Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det jag stör mig mest på är att de de undviker frågan "always-online" som en jävla politiker.

Jag har inge problem med att konsolen behöver internet för vissa saker, men jag vill kunna starta konsolen om 25 år och det går fortfarande att spela single player, kolla på film etc.

Oavsett om "always-online" finns vid release eller inte är irrelevant (de kan lägga till det efteråt också kanske?). Frågan är om de kan m.h.a en uppdatering närsom i framtiden inaktivera always-online. Att inte lägga in stöd för den möjligheten låter långsökt och isåfall idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Oavsett om "always-online" finns vid release eller inte är irrelevant (de kan lägga till det efteråt också kanske?). Frågan är om de kan m.h.a en uppdatering närsom i framtiden inaktivera always-online. Att inte lägga in stöd för den möjligheten låter långsökt och isåfall idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

"Always-online" för mig känns som "If we go down, fuck you, we'll take your stuff you paid for with us."

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

"Always-online" för mig känns som "If we go down, fuck you, we'll take your stuff you paid for with us."

Risken finns, ja. Men MS skulle ju inte direkt få rosor kastade efter sig rent PR-mässigt om de gjorde så. Då kan de lika gärna officiellt säga "Sony vann till slut och vi lägger ner".

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Blir nog ingen för mig.
Jag vill spela på min spelkonsoll, inte sitta och prata med den eller vifta på armarna.

Du tror dom har glömt att göra den till en fungerande spelmaskin? Eller hur menar du nu?

Vi har inte sett så mycket vad den kan göra än - spelmässigt. Så varför sitta tårögd redan nu? :S

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Enda man behöver veta är att PS4 är betydligt kraftfullare. Det är avgörande för min del.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt första intryck var att den ser ut som en billig htpc... Ser varm och högljudd ut. Man har nog snålat in på utvecklingskostnaderna på själva burken. Ingen skräddarsydd hårdvara... Lär bli någon billig kylare osv. Har svårt att tro att Sony lyckas sämre hur som helst.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om Sony släpper sin konsol så man kan köra utan kinect skit, låser inga spel till konsolen eller always-online så tror jag microsoft är dömda, kan betala 100kr i månaden för PSN om det behövs för att hända.

Permalänk

Blir en bara för att kunna spela Forza 5. Allt utöver Forza 5 är bara ett +

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det kan nog mycket väl bli ett XO för mig. Kinect verkar fungera coolt och MS brukar ha bra exclusiva spel. Det blir ju en del att ha både pc, Wiii U och XO, men man får mycket kul av det. Alla foliehattar som freakar ut över helt obekräftade rykten får göra det om de vill, men jag väntar gärna på någon typ av fakta innan jag säger att XO är ond.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom behållt regionslåsning, idiotiskt.
PS4 kör iaf vidare på olåst.

"“Similar to the movie and music industry, games must meet country-specific regulatory guidelines before they are cleared for sale,” A rep from Microsoft confirmed to Digital Trends. “We will continue to work with our partners to follow these guidelines with Xbox One.”

Read more: http://www.digitaltrends.com/gaming/microsoft-answers-the-que...
Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook"
Puckon ;>

Nej PS4 om det ens blir någon next-gen för min del.
Absolut 0 har lockat med Xbox TV, eller menar one.

Permalänk

Det som oroar mig är ett par saker:

1. Kameran är ständigt igång
2. Mikrofonen är också ständigt igång
3. Always online

Dessa tre faktorer bara skriker Illuminati alternativt USA:s regering i mitt huvud, men nåväl. Det är väl knappast så. Dock vet jag t.ex. att CIA och andra har full rätt att gå in till Microsoft och be att få kolla på specifika Xboxar:s kameror och mikrofoner etc från högkvarteret.

Xbox har definitivt varit min favorit av jättarna sedan jag väl köpte min 360, men med dagens ekonomi här i Finland och så vidare bortåt, blir det nog knappast en Etta för min del. Får vänta och se om den skulle åka på en saftig rea någon gång. Knappast troligt med Microsoft, men man lever för hoppet.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Xbox eller Ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Du tror dom har glömt att göra den till en fungerande spelmaskin? Eller hur menar du nu?

Vi har inte sett så mycket vad den kan göra än - spelmässigt. Så varför sitta tårögd redan nu? :S

Fokus har inte varit på spelen. Prestandan är mycket sämre teoretiskt än PS4 och iom samma architektur så har vi anledning att vara väldigt skeptiska. Jag tror nog att Microsoft skiter blanka fan i 'core gamers' och satsar allt på att vinna striden om vardagsrummet mot Apple. Så nej, det har inte glömt utan ner-prioriterat spelmaskinen.

Skrivet av ozo64:

Enda man behöver veta är att PS4 är betydligt kraftfullare. Det är avgörande för min del.

Men titlarna handlar det också mycket om. Xboxen sa att det skulle vara 15 exclusiva titlar under det första året. Blir intressant! Men jag kan ju helt klart se din poäng.

Sonys aktie steg 8.5% efter 'unveilen' av den nya xboxen. Så nu krävs det många högljuda fanbois för att hjälpa microsoft.

Skrivet av Nivity:

Fattar inte varför dom behållt regionslåsning, idiotiskt.
PS4 kör iaf vidare på olåst.

...

Puckon ;>

Nej PS4 om det ens blir någon next-gen för min del.
Absolut 0 har lockat med Xbox TV, eller menar one.

Regionlås är, och kommer alltid vara, ett sätt att säkerställa ett högre försäljningspris på de marknader där det är möjligt. Så det är självklart för Microsoft att de håller ett låst system med en inskränkt begagnatmarknad för att maximera försäljningen av titlar. Håller dock med i sak... "Puckon ;>"

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Känns som att det bara är mer o mer nyheter som gör den mindre o mindre intressant hela tiden.
Blir möjligtvis ett ps4 för min del eller så skippas den här generationen helt. Min ps3 fungerar helt okej fortfarande (förutom nya ps store som kan äta skit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Fokus har inte varit på spelen. Prestandan är mycket sämre teoretiskt än PS4 och iom samma architektur så har vi anledning att vara väldigt skeptiska. Jag tror nog att Microsoft skiter blanka fan i 'core gamers' och satsar allt på att vinna striden om vardagsrummet mot Apple. Så nej, det har inte glömt utan ner-prioriterat spelmaskinen.

Men titlarna handlar det också mycket om. Xboxen sa att det skulle vara 15 exclusiva titlar under det första året. Blir intressant! Men jag kan ju helt klart se din poäng.

Sonys aktie steg 8.5% efter 'unveilen' av den nya xboxen. Så nu krävs det många högljuda fanbois för att hjälpa microsoft.

Regionlås är, och kommer alltid vara, ett sätt att säkerställa ett högre försäljningspris på de marknader där det är möjligt. Så det är självklart för Microsoft att de håller ett låst system med en inskränkt begagnatmarknad för att maximera försäljningen av titlar. Håller dock med i sak... "Puckon ;>"

Absolut. Beror på vad det är för titlar också. Jag kommer iaf köpa en PS4 först och sen om ett par år eventuellt en One när de gått ner i pris rejält.

Permalänk
Medlem

Kinect-kameran kommer att läsa av vad du har för kläder på dig. Om du har en fotbollströja på dig kommer du att få reklam för fotboll på xboxen. Den kommer dessutom känna av om två personer tittar på en köpt film så kommer inte det att funka för bara en får se filmen.

KÄLLA, läs allt här: http://images.4chan.org/v/src/1369686588920.jpg

Edit: källan blev fel först

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Kinect-kameran kommer att läsa av vad du har för kläder på dig. Om du har en fotbollströja på dig kommer du att få reklam för fotboll på xboxen. Den kommer dessutom känna av om två personer tittar på en köpt film så kommer inte det att funka för bara en får se filmen.

KÄLLA, läs allt här: http://images.4chan.org/v/src/1369686588920.jpg

Edit: källan blev fel först

Haha snacka om paranoida jävlar....hahaha och då menar jag inte MS utan dom stackarna som skrivit skiten. Snälla gå och göm er i skogen igen, haha...

no offence to u lolflakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fattar inte varför dom behållt regionslåsning, idiotiskt.
PS4 kör iaf vidare på olåst.

Vart har du läst att PS4an kommer vara regionsfri?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Kinect-kameran kommer att läsa av vad du har för kläder på dig. Om du har en fotbollströja på dig kommer du att få reklam för fotboll på xboxen. Den kommer dessutom känna av om två personer tittar på en köpt film så kommer inte det att funka för bara en får se filmen.

KÄLLA, läs allt här: http://images.4chan.org/v/src/1369686588920.jpg

Edit: källan blev fel först

So what? Det är ju så allt funkar, allt från butiksbiträden till google kollar efter dig för att se vilken approach de ska ha för att göra dig(och sig själva indirekt) så nöjda som möjligt genom att lyckas sälja mer.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Om jag nu kommer skaffa en konsoll så kommer en PS4a få göra sällskap med min PS1a.
Hade dock en 360 för ett par år sedan som man spenderade många många timmar på, så ingen fanboy här inte!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Alla underskattar den nya Xboxen, den här länken kommer förklara mycket= http://www.oxm.co.uk/54748/xbox-one-specs-are-boosted-by-the-...

Permalänk
Medlem

Xbox One är online only

har ni dåligt internet eller vill kunna spela offline så ska ni köpa Xbox 360 enligt huvudansvarige för Xbox på Microsoft

Detta innebär också att alla spel på Xbox One kommer sluta fungera när deras servrar läggs ner eller går ner

glöm inte heller att det inte bara är ert internet som tjänsten är beroende av utan nätet emellan och hos Microsoft.

Det finns en risk att ni inte kommer få spela era spel under julhelgen om MS inte budgeterat och planerat tillräckligt.
Dvs vad som hände Sim City och Diablo 3 kommer hända ALLA spel på Xbox One

http://www.polygon.com/2013/5/27/4369782/from-xbox-one-to-xbo...

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Det kan nog mycket väl bli ett XO för mig. Kinect verkar fungera coolt och MS brukar ha bra exclusiva spel. Det blir ju en del att ha både pc, Wiii U och XO, men man får mycket kul av det. Alla foliehattar som freakar ut över helt obekräftade rykten får göra det om de vill, men jag väntar gärna på någon typ av fakta innan jag säger att XO är ond.

Du är en vis man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Kinect-kameran kommer att läsa av vad du har för kläder på dig. Om du har en fotbollströja på dig kommer du att få reklam för fotboll på xboxen. Den kommer dessutom känna av om två personer tittar på en köpt film så kommer inte det att funka för bara en får se filmen.

KÄLLA, läs allt här: http://images.4chan.org/v/src/1369686588920.jpg

Edit: källan blev fel först

Jag tror inte att du vet vad en källa är, för det där är så långt ifrån en trovärdig källa man kan komma. Det finns just nu inget som säger att något i den texten kommer att ske, men du skriver att den "kommer" att göra dessa saker. Bara för att den skulle kunna så betyder det inte att den kommer göra det. Självklart kan den se att du har en fotbollströja på dig, det kan ju vilken rutten kamera som helst med lite mjukvara göra. Den viktiga fråga är om Xboxen kommer göra dessa saker, jag är starkt tveksam till det. Microsoft har aldrig sagt att den kommer göra det, utan det är lösa rykten som rapporteras om fakta för att få fler klick på hemsidor som spär på detta.

Patent gör inte heller att något kommer hända. Många företag har, som jag tidigare sagt, en mängd patent som de aldrig tänkt att använda. Men de vill ha dem dels för att ingen annan ska kunna använda dem, men även ifall att de vill använda i framtiden. Apple har som exempel sökt patent på att kunna stänga av mobilens kamera på konserter, men inte fan har det någonsin använts.

Den där artikeln och dess källor skulle inte gå igenom i högstadiet. Vi snackar om ett par foliehattar som inte förstår skillnaden mellan rykten och fakta, och sen försöker späda på det genom att väldigt löst försöka använda dessa rykten som fakta.

Vänta tills vi har konkret fakta till du börjar klaga. Om allt det här skulle visa sig vara rätt, då har man definitivt rätt att klaga, men just nu är detta bara lösa rykten utan verklighetsanknytning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Lite trist att den inte var kraftfullare än PS4an som det ryktades om men men
Xbox One var ett givet köp redan innan avtäckningen, Xbox Live, Forza, Halo, PGR är ju exklusivt till xbox och sist handkontrollen som är helt underbar. Kinekt intresserar inte mig så mkt men ska bli kul att testa iaf

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

ren jävla skit

en ful konsol fylld med konsumenthatande regler som gör den värdelös om 10-15 år samt när man inte har kontakt med dess servrar

Citat:

With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies

.

http://news.xbox.com/2013/06/connected

http://news.xbox.com/2013/06/license