändringar på servern. Och nu när jag inte är aktiv längre så tycker jag att det vore bra mycket roligare med lite random saker. Men ska heroes få ha green zone måste det finnas lite fler möjligheter för bandits med helt klart. Puss o kram

Permalänk
Medlem

Spelade lite på namalsk igår.. var fullt kittad efter 20-30 min, ren tur eller är de så namalsk fungerar? haha

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Har stora planer på att inplementera en frizon för hjältar där bara hjältar kan vistas i med t.ex. ett tältsjukhus som spawnar blodpåsar, morfin och painkillers. och ambulans t.ex. Har ni några förslag på vart denna zonen skulle kunna finnas? Det kan handla om en radie på några tiotal meter till några hundra. Och vad tycker ni om idéen som sådan?

Skulle även bli intressant ur banditernas synpunkt eftersom det kan bli lite aktivitet runt där.

Intressant idé men jag tycker inte om den. Heroes ska inte ha större fördel än spawnlooten de får nu. Folk uttnytjar det redan genom att skada varandra och sedan ge varandra morfin,blod etc. Att dessutom ge dem en frizon vore helt fel tycker jag.

Något jag tänkt på är att lägga in fler ATV's på servern som man kan ha som camp, de är betydligt lättare att gömma än tält . Då har man kanske en chans att gömma undan lite loot.

Sedan hade det varit roligt med fler kostymer, tex soldier och fler camo-clothings.

Permalänk
Skrivet av Seren84:

Intressant idé men jag tycker inte om den. Heroes ska inte ha större fördel än spawnlooten de får nu. Folk uttnytjar det redan genom att skada varandra och sedan ge varandra morfin,blod etc. Att dessutom ge dem en frizon vore helt fel tycker jag.

Något jag tänkt på är att lägga in fler ATV's på servern som man kan ha som camp, de är betydligt lättare att gömma än tält . Då har man kanske en chans att gömma undan lite loot.

Sedan hade det varit roligt med fler kostymer, tex soldier och fler camo-clothings.

fler camo och soldier clothings hade varit ett rolig tillskott till looten!

Permalänk

Någon slags promote för servern borde göras nu efter uppgraderingarna (nya datorn och adminprogrammet ni införskaffat) . Servern har veknat liter efter allt bråk. . . Intee kuul

Permalänk
Medlem

Kanske bara ha en server uppe? För tillfället är det halvtomt på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diskett:

Kanske bara ha en server uppe? För tillfället är det halvtomt på båda.

Håller med!