Permalänk

Hur hade ni gjort?

Jag har idag ettvpar cerwin vega at-18 och driver dom med en NAD 316bee, men jag vill ha mer effekt.

Jag har några förslag som är bra och inom min budget. Antingen köper jag ett alto mac 2.2 eller en begagnad NAD t763 eller en ny pioneer vsx-922. Jag lyssnar endast på musik "spotify" och vill ha ut effekt "bas"

http://www.dustinhome.se/product/5010666700/pioneer-vsx-922-h...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12744

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12744

Hur hade ni gjort? Tack påmförhand

Permalänk
Medlem

Du kommer i varje fall inte vinna något på att köpa en Pio 922. Glöm den.

Vad är det för specifikationer på högtalarna?

Permalänk
Medlem

Hmm. Först och främst om du skall köra tvåkanal, kör då tvåkanal! Varför skall du ha en surround förstärkare när du skall lyssna på musik?
Jag hade försökt att få tag på något kraftigt slutsteg på begagnat marknaden. Din förstärkare har Pre-out så då kan du använda den som för-förstärkare. Jag har hos mig något liknande fast istället för ett stereo försteg har jag en surroundförsrärkare so. Jag driver center med (har inga satelliter ännu) och sen kör jag pre out till ett nad slutsteg för extra kräm till frontarna.

Jo just de, vad är din budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Du kommer i varje fall inte vinna något på att köpa en Pio 922. Glöm den.

Vad är det för specifikationer på högtalarna?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13578
Tror rms:en är på 350w eller nått, peak kanske 500w vet inte riktigt cerwin vega som cerwin vega

Permalänk
Medlem

Cervin Vega 18 är ju ett par gigantiska strömslukande bashögtalare men inte high fidelity så nått med mycket kräm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

Hmm. Först och främst om du skall köra tvåkanal, kör då tvåkanal! Varför skall du ha en surround förstärkare när du skall lyssna på musik?
Jag hade försökt att få tag på något kraftigt slutsteg på begagnat marknaden. Din förstärkare har Pre-out så då kan du använda den som för-förstärkare. Jag har hos mig något liknande fast istället för ett stereo försteg har jag en surroundförsrärkare so. Jag driver center med (har inga satelliter ännu) och sen kör jag pre out till ett nad slutsteg för extra kräm till frontarna.

Jo just de, vad är din budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej min förstärkare har bara tape-out. Men kan man inte bara ge signal från nån annan utgång till slutsteget? Alto mac 2.2 kan jag köpa en av polare för 1500kr.

Nja max 2500kr

Permalänk
Skrivet av kufra:

Cervin Vega 18 är ju ett par gigantiska strömslukande bashögtalare men inte high fidelity så nått med mycket kräm

Skickades från m.sweclockers.com

Va fatta inte vad du menade

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskareriksson:

Nej min förstärkare har bara tape-out. Men kan man inte bara ge signal från nån annan utgång till slutsteget? Alto mac 2.2 kan jag köpa en av polare för 1500kr.

Nja max 2500kr

Oops miss av mig. Då blir de att fixa förstärkare ändå ;). Men om du kan köpa av en polare kan du kanske låna hem och prova om de är någon kräm i den?

Edit:
Tänkte bara säga med mellan inlägget där att högtalarna gillar mycket power. Men när man postar från mobilen verkar allt bara gå fel T_T

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

Oops miss av mig. Då blir de att fixa förstärkare ändå ;). Men om du kan köpa av en polare kan du kanske låna hem och prova om de är någon kräm i den?

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ska koll med honom men du vet inte om det går att ta vilken signal utgång som helst och köra in i slutsteget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskareriksson:

Ah ska koll med honom men du vet inte om det går att ta vilken signal utgång som helst och köra in i slutsteget?

Jo ett slutsteg är bara effekt förstärkning så finns liksom ingen möjlighet att ändra ljudnivån där. Därför måste du göra det innan i antingen ett försteg eller i datorn. Har inte provat från datorn direkt men teoretiskt skall de funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

Oops miss av mig. Då blir de att fixa förstärkare ändå ;). Men om du kan köpa av en polare kan du kanske låna hem och prova om de är någon kräm i den?

Edit:
Tänkte bara säga med mellan inlägget där att högtalarna gillar mycket power. Men när man postar från mobilen verkar allt bara gå fel T_T

Skickades från m.sweclockers.com

HAHA, ah märker det! Skriver själv från min telefon, gjorde inlägget från telefonen också

Permalänk
Medlem

Kolla på en begagnad HK970 eller 980 kanske?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare