Exchange mail konto Outlook 2013?

Permalänk

Exchange mail konto Outlook 2013?

Hej!

Jag blir inte klok på hur man lägger upp ett Exchange mail konto i Outlook 2013. Det går hur lätt som helst i Win 8 mail program men hittar inte vart man ska lägga in domän i Outlook 2013.
Snälla hjälp mig !

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

När du först öppnar Outlook kommer en ruta som frågar om du vill lägga till en nytt konto, tryck "JA" och därefter "Manuell konfiguration" så finns det ett alternativ med Exchange. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Tack men jag hittar ingenstans där man ska ange domän och då hittar den inte mailservern.
Man måste väl kunna ange domän någonstans?
Det kan man göra på Win 8 mailprogrammet.

Permalänk
Medlem

Funkar det inte att skriva?

domän\servernamn

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

För mig frågar den efter

1. Domän
2. Användarnamn

Det är bara att välja manuell och sen exchange konto

Permalänk

tack alla för att ni tar er tid och svarar.
Dock måste jag göra något helt fel. Jag har Outlook 2013 som ingår i office paketet.
Först när jag ska lägga till en ny konto då väljer jag konfigurera manuellt och väljer då första alternativet, Exchange.
Får ett meddelande att jag måste gå igenom kontrollpanelen då detta inte är möjligt då outlook är igång.
Går dit och väljer första alternativet igen och ska ange server och användarnamn.
Får inte upp domän någonstans.
Testade med domän/mailserver och då säger den att den inte hittar mailservern.

Tack på förhand.

Permalänk