Fabriksåterställning gick åt skogen - vad göra?

Permalänk

Fabriksåterställning gick åt skogen - vad göra?

Jag har en laptop, Acer Aspire 5560 (Dual Core AMD A4, inköpt på MediaMarkt i somras), som verkar ha gett upp, Igen. Jag skulle göra en restore idag, för att se om saker och ting blev bättre, men den stod i 40 minuter på 100% finished, sen dog den. Och nu finns inte ett smack på hårddisken. Hur ska jag lyckas installera Windows på den igen? (Garantin är redan körd, pga spräckt skärm)

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Om du fick med någon windows skiva till laptopen så kan du ju bara köra en ominstallation, men antar att du inte fick det och då borde det finnas en partition på hårddisken som är en windows backup helt enkelt så du kan installera om datorn, den borde inte ha försvunnit så du kanske kan komma åt den på något sätt. Annars vet jag inte rikigt vad du ska göra, du får väl köpa ett nytt windows, fixa crackat eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicAttack96:

Jag har en laptop, Acer Aspire 5560 (Dual Core AMD A4, inköpt på MediaMarkt i somras), som verkar ha gett upp, Igen. Jag skulle göra en restore idag, för att se om saker och ting blev bättre, men den stod i 40 minuter på 100% finished, sen dog den. Och nu finns inte ett smack på hårddisken. Hur ska jag lyckas installera Windows på den igen? (Garantin är redan körd, pga spräckt skärm)

Läs reglerna och sätt en passande trådtitel!!!!

"Behöver snabb hjälp"! Ja det gör istort sett alla som vill ha hjälp.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. Du får snabbare svar och hjälp då.

Jag tar själv bort mitt inlägg sen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Se citatet nedan.

Skrivet av skog1s:

Läs reglerna och sätt en passande trådtitel!!!!

"Behöver snabb hjälp"! Ja det gör istort sett alla som vill ha hjälp.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. Du får snabbare svar och hjälp då.

Jag tar själv bort mitt inlägg sen.

Det du skriver stämmer bra, men bryter dock mot §5 i reglerna (vilket du verkar medveten om?). Vi är tacksamma att du vill hjälpa oss hålla ordning och reda i forumet, men det kan lätt bli tjafs när vanliga medlemmar "leker" moderator, så vi vill därför att du fortsättningsvis endast anmäler inlägget som bryter mot reglerna.