AMD synkar nya Radeon med Battlefield 4

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nyhet:

I praktiken innebär det att nya grafikkort i Radeon-serien dyker upp tätt inpå Battlefield 4, som släpps den 29 oktober till PC/Windows, PS3 och Xbox 360.

Det här kan få vilken entusiast som helst att börja gråta. :cry:

Tur att det röda laget skapar ljus i mörkret för oss AMD-ägare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Hoppas AMD har ett singel-GPU-kort i klass med Titan att komma med!

Skickades från m.sweclockers.com

Och samtidigt halvera priset för där finns det betydligt fler köpare.

Permalänk

Härligt AMD! Blir nog ett nytt grafikkort lagom till dessa grafikkorten släpps.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Det här känns som kalkon lång väg. EA games tvingar ut ett nytt spel i battlefield serien så fort som möjligt. BF har alltid tagit lång tid mellan släppen och med nytt battlefield så har alltid stora framsteg kommit i form av nya grafikmotorer osv. Nu vill de bara tjäna så mycket pengar som möjligt på detta franchise.

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolflakes:

Bra för AMD men Battlefield 3.5 intresserar mig inte alls!

Jag delar din åsikt, och bryr mig inte det minsta om Battlefield 3.5 - Project Reality sopar mattan med Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Eftersom att Gaming Evolved är ett program som syftar på att höja upplevelsen i spel för personer med AMD-produkter så bör det vara aktuellt.
Man får hoppas att Dice jobbat med supertrådat och många Integers så att vi med FX-8XXX kan kliva in i matchen på riktigt.

Gillar detta!

BF3 visade sig gynnas av fler än fyra kärnor i multiplayer, lär ju iaf knappast bli sämre i BF4.
Gissar också på att spel i allmänhet blir mer flertrådade nu när både PS4 och Xbox One kommer att ha åttakärniga processorer(av Killzone att döma så är i värsta fall bara sex kärnor tillgängliga för spel)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Isorien:

Det här känns som kalkon lång väg. EA games tvingar ut ett nytt spel i battlefield serien så fort som möjligt. BF har alltid tagit lång tid mellan släppen och med nytt battlefield så har alltid stora framsteg kommit i form av nya grafikmotorer osv. Nu vill de bara tjäna så mycket pengar som möjligt på detta franchise.

Ja, det är inte konstigt att EA har utsetts till USA:s sämsta företag två gånger. De borde beläggas med försäljningsförbud, de borde utvisas från Jorden, de borde annihileras och aldrig mer återses.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Blir ett 8970 i oktober då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Isorien:

Fel. EA/Dice har släppt ett BF-spel ungefär varje/vart annat år ända sedan 1942. Håller dock med om att EA förstör serien.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Och samtidigt halvera priset för där finns det betydligt fler köpare.

Jag gissar att om de kommer med ett lika bra kort så hamnar det mellan 780 och Titan i pris. Och sen har de nåt kort som är strax under 780, men för en väsentligt mindre peng.

Det är vad jag tror

Men däremot lär de nog inte ha nåt kort med 6GB på, utan säkert bara 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Eftersom att Gaming Evolved är ett program som syftar på att höja upplevelsen i spel för personer med AMD-produkter så bör det vara aktuellt.
Man får hoppas att Dice jobbat med supertrådat och många Integers så att vi med FX-8XXX kan kliva in i matchen på riktigt.

Gillar detta!

BF3 gillar många trådar, så multicore stödet lär inte bli sämre i BF4. Min 8350 behöver ju knappt svettas tillsammans med mitt gtxx 670 i 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

BF3 gillar många trådar, så multicore stödet lär inte bli sämre i BF4. Min 8350 behöver ju knappt svettas tillsammans med mitt gtxx 670 i 1080p

En fråga:
Hur är det med BF3 och Kärnor? För mig att jag läste någonstans att BF3 inte klarar mer än 4 kärnor.. Stämmer det?

Med vänlig hälsning
freeAppz

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem

Så då kan man räkna med att grafikkorten släpps typ 15 dagar innan spelet? För det hade väl varit dumt att släppa dem samtidigt eller efter, när folk redan gjort en massa prestandatester på spelet med Nvidia-korten?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Bra strategi!

Förra gången jag köpte nytt kort/dator var just inför BF3 och jag vet att många av mina kompisar gjorde lika dant.

Skrivet av lolislove:

Fel. EA/Dice har släppt ett BF-spel ungefär varje/vart annat år ända sedan 1942. Håller dock med om att EA förstör serien.

Du menar ej inräknat:
- Back to Karkand
- Close Quarters
- Armored Kill
- Aftermath
- End Game
- Online pass

osv osv

Permalänk
Medlem

mjahaa ja. Här har man bestämt att inte köpa några fler spel från EA och så kommer det här erbjudandet. Köper man nytt grafikkort å högupplöst skärm i höst så kan det ju vara svårt att inte installera BF4 om den nu bundlas med just det kort jag köper från AMD.. =/ Kommer känna mig lite som en hycklare..

Permalänk
Medlem

Nice! Roll the D.I.C.E.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Det här kan få vilken entusiast som helst att börja gråta. :cry:

Tur att det röda laget skapar ljus i mörkret för oss AMD-ägare.

Men man får ju hoppas att dem gör det prioriterat till PS4 och Xbox One, om inte till PC först, då blir det lite ljusare iaf

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isorien:

Tycker det är skönt med förnyelse! HAr spelat sönder BF3 redan! Det är fritt fram att köpa deras nya spel/tjänst! Jag kör fortfarande BF2-BC2. Hur kul som helst imellanåt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Som vanligt, snabb respons från de som inte äger hårdvaran de pratar om?

Jag kommer gå tillbaka till AMD för att nvidia har så dåliga drivrutiner för multi skärmlösningar blandat med slioch opengl.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av freeAppz:

En fråga:
Hur är det med BF3 och Kärnor? För mig att jag läste någonstans att BF3 inte klarar mer än 4 kärnor.. Stämmer det?

Med vänlig hälsning
freeAppz

Frostbite 2 Multiplayer kan använda så många som 5 i extrema fall. Men prestandaförlusten är minimal med en i5.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var det inte tänkt att Volcanic Island skulle släppas 2014 först?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hoppas detta inte betyder att de lägger mer krut på att optimera det för AMD eller fular sig och gör det sämre till NVIDIA med flit, jag vill ju köra med mitt 570 i framtiden oxå

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolislove:

Oj, fanns det ens datorer på den tiden?

Ja, jag är sarkastisk.

Dold text
Permalänk
Medlem

Synkar? PS4, Xbox One?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Intressant med lite konkurrens. Det blir dags för mig att köpa helt nu dator i vinter iaf så det ska bli kul och se om det blir med Volcanic Island eller kepler och 4770k eller någon steam roller. Det var ju länge sen jag hade ett AMD prolle eller grafikkort nu

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Blir perfekt. Nytt från AMD samtidigt som BF4 release ökar konkurrensen och trycker ner priserna på båda leverantörerna (Nvidia & AMD).

Med I7:a i stallet behöver man inte uppgradera mer, än så

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

förstår mig inte på folk som gnäller om drivisar, har sällan haft problem med själva drivisen i sig på mina AMD kort, och när det varit så har det varit i BETA drivisarna.

Kanske beror på vilka spel man spelar?

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Du menar ej inräknat:
- Back to Karkand
- Close Quarters
- Armored Kill
- Aftermath
- End Game
- Online pass

osv osv

Jag menar att DICE har skeppat ett nytt spel varje/vart annat år ända sedan BF1942. Som jag sa tycker jag det är dåligt att EA förstör serien med i ett försök att göra så mycket pengar som möjligt. DICE släppt "DLCs" till sina tidigare titlar med, dock inte i denna utsträckning. Men jag tror det beror både på EA men också på den trend som finns med DLCs, likt trenden med Limited Editions. Med det sagt så menar jag att DICE inte är "ovanligt snabba" med att släppa ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

Bara för att man köper rättigheterna till att marknadsföra sig med spelet behöver det inte bli underbart.
Finns ju flera titlar där det andra laget ( i båda fallen ) presterar bättre.

Skrivet av Pimmp:

Vill se bättre respons på drivrutiner innan det blir ett rött kort

respons från vissa användare menar du? det kommer aldrig ske.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |