Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 3 +Bionic Commando (NES)
Ocarina of Time+Star Fox (N64)
Time Crisis(PS2)

Gått åt en del timmar på dom spelen när man var yngre framförallt med multiplayer.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

eeeh , körde golden eye på något nintendo när jag var 4 år hos kusinerna , som också fick mig in på cs linjen som 5 år
och därför är jag störd och drömmer om tomtar med maskingevär.

xD

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Avstängd

Intressant tråd!

Mitt bästa måste varit kring 1992 när Zelda - A Link to the past kom till SNES. Pappa var då på jobb en vecka i Sthlm och när han äntligen kom hem så hade han spelet med sig. Kommer ihåg att det följde med en ihopvikt stor karta över Hyrule i kartongen. Ena sidan hade ljusa världen och andra mörkervärlden. Hamnade bredvid sängen och studerades i detalj.

Ett annat minne är en tidning, tror det var Nintendo-klubben, eller kanske föregångaren till Super Play, hade en Super Mario Kart tävling. Man skulle fota sin bästa tid på första banan och skicka in till tidningen.

Gammal analog kamera och fota på tjock-teven för att sedan framkalla och posta in. Lite besvärligare än idag. Tror jag i nåt nummer senare kom på top 5 i Sverige iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så väldigt många bra minnen. Men det jag oftast tänker tillbaka på är Secret of Mana till snes. Vi hade köpt en multitap och jag och två kompisar spelade totalt sönder det spelet. Lirar det till och från än i dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Avstängd

Julafton samma år som Ocarina of Time kom. Fyfan vad lycklig jag var. Fick ett N64, Mario och Zelda: the Ocarina of time. Kan nämna att jag är född 93-, så var en liten pojke. Står än idag som min favoritkonsol.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Mitt absolut bästa konsolminne var när jag kastade ut Xboxet genom fönstret och köpte dator.

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk

Spela 007: Nightfire. Haha, åh. Dat memory

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE