Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Avstängd

Ett par frågor: Telefonerna som ni säljer är de av nordisk variant? t.ex SGS3, N4 osv..

Varför har ni ingen alternativ att betala med faktura? Jag betalar aldrig med förskottsbetalning

Undrar även hur ni kan ha så pass pressade priser på mobiler? T.ex SGS3 för 3400:- och N4 för 3600:-

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Fick min Nexus 4 levererad igår, och är väldigt nöjd! Leveransen blev försenad, men jag tycker att Electronova hanterade det på ett bra sätt, och kommunikationen (över PM) sköttes exemplariskt. Var väldigt tveksam till att handla från er från början på grund av förskottsbetalningen, men jag tog risken och är glad att jag gjorde det pga era låga priser. Kommer definitivt att handla från er igen.

Visa signatur

MSI 870A-G54 | AMD Phenom II x4 955 @ 3.6GHz | CM Hyper 212+ | Asus Radeon HD 6870 DCII | 4GB Corsair XMS3 | NZXT H2 | XFX Core 650W

Permalänk
Electronova
Skrivet av amanito:

Ett par frågor: Telefonerna som ni säljer är de av nordisk variant? t.ex SGS3, N4 osv..

Varför har ni ingen alternativ att betala med faktura? Jag betalar aldrig med förskottsbetalning

Undrar även hur ni kan ha så pass pressade priser på mobiler? T.ex SGS3 för 3400:- och N4 för 3600:-

Hej

Samtliga varor vi säljer är anpassade för norden och EU. Manualer i pappersform finns alltid tillgängliga på respektive lands språk. Menyer med olika val av språk och tangentbord.

Beträffande betalning via faktura och Svenskt BG så har vi detta allternativet, då du lägger ordern så anger du att du önskar betala med faktura BG så ordnar vi detta till dig.

Om du följt tidigare trådar så har vi angivit förklaringar, vi har stora volym inköp, låga kostnader adiministrativt och små marginaler. Vi gillar sälja biiligt, och hoppas du inte har något emot det?

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av bagite7:

Fick min Nexus 4 levererad igår, och är väldigt nöjd! Leveransen blev försenad, men jag tycker att Electronova hanterade det på ett bra sätt, och kommunikationen (över PM) sköttes exemplariskt. Var väldigt tveksam till att handla från er från början på grund av förskottsbetalningen, men jag tog risken och är glad att jag gjorde det pga era låga priser. Kommer definitivt att handla från er igen.

Hej,

Som sagt vi ber ännu en gång om ursäkt med förseningen av leveranser gällande Nexus 4 där vår leverantör skapade ett problem med sin lagerstatus mot oss. Men vi löste detta och i dag skickades kompensationer ut till er alla i form av extra bra tillbehör som jag säkert tror ni kommer uppskatta.

Tack för du blev vår kund, önskar dig all glädje med din produkt i framtiden och givetvis att handla flera gånger hos oss.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electronova:

Hej

Samtliga varor vi säljer är anpassade för norden och EU. Manualer i pappersform finns alltid tillgängliga på respektive lands språk. Menyer med olika val av språk och tangentbord.

Beträffande betalning via faktura och Svenskt BG så har vi detta allternativet, då du lägger ordern så anger du att du önskar betala med faktura BG så ordnar vi detta till dig.

Om du följt tidigare trådar så har vi angivit förklaringar, vi har stora volym inköp, låga kostnader adiministrativt och små marginaler. Vi gillar sälja biiligt, och hoppas du inte har något emot det?

Tack för svar, nej jag har inget emot att ni säljer billigt men ville gärna veta varför. Visste inte att ni hade redan svarat på frågan då jag inte har suttit och läst igenom 12-13 sidor

Med groupon så säljer ni även tillbehör varför har ni inte det på er hemsida?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Electronova
Skrivet av amanito:

Tack för svar, nej jag har inget emot att ni säljer billigt men ville gärna veta varför. Visste inte att ni hade redan svarat på frågan då jag inte har suttit och läst igenom 12-13 sidor

Med groupon så säljer ni även tillbehör varför har ni inte det på er hemsida?

Hej

Tack för du förstod vad vi menade.

Din fråga om Tillbehör fungerar sålunda, att vi lägger ett pris på ett större parti. Det är oftast på enheter som kan vara flera tusen artiklar i en och samma deal. Eftersom vi arbetar globalt och med flera partners ute i Europa så splittar vi dessa partier och ger Group On möjligheten att avisera dessa via deras kanal. Det gör då för vi skall slippa ligga i lager med nu, låt oss säga 10.000 telefon skal och kanske normalt kan säljas på 2 månader. Då får vi låsa kapital och ligga med dessa varor i lager och måste då sätta ett högre pris på dessa produkter.

Höga priser för oss ger oss dåliga vibbar och vi säljer därför större partier genom partners till kunder som kan komma det låga priset till gagn.

Enkel mattematik, stora partier...snabb försäljning, mindre marginaler och lägre priser till kunden.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Tjena!

Funderar på att köpa en HTC One och undrar ifall det är något ni tar in eller har på G?

Visa signatur

7800X3D, 16GB 6000Mhz, 7800XT 16GB

Permalänk
Electronova
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena!

Funderar på att köpa en HTC One och undrar ifall det är något ni tar in eller har på G?

Hej

Jag frågade snabbt våra inköpare. Vi håller på med förhandling av HTC One och vi beräknar få den i lager till slutet av Mars. Kolla av hemsidan med jämna mellanrum, och jag kan inte ge något pris på den i dag eftersom euron gungar lite just nu.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde precis en Sony Xperia Z av er då priset var fenomenalt bra. Skrev att jag ville betala med Faktura BG i kommentarsfältet. Antar att det var så man skulle göra? Och hur går det sedan? Skickas varan direkt och hur lång tid har jag på mig att betala?

Om allt funkar bra skall ni ha ett STORT tack för grymma priset, och ni lär se mer av mig bland beställningslistorna framöver!!

Permalänk
Electronova
Skrivet av raschen:

Hej!

Beställde precis en Sony Xperia Z av er då priset var fenomenalt bra. Skrev att jag ville betala med Faktura BG i kommentarsfältet. Antar att det var så man skulle göra? Och hur går det sedan? Skickas varan direkt och hur lång tid har jag på mig att betala?

Om allt funkar bra skall ni ha ett STORT tack för grymma priset, och ni lär se mer av mig bland beställningslistorna framöver!!

Hej

Tack för din order, du har gjort helt rätt.

Under måndagen skapas fakturan som skickas till dig via angiven e post från dig. Där kan du sedan betala via vårt Svenska alternativ med BG. Varan packas därefter och skickas direkt till dig till angiven adress.

Betalnings villkor framgår på fakturan du kommer erhålla.

Jag har även privat skrivit till dig, vill gärna du refererar där med ditt order nr.

Önskar fortsatt trevlig helg.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Har skickat två mail sedan klockan 07:00 i fredags men inte fått svar.
Verkar som att jag skulle ha vänt mig hit istället.

Jag är sugen på att beställa en Xperia Z av er p.g.a det mycket bra priset.
Det jag undrar är ifall telefonen jag köper kommer att fungera lika bra i Sverige som om jag hade köpt den i svensk butik.
Jag vill också använda mig av BG. Ska jag skriva i kommentarsfältet att "jag vill betala via bankgiro" när jag beställer och sedan är det klart?

Tack på förhand

Permalänk
Electronova
Skrivet av gdba:

Hej!

Har skickat två mail sedan klockan 07:00 i fredags men inte fått svar.
Verkar som att jag skulle ha vänt mig hit istället.

Jag är sugen på att beställa en Xperia Z av er p.g.a det mycket bra priset.
Det jag undrar är ifall telefonen jag köper kommer att fungera lika bra i Sverige som om jag hade köpt den i svensk butik.
Jag vill också använda mig av BG. Ska jag skriva i kommentarsfältet att "jag vill betala via bankgiro" när jag beställer och sedan är det klart?

Tack på förhand

Hej där,

Tack för din fråga.

Självklart är det samma typ av telefon som säljs av andra i Butiker i Sverige och över webb shops. Det är menyer på flera språk som du troligtvis redan i dag har i din nuvarande telefon.

Helt rätt gällande order, du skriver att du önskar betalning genom vårt Svenska BG så skickas en faktura till dig efter lagd order.

Vi arbetar hela tiden att förbättra oss, och jag ber om ursäkt att du inte erhållit svar från ordinarie kundtjänst. Vi lovar att bättra oss, men i bland rasar det in över 1000 e mail och även vi kan svikta i bland, då tiden inte räcker. Men du har säkert ett dubbelsvar nu efter helgen då hela styrkan är på plats igen.

Om du lägger en order (jag ser i status nu att det bara finns 2 ex kvar) så skickar du ditt ordern i den privata mailen på denna sida så kan jag följa ärendet bättre eftersom du skrev till mig här och jag har inte minut koppling till dom som sitter i support gruppen.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej där...

Nionde November ? .......var nog flera hus som förstördes även det datumet.

Du slinter inte lite nu på tangenter och allmänvetande.....11 Sept var ett tragiskt datum, men vad skall vi placeras i detta ?

Hälsningar // Kundservice

Vi i sverige pratar om den 1 sptember! Hur säger amerikanerna sina datum? Jo som börjar med månaden och säger då Nine eleven alltså 9/11.
"Du slinter inte lite nu på tangenter och allmänvetande", var väl att ta i? Jag vet vad jag pratar om innan jag postar något!
Att worldtrade-center och 9/11 kommer upp på samma adress hade iallafall gjort mig misstänksam. Du har all rätt till en annan åsikt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Föresten, för att kanke lugna alla oroliga personer här så kan jag upplysa att Electronova Oü finns registrerat hoss Trygg E-handel. http://www.tryggehandel.se/butik/917

Det är något ni på butiken gärna kan skylta med på eran hemsida så folk vet att ni inte är bluffmakare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Electronova
Skrivet av Atlas Tasume:

Föresten, för att kanke lugna alla oroliga personer här så kan jag upplysa att Electronova Oü finns registrerat hoss Trygg E-handel. http://www.tryggehandel.se/butik/917

Det är något ni på butiken gärna kan skylta med på eran hemsida så folk vet att ni inte är bluffmakare.

Hej

Tack för påminnelse, men vi har loggan och länken på vår hemsida sedan lång tid tillbaka. Vi har även nämnt detta i tråden här tidigare men alla verkar blunda för detta och i stället bara blanda in oväsentliga kommentarer som varför vi finns på adressen World Trade Center i Tallinn och man vill gärna kombinera detta med den hemska tragiken i USA för många många år sedan.

Vi kanske för att göra andra nöjda och dölja misstänksamheten borde flytta till annan adress så inget flygplan trillar in i huset hos oss här, för det vore ju katastrof mitt i allt vårt arbete.

Men klart är när personer inte har något elände man kan uppdaga och att vi lurat någon, eller att vi inte skött oss under detta år vi varit aktiva så måste man försöka hitta på något för att tillfreds ställa sin ynnest.

....och du!! Tack för din order, såg det nyss gällande din beställning på Samsung S III

Tillägg med tack för order
Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Kanske läge för mod att se över denna tråd m.a.p. titel och placering?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Var är min telefon???

Jag får inga svar när jag mejlar så jag försöker här. Beställde och betalade en Iphone5 den 28 februari (via Groupon). Har inte hört något sedan dess.
Telefonen är en present till min pappa som fyller jämnt från oss alla i familjen. Måste få den snart men det är helt dött.. Börjar få ont i magen nu. Så tyvärr det är inte dags att byta namn på tråden än, de måste bevisa mer för att övertyga mig att de är seriösa.
Uppdaterar hur det går..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Electronova
Skrivet av Joje77:

Jag får inga svar när jag mejlar så jag försöker här. Beställde och betalade en Iphone5 den 28 februari (via Groupon). Har inte hört något sedan dess.
Telefonen är en present till min pappa som fyller jämnt från oss alla i familjen. Måste få den snart men det är helt dött.. Börjar få ont i magen nu. Så tyvärr det är inte dags att byta namn på tråden än, de måste bevisa mer för att övertyga mig att de är seriösa.
Uppdaterar hur det går..

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Joje,

Vi har haft mycket problem med Group On som i dessa ärenden är fullt ansvariga för att uppdatera listor som vi skickar ut ordrar efter. Vi har skickat ut i tre omgångar, och det verkar vara mycket märkligt varför ditt namn inte kommit med.

Vill du vara snäll att i PM här skriva ditt namn, din kod och samtidigt vilken färg på telefonen du beställde skall vi kolla detta direkt. Skriv till mig i privata mailen, eftersom jag måste få din kod och personliga uppgifter.

Vi löser detta utan att du skall få mera ont i magen

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Tack för snabb återkoppling

Skrivet av Electronova:

Hej Joje,

Vi har haft mycket problem med Group On som i dessa ärenden är fullt ansvariga för att uppdatera listor som vi skickar ut ordrar efter. Vi har skickat ut i tre omgångar, och det verkar vara mycket märkligt varför ditt namn inte kommit med.

Vill du vara snäll att i PM här skriva ditt namn, din kod och samtidigt vilken färg på telefonen du beställde skall vi kolla detta direkt. Skriv till mig i privata mailen, eftersom jag måste få din kod och personliga uppgifter.

Vi löser detta utan att du skall få mera ont i magen

Har fått snabba och bra svar, så nu har hoppet ökat att min pappa ska få en telefon i 70-årspresent!

Permalänk
Electronova
Skrivet av Joje77:

Har fått snabba och bra svar, så nu har hoppet ökat att min pappa ska få en telefon i 70-årspresent!

Hej

Hoppas inte Pappa tjuvkikar nu här så han vet vad han får nästa vecka. Telefonen skickas express nu till dig, så du har den i god tid. Trist att ditt namn trillat bort från sändnings listan.

Gratta Pappa från oss på hans stora dag!

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått telefonen!

Efter först klagat ytterligare i dag på att telefonen inte kommit så visade det sig att min mamma hade kvitterat ut paketet..!
Så nu har jag i alla fall fått telefonen till slut!

Tack för snabb respons via det här forumet!

Permalänk

Jag beställde en iPhone 5 genom groupon från electronova den 5:e mars och blev lovad en leverans förra onsdagen och har fortfarande inte fått den.
Dessutom svarar inte electronova i sin telefon eller på mina email!?

VART ÄR MIN TELEFON?

INGET KOLLI ID, INGEN LEVERANS OCH INGA SVAR!?

OM NI PÅ ELECTRONOVA SER DETTA, KONTAKTA MIG SNARAST!!!!!!

INTE ALLS KUL, KÖPTE DENNA TELEFON I PRESENT TILL MIN FLICKVÄN I FÖDELSEDAGS PRESENT OCH NU HAR HON FYLLT ÅR FÖR LÄNGESEN, KÄNNS OTROLIGT TRIST OCH ÄR OTROLIGT BESVIKEN!

SOM SAGT KONTAKTA MIG SNARAST!

Permalänk
Electronova
Skrivet av rodneylacey@hotm:

Jag beställde en iPhone 5 genom groupon från electronova den 5:e mars och blev lovad en leverans förra onsdagen och har fortfarande inte fått den.
Dessutom svarar inte electronova i sin telefon eller på mina email!?

VART ÄR MIN TELEFON?

INGET KOLLI ID, INGEN LEVERANS OCH INGA SVAR!?

OM NI PÅ ELECTRONOVA SER DETTA, KONTAKTA MIG SNARAST!!!!!!

INTE ALLS KUL, KÖPTE DENNA TELEFON I PRESENT TILL MIN FLICKVÄN I FÖDELSEDAGS PRESENT OCH NU HAR HON FYLLT ÅR FÖR LÄNGESEN, KÄNNS OTROLIGT TRIST OCH ÄR OTROLIGT BESVIKEN!

SOM SAGT KONTAKTA MIG SNARAST!

Hej,

Tack för dina synpunkter.

Vill du vara vänlig utan att använda stora versaler skriva till oss i privata meddelanden och där ge oss ditt namn, samt Group On koder så skall vi givetvis lösa problemet.

Notera väl att vi inte sålt produkten, men vi levererar sålda produkter då vi får adress listor från Group On som i vissa delar inte varit fullständiga. Problemet är oxå att man har angivit vår info@electronova.se som kontakt mail. Detta är felaktigt då vi alltid tar dessa ärenden genom dom personer som arbetar med kundtjänst ärenden och då via kundtjanst@electronova.se

Hör av dig så hjälper jag dig till ett bra avslut.

NOTERING: Ni andra kunder som upplever samma problem som denna kunden, snälla e posta oss på "kundtjanst@electronova.se"

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Nöjd Kund

Nu har även jag köpt av electronova efter viss tvekan.
Beställde en S3 mini den 20/3 och fick den 27/3.
Helt klart godkänt.

Kommer att rekommendera electronova för alla jag känner...

Permalänk
Medlem

Mottog idag (Efter mycket om och men, förvirring hos deras kundtjänst och utskick) en leverans från Electronova... I sista minuten innan påskledigheterna!

Går butiken att lita på? Ja. Kundtjänsten är något disorganiserad, men det är inget bluff-företag.

Positivt:
Priserna

Negativt:
Jobbig kundsupport, som dessutom ibland talar svenska och ibland engelska
Lång leveranstid. Skickade min betalning till deras bankgiro den 17e, men varan skickades på grund av strul hos företaget inte till mig förens igår, och kom fram idag.
Dåliga betalalternativ samt leveransalternativ. Kreditkorts betalning samt direktöverföring via bank, och leverans med Posten till det lokala postkontoret är något som verkligen fattas. Sedan att dom inte ber leveransfirman att kontakta en innan leverans gör det inte lättare, då man måste vara hemma en eller två hela dagar för att vänta på leverans.

Notera: Electronova tappade bort min faktura på något vis efter att jag betalt, så jag fick inget mail förens jag påpekade det.

Nu låter detta kanske rätt negativt, men jag ger Electronova en 6/10 poängare. Ett ärligt företag, handla här om ni vill komma undan med billiga priser, men var berädda på att det inte kanske går lika snabbt och smidigt som hos Dustin Home, Webhallen, etc...

Tack för telefonen samt erat samarbete, Electronova!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Electronova
Skrivet av Atlas Tasume:

Mottog idag (Efter mycket om och men, förvirring hos deras kundtjänst och utskick) en leverans från Electronova... I sista minuten innan påskledigheterna!

http://img856.imageshack.us/img856/7859/imgp4152j.jpg

Går butiken att lita på? Ja. Kundtjänsten är något disorganiserad, men det är inget bluff-företag.

Positivt:
Priserna

Negativt:
Jobbig kundsupport, som dessutom ibland talar svenska och ibland engelska
Lång leveranstid. Skickade min betalning till deras bankgiro den 17e, men varan skickades på grund av strul hos företaget inte till mig förens igår, och kom fram idag.
Dåliga betalalternativ samt leveransalternativ. Kreditkorts betalning samt direktöverföring via bank, och leverans med Posten till det lokala postkontoret är något som verkligen fattas. Sedan att dom inte ber leveransfirman att kontakta en innan leverans gör det inte lättare, då man måste vara hemma en eller två hela dagar för att vänta på leverans.

Notera: Electronova tappade bort min faktura på något vis efter att jag betalt, så jag fick inget mail förens jag påpekade det.

Nu låter detta kanske rätt negativt, men jag ger Electronova en 6/10 poängare. Ett ärligt företag, handla här om ni vill komma undan med billiga priser, men var berädda på att det inte kanske går lika snabbt och smidigt som hos Dustin Home, Webhallen, etc...

Tack för telefonen samt erat samarbete, Electronova!

Hej Bästa Kund,

Känns skönt att du fick din telefon efter dom små problem som uppstod under resans gång. Vi beklagar givetvis detta och det är absolut inte vår mening att det skall skapas fördröjningar på detta sätt. Men jag hoppas även vi får förklara lite från vår synvinkel då uppgifter du anger inte riktigt är rätt.

Du gjorde ordern Söndagen 17:e Mars, en faktura skapades på Måndagen 18:e och skickades via e post ut till dig. Du betalade samma dag och eftersom detta nu gjordes via vårt nya betalsätt med Svenskt kontonummer och BG betalning så är det som praxis i Sverige att denna betalning kan ta upp till tre bank dagar. I detta fallet var pengar registrerade på vårt konto efter den sena körningen 19:17 den 22:e Mars. Detta betyder då att vi kan inte behandla ordern med bokning och paketering dagen därefter alltså Lördagen 23:e mars och då har vi ingen som arbetar på paketering. Det finns heller ingen av våra logistik företag som arbetar med upphämtning etc och detta beror på helg ledighet.

Därför blev ordern dirigerad till Måndagen den 25:e Mars. Tyvärr uppstod problem då det visar sig att vår leverantör skickat fel färger till oss, och ditt val av färg på telefon inte just var tillgänglig. Då ringer en av våra killar på order pack och som du själv berättar talar Engelska. Denna kille arbetar på vårt lager i Estland, kan tyvärr ingen Svenska men förklarar läget och du skriver flera gånger i PM på denna sida till oss på forumtjänst och även kundsupport om detta. Killen som ringer talar om för dig hur läget är, och ni gör en överrenskommelse att en annan färg skall skickas och tydligen enligt dom noteringar du gjorde till oss var en bättre lösning för dig.

Nu blir det så att OM du skulle haft den färg du bokat, så hade du fått vänta till efter påsken. Men eftersom du själv gjorde valet med annan färg för att få leverans snabbare, så får vi manuellt gå in och boka om ordern och detta gjorde att leveransen inte kunde skickas på Måndagen. Här blev sedan av oförklarlig anledning någon broms i maskinen eftersom du fick dubbla budskap, dels från oss här som inte sitter på order utan får uppgifter om att ordern är behandlad och det vi då ser var att din telefon hade skickats ut, men den äldre order med fel färg hade inte blivit annullerad.

Därför gick sändning på Onsdagen och du fick din telefon i Går ( 28/3 ). Tyvärr kan vi inte använda oss av Svenska Postverket eftersom våra produkter skickas direkt till kunden från våra respektive lagerpunkter i Estland (som detta fallet) eller England och i bland Frankrike. Därför är vi tvingade att använda andra logistik partners och detta är UPS eller DHL. Det betyder att dom alltid levererar ut till kundens dörr, är inte kunden hemma så aviserar man att man varit där och sedan kan kunden själv hämta upp varan på respektive lagerpunkt dom själva har eller dirigera leveransen till annan mottagare.

Att det kanske ser förvillande ut att på fakturan står angivet frakt alternativ "post paket" kan uppfattas fel, och vi skall försöka korrigera detta. Jag kan i detta berätta att när man anger fraktsätt Post paket gynnar det kunden, men det blir ingen garanti på som express 48 timmar men du eller kunden betalar endast 79 sek för frakten, men vi skickar med UPS eller DHL och vi själva får betala mera än dubbelt till dom i frakt även att vi har avtal med dessa.

Vi vill ABSOLUT inte skylla från oss, ingen mer än vi önskar att leveranser och orders skall gå smärtfritt, men tyvärr räknas alltid ärenden efter arbetsdagar och helger är helger. Vi är ett företag som på kort tid vuxit snabbt, vi har fått ett stort förtroende från kunder vilket gjort av vi drabbats av akut växtvärk. Därför har det i vissa lägen varit svårt då vi hela tiden bygger om våra system, ökar kund service center, flyttar runt denna, utbildar nya medarbetare, etc så tyvärr blir det förvecklingar i bland med både språk och i skrift.

Vi bakom Electronova Önskar er alla därute en riktigt Glad Påsk!

Tack för ert förtroende.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova

Ny Betalnings Möjlighet

Hej Alla därute!

Nu har vi lanserat möjligheten som varit efterfrågad länge med att du som kund kan betala mot Svenskt bankgiro konto.

Vår fordran med faktura kommer överlåtas till Valuera AB. Faktura kan betalas till BG 149-9722.

Valuera AB, organisationsnummer 556893-5349.

Valuera AB är hos Finansinspektionen i Sverige registrerat finansiellt institut.

Om du beställer anger du i meddelanden att du önskar betalning mot BG faktura. Om du gör din beställning sent en Fredag eller dag före helgdag, kommer fakturan via e post skickas till dig efterföljande arbetsdag.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av fozec87:

Electronova, har varit runt på prisjakt och kollat och såg att ni och 1 butik till har fått in HTC One. Kan du berätta lite för mig vart ni har fått tag på den? Ifrån USA? Ifrån UK? Lanseringen har ju inte kommit till norden eller längre upp iaf..

Mvh

Foz

Hej

Telefonen är givietvis anpassad för EU marknaden.

Vi var lovade vår order med leverans redan i slutet av förra veckan, men vid kontroll ser vi att den bör ankomma oss i slutet denna vecka.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Garantifrågor

Hej!

Jag funderar starkt på att beställa en nexus 4 från er och det enda egentligen som gör att jag tvivlar är hur jag kan utnyttja garantin på ett smidigt sätt om telefonen slutar att fungera. Då erat företag är beläget i Estland och jag bor i Sverige är det svårt att få bra personlig service. Skulle det vara möjligt att lämna in den till en LG auktoriserad verkstad direkt isåfall, då garantin lämnas av tillverkaren?
Om er butik är enda alternativet, hur kan jag isåfall utnyttja garantin på bästa sätt? Hur vet jag att ni kommer kunna laga/ersätta telefonen om den bara slutar att fungera?

Vore väldigt tacksam för svar, och om jag blir nöjd så har ni en ny kund!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z77 | Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz 2x8GB | i7 3770K | Asus Geforce Gtx 680 DirectCU II | CM Hyper Evo 212 | Corsair Carbide 500r | Antec HCG 620W Modular | Intel 330 120GB |

Permalänk
Electronova
Skrivet av Rexmundi:

Hej!

Jag funderar starkt på att beställa en nexus 4 från er och det enda egentligen som gör att jag tvivlar är hur jag kan utnyttja garantin på ett smidigt sätt om telefonen slutar att fungera. Då erat företag är beläget i Estland och jag bor i Sverige är det svårt att få bra personlig service. Skulle det vara möjligt att lämna in den till en LG auktoriserad verkstad direkt isåfall, då garantin lämnas av tillverkaren?
Om er butik är enda alternativet, hur kan jag isåfall utnyttja garantin på bästa sätt? Hur vet jag att ni kommer kunna laga/ersätta telefonen om den bara slutar att fungera?

Vore väldigt tacksam för svar, och om jag blir nöjd så har ni en ny kund!

Hej,

För att få allt detta i klartext så har du samtliga vilkor och garanti beskrivningar på vår hemsida under "" köpvilkor | electronova"" www.electronova.se

Känner du att du behöver mera svar om du känner dig osäker skickar du frågan till mig här eller info@electronova.se

Vi tillämpar dom regler som gäller för försäljning jämte garanti åtaganden i Sverige och även rättar oss i eventuell tvist efter ARN beslut.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se