Ny speldator till BF3 med mera max budget 13-14k ink OS exklusive skräm mus etc

Permalänk

Ny speldator till BF3 med mera max budget 13-14k ink OS exklusive skräm mus etc

Hej! Jag är ganska ny på det här och undrade vilka delar man skulle behöva till en gaming dator jag spelar LOL,CS,GTA, BF3. Alltså vilka delar jag skulle behöva köpa. Gärna förslag på ett helt system på tex Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du är ny så kan jag ge dig ett tips. Vi som brukar hjälpa andra med datordelar gör det oftast gärna, men om vi inte har något att utgå från så finns det inget vi kan göra.
Exempel:
1. Du sätter ihop något själv först och visar vad du vill ha. (Chassi etc)
2. Du berättar utförligt hur du vill att datorn ser ut. (Stilren, LED'o Rama etc).
3. Vill du kunna spela det mästa på Max, medium eller låg kvalité?
4. Och för guds skull, BUDGET?!

Vill inte låta elak/grinig men detta är tyvärr som det är. Men om du ger oss mer info att gå på så hjälper jag och många andra gärna!

Mvh Skingken

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Skrivet av Skingken:

Om du är ny så kan jag ge dig ett tips. Vi som brukar hjälpa andra med datordelar gör det oftast gärna, men om vi inte har något att utgå från så finns det inget vi kan göra.
Exempel:
1. Du sätter ihop något själv först och visar vad du vill ha. (Chassi etc)
2. Du berättar utförligt hur du vill att datorn ser ut. (Stilren, LED'o Rama etc).
3. Vill du kunna spela det mästa på Max, medium eller låg kvalité?
4. Och för guds skull, BUDGET?!

Vill inte låta elak/grinig men detta är tyvärr som det är. Men om du ger oss mer info att gå på så hjälper jag och många andra gärna!

Mvh Skingken

Sry för den jag va lite trött när jag skrev den.
jag har en budget på runt 13-14 k inte över 14 tack.
chassi spelar inte så stor roll hur det ser ut gärna så hög prestanda på spelen som man kan få för den budgeten.

Permalänk

Ska Windows, montering, bildskärm, tangentbord, mus ingå?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Dat titel.

Permalänk

bara windows bara har mus tangentbord och får skärmen av morsan och farsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneeker1337:

bara windows bara har mus tangentbord och får skärmen av morsan och farsan.

Men du, som andra redan skrivit, svara på frågorna den andra ställde (budget mm) eller vill du inte ha någon hjälp? Vi här på swec kan tyvärr inte läsa dina tankar.

Permalänk

Jag svarade ju på budget 13-14k och gärna så hög spelprstanda som går för det priset.

Permalänk

Visst skulle man kunna dra till med ett bättre grafikkort men detta är väldigt prisvärt och räcker till. Vill man få ner priset så kan man ta bort SSD-disken, ta ett billigare chassi mm.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3235784/2013-04-15

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Okej tack för tipset men nu vill jag gärna lägga 13-14 tusen på datorn.

Permalänk
Skrivet av Sneeker1337:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3238033/2013-04-16

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta kanske är lämpligt för TS också:
http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato...

Visa signatur

oi

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en bra rubrik och en bra frågeställning är det absolut bästa sättet att öka chanserna till att få bra svar.

Jag passar även på att ge ett förslag på speldator inklusive OS men utan byggnation, mus, tangentbord etc.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3239259/speldator-14k

OBS tänk på att, om detta är ditt första bygge så läs gärna på en del innan och om möjligt ha med dig någon som byggt innan. Det är även viktigt att ni inte slarvar med ESD-skydd. Man kommer rätt långt på ett sådant här https://www.inet.se/produkt/6901005/esd-armband-for-montering...

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneeker1337:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3239020/forslag-14k ett förslag på 14k, 120hz skärm också

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk

tack nu har jag ju redan dock en skärm 120hz benq.

Permalänk
Medlem

1. Vill du ha många spel installerade? I så fall bör du ha en modell större ssd.
2. Lagrar du mycket på mekaniskt disk?
3. Ska du klocka processorn? Om inte så funkar det med billigare kylare
4. Ska du bygga själv?

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneeker1337:

tack nu har jag ju redan dock en skärm 120hz benq.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3254003/forslag 14k utan 120hz

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k

Permalänk
Avstängd

Överprisade grejer, moderkortet är overkill om han inte ska klocka till 4,6-4,9 ghz. Nästan 5000:- för ett gtx 680 när man kan få ett 7970 för omkring 3500? Sedan overkill nätagg om han inte ska köra sli/cf i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Överprisade grejer, moderkortet är overkill om han inte ska klocka till 4,6-4,9 ghz. Nästan 5000:- för ett gtx 680 när man kan få ett 7970 för omkring 3500? Sedan overkill nätagg om han inte ska köra sli/cf i framtiden.

Sant, grafikkortet var överprisat http://www.inet.se/kundvagn/visa/3254139/forslag-12-7k
Men moderkortet och nätagget är prisvärda enligt mig, 10år garanti på nätagg, 5 år på moderkortet, har han en budget på 14k kan han lika bra ta kvalite grejer tycker jag visst kan man få ner priset, men onödigt o ta saker med sämre garanti och kvalité te.x;
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3255086/11-6k när hans budget var 13-14k.

Visa signatur

Min första build 9k

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en bra rubrik och en bra frågeställning är det absolut bästa sättet att öka chanserna till att få bra svar.

Jag passar även på att ge ett förslag på speldator inklusive OS men utan byggnation, mus, tangentbord etc.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3239259/speldator-14k

OBS tänk på att, om detta är ditt första bygge så läs gärna på en del innan och om möjligt ha med dig någon som byggt innan. Det är även viktigt att ni inte slarvar med ESD-skydd. Man kommer rätt långt på ett sådant här https://www.inet.se/produkt/6901005/esd-armband-for-montering...

Med vänlig hälsning
MichaSWE

bra build

Visa signatur

Min första build 9k

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Avstängd

Alltså garanti spelar knappast roll, det är 3 års reklamationsrätt i sverige ändå. Säger bara lycka till att få igenom garanti efter 3 år...även om det är 5 åprs garanti. "Kvalite" är det väll på de flesta Asus moderkorten, men ärligt du behöver inte den specifika modellen om du inte ska överklocka mycket.

"http://www.inet.se/kundvagn/visa/3255660/speldator"

Är bra, fast frågan är om man vill bygga ett paket för 13-14000:- med en amd processor? Frågan är om man inte ska vänta till junli-juli då intels nya processorer kommer ut om man nu ska slänga så mycket pengar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Alltså garanti spelar knappast roll, det är 3 års reklamationsrätt i sverige ändå. Säger bara lycka till att få igenom garanti efter 3 år...även om det är 5 åprs garanti. "Kvalite" är det väll på de flesta Asus moderkorten, men ärligt du behöver inte den specifika modellen om du inte ska överklocka mycket.

"http://www.inet.se/kundvagn/visa/3255660/speldator"

Är bra, fast frågan är om man vill bygga ett paket för 13-14000:- med en amd processor? Frågan är om man inte ska vänta till junli-juli då intels nya processorer kommer ut om man nu ska slänga så mycket pengar....

Varför? Är du seriös? 8350 presterar jämlikt 3570k/3770k och är billigare.. Vilket ger extra pengar till bättre gpu/ssd you name it. Så jag säger varför inte?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock

Permalänk
Avstängd

Jag är seriös, inte för att 8350 inte presterar likvärt intel i5 och i7, utan att de nya processorerna släpps om några månader. Om vi ska vara ärliga är 8350 en redigt dåligt 8-core processor eftersom den behöver 8 kärnor för att få likvärd prestanda som 4 kärniga intelprocessorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Jag är seriös, inte för att 8350 inte presterar likvärt intel i5 och i7, utan att de nya processorerna släpps om några månader. Om vi ska vara ärliga är 8350 en redigt dåligt 8-core processor eftersom den behöver 8 kärnor för att få likvärd prestanda som 4 kärniga intelprocessorer.

Ts har alternativet att vänta, men han kanske inte vill vänta, sen att 8350 inte presterar lika bra som intel per kärna är ju knappast något att komma med.. Dom presterar jämlikt i dom flesta fallen, vilket gör att 8350 är mest prisvärd.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ja, men det krävs 8 kärnor för amd att komma upp till intels nivå vilket är värdelöst, för att inte tala om den ökade energiförbrukningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ja, men det krävs 8 kärnor för amd att komma upp till intels nivå vilket är värdelöst, för att inte tala om den ökade energiförbrukningen.

du har redan sagt de, slut med argument? det känns verkligen som att du är intel fanboy.. hur kan det vara värdelöst att den måste ha fler kärnor? den är fortfarande billigare, presterar jämlikt 3570k om inte bättre i vissa saker. tror du verkligen att nån kommer flippa när dom får hem elräkningen för dom har amd processor? då är du verkligen slut..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av prijar:

1. Vill du ha många spel installerade? I så fall bör du ha en modell större ssd.
2. Lagrar du mycket på mekaniskt disk?
3. Ska du klocka processorn? Om inte så funkar det med billigare kylare
4. Ska du bygga själv?

Jag vill ha många spel installerade.
Jag vet inte!?
Ja jag tror jag kommer klocka den
Jag bygger den själv