Webläsare (firefox/explorer) stänger ner sig samtidig

Permalänk
Medlem

Webläsare (firefox/explorer) stänger ner sig samtidig

Win7 Enterprise 64bit
Dell M4700 (I7-3740QM / 16gb)

Då vårt intranät (sharepoint) bara stöds till 100% av IE8 (!) kör jag ofta både IE och FF när jag surfar.
Ett par gånger per dag stänger webläsarna ner sig. Helt utan några felmeddelanden och alltid båda samtidigt.
Det händer även när jag har bara IE eller bara FF igång.

Jag gjort lite ytligare sökningar på google efter liknande problem. Tyvärr verkar det som att de flesta använder uteslutande en webläsare åt gången. Vilket är helt förståeligt.

Någon som har några tips/idéer om vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

Använder ofta IE och Firefox eller IE och Chrome samtidigt men har aldrig stött på de du nämner. Kan det vara någon plugin som kraschar och tar med sig båda webläsarna (tror inte att det är det, men i alla fall)? Besöker du samma sida i båda läsarna när det händer?

Det hela låter väldigt konstigt.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Earthchill:

Besöker du samma sida i båda läsarna när det händer?

Nix, inte samma sidor annat än google ibland.
Oftast intranätet via IE, kanske någon googlesökning.
Firefox, kör jag webradio och de mesta surfningen i.

Jag kör VPN-uppkoppling till kontorets nät när jag sitter ute hos kund, men detta inträffar också när jag sitter på vårat nät på kontoret.

Permalänk
Medlem

Tror det behövs felsökning av datorn eller nätet. För det där du nämner har jag aldrig stött på.

Permalänk

Hej ner

Jeg har heller aldrig hørt om et lignende problem, men eftersom du snakker om et "intranet", går jeg udfra at I har flere maskiner. Kunne du evt. teste om det samme sker på en anden maskine? Hvis det er det samme, så er mit bud, at det skyldes det "image" firmaet bruger, eller jeres netværk.

Hvis det kun sker på din maskine, kan du evt. prøve at sætte maskinen til "default settings" under kontrolpanel -> internet options.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.