[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk

Alles klar! NU går servern upp igen.

Fixat:
* Loot spawnsen för crash sites (både den statiska och dynamiska) är fixade.
* Har _kanske_ gjort det lite bättre med att folk fastnar ute i vattnet, vi får se. Vårt .resetspawn script finns kvar.
* Natten är lite kortare.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Alles klar! NU går servern upp igen.

Najs!

Plockade du bort några bilar? Tvivlar på att folk har hittat mina 3 bilar som stod gömda i en skog i utkanten.. Så jävla surt!

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av aandreee:

Najs!

Plockade du bort några bilar? Tvivlar på att folk har hittat mina 3 bilar som stod gömda i en skog i utkanten.. Så jävla surt!

Flög över din lilla skogsbas med min littlebird, Det brann fint i skogen

Visa signatur

Dom ger mig inga raka svar, det enda som jag får är mediciner
Psykofarmaka är jesus för en sån som jag, Cipramil är våra nya vitaminer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycoon:

Flög över din lilla skogsbas med min littlebird, Det brann fint i skogen

Allvar? varför flög du där?:(

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk

Är på lite semester några dagar, så kommer inte vara inne i spelet. Men kikar till chattloggarna då och då.

Kul att se så många nya ansikten på servern nu, riktigt roligt.

//iSwordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Vad har hänt med ena mitt-barracken på NWA?

Permalänk
Medlem

FJ is back!

Permalänk
Skrivet av PatrickDayZ:

Vad har hänt med ena mitt-barracken på NWA?

Hmm, inget som jag har pillat med iaf. Ska ju vara 2 st mitt på NWA. Någon som sprängt den kanske?
Har inte möjlighet att logga in och kika just nu. Men tur inte alla är borta isf

Härligt att se, välkomna tillbaka!

Nu ska vi få servern att blomstra med spelare. Vi är på god väg.
Lite annonsering rullar och jag jobbar stenhårt med hemsidan så att den ska bli ännu mer intressant att följa.

Har ni inte kikat in de så hittar ni den här: http://www.pagini.se

Lite nyheter kommer inom kort på servern. Mer om det senare.

//iSwordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Får session lost varje gång jag försöker connecta?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Skrivet av turbogeten:

Får session lost varje gång jag försöker connecta?

Vad nickar du ingame?
Och vad har du för externt ip?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Vad nickar du ingame?
Och vad har du för externt ip?

Mannajx

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Skrivet av turbogeten:

Ser inget alls när du connectar. Vad händer om du kör tracert och vårt ip i CMD?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Meddelande från en spelare nyss. Det är väldigt roligt att se dessa typer av mail, då är det värt allt slit.

"Asså jag har spelat på denna server i 4.5 timmar, och kan bara konstatera att det är de bästa server jag spelat på 1 år nu. det som viker ut er ni är ärlig och kick och resettning går så in åt helvetes fort så det är helt magiskt."

Stort tack för mailet hälsar Pagini crew.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Ser inget alls när du connectar. Vad händer om du kör tracert och vårt ip i CMD?

kommer till 12 hopp sen gör den begäran gjorde timeout på resten

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Skrivet av turbogeten:

kommer till 12 hopp sen gör den begäran gjorde timeout på resten

Ok, är det på vårt IP den stoppar eller är det tidigare? Är det vårt IP så är det helt normalt. Är bara att den inte kan svara på ping begäran.

Annars så får du väl prova att installera om arma och dayz.

Hur långt kommer du när du ska in på servern? Kommer du till lobbyn eller hur långt kommer du?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Ok, är det på vårt IP den stoppar eller är det tidigare? Är det vårt IP så är det helt normalt. Är bara att den inte kan svara på ping begäran.

Annars så får du väl prova att installera om arma och dayz.

Hur långt kommer du när du ska in på servern? Kommer du till lobbyn eller hur långt kommer du?

kommer till jag ska ladda ner mission files tror jag det heter, aja det man laddar ner innan hinner ladda ner typ 300/1100 och sen session lost

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Skrivet av turbogeten:

kommer till jag ska ladda ner mission files tror jag det heter, aja det man laddar ner innan hinner ladda ner typ 300/1100 och sen session lost

Hmm, skumt.. Sitter inte hemma just nu, Men PM:a ditt IP så kan jag kika på det.
Förmodligen någe fel mellan våra ISP:er.

Men annars om du testar att installera om allt, kan ju hända att mission files hos dig har blivit korrupta av någon anledning.

*Edit* Kikat lite i loggarna och ser att du connectar, Får bara något random felmeddelande som säger att du inte kan ta emot mission filen. Inget som hjälper mig heller tyvärr.

Så det lutar åt att du måste installera om dayz och arma från början, då bör det ju funka.
Kolla även att du inte har någon antivirus som kanske blockar filer som dayz lägger till.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Pröva även att öppna portarna 2300-2305 i din router om det inte redan är gjort.
Löste en hel dels svärande för mig när jag inte kunde köra färdigt en tracert mot servern förut.

Permalänk

Jag fick just fin fina bilder på en dynamisk helicrash site hur lägger man upp bilder på ett "svar" (som detta)

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Skrivet av Forren142:

Jag fick just fin fina bilder på en dynamisk helicrash site hur lägger man upp bilder på ett "svar" (som detta)

Här är ett exempel: http://forumbilder.se/
Du kan även skicka dom till info@pagini.se så lägger vi upp dom på hemsidan.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

servercrash?:P

Permalänk

Isp:n gick ner, första gången sen vi startade servern. Händer väl kanske en gång per år cirka.

Och nu gick det upp igen när jag skriver detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Och där ner igen, linan verkar väldigt instabil. Kör gärna inte helis under natten iom att linan kan gå ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Och där ner igen, linan verkar väldigt instabil. Kör gärna inte helis under natten iom att linan kan gå ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett annat problem, jag sitter i en bil å lär bryta nacken å dö då jag loggar inn.. :/

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

Ett annat problem, jag sitter i en bil å lär bryta nacken å dö då jag loggar inn.. :/

Logga in och se hur det blir. Annars får jag se om jag kan lösa något imorgonbitti åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Då säger vi grattis till "Arathirn" som nu har spelat hela 500h!!! på Pagini, en liten present i form av en Mountain Dew levererades från oss i Pagini Crew.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Då slog det ner en blixst i stackars wakos hus... Kommer inte kunna komma in på några dagar Telia skickar en tekniker senast fredag..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av WaKo:

Då slog det ner en blixst i stackars wakos hus... Kommer inte kunna komma in på några dagar Telia skickar en tekniker senast fredag..

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att höra Wako

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Det här ser ju förträffligt ut! Ska dra med mig någon polare och lira lite imorgon! Ses online!

Permalänk
Skrivet av niklaswre:

Det här ser ju förträffligt ut! Ska dra med mig någon polare och lira lite imorgon! Ses online!

Ni är varmt välkomna!

Till alla: Kika in på http://www.pagini.se för en liten nyhet.

Där kan ni även se allt arbete vi lagt ner den senaste tiden på profilstatistik, kill-feed, mm. Mycket nytt!

Ställ gärna mer frågor i tråden ifall det är något så svarar vi så fort vi kan.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000