Permalänk
Medlem

Gilla räknaren.

Bra att den funktionen har tagits bort från profilsidan!

Permalänk
Medlem

Trodde det var en bugg att den inte syntes längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu är dom dock helt ute och cyklar tror jag, dom har tagit bort färg från inlägg som har 3 eller fler Gilla, så den är grå som alla andra nu, och gilla knappen där nere har grå text med siffran "(3)" är i orange textfärg. Tycker det är förfärligt, precis nu när man börjat vänja sig med det gröna så tar dom bort det..

Inte nog med det så kom jag äntligen över 1:1 Ration på min Gilla som jag väntat på i veckor, 1660 Inlägg och fick igår 1680 Gilla totalt efter all Xbox hysteri, såklart dagen därpå tar dom bort det.. bra timing

[ Gilla (3) ]
[ Gilla (3) [color="grey"]]
[/color]

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag märkte också det nyss, ska det inte finnas längre?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Nu är dom dock helt ute och cyklar tror jag, dom har tagit bort färg från inlägg som har 3 eller fler Gilla, så den är grå som alla andra nu, och gilla knappen där nere har grå text med siffran "(3)" är i orange textfärg. Tycker det är förfärligt, precis nu när man börjat vänja sig med det gröna så tar dom bort det..

Inte nog med det så kom jag äntligen över 1:1 Ration på min Gilla som jag väntat på i veckor, 1660 Inlägg och fick igår 1680 Gilla totalt efter all Xbox hysteri, såklart dagen därpå tar dom bort det.. bra timing

[ Gilla (3) ]
[ Gilla (3) [color="grey"]]
[/color]

Äntligen? Varför jaga "gilla"-markeringar?

Visa signatur
Permalänk
Legendarisk

När vi införde gilla-funktionen i forumet hade den två syften. Dels skulle den motverka alla +1-inlägg genom att ge användare en chans att visa enkelt medhåll/uppskattning utan att behöva skriva ett nytt inlägg som antingen inte tillför något nytt eller genom att upprepa vad som redan var sagt, och dels var förhoppningen att gillningar främst skulle delas ut till informativa inlägg som därmed kunde framhävas i listan.

I praktiken gillar man dock inlägg av många olika orsaker, inte minst därför att innehållet var underhållande, och presentationen och det totala antalet gillningar (som i sig är betydelselöst men har funnits med som kul grej) har lett till en jakt på gillningar i forumet. Det lättaste sättet att få gillningar är att posta fyndigheter, ofta i trådar där de varken bidrar till att lösa en frågeställares problem eller att föra diskussionen vidare. På senare tid har vi märkt detta allt oftare, och för att motverka det har vi tonat ner gillade inlägg och raderat antalet gillningar från profilerna.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

När vi införde gilla-funktionen i forumet hade den två syften. Dels skulle den motverka alla +1 inlägg genom att ge användare en chans att visa enkelt medhåll/uppskattning utan att behöva skriva ett nytt inlägg som antingen inte tillför något nytt eller genom att upprepa vad som redan var sagt, och dels var förhoppningen att gillningar främst skulle delas ut till informativa inlägg som därmed kunde framhävas i listan.

Vad har det med att ta bort den gröna färgen från gillade inlägg? Det valet förstår jag verklingen inte, det är en mycket använd funktion av de flesta medlemmar, mycket användbart verktyg när man scrollar igenom långa trådar för att stanna upp om det står något intressant som t.ex. har fört diskussionen frammåt, nu tvingas man läsa igenom varje inlägg, eller, sitta med mikroskop och leta längst ner i högra hörnen på alla inlägg efter en Orange siffra.

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att ni tagit bort det. :/

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Tycker iallafall ni borde ge oss ett val att lägga till den igen, förslagsvis under inställningar. Den gröna markeringen var bra om man ville hitta inlägg som tillförde något i diskussionen, ibland var det givetvis oneliners utan syfte men i vissa trådar gav funktionen faktiskt något. Som sagt, tråkigt.

Edit: Menar förstås den gröna markeringen och inte räknaren på profilen, den spelade inte så stor roll.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Entusiast

*harkel* Vad var det jag sa

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1105853-totalt-a...

Jag är jätteglad att ni tillslut tog bort gillningarna igen. Tycker också att det är bra att ni tog bort färgkodningen på inläggen. Det gör att alla inlägg får lika mycket uppmärksamhet.

Nu hoppas jag att vi kan återgå till riktiga sweclockers där allt inte är en fyndighetstävling och endast folk som har något vettigt att säga talar ut.

Permalänk

Bra att räknaren tagits bort, kände själv "behovet" av fler gillningar av någon anledning.

Den gröna markeringen tyckte jag dock om, men det är möjligt att nivån på diskussioner blir högre utan den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Mycket bra beslut tycker jag!

Permalänk
Medlem

Trist, det var i många fall bra då folk som visade sig kunniga i sina svar röstades upp. Att folk med humor röstas upp gör väl inget så länge de kunniga svaren röstas upp från de okunniga och "highlightas" för det.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tycker också det är trist. Roliga och informativa inlägg syntes väl med den gröna färgen och gjorde att man snabbt kunde lokalisera dem. Dock förstår jag varför ni gjorde det. Har ni funderat på att införa dislikes vid sidan av likes? Antar dock att det är en känslig fråga. Vet tex att FZ.se hade både och ett tag men tog tillsist bort dislikes.

Ps. Den orangea färgen på 3+ likes syns knappt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bra att det togs bort, vart ju bara en tävling för vissa.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det har ju en baktankesnurr dock. Iaf i Swecs annonsblad så är det fint att kunna se ifall säljaren är en aktiv och ödmjuk person som man kan lita på. Ett litet facit blev det för mig iaf med den där räknaren.

Permalänk
Medlem

Gillar att räknaren är borta, likgiltig inför att inlägg inte längre highlightas. Risken är ju att man råkar bläddra förbi ett roligt alternativt informativt inlägg om de inte syns lite extra, så att säga. Samtidigt stoppar det väl också gillningsjagandet vilket också är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vad har det med att ta bort den gröna färgen från gillade inlägg? Det valet förstår jag verklingen inte, det är en mycket använd funktion av de flesta medlemmar, mycket användbart verktyg när man scrollar igenom långa trådar för att stanna upp om det står något intressant som t.ex. har fört diskussionen frammåt, nu tvingas man läsa igenom varje inlägg, eller, sitta med mikroskop och leta längst ner i högra hörnen på alla inlägg efter en Orange siffra.

Så det du menar är, i långa trådar som du bara scrollar igenom, läser du bara dom med många gilla.
Du måste missat bra mycket då.

fattar inte ens att man kan tänka så, och göra så, finns inte på listan.

Helt klart ett bra beslut!

Det ända som behövdes för att få 50+ gilla på ett inlägg, var att komma med en helt meningslös mening i top 10 # i nyhetsflödet. Många gånger så behövde det inte beröra ämnet ens. Tvärtom, bara det var roligt, trollande, eller lite ironiskt. För att inte tala om alla fangirls gilla......herregud

Hade själv många gilla, och visst gick man in och kollade hur många man hade ibland. Skönt att slippa skiten.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så det du menar är, i långa trådar som du bara scrollar igenom, läser du bara dom med många gilla.
Du måste missat bra mycket då.

fattar inte ens att man kan tänka så, och göra så, finns inte på listan.

Helt klart ett bra beslut!

Det ända som behövdes för att få 50+ gilla på ett inlägg, var att komma med en helt meningslös mening i top 10 # i nyhetsflödet. Många gånger så behövde det inte beröra ämnet ens. Tvärtom, bara det var roligt, trollande, eller lite ironiskt. För att inte tala om alla fangirls gilla......herregud

Hade själv många gilla, och visst gick man in och kollade hur många man hade ibland. Skönt att slippa skiten.

Du har ju skummat igenom mitt inlägg och missförstått allt.

Iallafall.. du tycker det är rimligt att behöva läsa varje inlägg i en tråd med 50 sidor, som är 2 år gammal, kanske på sida 43 så var det ett grönt inlägg som gav svar på min fråga t.ex.

Bra besult att ta bort gilla från profilerna. Dåligt beslut att ta bort gröna markeringen på inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Du har ju skummat igenom mitt inlägg och missförstått allt.

Iallafall.. du tycker det är rimligt att behöva läsa varje inlägg i en tråd med 50 sidor, som är 2 år gammal, kanske på sida 43 så var det ett grönt inlägg som gav svar på min fråga t.ex.

Bra besult att ta bort gilla från profilerna. Dåligt beslut att ta bort gröna markeringen på inlägg.

Knappast missförstått och absolut inte skummat.

Nog mer du som inte fattade poängen.

En tråd på 50 sidor, som är två år gammal

Så du menar att det bara är "dom gröna inläggen" som är rätt svar på din fråga.

Tänk om det hade funnits rätt svar på sida 3 som inte var grön då

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du tog ju mitt inlägg bokstavligen, in i varenda bokstav verkligen.

Gilla funktionen fanns inte ens för 2 år sedan så finns inga gröna inlägg i 2 år gamla trådar, trodde du kunde lista ut det själv men tydligen inte.

Exemplet jag gav var just det, ett exempel, det må vara väldigt överdrivet, men gjordes för att förtydliga funktionen den tillbringar till forumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför får inte vi ha kvar det gröna på gillade inlägg för dig? Påverkar det dig på något sätt eller?
Jag tycker att de gröna på top-inlägg var en svinbra idé. Jag brukar oftast ligga i sängen med laptopen när jag är trött om kvällarna och scrolla runt i aktiva trådar, och oftast bara leta efter top-inlägg för att ha någonting intressant/roligt att läsa.

Till webbutvecklarna:
Jag hade mer än gärna haft kvar det gröna på top-gillade inlägg just för den anledningen! Snälla var goda att fundera på att ändra tillbaka det!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem

Halvpositiv till att räknaren är borta. Var ganska skönt att kunna att ha nån typ av feedback när folk inte citerar. Hade man fått en del gilla-markeringar kunde man lätt leta upp tråden och se om man skulle svara på nåt. Det absolut mest positiva är dock att många "Gilla mitt inlägg" inlägg försvinner. Iofs. har man ju nog skrivit ett par fyndiga inlägg ibland men det har dock inte varit för att samla poäng. Tycker det kan vara befriande med ett par humoristiska inlägg då och då, annars blir allt så stelt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Varför får inte vi ha kvar det gröna på gillade inlägg för dig? Påverkar det dig på något sätt eller?
Jag tycker att de gröna på top-inlägg var en svinbra idé. Jag brukar oftast ligga i sängen med laptopen när jag är trött om kvällarna och scrolla runt i aktiva trådar, och oftast bara leta efter top-inlägg för att ha någonting intressant/roligt att läsa.

Till webbutvecklarna:
Jag hade mer än gärna haft kvar det gröna på top-gillade inlägg just för den anledningen! Snälla var goda att fundera på att ändra tillbaka det!

"Varför får inte vi ha kvar det gröna på gillade inlägg för dig" *skrattar så jag får ont i magen**

Och nä, det påverkar inte mig alls! Jag hade en åsikt och undran till zhrooms, och det fick jag ju svar på.

Och min tanke vart, precis som jag skrev innan, om dom gröna hade ett mer eller bättre värde av info, (?) du har väl säkert varit med om att, ett grönt inlägg med många gilla, som berör ett ämne svarar "sådär rätt" sen fem poster längre ner, är där ett inlägg, utan gilla och som inte är grönt, men som är "exakt rätt"

Och med det menar jag: Att det är helt fel att bara inrikta sig på gröna inlägg, för där finns kanske ett inlägg som inte är grönt, som ger ett mycket rättare/tydligare svar.

Fattar du/ni inte vad jag menar så är ni verkligen gillafanatisk. Och jag ger upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att ni nog bort den gröna markeringen, använde det hela tiden för att slippa läsa alla inläggen i en lång tråd. Som några har skrivit så borde det bli en inställning som vi får välja om vi vill ha eller inte.

Nån kanske är haj på att göra extension som kan göra nått till chrome/firefox som gör inlägget till grönt när man har >5 gillningar

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Nån kanske är haj på att göra extension som kan göra nått till chrome/firefox som gör inlägget till grönt när man har >5 gillningar

http://userstyles.org/styles/67572/sweclockers-2012-beautific...

Obs - den ändrar mer än bara färger på inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Fyfan vad fet precis så jag ville ha. Tack som fan

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Bra att ni tog bort räknaren, men ni kunde ha kvar färgen för de inlägg som blivit gillade ett 3 ggr eller mer. Kanske köra en nyans ljusare eller mörkare än vad det är nu så att man faktiskt ser vilka inlägg som är gillade.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk

Som alla andra sa ville jag ha kvar den gröna färgen på gillade inlägg. Räknaren tyckte jag var väldigt fyndig då alla inte citerar och trycker istället på gillar. Så kan jag snabbare komma till vad de gillade och kanske en ociterad kommentar under.

Permalänk
Medlem

Som många andra redan uttryckt så tyckte även jag om den gröna färgen på inlägg med många gillningar. Räknaren kanske var lika bra, även jag kände ett litet behov av gillningar då och då. Förstår väl delvis varför ni tog bort dem, men färgen saknar jag ändå.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.