ClickOk.se stämde mig i Tingsrätten för ett köp hos dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Om det nu inte postats tidigare:

Här är domen jag fick ut: http://fuskbugg.se/dl/dp5ZtC/AvgDok.pdf

Mitt Chrome låter mig inte öppna filen, utan säger att den är "farlig".

...Mitt Chrome är allierat med ClickOk!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Minsc S2:

Mitt Chrome låter mig inte öppna filen, utan säger att den är "farlig".

...Mitt Chrome är allierat med ClickOk!

Det är standard-svar från Chrome när det kommer till vissa PDF-dokument, då dessa kan innehålla scripts (En funktion i senare versioner av PDF)
Varningen handlar om PDF-formatet i sig, och inte det specifika dokumentet/filen ifråga. Samma varning på alla PDF-dokument av en viss version.
Det är upp till dig om du vill lita på källan och öppna dokumentet. (Som i det här fallet är ofarligt)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Som om att namnet inte var tillräckligt suspekt till att börja med...

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

För er som gärna läser domslutet utan att öppna något dokument citerar jag här själva slutfasen i domslutet, det som hanterar själva grunden för Tingsrättens beslut.
Citat ur domslutet:

Den som påstår att ett förklaringsmisstag föreligger har att visa att så är fallet.
ClickOK har i denna del anfört att det pris Åge Nielsen betalade för hårddiskarna den 31 juli 2012 var ca tio gånger lägre det verkliga priset.
Mot detta har Åge Nielsen anfört att det vid tidpunkten för beställningen fanns flera andra internetbaserade butiker som sålde motsvarande hårddiskar till liknande eller lägre pris och att han därför inte hade någon anledning anta att felet inte var korrekt.

ClickOK har inte åberopat någon bevisning som ger stöd för att det pris som angetts på hemsidan vid köpet den 31 juli 2012 varit felaktigt. Däremot framgår det av ClickOK:s epostmeddelande till Åge Nielsen den 2 augusti 2012 att ClickOK:s leverantörer samma dag höjt priset på aktuell vara och att ClickOK därför erbjuder Åge Nielsen att antingen returnera varorna eller betala vad som får förstås som mellanskillnaden mellan det pris Åge Nielsen betalade vid köpet den 31 juli 2012 och det pris som gällde för varorna den 2 augusti 2012.

Med beaktande av dessa omständigheter finner tingsrätten att ClickOK inte visat att priset för aktuella varor vid köpet den 31 juli 2012 varit felaktigt angivet på ett sådant sätt att det föreligger ett förklaringsmisstag enligt 32 § avtalslagen. Vid denna bedömning är ClickOK bundet av det angivna priset och käromålet ska därför ogillas.

Permalänk

Är det nån som vet om det är fler butiker än ClickOk som har stämmnt sina kunder när levrantören satte fel pris eller är det bara ClickOk som gör det. Har svårt att tro att Dustin eller Inet skulle göra nåt sånt om dem skulle ha fel priser och skickat varan till kunden och sen hota med inkasso/kronfogden/tingsrätt och begär mer pengar i efterhand och dessutom kräva mer än dubbelt så mycket för varorna än vad marknadspriset är på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ralle_81:

Det enda som talar emot det är att OM dessa andra butiker också använde sig av samma distributör (vilket absolut inte är orimligt), då kommer priserna vara snarlika på samtliga ställen.

Notera att ja inte står på butikens sida överhuvudtaget så kom inte med några påhopp kring detta, jag bara förklarar ytterligare en möjlighet....

Fast hur ska du som konsument veta det? Kom ihåg att vi nu ser att det var en tillfällig blipp men när det begav sig så visste inte Åge om det var så att det nu var allmän utförsäljning av en utgående modell.

Jag är lite nyfiken, hur många går in och kollar prisutveckling på produkter innan ni köper? Om jag t ex är ute efter en hårddisk så kollar jag efter vad jag är ute efter och letar bra pris. Att behöva kolla upp hur priset har utvecklats är något jag i alla fall inte gör.

Det är lätt att i efterhand säga att man borde förstått att det var fel men om du ser flera butiker ha samma pris på något som ändå får ses som en ganska gammal produkt från en tillverkare som inte längre finns så kan man lätt anta att det just är utförsäljning.

Oavsett så gör man inte som butiken och stämmer till tingsrätten. Man låter ARN ge sin åsikt och tar antingen smällen eller får rätt. Om vi antar att priset ungefär skulle legat runt 700 kr så handlar det om max 6000 Kr som de "förlorat" och i detta fall när de skickat ut vara så tycker jag definitivt de skulle accepterat smällen och kanske sett över sina egna rutiner. Finns inga problem att lägga in en varningsklocka som kollar pris varje dag och larmar om priset ändras onormalt och låser produkten tills de godkänt. De hade gott om tid att stoppa leveransen från att han la ordern.

Själv skickade jag in en produkt för garantireparation och såg aldrig röken av den mer. Orkade inte jaga dem men det kanske man borde ha gjort. För det låter som ett företag som inte riktigt kör med ok metoder.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

underbart hur många de e som kritiserar o har tycke på åges agerande.

hur många kan sä att de har till 100 % när de tänker tebax i tiden o me all fakta nu att man kanske kunde handlat lite annorlunda. såvidare man ej e en munk eller nåt sådant så tror jag iaf ej att de e möjligt. för vi alla e människor o då ingår de att vi ej e perfekta så ffs skärpning

Hade detta varit skrivet på svenska hade det varit lättare att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag är lite nyfiken, hur många går in och kollar prisutveckling på produkter innan ni köper? Om jag t ex är ute efter en hårddisk så kollar jag efter vad jag är ute efter och letar bra pris. Att behöva kolla upp hur priset har utvecklats är något jag i alla fall inte gör.

Om Du använder Prisjakt som jag använder för att hitta billiga prylar så ser Du direkt prisutvecklingen på produktens första sida hos Prisjakt. Sedan kan Du klicka på diagrammet för att zomma närmare in på det.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Det är standard-svar från Chrome när det kommer till vissa PDF-dokument, då dessa kan innehålla scripts (En funktion i senare versioner av PDF)

Allt är visserligen relativt men möjligheten att exekvera skadlig kod via Adobes PDF-dokument har existerat från och till i över 10 år.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Pytt. Inlägg 240 i tråden:

Kanon, där var grafen jag refererade till.

Skrivet av Huzzbutt:

Så om vi ponerar att det är som du säger så innebär det att priset vid tillfället för köpet överskred lanseringspriset.
Ett pris i euro skulle inneburit en fördubbling av priset jämfört med dagarna innan och efter.

Jag är inte så säker på det. Vi har ingen aning om ClickOK's marginaler, om de "nöjer sig" med en hundring som påslag på varje såld disk hamnar priset på 170 vs 700'ish, vilket stämmer rätt bra...

Skrivet av Vact:

Exakt, och som Åge redan skrivit, 2TB diskar gick att köpa för strax över 400kr, på vilket sätt är det orimligt att en 1TB disk kostar 161kr ett år senare? Det låter som en fullständigt normal prissättning för vilken annan produktgrupp som helst. Man kan knappast kräva att en kund ska vara medveten om allt som händer inom en branch. Att det var översvämningar och hur ett antal butiker visar lager och priser från leverantörer är inget en kund kan förväntas veta.

400kr 2TB diskar var USB diskar med 1 års garanti vs 3-5 års original garantier, och det var ett utannonserat tillfälligt erbjudande. Visa skillnader, om man säger så.

Skrivet av kitanii:

Precis det jag skriver. Trycker bara på att vissa verkar tycka att det skulle vara någon skyldighet från konsumentens sida att göra det.

Skyldighet? Knappast. Men det är inte synd om någon som fult medvetet gjort ett bra köp på felaktigt prissatta varor. Hade man inte köpt 10 diskar hade man antagligen sluppit allt trasslet runt om köpet.

Skrivet av Björn Endre:

Jag är lite nyfiken, hur många går in och kollar prisutveckling på produkter innan ni köper? Om jag t ex är ute efter en hårddisk så kollar jag efter vad jag är ute efter och letar bra pris. Att behöva kolla upp hur priset har utvecklats är något jag i alla fall inte gör.

Jag vet inte med alla andra, men jag köper nog inget annat än mat utan priskontroller...

Skrivet av Björn Endre:

Det är lätt att i efterhand säga att man borde förstått att det var fel men om du ser flera butiker ha samma pris på något som ändå får ses som en ganska gammal produkt från en tillverkare som inte längre finns så kan man lätt anta att det just är utförsäljning.

Kan du påminna dig någon annan HD som reducerats till en bråkdel av sitt pris medan alla konkurrerande diskar av samma kapacitet ligger kvar i pris?

Skrivet av Björn Endre:

Oavsett så gör man inte som butiken och stämmer till tingsrätten. Man låter ARN ge sin åsikt och tar antingen smällen eller får rätt.

Helt rätt. ClickOK måste ha tappat det fullständigt. Nu står de där med både förlusten på försäljningen, och rättegångskostnaderna. Är man så förbaskat korkad är det rätt åt en.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Vad man kan konstatera efter allt som skrivits och gjorts är ju att ClickOk har gjort bort sig för all framtid.

Troligtvis kommer samma idioter till ägare fortsätta i samma stil om än i ny tappning/namn så länge dom lyckas lura någon på sina pengar.

För min del får dom gärna gå i konken och så förbli.

För de som vill hålla lite koll på framtiden kan man ju alltid snegla här med jämna mellanrum vad dessa stolpskott sysslar med:

http://www.allabolag.se/9697164730/ClickOK_HB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Hmm, är inte ClickOK f.d. Sekvencia som också hade sjukt nedsatta priser och sen ville de alltid ha mer pengar för mellanskillnaden?

Omg är det gamla Sekvencia?
Det kan ju förklara en del dem har man faktiskt stött på tidigare i butik (1990-2000) och dem har man inte någon bra erfarenhet av direkt.

När jag köpte min gamla Pentium 75Mhz i deras butik kom jag ihåg när det kom in någon skum kille med ett gäng datorer (alla såg begagnade ut) och lämnade över dem till affären och killen bara drog fram en fet sedelbunt ur fickan och pröjsade...

Efter det slutade jag handla hos dem då allt kändes som stöldgods...

Sen vet jag ingenting hur det hela var egentligen utan bara min känsla över det hela....

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Hade detta varit skrivet på svenska hade det varit lättare att förstå.

hade man sluppit dessa kommentarerna så hade ett handikapp vart lättare att leva med. så vart ville du komma med ditt påstående

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Kanon, där var grafen jag refererade till.
Jag är inte så säker på det. Vi har ingen aning om ClickOK's marginaler, om de "nöjer sig" med en hundring som påslag på varje såld disk hamnar priset på 170 vs 700'ish, vilket stämmer rätt bra...

Vad du framförde var:

Skrivet av -=Mr_B=-:

Vad som hänt är troligtvis att leverantörens automatiska valutaomvandlare inte har fått fram en kurs för Euro-SEK, och buggat ur. Ett alternativ är att någon som normalt inte gör det jobbet har gjort det, och petat in Euro-siffrorna där priset skulle stått i SEK,
B!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

hade man sluppit dessa kommentarerna så hade ett handikapp vart lättare att leva med. så vart ville du komma med ditt påstående

Att ha dyslexi och inte ens försöka är skillnad. Ovanstående mening ser ju kanon ut.

Topic:

ClickOk.se sorterar bland inläggen på facebook. 2 inlägg har de tagit bort som gjorts av mig och även någon tjej som gick hårt på men som höll det rumsrent.

De vill försöka sopa detta under mattan och jag är rädd för att de kommer lyckas då de fortsätter ljuga eller vara korkade, vilket det nu är.

De svarar ju inte på motfrågorna här heller så de fattar nog inte vad det är de gjort. Och den dåliga svenskan förtäljer, i deras inlägg här och på facebook, att de inte förstår innebörden i varken domen eller motfrågorna.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tack för att du delat med dig av din erfarenhet av click.ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag är lite nyfiken, hur många går in och kollar prisutveckling på produkter innan ni köper? Om jag t ex är ute efter en hårddisk så kollar jag efter vad jag är ute efter och letar bra pris.

Sant. Är inne på Prisjakt i princip dagligen och jag kollar aldrig på prisutveckling (varför skulle man?).

Tror inte det är många som gör heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Att ha dyslexi och inte ens försöka är skillnad. Ovanstående mening ser ju kanon ut.

Topic:

ClickOk.se sorterar bland inläggen på facebook. 2 inlägg har de tagit bort som gjorts av mig och även någon tjej som gick hårt på men som höll det rumsrent.

De vill försöka sopa detta under mattan och jag är rädd för att de kommer lyckas då de fortsätter ljuga eller vara korkade, vilket det nu är.

De svarar ju inte på motfrågorna här heller så de fattar nog inte vad det är de gjort. Och den dåliga svenskan förtäljer, i deras inlägg här och på facebook, att de inte förstår innebörden i varken domen eller motfrågorna.

Just detta ser jag med och är varför jag strikt kommer avrekommendera alla de vänner och återförsäljare jag har kontakt med att ha något som helst samarbete med denna skitfirma. Även jag har till min förskräckelse noterat hur Anton Nabin glatt filtrerar bort mina inlägg om de köp jag gjort hos dem där de blåst mig på åtskilliga tusenlappar.

Det är ganska tydligt att företaget inte står för sina handlingar. Ordbajsa kan vem som helst, men så lättlurade är inte swecs användare. Click OK har satt sin sista potatis! Anton får fokusera på restaurangbranschen istället (såg att han driver sådana med vid sidan av). Jag hoppas att hans soppor håller måttet, men kommer aldrig våga prova själv!

Edit: Åge - pm:a ditt kontonummer så sänder jag över ett litet stödbidrag för dina rättegångskostnader.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="sj6;13391409"]Att ha dyslexi och inte ens försöka är skillnad. Ovanstående mening ser ju kanon ut.

i bland blir de rätt i bland fel så e livet bara

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vad du framförde var:

Ja? Om leverantören normalt rapporterar 600 som priset, och helt plötsligt rapporterar 70, vad händer med återförsäljare som gör ett automatiskt påslag och uppdaterar sitt listpris? Frågan är förstås retorisk. Resultatet har vi redan sett.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Att ClickOk gör på detta sättet är rent "medialt självmord" som tidigare skrivet i tråden av annan medlem!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skrivet av random1234:

Edit: Åge - pm:a ditt kontonummer så sänder jag över ett litet stödbidrag för dina rättegångskostnader.

Tack "random1234" och alla andra för att ni erbjuder er att ge mig bidrag till kostnaderna jag haft i denna tvist.
När det gäller själva rättegångskostnaden är det ClickOk som får ta den. Orsaken är att det är ClickOk som skickat in stämningsansökan och därigenom också belastats med kostnaden för att starta ett åtal.
Då ClickOk inte fick domen till sin fördel får de stå för sina kostnader.

Mina kostnader är inte så stora och jag kan bära dem själv. De faktiska kostnader jag haft är resekostnader till och från domstolen, skrivarkostnader, telefonkostnader och andra kostnader. Juristen som gick igenom hela tvistemålet före rättegången var vänlig nog att inte belasta mig med någon ekonomisk kostnad då han tyckte det var ett intressant fall.
Vi pratar om några hundralappar i kostnader för mig. All tid som jag och min särbo lagt ned finns det inte några faktiska kostnader för. Den arbetstiden kan vi inte beräkna kostnad för mer än att det motsvarar ca. 1,5 månaders arbetstid totalt.

Jag hoppas att ni som vill bidra med pengar inte tar illa upp för att jag tackar så ödmjukast för er vänlighet men jag är nöjd med utslaget i domstolen. De ekonomiska konsekvenserna är inte större än att jag kan bära dem själv.

Jag vill också passa på att korrigera en felcitering som Aftonbladet gjort. Aftonbladet har skrivit i artikeln att jag "passade på" att köpa fler diskar när köpet genomfördes.
Jag sade till Aftonbladet att beställningen gjordes tillsammans med några vänner. De var således med från start och inte några som blev erbjudna diskarna i efterhand.

Åge

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ja? Om leverantören normalt rapporterar 600 som priset, och helt plötsligt rapporterar 70, vad händer med återförsäljare som gör ett automatiskt påslag och uppdaterar sitt listpris? Frågan är förstås retorisk. Resultatet har vi redan sett.
B!

Jag får påslaget om det är en konstant till 70kr. vid tillfället. vilket ligger i linje med elektronikbranschen i stort verkar det som (om man ser det som en procentstats.) eftersom 700-20% 560 aja 12,5 procent.

menmen, 170 - 20% = 136 136-12,5% = 119 119x8,44 = 1004 1004+12,5% = 1255 + 25% = 1569kr eller (560-12,5%)/8,44 = 58 därmed (58 + 12,5%) + 25% = 81

om vi istället räknar med ett 73% vinstpåslag så går ekvationen nästan ihop, orkar inte räkna mer än så.
sen så kan ju givetvis click ok ha en graderad skala för prissättning men det får någon annan räkna på.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte trygg e-handelloggan? Har de tagit bort den nu?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag hittar inte trygg e-handelloggan? Har de tagit bort den nu?

Har de någonsin haft en?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

hade man sluppit dessa kommentarerna så hade ett handikapp vart lättare att leva med. så vart ville du komma med ditt påstående

Jag har också en mild form av dyslexi. Men jag tar åtminstone min tid att skriva ordentligt. Stavningskontrollen i Chrome är väldigt användbart i sådana tillfällen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Men det är inte synd om någon som fult medvetet gjort ett bra köp på felaktigt prissatta varor. Hade man inte köpt 10 diskar hade man antagligen sluppit allt trasslet runt om köpet.

Personligt vendetta mot Åge?
Varför säger du det som om det vore vedertaget att han 'fult medvetet gjort ett bra köp på felaktigt prissatta varor'? Hur kan du inte, efter alla vettiga inlägg kring detta, se hur långsökt den tanken är?

Hur såg det ut igår från dig?

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tänker inte påstå att jag vet, men jag tror nog att TS visste att diskarna troligtvis var felaktigt prissatta, och chansade.

Tune in tomorrow, när Mr_B's åsikt, den enda rätta och sanna, kommer ta en ny form!

Och vad har antalet diskar med saken att göra? TS har väl från första början varit öppen med att han köpt diskarna inte bara till sig själv. Minns något inlägg som också kommenterade detta som om det vore jäävligt misstänksamt att Åge hade vänner (?). Lustigkurrar där!

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket clickok fick betala i kostnader?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Undra hur mycket clickok fick betala i kostnader?

Att begära Betalningsföreläggande hos Kronofogden kostar 300 kronor.

http://www.kronofogden.se/Betalningsforelaggande2.html

Att lämna in en stämningsansökan hos Tingsrätten kostar 450 kronor.

http://www.domstol.se/Tvist/Stamningsansokan/

ClickOk angav att de hade ett tåg att passa dagen för rättegången. Utgångspunkten bör vara att de köpt en tågbiljett. Eftersom rättegångens datum var utsatt långt i förväg fanns det nog möjlighet att köpa en biljett till lägre pris.

Ovanstående kostnader är de kostnader som går att få tag i på nätet.

Åge

Permalänk
Medlem
Skrivet av tackle:

Personligt vendetta mot Åge?

Ja, jag hatar den jäveln, han sparkade skiten ur min dotters kattungar. Och sen matade han sin enhörning med mammas prisbelönta dillplantor. Om någon inte fattat det vid det här laget, jag har inget emot Åge, känner inte honom, utan jag vänder mig emot de som utmålar honom som en martyr. Han har själv dementerat att det skule vara "synd om" honom.

Skrivet av tackle:

Varför säger du det som om det vore vedertaget att han 'fult medvetet gjort ett bra köp på felaktigt prissatta varor'? Hur kan du inte, efter alla vettiga inlägg kring detta, se hur långsökt den tanken är?

Jo, jag kan efter alla förklaringar av hur det såg ut när diskarna såldes se hur långsökt det är att han inte visste att priset var felaktigt.

Skrivet av tackle:

Hur såg det ut igår från dig?

Det såg ut så här:

Skrivet av -=Mr_B=-:

Priset gick, över en natt från 900-950 till 170 kr. två dagar senare, med andra ord innan varan var levererad var priset uppe på den högre nivån igen. Jag ska omformulera mig. Det finns inte en chans i världen att TS inte visste att priset var felaktigt, och att han tog en chansning, som gick hem. Med det sagt så är det fortfarande ClickOK som hanterat det här felaktigt, och TS är inte ansvarig för hur ClickOK sköter sina affärer. Sättet ClickOK gett sig efter TS på är helt oförsvarbart, och minst sagt, medialt självmord.

Skrivet av tackle:

Och vad har antalet diskar med saken att göra? TS har väl från första början varit öppen med att han köpt diskarna inte bara till sig själv. Minns något inlägg som också kommenterade detta som om det vore jäävligt misstänksamt att Åge hade vänner (?). Lustigkurrar där!

Antalet diskar har med ClickOK's villighet att jaga efter för att försöka täcka upp sina förluster. Jag tror inte du fattar vad jag menar riktigt, så jag antar att du får gå tillbaka och läsa tråden igen. Men kontentan är helt enkelt att jag retar mig på de som sitter här och mumlar "stackare" när Åge tog en chansning, och den gick hem. Om han visste eller inte är egentligen inte ens relevant, den felande parten är ClickOK, Åge kan som mest anklagas för att ha handlat moraliskt tvivelaktigt, på ett sätt många hade gjort. Själv valde jag att inte göra det, som tidigare nämnts, för att behovet och pengarna saknades. Jag har gjort det vid andra tillfällen, med andra produkter. Och jag har aldrig råkat ut för uppföljningsproblematik i den här skalan, eftersom jag helt enkelt begränsade mig till enstaka, eller ett fåtal enheter.

Skrivet av Marathonkillen:

För att inga missförstånd ska kunna uppstå, jag börjar tröttna på dem...
Som konsument är jag tacksam för att du stod på dig, och vill grattulera dig för framgången i tingsrätten. Men du behöver inte oroa dig, jag kommer inte ansluta mig till alla de som helt i onödan tycker synd om dig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.