Jag tänker nog passa mig Electronova i fortsättning så vidare jag inte har lust att vänta 3-4 veckor på leverans trots att varan finns i lager och man behöver ringa till dom flera gånger och fråga hur det går eftersom att dom har en rejäl ofrörmåga att svara på mail.
La en beställning utav en Ipad Mini 30e Mars till det otroligt låga priset 2400, skrev i beställning att om dom inte lyckas leverera innan fredag 12/4 så skulle dom säga till eftersom att detta var en födelsdags present så jag tog express frakt för säkerhetsskull...
Fick en faktura redan Måndag den 1a April (trots röd dag i Sverige vilket var stort plus). Betalade vi BG och pengarna drogs den onsdag den 3e, vilket betyder att det bordeta upp till 3 dagar. Så dom borde fått pengarna på fredagen eller senast måndag. Jag mailade och frågade hur det gick med ordern på måndag. Fick inget svar. Ringde dom på tisdagen och sa först att det inte fanns någon order på det ordernummer jag uppgav, sen hitta dom tydligen orden och supporten sa att han inom 5 minuter skulle skicka ut tracking nr.
Fick inget mail med trackingnummer. Mailade igen på tisdagen och som vanligt inget svar. Ringer igen på Onsdagen och frågar hur det ligger till. Han i supporten frågade om jag hade betalat.? Ja det är klart sa jag. Då helt plötsligt såg han ordern (märkligt) Men han var tvungen att kolla hur det låg till och skulle ringa upp inom 10 minuter. Efter 1 1/2 timme ringer jag tillbaka eftersom att dom såklart inte har ringt upp. Nu får jag besked att dom skulle skicka den idag ist för att det hade blivit nåt fel dagen innan och att jag garanterat skulle få den till fredan. Trots att man har pratat med dom I telefon så borde dom ju bekräfta mailen iaf.
Idag fredag kollar jag på dhl och i morse kl 04 hade den kommit till Tyskland och sen kl 08 så hade dom stoppat leveransen pga vädret vilket dom inte kan råda över (Om det inte hade varit väder strul i Tyskland och paketet lyckats komma till Sverige på morgonen så undrar jag om den endå hade lyckats bli utkörd under dagen...)
Så fick inte min Ipad Mini som var en 5års present idag, så för att hon inte ska få fira sin födelsedag utan en Ipad mini så var jag tvungen att gå och köpa en ny på stan... Eftersom att jag även reser bort på mådag.
Så nu lär jag jag säkert få betala returen på detta paket eftersom att dom klantade sig på tisdagen och inte fick i väg paketet i tid.
Sen eftersom att dom skickar från England lär det säkert vara en Engelsk strömadapter, och om det mailade jag för 3v sen (innan jag la en beställning) från deras hemsida och frågade vilken typ det var, men det har jag såklart inte heller fått svar på.
Så detta företag verkar inte ha en aning om kundsupport, så är jag väldigt skeptisk att beställa nåt där igen trots att priset är bra, men rester är rikigt uselt.
Är inge ide att skicka detta till deras mail eftersom att dom ändå inte svarar, här verkar vara det enda stället dom behagar att svara kunder... :/
Hoppas att ni andra har haft bättre tur