kan man installera ett annat os på ett wii?

Permalänk
Medlem

kan man installera ett annat os på ett wii?

jag undrar om man kan installera ett annat os på ett wii så att jag kan använda den som htpc/filmdator

Permalänk
Medlem

Den är inte nog kraftfull för att använda som HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Den är inte nog kraftfull för att använda som HTPC

kan man inte installera något os så att man bara kan se på film? typ linux med xmbc?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sammpa09:

kan man inte installera något os så att man bara kan se på film? typ linux med xmbc?

Nej. Men du kan köpa dig en Raspberry Pi för 379:- som du kan köra XBMC på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Netflix finns väl till Wii?

Har för mig att om man chippat/softmoddat går det att spela dvd-film med, kanske även annat?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har installerat Homebrew Channel på min Wii, och då kan man installera t.ex. mediaspelare för att spela DVD-filmer eller filmer från USB-minne/hårddisk.

Problemet är att Wii'n är ganska klen, och maximal upplösning är väll 960x540, så det blir ganska dålig kvalité på det hela. Det fungerade som en nödlösning när min DVD-spelare gick sönder, men inte mycket mer än så. Det kanske har blivit bättre men upplösningen är ändå en stor begränsning. Bättre att sälja Wii'n och köpa en BoxeeBox eller liknande istället. RaspberryPi fungerar också men kräver lite mer handpåläggning.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED