Permalänk
Medlem

Bra bra

imponerande bygge måste jag säga!!

Permalänk
Medlem

hur tjock MDF har du byggt maskinen i ??

Permalänk
Skrivet av zapp13:

hur tjock MDF har du byggt maskinen i ??

22 mm

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem

Fasen va nice, det har verkligen tagit sig!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av bubblefrog:

Har gjort en inköpslista med priser som kommer hållas uppdaterad, listan hittar ni på http://antonfredriksson.se/cnc/

Lägger även ut solidworks filerna, dom hittas på
http://antonfredriksson.se/cnc/cnc.zip

Den prislistan ser inte helt uppdaterad ut, vad landade kalaset på totalt?

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Den prislistan ser inte helt uppdaterad ut, vad landade kalaset på totalt?

Har uppdaterat prislistan nu, det landade på strax under 5000 :-

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem

vet du vad som skulle uppskattas av alla här i swec?(mest jag)

är att du gör en video där du snackar lite hur du gjorde allt och kanske visa lite hur du gör för att få det att funka osv

har sagt det innan och säger det igen, skitfet bygge, gillas verkligen!!!!

Permalänk
Medlem

Kan man skicka beställningsjobb?

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande! Inte så farligt dyrt heller
Var det bökigt att få allt o fungera som det skulle med mjukvaran eller köpte du ett kit som mest var plug n play?

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra bygge, måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Detta kan varit bland de coolare byggena jag sett på sweclockers, flashig vattenkylning i all ära, men en CNC fräs! Nice. Synd bara att man har så lite plats på korridorsrummet...

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

vet du vad som skulle uppskattas av alla här i swec?(mest jag)

är att du gör en video där du snackar lite hur du gjorde allt och kanske visa lite hur du gör för att få det att funka osv

har sagt det innan och säger det igen, skitfet bygge, gillas verkligen!!!!

Får väl bli att göra en video nu i sommar

Skrivet av Nett:

Kan man skicka beställningsjobb?

PM

Skrivet av Dallebull:

Riktigt imponerande! Inte så farligt dyrt heller
Var det bökigt att få allt o fungera som det skulle med mjukvaran eller köpte du ett kit som mest var plug n play?

Lite bökigt va det men inte så farligt, det jobbigaste va nog mjukvaran som styr fräsen. Men som tur så finns det gott om forum

Skrivet av DDemis:

Jäkligt bra bygge, måste jag säga!

Skrivet av Simcon:

Detta kan varit bland de coolare byggena jag sett på sweclockers, flashig vattenkylning i all ära, men en CNC fräs! Nice. Synd bara att man har så lite plats på korridorsrummet...

Tackar, tackar kul att ni gillar det

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk

Hur spänner du fast arbetsstycket? Sen vill man ju naturligtvis se en film med maskinen i action

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Skrivet av dr slizer:

Hur spänner du fast arbetsstycket? Sen vill man ju naturligtvis se en film med maskinen i action

Just nu skurvar jag fast det men ska skaffa något bättre sätt, filmade lite i veckan men blev inte så bra så får fixa en bättre kamera så kommer det nog upp en film eller ett par

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk

Hej, awesome projekt! Men länken till inköpslistan funker ej.... Kan du post det igen?

Tack
/Uunbeliever

Permalänk
Medlem

Coolt bygge

Hej riktigt najs bygge!!!

Jag har några små frågor:)

Hur tjocka axlar använde du dig av?

Har du solidworksritningarna kvar?

//Oscar

Permalänk
Skrivet av Uunbeliever:

Hej, awesome projekt! Men länken till inköpslistan funker ej.... Kan du post det igen?

Tack
/Uunbeliever

Ligger uppe på länken i slutet av detta inlägg

Skrivet av oscar13:

Hej riktigt najs bygge!!!

Jag har några små frågor:)

Hur tjocka axlar använde du dig av?

Har du solidworksritningarna kvar?

//Oscar

Jag använder mig av 16mm axlar. Ligger uppe på länken i slutet av detta inlägg

Är dock en del jag skulle ändra om jag skulle bygga om, skulle tex använda mig understödda axlar t.ex Ebay

CNC Filer

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem

Jag är mycket intresserad av tråden och börjat kolla lite delar

Då hittar jag mgn15 rails som verkar vara bra. Funderingen är då om det kan bli mycket bättre med sådana än med SBR12/16 rails. På Y och Z axlarna.

Hgr15 rails finns också som verkar vara de man ska ha i så fall.

Permalänk
Skrivet av Barsk:

Då hittar jag mgn15 rails som verkar vara bra. Funderingen är då om det kan bli mycket bättre med sådana än med SBR12/16 rails. På Y och Z axlarna.

Hgr15 rails finns också som verkar vara de man ska ha i så fall.

Sådana rails(mgn15/Hgr15) är generellt sett alltid bättre, har dock lite dåligt med koll på hur mycket bättre. Men har man budgeten för det så är det att rekommendera. Har du någon idé på hur du vill bygga den?

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X