Permalänk
Medlem

Hur många fläktar kan jag ha ?

Har köpt nytt chassi och 6st nya fläktar, kommer ha totallt 9st fläktar. Nu när jag köpt allt ser jag att alla fläktar har 3-pins uttag och inte molex. Jag tror bara att jag har 2st 3-pins uttag. Har någon ett förslag på hur man kan få in flera uttag eller liknande.

Permalänk
Medlem

villket chassi har du?, behöver du verkligen så många fläktar?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av krecks:

Har köpt nytt chassi och 6st nya fläktar, kommer ha totallt 9st fläktar. Nu när jag köpt allt ser jag att alla fläktar har 3-pins uttag och inte molex. Jag tror bara att jag har 2st 3-pins uttag. Har någon ett förslag på hur man kan få in flera uttag eller liknande.

Svar på din fråga. Ifall du använder molex till alla fläktar så ska det funka utan problem. Annars kan du skaffa dig en fläktkontroller? Eller en Y split för 3 pin.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773780 köpte detta chassi. skulle bara ha 6st, polare sa sedan att man fick 3st med chassit.
var lika bra att använda 9st då