Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Skrivet av Electronova:

Hej,

Din order har stoppats i vårt system. En retur betalning är inlagd i systemet och du bör erhålla din likvid tillbaka senast tre bankdagar från Måndag. Ber dig vänligen meddela oss då du registrerat betalningen på ditt konto. Jag ser även att man gjort höjning av överföring eftersom detta åsamkat dig extra kostnader i form av Banköverföringen från din Bank.

Tyvärr så har det blivit någon form av miss i vår hantering då vi bytt datorer i vår kundservice och har som jag såg även drabbat vissa kunder med fel förklaring som nämndes i tråden här då en kund hört av sig och erhållit fel information om längd av priserbjudande.

Som sagt vi är bara vanliga dödliga som sitter och arbetar med detta, och när synkronisering av datasystemet inte fungerar blir det lätt misstag. Men missförstånd och misstag är till för att redas

Jag har idag fått pengarna insatta på mitt konto. Tack! Jag skulle känna mig trygg med att beställa från er igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så kom den! Skickades från Estland tisdag eftermiddag, tog en rundtur över Köln och Sturup i Malmö innan budkillen ringde på kl 13 idag (onsdag). Måste ändå erkännas ha gått snabbt.

I Paketet (som var väl tillslutet) 1st nexus 4. En usb-kabel att koppla ihop med adapter till väguttag för laddning, och en styck snabbstartguide på svenska som utlovat.

Sammanfattning av köpförloppet:

  • Förhandsbetalning till utlandet är lite krångligt och kan kännas osäkert men jag tog "chansen".

  • Jag fick orderbekräftelse på mail men ingen betalningsinformation.

  • Mailade och fick relativt snabbt svar på tillvägagångssätt för betalning.

  • Fick bekräftelse på att betalning var mottagen på fredagen, men sedan hände inget på hela helgen och på måndagen mailade jag igen på kvällen.

  • Fick svar tisdag förmiddag att min order fallit mellan stolarna på grund av strulande datanätverk men att ordern nu var fixad och att mobilen skulle skickas.

  • Mobilen skickas tisdag eftermiddag och jag får bekräftelse på detta tillsammans med trackingnummer.

  • Mobilen hem till dörren onsdag vi lunchtid

    Slutsats: Att datasystemet krånglar för ett "suspekt" nytt företag i Estland kan ju tyckas märkligt, men faktum är att de var ganska så snabba på att svara på mina mail och leveranstiden, när mobilen väl var skickad, kan man ju inte klaga på.

    Om Electronova försöker lura folk på pengar (som vissa försöker få det till) så lyckas de inte särskilt bra i min mening. Kommer förmodligen överväga att skicka efter därifrån igen vid framtida köp om de fortsätter hålla samma låga pris.

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

Jag beställde en svart Samsung Galaxy S3 från electronova från deras Groupon affär 16 dagar sedan och jag har fortfarande inte fått telefonen.

Permalänk
Electronova
Skrivet av aa246:

Jag beställde en svart Samsung Galaxy S3 från electronova från deras Groupon affär 16 dagar sedan och jag har fortfarande inte fått telefonen.

Hej,

Detta verkar mycket märkligt. Har du varit i kontakt med deras kundservice på Group On?

Förtydligande:

Group On äger inte vi, det är ett företag som köper våra tjänster genom försäljning av våra årodukter. När varan är såld genom deras sida för deals, så plockar dom in betalningen och sedan skickar en order till oss på vad dom förutbeställt / reserverat av oss. Efter vi erhållit deras lista på kunder skickas varan via vårt lager till slutkund, eftersom vi ansvarar för eventuella garanti åtaganden eller ångerköp.

Tyvärr händer det allt för ofta att kunder som beställer inte uppger rätt info, då det kan bli fel på en siffra i gatunummer eller även att det är en trappkod, eller att kunden glömmer bort att han beställt och reser bort på semester. Vi har UPS och DHL som våra huvudsakliga fraktpartners och dom gör tre atempt till kunden, ringer, och sista utväg även ett postkort.

Om inte kunden respondar skickas varan tillbaka till oss i Tallinn. Vi har därför ca tre returer per vecka från kunder som helt enkelt glömmer, eller inte kan mottaga varan och vi får spåra om och skicka på nytt. Detta är även omnämnt i vårt leveransavtal, där om kunden uppger fel adress eller otydlig mottagre att denna står själv för fraktkostnad nr 2.

Men i privata mailen har jag skickat frågan om dina uppgifter, och svarar du där lägger jag en sökning på detta ASOP

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Groupon skickade mig kvittot online just jag gjorde ordning samt adress och telefonnummer i det var korrekt. Kanske har det varit några problem i kommunikationen.
Jag kommer att vänta och se om jag emot telefonerna på måndag. När jag gör jag kommer att låta dig veta.

Jag uppskattar de goda svar och kundservice du har här på Sweclockers utan också uppskatta om jag kunde få samma svar på din e-postadress info@electronova.se i framtiden.

Permalänk
Electronova
Skrivet av aa246:

Groupon skickade mig kvittot online just jag gjorde ordning samt adress och telefonnummer i det var korrekt. Kanske har det varit några problem i kommunikationen.
Jag kommer att vänta och se om jag emot telefonerna på måndag. När jag gör jag kommer att låta dig veta.

Jag uppskattar de goda svar och kundservice du har här på Sweclockers utan också uppskatta om jag kunde få samma svar på din e-postadress info@electronova.se i framtiden.

Hej,

Både du och din kompis telefoner har i kväll lämnat Tallinn med angiven leverans adress till er. Dessa är skickade med UPS och skall vara er tillhanda under Måndagen. Jag hoppas ni är hemma eller angivit telefon eller portkod så chauffören kan nå er.

Tyvärr hade vi inte erhållit sista uppdateringen från GroupOn och därför blev denna fördröjning. Tyvärr inget vi råder för som leverantör, men vi gör vårt bästa för att alltid lösa problemen.

Jag förstår inte riktigt hur du menar med att vi skall använda e posten, eftersom du inte skickat frågan om dina varor till vår kundtjanst e post så har vi dig inte registrerad som ett analys ärende i vårt system. var tur du skrev här så vi kunde rätta problemet.

Trevlig helg.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Vet inte om det blivit besvarat i tråden redan så ställer frågan här.

Om man skulle få problem med sin produkt, hur ser servicen ut, hur går det till med att skicka varan osv..?

Tack

Permalänk
Electronova
Skrivet av Agile:

Vet inte om det blivit besvarat i tråden redan så ställer frågan här.

Om man skulle få problem med sin produkt, hur ser servicen ut, hur går det till med att skicka varan osv..?

Tack

Hej Agile,

Du finner dels på vår hemsida hur man förfar vid ett sådant ärende.

Men detta är likalydande med alla liknande ärenden inom branchen.

OM du får ett problem med din produkt skall du ALLTID höra av dig till vår kundtjänst. Där skapar vi ett garanti ärende, utifrån dom uppgifter du ger oss. varan det i så fall handlar om skall ALLTID skickas i rekommenderad försändelse till oss i Tallinn. Där lämnar vi produkten vidare för analys, så vi ser att det kan vara ett fabriks fel där garanti kan åberopas. Ser vi att problemet kan uppstått med din vara till grund av eget oaktsamt förfarande, skickas denna tillbaka till dig på samma sätt som du skickade denna till oss.

Då har du i så fall möjligheten om du inte är nöjd med utvärderingen att själv lämna den till opartisk verkstad som skall inneha certifierad licens för verksamhet som gäller för din produkt.

Är det så att felet som uppstått går under garanti momentet, ersätter vi för de fraktkostnader du haft från dig till oss i Tallinn.

Om problemet torde uppstått på kundens egen oansvarighet har man alltid rätten att ansöka om stöd från sitt egna försäkringsbolag om man till hemförsäkring har kopplat en sådan länk som kan behandlas under termen drulle ansvar.

Alltså kortfattat, ALLTID e post till oss och vi anvisar hur kunden går vidare.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Hej Agile,

Du finner dels på vår hemsida hur man förfar vid ett sådant ärende.

Men detta är likalydande med alla liknande ärenden inom branchen.

OM du får ett problem med din produkt skall du ALLTID höra av dig till vår kundtjänst. Där skapar vi ett garanti ärende, utifrån dom uppgifter du ger oss. varan det i så fall handlar om skall ALLTID skickas i rekommenderad försändelse till oss i Tallinn. Där lämnar vi produkten vidare för analys, så vi ser att det kan vara ett fabriks fel där garanti kan åberopas. Ser vi att problemet kan uppstått med din vara till grund av eget oaktsamt förfarande, skickas denna tillbaka till dig på samma sätt som du skickade denna till oss.

Då har du i så fall möjligheten om du inte är nöjd med utvärderingen att själv lämna den till opartisk verkstad som skall inneha certifierad licens för verksamhet som gäller för din produkt.

Är det så att felet som uppstått går under garanti momentet, ersätter vi för de fraktkostnader du haft från dig till oss i Tallinn.

Om problemet torde uppstått på kundens egen oansvarighet har man alltid rätten att ansöka om stöd från sitt egna försäkringsbolag om man till hemförsäkring har kopplat en sådan länk som kan behandlas under termen drulle ansvar.

Alltså kortfattat, ALLTID e post till oss och vi anvisar hur kunden går vidare.

Vem betalar frakten?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Electronova
Skrivet av Kent:

Vem betalar frakten?

Hej,

Om du läser noga så ser du vad som vi gav i beskrivningen.

Kunden skickar till oss och själv betalar frakten, OM det blir ett garanti ärende så återbetalar vi frakten. Läs vårt tidigare inlägg.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Hej,

Om du läser noga så ser du vad som vi gav i beskrivningen.

Kunden skickar till oss och själv betalar frakten, OM det blir ett garanti ärende så återbetalar vi frakten. Läs vårt tidigare inlägg.

Det missade jag, dock finns inte denna information i köpvillkoren, där står det bara att frakten ska vara betald. Det står ingenstans att ni återbetalar frakten.

Vad menas med detta i era köpvillkor under reklamation?
"För att åberopa att en vara är felaktig skall kunden reklamera detta till Electronova omgående. Dock senast 7 dagar från fakturerat datum och sedan returnera varan.
Kunden är skyldig att ankomstkontrollera allt mottaget gods för att försäkra sig om att varan är felfri. Inkommer reklamation senare är ovanstående angivet, förbehåller sig Electronova rätten att neka retur, omleverans eller hävning."

Dessa villkor stämmer ju inte överens med konsumentköplagen. Enligt denna kan man reklamera inom skälig tid (2 månader räknas som skälig tid) efter man har upptäckt att varan är felaktig. Eller menar ni transportskador?

Under "Garanti" skriver ni: "Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum". Det verkar ha blivit lite fel det med. 6 månadersregeln handlar ju bara om bevisbördan, inte om hur länge man har rätt att reklamera (där har man alltid 3 år vilket ni också har skrivit under reklamationsdelen).

Sedan har det blivit ett typo då ni ett ställe skriver "Vid ej utlösta eller uthämtade paket debiteras kunden med en avgift f.n. 350 kr inklusive moms" och lite längre ner står det: "Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss."

Kan ni bestämma er?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Dem verkan inte följa konsumentköplagen. Vet inte om dem behöver det eftersom dem är från estland. Har låga priser men eftersom dem bara har förskott så kommer inte jag att handla av dem.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Kent:

Det missade jag, dock finns inte denna information i köpvillkoren, där står det bara att frakten ska vara betald. Det står ingenstans att ni återbetalar frakten.

Vad menas med detta i era köpvillkor under reklamation?
"För att åberopa att en vara är felaktig skall kunden reklamera detta till Electronova omgående. Dock senast 7 dagar från fakturerat datum och sedan returnera varan.
Kunden är skyldig att ankomstkontrollera allt mottaget gods för att försäkra sig om att varan är felfri. Inkommer reklamation senare är ovanstående angivet, förbehåller sig Electronova rätten att neka retur, omleverans eller hävning."

Dessa villkor stämmer ju inte överens med konsumentköplagen. Enligt denna kan man reklamera inom skälig tid (2 månader räknas som skälig tid) efter man har upptäckt att varan är felaktig. Eller menar ni transportskador?

Under "Garanti" skriver ni: "Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum". Det verkar ha blivit lite fel det med. 6 månadersregeln handlar ju bara om bevisbördan, inte om hur länge man har rätt att reklamera (där har man alltid 3 år vilket ni också har skrivit under reklamationsdelen).

Sedan har det blivit ett typo då ni ett ställe skriver "Vid ej utlösta eller uthämtade paket debiteras kunden med en avgift f.n. 350 kr inklusive moms" och lite längre ner står det: "Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss."

Kan ni bestämma er?

Hej,

Gällande stycke nr 1 i din beskrivning, om detta inte framgick om retur frakt då ser du detta nu och hur vi hanterar dessa ärenden.

Gällande stycke nr 2 Handlar om kunden erhållit en vara som blivit skadad i transporten, men dock inte om detta varit synbart vid ankomsten. Alltså om man mottager en försändelse, och emballage visar sig vara oskadad, men original förpackning i den kan anses skadad är det 7 dagar som gäller för reklamation.

Gällande stycke nr 3 Kommer vi se över, vi har endast arbetat utifrån regler som ställs till oss för att bli certifierade av Svensk E handel. Vi tittar över detta och beklagar om informationen kan ses som felaktig eller svårtolkad.

Gällande stycke nr 4 Har kanske blivit en felkråka, ingen är fullständig och totalt felfri. Vi ber om ursäkt för detta och det är tufft med en total häx jakt för att hela tiden finna minsta lilla fel. men självklart ändrar vi detta till alternativ som tillbörligt är det rätta. Tyvärr arbetar inte alla i vår grupp dygnet runt men skall skicka en stream om detta till vår avdelning som sköter webb butiken.

Fotnot: Det är inte enkelt att vara felfri, och den som uppenbarligen ser sig som fulländad är alltid den som kastar första stenen.

Nu skall jag gå av mitt 20 timmars pass och önskar en god start på kommande vecka.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av LennieBoy91:

Dem verkan inte följa konsumentköplagen. Vet inte om dem behöver det eftersom dem är från estland. Har låga priser men eftersom dem bara har förskott så kommer inte jag att handla av dem.

Bästa LennieBoy,

Det är absolut ingen som tvingar dig att handla av oss. Alla är fria att själva göra sina egna val för att själva finna en inre tillfredsställelse. Vi rättar oss av dom regler som görs gällande i respektive land och som även är i statut ställda av EU. I samtid även efter dom krav som ställs mot oss för att vara en certifierad e handelsbutik. Självklart kan vissa saker falla, och som man skall rätta till vilket vi även kommer göra.

Tyvärr vet jag dock ännu ingen sedan vi startade som varit missnöjd, blivit av med sin vara, inte fått skydd för sina betalningar.

Tack för ordet

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Varför har ni inte faktura? Skulle mycket väl kunna tänka mig att handla av er om ni bara hade faktura. Ni har bra priser men man vill vara säker när man handlar på nätet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Hej,

Gällande stycke nr 1 i din beskrivning, om detta inte framgick om retur frakt då ser du detta nu och hur vi hanterar dessa ärenden.

Gällande stycke nr 2 Handlar om kunden erhållit en vara som blivit skadad i transporten, men dock inte om detta varit synbart vid ankomsten. Alltså om man mottager en försändelse, och emballage visar sig vara oskadad, men original förpackning i den kan anses skadad är det 7 dagar som gäller för reklamation.

Gällande stycke nr 3 Kommer vi se över, vi har endast arbetat utifrån regler som ställs till oss för att bli certifierade av Svensk E handel. Vi tittar över detta och beklagar om informationen kan ses som felaktig eller svårtolkad.

Gällande stycke nr 4 Har kanske blivit en felkråka, ingen är fullständig och totalt felfri. Vi ber om ursäkt för detta och det är tufft med en total häx jakt för att hela tiden finna minsta lilla fel. men självklart ändrar vi detta till alternativ som tillbörligt är det rätta. Tyvärr arbetar inte alla i vår grupp dygnet runt men skall skicka en stream om detta till vår avdelning som sköter webb butiken.

Fotnot: Det är inte enkelt att vara felfri, och den som uppenbarligen ser sig som fulländad är alltid den som kastar första stenen.

Nu skall jag gå av mitt 20 timmars pass och önskar en god start på kommande vecka.

#1 Nej det ser man inte när man läser köpvillkoren på eran hemsida.

#2: Dvs det man ska gissa sig fram till att det handlar om transportskador när man läser villkoren?

#3 Vad har detta med Svensk e-handel att göra? Ni skriver att ni följer konsumentköplagen. Där står det klart och tydligt att man har 3 års reklamationsrätt där dem första 6 månader har säljaren bevisbördan, efter 6 månader är det köparen som har bevisbördan.

#4 Jag skrev "Det verkar ha blivit ett typo" och sedan "kan ni bestämma er" efterföljd av en smiley. Uppfattar man detta som häxjakt bör man nog se över vem som ska sköta kontakten utåt.

"Fotnot: Det är inte enkelt att vara felfri, och den som uppenbarligen ser sig som fulländad är alltid den som kastar första stenen."
Helt sjukt oseriöst att skriva som företag! Min kritik var väl befogat och kan på ingen sätt uppfattas som ett påhopp.
Din attityd gör att jag kommer avråda alla ifrån att handla av er. Kan man inte, som företag, ta till sig befogat och saklig kritik utan att reagera som ett litet barn, ska man inte bedriva denna typen av verksamhet. Ni verkar ju helt oresonerliga och undrar hur ni kommer reagera vid en evt. reklamationstvist. Följer ni ett evt. ARN-beslut?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Helt sjukt oseriöst att skriva som företag! Min kritik var väl befogat och kan på ingen sätt uppfattas som ett påhopp.
Hela ditt svar gör att jag kommer avråda alla ifrån att handla av er. Kan man inte, som företag, ta till sig befogat och saklig kritik utan att reagera som ett litet barn, ska man inte bedriva denna typen av verksamhet. Ni verkar ju helt oresonerliga och undrar hur ni kommer reagera vid en evt. reklamationstvist. Följer ni ett evt. ARN-beslut?

Håller verkligen inte med om att Electronovas svar skulle vara "att reagera som ett litet barn". De är sakliga och trevliga och verkar ha tagit åt sig av kritiken

Skrivet av Electronova:

Gällande stycke nr 3 Kommer vi se över, vi har endast arbetat utifrån regler som ställs till oss för att bli certifierade av Svensk E handel. Vi tittar över detta och beklagar om informationen kan ses som felaktig eller svårtolkad.

Gällande stycke nr 4 Har kanske blivit en felkråka, ingen är fullständig och totalt felfri. Vi ber om ursäkt för detta och det är tufft med en total häx jakt för att hela tiden finna minsta lilla fel. men självklart ändrar vi detta till alternativ som tillbörligt är det rätta. Tyvärr arbetar inte alla i vår grupp dygnet runt men skall skicka en stream om detta till vår avdelning som sköter webb butiken.

Nu skall jag gå av mitt 20 timmars pass och önskar en god start på kommande vecka.

Det var ett långt pass, önskar er detsamma

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Seriously:

Håller verkligen inte med om att Electronovas svar skulle vara "att reagera som ett litet barn". De är sakliga och trevliga och verkar ha tagit åt sig av kritiken

Så att skriva att mitt inlägg var häxjakt och sedan avsluta med "Det är inte enkelt att vara felfri, och den som uppenbarligen ser sig som fulländad är alltid den som kastar första stenen." är sakligt och trevligt?

Jag har ändrat lite i mitt svar till Electronova då det var det som jag skrev ovan jag reagerade negativt på, inte hela svaret i sig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Så att skriva att mitt inlägg var häxjakt och sedan avsluta med "Det är inte enkelt att vara felfri, och den som uppenbarligen ser sig som fulländad är alltid den som kastar första stenen." är sakligt och trevligt?

Jag har ändrat lite i mitt svar till Electronova då det var det som jag skrev ovan jag reagerade negativt på, inte hela svaret i sig.

Jag läste det som att det är lite tufft som nystartat företag att det hela tiden ska letas och påpekas fel, inte att det var just ditt inlägg det syftades på

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Seriously:

Jag läste det som att det är lite tufft som nystartat företag att det hela tiden ska letas och påpekas fel, inte att det var just ditt inlägg det syftades på

Mycket möjligt men det ät att skjuta sig själv i foten när man, som företagsrepresentant, väljer att skriva så. Dessutom ser jag inte anledningen att skriva så i hans svar till just mig. Kunde förstå att han hade blivit irriterat ifall jag hade påpekat stavfel eller något annat löjligt.
Blir spännande att se om detta resulterar i lite uppdaterade köpvillkor....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Mycket möjligt men det ät att skjuta sig själv i foten när man, som företagsrepresentant, väljer att skriva så. Dessutom ser jag inte anledningen att skriva så i hans svar till just mig. Kunde förstå att han hade blivit irriterat ifall jag hade påpekat stavfel eller något annat löjligt.
Blir spännande att se om detta resulterar i lite uppdaterade köpvillkor....

Jag får nog ta och hålla med dig nu

Har tittat runt lite på deras sida ibland, men har hittills inte hittat något av intresse riktigt. Eller snarare är det väl så att just det jag tittat på kostat ungefär lika mycket här i Sverige. För min egen del så tar jag hellre en tur till någon butik i närheten och handlar då, men jag tycker det är kul att det kommer företag som vågar konkurrera

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Går det inte att fixa postförskott, men att man betalar frakt+tillbaka frakt på en gång istället?
Då slipper båda partnerna att bli blåst

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av q_m_p:

Går det inte att fixa postförskott, men att man betalar frakt+tillbaka frakt på en gång istället?
Då slipper båda partnerna att bli blåst

Wut? Menar du betala postförskott plus returfrakt? Hur ska det hjälpa företaget ifall kunden inte hämtar ut paketet....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hi Electronova!

I a really glad that I got my phone today and my friend too. We actually ordered 2 black Samsung Galaxy S3 phones through the Groupon offer. I was really scared if I will get my phone or not.

But, I got it today. Sadly, I did not get the Samsung flip cover and the screen protector that I also ordered with the phone and paid for it. I have sent an email to info@electronova.se as well. I have mentioned my Groupon code as well. Please check for my friend's order too because we both chose the same offer and his order was to be delivered at my address. I got the phones but no covers

Please see why I haven't got my full order. I would be really grateful if u could send it fast through an express delivery.

Permalänk
Medlem

Hey.
I received my black Samsung galaxy S3 yesterday. So I would just like to tell everyone that Electronova is not a scam, as the intital impression I got was that.

The phone was in perfect condition and works great

There were certain problems with communication through groupon, and it would be great if you guys can coordinate with them better in the future. The customer service was good through the Sweclockers website and they sent me an express delivery when they realized there were communication problems.

Thank you for the phone!

Permalänk
Medlem

Reconsider my order

Yeah, I have got my phone in the perfect condition through Electronova, but my order is still not complete. I have been trying to contact through phone and email, but no response as yet. I still havent got my Samsung phone cover and screen protector.

ELECTRONOVA, please improve your customer service and care. I would really appreciate it.

Thanks a lot

Permalänk
Medlem

Mailade dem i Söndags, inget svar än.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Electronova
Skrivet av bsd12001:

Yeah, I have got my phone in the perfect condition through Electronova, but my order is still not complete. I have been trying to contact through phone and email, but no response as yet. I still havent got my Samsung phone cover and screen protector.

ELECTRONOVA, please improve your customer service and care. I would really appreciate it.

Thanks a lot

Hello there,

I´m happy that you like the phone and that every thing got well.

I´m so sorry regarding the trouble of you cover, but the connection with Group On that are selling ouer deals not give us right info like last time. I have checked out the status of cover´s and Phones are sent in one transport and with UPS there customer must sign. The cover whore sent last week by regular post, and maybe it is so that the package are gone ore not right delivered.

I´m now trying to start up one default status, and promise to send one more to you. Is it the same with your friend also ? Cause i think both of those are sent out in same envelope like last deliver.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av kriller007:

Mailade dem i Söndags, inget svar än.

Hej där,

Eftersom detta är någon typ av kundärende så kanske vi skall ta uppgifter om det rör saker av privat karraktär via meddelande boxen här. Jag har svårt att sätta mig in i ärendet, eller din fråga eftersom jag inte har ett namn eller uppgifter om du saknar leverans av något.

Skicka ett PM till mig i meddelande boxen här, så skall vi se hur jag kan hjälpa dig och vi kan ta ärednet öppet här då vi löst problemet.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Jag var lite sugen på att köpa en kamera, och electronova verkade ju vara billiga så jag tänkte att det kunde vara värt att prova. Men tji fick jag, nästan alla kameror kostar lika mycket som hemma, vissa, tillochmed uppemot 1000kr dyrare. Varför är ni inte lika billiga på kameror som t.ex. på mobiltelefoner?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr