Jag vill ha en lånemus under reparationstiden, tillverkaren går inte med på detta

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en lånemus under reparationstiden, tillverkaren går inte med på detta

Varit i kontakt med qpad support (support@qpad.com) ang. min MK5k mus. Vid uppstart av datorn så måste jag varje gång köra igång qpad's mus program för annars kör musen igång på sjukt hög känslighet. Den tar inte heller emot val av känslighet före programmet har körts. Så skall det tydligen inte vara men så är det för mig. De tyckte jag skulle skicka in musen så de får undersöka men erbjöd sig inte att skicka en mus till mig under tiden, vilket jag efterfrågade. Så då lär jag köpa en ny mus i vilket fall som helst. Blir med andra ord till att kasta musen och köpa nytt, blir inte qpad kan jag säga.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Qpad
Skrivet av IceDread:

Varit i kontakt med qpad support (support@qpad.com) ang. min MK5k mus. Vid uppstart av datorn så måste jag varje gång köra igång qpad's mus program för annars kör musen igång på sjukt hög känslighet. Den tar inte heller emot val av känslighet före programmet har körts. Så skall det tydligen inte vara men så är det för mig. De tyckte jag skulle skicka in musen så de får undersöka men erbjöd sig inte att skicka en mus till mig under tiden, vilket jag efterfrågade. Så då lär jag köpa en ny mus i vilket fall som helst. Blir med andra ord till att kasta musen och köpa nytt, blir inte qpad kan jag säga.

Hej.

Vi erbjuder alltid våra kunder som har något eventuellt fel med våra produkter att skicka in dem till oss så vi får undersöka felet, antingen så reparerar vi produkten eller skickar ut en ny produkt till kunden inom ramen av garanti tiden.

Vi kan tyvärr inte skicka ut en produkt till kunden innan kunden har skickat in sin defekta produkt utifall att vi kan reparera produkten.
Personligen vet jag inte många företag som erbjuder sina kunder en tillfällig produkt innan kunden har skickat in sin defekta produkt, det säger sig självt.

Det du beskriver med din mus är alldeles riktigt, det skall inte vara så därmed fick du möjligheten att skicka in din mus för reparation.
Synd att du inte vill ge det ett försök till en reparation då musen är alldeles underbar när den fungerar som den skall göra.

Vi är, trots din frustration fortfarande villiga att hjälpa dig med din 5K mus för att få den att fungera som den ska, om du är intresserad får du kontakta vår support igen så skapar de en retur frakt sedel till dig så att vi kan lösa detta för dig.

Med vänlig hälsning
QPAD

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av qpad:

Hej.

Vi erbjuder alltid våra kunder som har något eventuellt fel med våra produkter att skicka in dem till oss så vi får undersöka felet, antingen så reparerar vi produkten eller skickar ut en ny produkt till kunden inom ramen av garanti tiden.

Vi kan tyvärr inte skicka ut en produkt till kunden innan kunden har skickat in sin defekta produkt utifall att vi kan reparera produkten.
Personligen vet jag inte många företag som erbjuder sina kunder en tillfällig produkt innan kunden har skickat in sin defekta produkt, det säger sig självt.

Det du beskriver med din mus är alldeles riktigt, det skall inte vara så därmed fick du möjligheten att skicka in din mus för reparation.
Synd att du inte vill ge det ett försök till en reparation då musen är alldeles underbar när den fungerar som den skall göra.

Vi är, trots din frustration fortfarande villiga att hjälpa dig med din 5K mus för att få den att fungera som den ska, om du är intresserad får du kontakta vår support igen så skapar de en retur frakt sedel till dig så att vi kan lösa detta för dig.

Med vänlig hälsning
QPAD

Senast jag lämnade in bilen så fick jag en lånebil under perioden, den enda kostnaden var bensinen. I många branscher fungerar det så.

Eftersom jag här måste skicka in musen och blir utan mus i flera dagar blir det att jag måste köpa en ny mus. Alltså lika bra att slänga denna qpad mk5k och gå vidare pga felaktig produkt och dålig service.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Senast jag lämnade in bilen så fick jag en lånebil under perioden, den enda kostnaden var bensinen. I många branscher fungerar det så.

Eftersom jag här måste skicka in musen och blir utan mus i flera dagar blir det att jag måste köpa en ny mus. Alltså lika bra att slänga denna qpad mk5k och gå vidare pga felaktig produkt och dålig service.

Eller så köper du en ny, och säljer den nya du får av Qpad.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Eller så köper du en ny, och säljer den nya du får av Qpad.

Grejen är ju att qpad försöker marknadsföra sig som lite lyxigare. Det här känns bara fattigt rakt igenom. Jag har mailat deras support fram och tillbaka, de vet att det är fel på musen.

När min ena disk från seagate rasade för ett par år sedan tex så skickade de bud som hämtade upp den och lämnade tillbaka den. Det var inte ens något jag bad om, det var service. Visst, fick ingen hd i väntan men tog bara några dar och jag fick tillbaka den + materialet jag hade på den.

Glömde säga: Jag är också totalt ointresserad av att bli en återförsäljare till qpad.

Visa signatur

Permalänk
Qpad
Skrivet av IceDread:

Grejen är ju att qpad försöker marknadsföra sig som lite lyxigare. Det här känns bara fattigt rakt igenom. Jag har mailat deras support fram och tillbaka, de vet att det är fel på musen.

När min ena disk från seagate rasade för ett par år sedan tex så skickade de bud som hämtade upp den och lämnade tillbaka den. Det var inte ens något jag bad om, det var service. Visst, fick ingen hd i väntan men tog bara några dar och jag fick tillbaka den + materialet jag hade på den.

Glömde säga: Jag är också totalt ointresserad av att bli en återförsäljare till qpad.

Hej.

Vi har konstaterat att din mus är defekt, ja.
Vi har erbjudit dig en reparation, samt till och med en ny produkt om det ej går att reparera.
Vi har erbjudit dig att få en retur frakt sedel för att skicka in din defekta produkt vilket innebär att vi står för alla kostnader.
Som företag anser jag inte detta vara av det lite "Lyxigare marknadsföring" utan helt enkelt en vanlig kundservice som de flesta företag erbjuder sina kunder.

Vi har gjort allt i vår makt för att kunna tillfredsställa dig som kund efter dina behov, men du nekar vår hjälp och sedan klagar på dålig service.
Jag försöker verkligen hjälpa dig med det här men du verkar inte intresserad utav att lösa detta utan istället klagar på dålig service.

Är du intresserad utav att lösa detta får du ta kontakt med vår support@qpad.com så löser dom detta åt dig.

Med vänlig hälsning
QPAD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av qpad:

Hej.

Vi har konstaterat att din mus är defekt, ja.
Vi har erbjudit dig en reparation, samt till och med en ny produkt om det ej går att reparera.
Vi har erbjudit dig att få en retur frakt sedel för att skicka in din defekta produkt vilket innebär att vi står för alla kostnader.
Som företag anser jag inte detta vara av det lite "Lyxigare marknadsföring" utan helt enkelt en vanlig kundservice som de flesta företag erbjuder sina kunder.

Vi har gjort allt i vår makt för att kunna tillfredsställa dig som kund efter dina behov, men du nekar vår hjälp och sedan klagar på dålig service.
Jag försöker verkligen hjälpa dig med det här men du verkar inte intresserad utav att lösa detta utan istället klagar på dålig service.

Är du intresserad utav att lösa detta får du ta kontakt med vår support@qpad.com så löser dom detta åt dig.

Med vänlig hälsning
QPAD

Allt i er makt? Struntprat.
Ni har konstaterat att musen är defekt och borde därmed skickat ut en ny enhet. Svårare än så bör det inte vara.
Nu har jag fått lov att köpa en ny mus i stället. Går ju inte att vara utan mus.

Visa signatur

Permalänk
Qpad
Skrivet av IceDread:

Ni har konstaterat att musen är defekt och borde därmed skickat ut en ny enhet. Svårare än så bör det inte vara.
Nu har jag fått lov att köpa en ny mus i stället. Går ju inte att vara utan mus.

Det innebär inte alltid i alla reklamations sammanhang att produkten i sig inte går att reparera, därav skickas ingen produkt innan vi har fått undersöka produkten.

Med vänlig hälsning
QPAD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av qpad:

Det innebär inte alltid i alla reklamations sammanhang att produkten i sig inte går att reparera, därav skickas ingen produkt innan vi har fått undersöka produkten.

Med vänlig hälsning
QPAD

För tio år sedan hade jag en skärm som pajade, jag frågade och de skickade ut en ny skärm och hämtade upp den gamla via posten. Det var inga konstigheter. Billig var den skärmen också men ändå fick man service.

Det här är en liten plast mus som pajar, om kund frågar, var lite artigare i e-posten, så tycker jag inte det är konstigt om det skickas ut en ny eller en tillfällig. Köpte den för 6-700, post är billigt, vill man stå för service och kvalitet kan man inte räkna med att en kund sparar gamla grejer som tar plats i onödan. Så nu fick jag slanta för ny mus för att servicen är kass. Denna qpad mus blev med andra ord helt plötsligt flera hundra kronor dyrare. Inget problem för mig, men jag tycker det principiellt är störande att ni som företag beter er på ett sådant sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

För tio år sedan hade jag en skärm som pajade, jag frågade och de skickade ut en ny skärm och hämtade upp den gamla via posten. Det var inga konstigheter. Billig var den skärmen också men ändå fick man service.

Det här är en liten plast mus som pajar, om kund frågar, var lite artigare i e-posten, så tycker jag inte det är konstigt om det skickas ut en ny eller en tillfällig. Köpte den för 6-700, post är billigt, vill man stå för service och kvalitet kan man inte räkna med att en kund sparar gamla grejer som tar plats i onödan. Så nu fick jag slanta för ny mus för att servicen är kass. Denna qpad mus blev med andra ord helt plötsligt flera hundra kronor dyrare. Inget problem för mig, men jag tycker det principiellt är störande att ni som företag beter er på ett sådant sätt.

Det är stor skillnad från en bil som du skrev innan.
INGEN tillverkare ger en lånemus. INGEN.

påhopp borttaget
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Att produkten det handlar om är en mus har ingen betydelse. Jag måste köpa en ny för att kunna nyttja min dator. Jag skrev tydligt i mitt inlägg att jag anser att detta är en princip sak. De flesta företag jag är i kontakt med ger mig önskvärd service, ofta utan att man behöver be om det. Musens tillverkningskostnad är säkerligen minimal dessutom i förhållande till vad jag betalat för den. Så om du skall klaga på mina inlägg, kom med något bättre.

personangrepp borttaget
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Att produkten det handlar om är en mus har ingen betydelse. Jag måste köpa en ny för att kunna nyttja min dator. Jag skrev tydligt i mitt inlägg att jag anser att detta är en princip sak. De flesta företag jag är i kontakt med ger mig önskvärd service, ofta utan att man behöver be om det. Musens tillverkningskostnad är säkerligen minimal dessutom i förhållande till vad jag betalat för den. Så om du skall klaga på mina inlägg, kom med något bättre.

Dessutom har de flesta, vågar nog säga alla, mer än en mus hemma. Fattar inte varför du envisas med att köpa nytt. Alla säger att qpad har rätt. Borde inte du förstå att det är hos dig felet ligger?
Och jo. En bil kostar 2-300000kr och är nödvändig för att ta sig till jobbet. Så det är ganska stor skillnad.

brott mot § 5 borttaget
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vill man så går det ju faktiskt att köpa en extra mus, så har man 1 vid datorn och 1st i laddaren
Går batteriet ner på rött så slipper man ju ta fram någon gammal sladdmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag är ledsen, men lägg ner diskussionen innan du hinner förlöjliga dig själv ännu mer, jag förstår din frustration över att musen inte "riktigt" funkar som du hade tänkt dig men Qpad har gjort det mest dom kan göra för dig så förstår inte varför du och alla andra diskuterar det längre.

Nej Qpad kommer inte skicka ut ett privat "sändebud" till dig bara för att du ska få känna dig som en primadonna hemma och känna att du är värd det för om en person ska ha det ska alla ha det och hur tror det skulle sluta?

Funkar kanske jätte bra i din lilla värld där allting går på rullande band men tyvärr så skulle inte detta funka i verkligheten jag är ledsen.

När man ser att du jämför en mus med en bil också så börjar man ju bli nervös, men vill inte vara otrevlig och skapa krig men jag tycker du har tagit det lite för långt.

MVH
jensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Jag är ledsen, men lägg ner diskussionen innan du hinner förlöjliga dig själv ännu mer, jag förstår din frustration över att musen inte "riktigt" funkar som du hade tänkt dig men Qpad har gjort det mest dom kan göra för dig så förstår inte varför du och alla andra diskuterar det längre.

Nej Qpad kommer inte skicka ut ett privat "sändebud" till dig bara för att du ska få känna dig som en primadonna hemma och känna att du är värd det för om en person ska ha det ska alla ha det och hur tror det skulle sluta?

Funkar kanske jätte bra i din lilla värld där allting går på rullande band men tyvärr så skulle inte detta funka i verkligheten jag är ledsen.

När man ser att du jämför en mus med en bil också så börjar man ju bli nervös, men vill inte vara otrevlig och skapa krig men jag tycker du har tagit det lite för långt.

MVH
jensen.

Säljer man kvalitet med bra service får man behålla sina kunder. Så fungerar yrkeslivet. Är det en produkt som inte fungerar får du en ny eller en tillfällig, så gör uppenbarligen flera bolag. Om det är en nivå du inte är van vid, tråkigt för dig. När man köper ett dyrare märke, men tydligen inte ovanligt bland sämre märken heller som jag trevligt nog fått erfara.

påhopp mot andra användare borttaget
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Säljer man kvalitet med bra service får man behålla sina kunder. Så fungerar yrkeslivet. Är det en produkt som inte fungerar får du en ny eller en tillfällig, så gör uppenbarligen flera bolag. Om det är en nivå du inte är van vid, tråkigt för dig. När man köper ett dyrare märke, men tydligen inte ovanligt bland sämre märken heller som jag trevligt nog fått erfara.

Om du inte klarar av att vara utan en dator i 3 dagar, eller inte har en extra mus så... Vad hade du gjort om musen gått sönder helt och hållet? Stått och klagat på att Qpad inte skickade en ny innan den gick sönder?

Jag tycker supporten är otroligt bra, hade en 5K som jag hade köpt på marknaden, hade inte kvitto och visste inte om det var garanti. Skickade in musen, fick en ny 2 dagar efter att ha blivit inskickad första gången.

Och snälla.. jämför fan inte bilar med datorprodukter... Bilförsäljare och mekaniker tror att dom kan jämföras med allt nuförtiden när det gäller service.

påhopp borttaget
Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Om du inte klarar av att vara utan en dator i 3 dagar, eller inte har en extra mus så... Vad hade du gjort om musen gått sönder helt och hållet? Stått och klagat på att Qpad inte skickade en ny innan den gick sönder?

Jag tycker supporten är otroligt bra, hade en 5K som jag hade köpt på marknaden, hade inte kvitto och visste inte om det var garanti. Skickade in musen, fick en ny 2 dagar efter att ha blivit inskickad första gången.

Och snälla.. jämför fan inte bilar med datorprodukter... Bilförsäljare och mekaniker tror att dom kan jämföras med allt nuförtiden när det gäller service.

Gått och köpt en mus på stört, vad annars?

Jag skrev om fler exempel än bara bilen kanske? Vad fick du bilförsäljare och mekaniker från? Som jag tolkar dig så låter det som du tror jag arbetar som endera, det gör jag inte.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd delad*

Eftersom forumet för butiker och tillverkare inte tillåter enskilda ärenden så har jag flyttat tråden hit.

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort diverse påhopp och liknande, försök vara trevliga mot varandra så att tråden inte spårar ur.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av qpad:

Hej.

Med vänlig hälsning
QPAD

Kul att ni såg mitt mail jag skickade till er! Välkommen tillbaka.

Skrivet av IceDread:

Skrivet av IceDread:

Sluta fjolla runt. Det är precis som alla andra bolag. Om du ska behandla Qpad på detta sätt för att du inte får en lånemus vid reklamation så kan du lika gärna lägga dig ner och ALDRIG mer köpa en Datormus. INGET bolag skickar ut en lånemus. Då kan du självklart inte Handla av dem heller.

Väx upp. Skicka in datormusen till Qpad och låt dem lösa det.
Du har då två alternativ:

1. Köpa en billig backup mus i en prisklass som fungerar för dig. (Själv har jag en Corsair M90 för 350kr som backup på min Func-MS3 (700kr)).

2. Leva utan datormusen och leva som en grottmänniska i en vecka eller två (troligen bara 2-4arbetsdagar om du skickar in kl 16.00).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jämför din mus med andra datorkomponenter.

Dålig hårddisk = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig skärm = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig CPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig GPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt chassi = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig läsare = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt moderkort = vänta på att man får en ny eller reparation.
etc..
etc..

Varför skulle det vara annorlunda för din mus?

Och att man får en lånebil när bilen är kass är väl ett fall för sig. Inte många som har en extra backup bil på lager..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

För en ny mus i väntan är ju sjukt dyrt...
http://www.clasohlson.com/se/Optisk-mus/38-4087

Permalänk
Medlem

Nu har Qpad sagt att dom inte erbjuder det till sina kunder, finns en del företag som gör detta men inte många så acceptera svaret istället för att gnälla om det.

Ditt bil exempel var dock det värsta då när du lämnar in bilen i slutänden får betala en ganska saftigt kostnad vilket bilfirmor då har råd att låna ut bilar till deras kunder...

Var det en benq skärm du hade ? vet att dom tidigare hade att swapa ut skärmar vid defekt men har även dom slutat med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

För en ny mus i väntan är ju sjukt dyrt...
http://www.clasohlson.com/se/Optisk-mus/38-4087

För dyrt!

Billigt!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Kan ju bara nämna att jag omedelbart fick en ny steelseries-mus efter att ha gått med den till butik och konstaterat att en av sidoknapparna dubbelregistrerade ibland. Samma med ett microsoft-tangentbord där "V"-knappen slutade fungera efter 2½ år. Ny direkt i kassan.

Skulle nog konstatera att kringutrustning är bäst att köpa över disk.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag kan hålla med dig att detta skulle vara en möjlighet OM du lämnar musen personligen till inköpstället.
QPAD kan såklart inte skicka ut produkter hur som helst för kunder påstår deras varor är defekta då hade hur många som helst utnyttjat detta och QPAD hade kanske inte fått någon inskickat?

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Säljer man kvalitet med bra service får man behålla sina kunder.

Sen när är QPAD förenat med kvalité?
Oavsett, deras support verkar ju fungera bra. De har svarat dig både via mail och här?

Om nu datormusen är så viktig, så har man ju minst två möss hemma, at all times.
På dig låter det som det gäller livet om du blir av med musen? Då ser man ju till att ha "backup".

Du har fel, du har spårat ur med dåliga liknelser.

Får du ny mus av Logitech eller Microsoft om liknande händer? Jag är tveksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

14kr, ink frakt 212:- xD

Ontopic

Det är klart man inte får en lånemus, om du har tur så kanske du får en helt ny mus direkt i handen om du skulle gå tillbaka till återförsäljaren med den istället.

Jag har haft den turen på Webhallen några gånger när saker har strulat, bara man visar på ett bra sätt att det inte är du själv som har tagit sönder den så brukar det inte vara några problem.

Jag bytte t.ex ut en nästan 2 år gammal Razer Mamba på Webhallen (den kostade 1200kr när jag köpte den) och dem testade den lite fort i butik och gav mig sedan en ny i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Nej, i många branscher funkar det INTE så. En bil är en jäkla skillnad, för många är bilen ett måste för att klara sin vardag, en mus är knappast ett måste.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Håller med en del svar i tråden, QPad gör inget fel i det här sammanganget, mycket hat ifrån OP.

Permalänk
Medlem

Hade precis ett trevligt samtal med Komplett.se ang min processorkylare som inte fungerade som den skulle (fläktarna gick inte på fläktcontrollern). inte fick man en "lånekylare" men fan inte att man klagar på det. Komplett försöker fixa mitt ärende så fort de kan och det är allt som krävs av dem, får gå och skaffa en annan kylare medan jag väntar på att få tillbaka min.

Att kräva dem på att skicka runt "lånemöss" för att du inte klarar dig utan mus i 2-4 dagar är att kräva för mycket.

Om du nu absolut vill ha en mus konstant, gå och köp en likadan mus medan du väntar på att få en ny mus från Qpad.
När du väl fått den så går du till butiken där du köpte "extramusen" och lämnar tillbaka den nya musen i kartong för pengarna tillbaka.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."