Problem med drivrutiner till AMD Radeon HD 7850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazaKamikaza:

År det någon som tagit ner senaste uppdateringen?

Pratade med nån amerikan, tror jag, på ASrocks forum.
Han har kört nu några veckor och inga problem. Han hade problem innan precis som vi.

Edit: Var just inne och kollade, han får lite problem ibland. Men det är mer att det hackar till lite när han får nån reklamsändning. Tycker inte det låter riktigt som grafikdrivrutinerna som spökar.

Så det verkar lovande.

Själv har jag inte testat än. 1080p rullar på som det ska med windows standard, det är viktigast för mig.

/Teacer

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk
Medlem

WTF.

Idag fick jag rosa strecken. Ljudet fortsatte. Bara att starta om med off-knappen.
Har windows standard-drivisar.

Det är första gången det händer.
Fattar inte.

Hur går det för er andra?
Kör ni med riktiga drivrutiner nu?
Vilken version?

/Teacer

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk

Tråkigt att burken beter sig som den gör för er. Hittills så har jag inte haft några problem med min, peppar peppar...
Jag kör Win7 64 med 12.8 drivarna från asrocks hemsida.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Tråkigt att burken beter sig som den gör för er. Hittills så har jag inte haft några problem med min, peppar peppar...
Jag kör Win7 64 med 12.8 drivarna från asrocks hemsida.

Jaha. Då kanske det finns trasiga kort härute.
Har ju ändå inte verkat så tidigare.

Hade kollat uppemot 100 serier/filmer med Windows 8:as egna drivrutiner innan detta hände igår.
Trodde verkligen att detta enbart hade med ATI-drivrutinerna att göra.

La in beta 13.2 igår, men det lär det ju inte spela någon roll.
Får bli RMA vid nästa krasch

/Teacer

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk

Jag kan väl lägga till att jag inte har belastat gpun till några högre höjder, typ 75% max.

Dessutom så installerade jag drivrutinerna en efter en och började med chipset/inf drivrutinerna först.

Hdmi-ljud ut använder jag microsofts istället för AMDs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Jag kan väl lägga till att jag inte har belastat gpun till några högre höjder, typ 75% max.

Dessutom så installerade jag drivrutinerna en efter en och började med chipset/inf drivrutinerna först.

Hdmi-ljud ut använder jag microsofts istället för AMDs

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni fått ordning på era ASRock Vision-X? Köpte min för drygt två veckor sedan.
Jag installerade Windows-8 (64) och den enda drivrutin jag kunde använda var 13.3 Beta! Har också i helgen provat 13.4 samt 13.5Beta. Har en 120Gb Intel SDD disk.
Jag kör oftast BD-ISO som ligger på min NAS (Netgear). Monterar med Daemon Tool Lite. Spelar upp med Power DVD 13.
Funderar på att avinstallera drivrutineran helt och köra Windows standard men vet inte hur Power DVD funkar då.
Har ju flera PC hemma och det som inte fungerar på ASRocken funkar på alla andra felfritt och en del av dessa är mycket sämre än ASRocken.
Har också provat att ha filerna lokalt. Testat icke BD-ISO som var fel med VLC samt MPC men får också fel där.
Så det vore roligt att veta om någon kör BD-ISO och fått det fungera 100%?
- vilket OS?
- AMD drivrutin version?
- Spelas upp med vilket program?

Permalänk
Skrivet av thelot:

Har ni fått ordning på era ASRock Vision-X? Köpte min för drygt två veckor sedan.
Jag installerade Windows-8 (64) och den enda drivrutin jag kunde använda var 13.3 Beta! Har också i helgen provat 13.4 samt 13.5Beta. Har en 120Gb Intel SDD disk.
Jag kör oftast BD-ISO som ligger på min NAS (Netgear). Monterar med Daemon Tool Lite. Spelar upp med Power DVD 13.
Funderar på att avinstallera drivrutineran helt och köra Windows standard men vet inte hur Power DVD funkar då.
Har ju flera PC hemma och det som inte fungerar på ASRocken funkar på alla andra felfritt och en del av dessa är mycket sämre än ASRocken.
Har också provat att ha filerna lokalt. Testat icke BD-ISO som var fel med VLC samt MPC men får också fel där.
Så det vore roligt att veta om någon kör BD-ISO och fått det fungera 100%?
- vilket OS?
- AMD drivrutin version?
- Spelas upp med vilket program?

Oj förlåt att jag inte svarat tidigare. Jag kör precis som jag beskrev ovan, bara drivrutiner från asrocks hemsida, hämtades ner då i början av februari. Jag hade hdmi-handskakningsproblem med AMD-hdmi-ljuddrivarna (mutad efter sleep), så jag körde Microsofts istället.

Min maskin är dedikerad mediaportal + steam-burk på Windows 7.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Oj förlåt att jag inte svarat tidigare. Jag kör precis som jag beskrev ovan, bara drivrutiner från asrocks hemsida, hämtades ner då i början av februari. Jag hade hdmi-handskakningsproblem med AMD-hdmi-ljuddrivarna (mutad efter sleep), så jag körde Microsofts istället.

Min maskin är dedikerad mediaportal + steam-burk på Windows 7.

Ok!
Du har inte installerat några grafikdrivrutiner från AMD då, inte ens de som låg på ASRock's hemsida?
Funkar det bra att spela BD-ISO med Windows egna drivrutiner? Vilket program använder du för att spela upp dessa samt montera? Ligger ISO'n på NAS, nätverk eller lokalt?
Min funkar till 95% med senaste 13.5 beta 3. Använder Daemon Tool Lite för montering samt Power DVD 13 för uppspelning. Mina ISO ligger på en Netgear NAS.

Permalänk
Skrivet av thelot:

Ok!
Du har inte installerat några grafikdrivrutiner från AMD då, inte ens de som låg på ASRock's hemsida?
Funkar det bra att spela BD-ISO med Windows egna drivrutiner? Vilket program använder du för att spela upp dessa samt montera? Ligger ISO'n på NAS, nätverk eller lokalt?
Min funkar till 95% med senaste 13.5 beta 3. Använder Daemon Tool Lite för montering samt Power DVD 13 för uppspelning. Mina ISO ligger på en Netgear NAS.

Jag är inte snabb på att svara på det här ämnet…
Det är bara hdmi-ljudet jag kör med Microsoft drivrutiner, annars kör jag med Amd drivrutiner från asrocks hemsida, versionen är den jag nämner ovan. Jag kör inte bluray ISOs, men en del 1080i tv (ts format) med hårdvaru deinterlaceing som är tyngre för grafikkortet. Jag kör enbart med mediaportal för uppspelning av media, LAV som codec. Mediaportal har native bluray stöd, men har inte provat ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Skrivet av thelot:

Jag installerade Windows-8 (64) Har en 120Gb Intel SDD disk.

Hej, Var kan man köpa en ASRock visionX med SDD disk eller köpte du en med HDD som du sedan ersatte med en SDD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoberSmith:

Hej, Var kan man köpa en ASRock visionX med SDD disk eller köpte du en med HDD som du sedan ersatte med en SDD?

Bytte ut HD som följde med mot en SDD!