Permalänk
Medlem

Externa batterier för laptops?

Tjenare Sweclockers,
Har någon av er en bra lösning för en dator som bara klarar sig I cirka 3 timmar?
Man hade tänkt sig ett externt universellt batteri som funkar med det mesta,
Som något som det här! Dock skulle det vara fint att hitta ett alternativt externt
batteri här i Sverige.

Vad finns det för alternativ? Behöver nämligen det till när man tar anteckningar
när man sitter I en sal på högskolan. Datorn räcker liksom en lektion och sen måste
datorn laddas!

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Tror inte att ett sådant power pack laddare är lika bra som att köpa ett nytt batteri till laptopen. Kan du ju snabbt byta batteri där bak? Om jag inte är helt vilse nu, men finns det inte sådana laptopbatterier som man sätter där bak på datorn? Alltså som ett extra batteri då typ...? Sök på ditt batteri som sitter i din dator här: http://www.datorbatteributiken.se/ köpa ett nytt om det är gammalt eller bara som ett extra batteri till ditt befintliga att byta mellan batterierna som sitter i din laptops batteri blir sämre och sämre med åren så efter några år så är det värt att köpa ett nytt batteri om man märker att den har gått ner betydligt, tidsmässigt

Sedan har jag faktiskt själv en Power Bank på en 18000mAh eller ngt, den kan ladda upp min mobil (sign) typ 3ggr så en kraftfull sådan kanske kan boosta batteritiden på din laptop också, om den inte är så krävande så att säga

Annars brukar det ju finnas eluttag i de flesta salarna/hörsalar så sätt dig vid ett eluttag så är det löst!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Kjell säljer sina powerpack serier http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...

Den på 10000mHa ser ut som den har olika adaptrar för att passa laptops. Så värt att checka ut.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tror inte att ett sådant power pack laddare är lika bra som att köpa ett nytt batteri till laptopen. Kan du ju snabbt byta batteri där bak? Om jag inte är helt vilse nu, men finns det inte sådana laptopbatterier som man sätter där bak på datorn? Alltså som ett extra batteri då typ...? Sök på ditt batteri som sitter i din dator här: http://www.datorbatteributiken.se/ köpa ett nytt om det är gammalt eller bara som ett extra batteri till ditt befintliga att byta mellan batterierna som sitter i din laptops batteri blir sämre och sämre med åren så efter några år så är det värt att köpa ett nytt batteri om man märker att den har gått ner betydligt, tidsmässigt

Sedan har jag faktiskt själv en Power Bank på en 18000mhz eller ngt, den kan ladda upp min mobil (sign) typ 3ggr så en kraftfull sådan kanske kan boosta batteritiden på din laptop också, om den inte är så krävande så att säga

Annars brukar det ju finnas eluttag i de flesta salarna/hörsalar så sätt dig vid ett eluttag så är det löst!

Tyvärr är högskolan i skövde lite dålig med att ha eluttag i deras D salar, så man får tyvärr förlita sig på batterier istället!
Stort tack för tipset! Olyckligtvis så har inte min Eee Slate inte utbytbara batterier, vilket är väldigt konstigt med tanke på
att ett nytt batteri orkar med cirka 3-4 timmar vanligtvis.

Skrivet av ParasiteX:

Kjell säljer sina powerpack serier http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...

Den på 10000mHa ser ut som den har olika adaptrar för att passa laptops. Så värt att checka ut.

Tack för tipset! Tar en titt nu

Glömde påpeka att man har en Asus Eee Slate EP121.

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

After all, penna och papper vinner i striden "mest användbart".

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

After all, penna och papper vinner i striden "mest användbart".

Very true!~ Men jag hinner anteckna så mycket mer med tangentbord :c

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip.F:

Very true!~ Men jag hinner anteckna så mycket mer med tangentbord :c

Skaffa en blackberry med tangentbord? Mycket bra batteritid i dem grejorna.

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Skaffa en blackberry med tangentbord? Mycket bra batteritid i dem grejorna.

Blackberry =/= Wacon digitalizer, +10" skärm samt windows 7. Det är den stora grejen med EP121.
Var god och håll dig till trådens ämne ^^

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

jag vet vem som sålde den plattan till dig

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat