Asus låter konstnärer formge moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Måste fråga, vadfan är det till höger på första bilden(eller ja, alla bilder) vart ska dom delarna sitta? ;o

Moderkorten har en plåt på baksidan också vilket då är de man ser på sidan

Permalänk
Entusiast

Bild nummer fyra ser ju ut att vara direkt plockad från Dödsstjärnan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns en gyllne regler för detta. Och den lyder..

Gillar du inte utseendet? Köp den då inte..

Smaken är som baken..

Jag ska alltså vara utan moderkort? Man skulle nästan kunna säga att samtliga moderkort lider av detta problem. De enda som undkommit denna designens pest är kort i den lägre klassen, vilka tyvärr inte alltid når upp till alla krav.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Dom som vill ha en diskret dator köper säkert ett diskret chassi.
Ett diskret chassi har inga fönster och där med så spelar moderkortets utseende ingen roll.

Sluta klaga.

Permalänk
Medlem

Måste vara den kortaste nyheten i SweC's historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Undra hur man ska få plats med detta moderkort?http://www.sweclockers.com/image/red/2013/06/05/Asus_artist_0...

Pipan sticker ju ut 10 meter, kommer krocka i pci-plåtarna.

Det är antennen för wifi

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Bild nummer fyra ser ju ut att vara direkt plockad från Dödsstjärnan.

ja fick själv lite star wars vibbar från den.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Faller inte in i min smak..

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Det är antennen för wifi

Jaha, det förklarar ju saken haha. Smart och snygg lösning!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

As snyggt! Icke praktiskt men mycket snyggt! Fattar inte att så måga sterila gubbar ska kommentera oj buuuhuuu vad fult...inte presis så att jag skriver samma sak i alla "stilrena" trådar....grow up

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

va fan är detta? star trek edition LOL

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Galet snygga. Men tyvärr kommer dessa moderkort inte till sin rätt i ett chassi, rum, lägenhet/hus som inte har samma tema.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ruskigt fult! Hade hellre sätt något renare, stiliserat platt till och med.
Militär och vapenfasonerna kan dem få behålla i USA. Gå oss något vettigt i Sverige och resten av världen.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Är det 1 tums slanganslutningar på "WINGED CHARGER" (Bild 4) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Världens mest lättstötta kille?

Rätt coola. Fick lite Giger-vibbar.

A, du!

Jag har sörjt gamla nakna kretsar ända sedan jag såg den här artikeln...

...Säger vi;)

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Kan vara de fulaste moderkorten jag någonsin har skådat.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

As snyggt! Icke praktiskt men mycket snyggt! Fattar inte att så måga sterila gubbar ska kommentera oj buuuhuuu vad fult...inte presis så att jag skriver samma sak i alla "stilrena" trådar....grow up

Fast det är ju ungefär vad du gör nu när du presenterar en åsikt i stark konflikt till den allmänna uppfattningen i denna tråden.

Permalänk
Medlem

Definiera konstnärer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edmond:

Definiera konstnärer..

Personer som gör konstiga saker som skapar diskussion på forum.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tycker dagens moderkort är rätt tråkiga, även med all plast och försök till awesomeness, men det här och det andra i samma stuk tyckte jag var riktigt ballt:

Det enda som suger är att man inte kommer ha grafikkort som har samma stil. Hade det funnits hade jag lätt köpt det där och sen skaffat ett chassi med ett fönster för en gångs skull. Iofs skulle jag vilja ha ett chassi i samma stuk också. Blir dyrt det här

Permalänk
Avstängd

Roligt att någon får leka och göra lite grejer.
Men jag hoppas det bara tillverkas i ett enda exemplar.
Jag hoppas verkligen inte att dom börjar sälja de här!

Permalänk
Medlem

NEJ

Jag tänker inte låta någon konstnär andas på mitt moderkort om det där är resultatet. Ah hell no!

Permalänk
Medlem

Fick dubbelkolla kalendern...
...nej det är inte 1'e April idag!

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem

Kanske bara jag..men..Fyfan vad det ser ut :).

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

"Asus låter konstnärer formge moderkort", menar asus att de låter elever årskurs 7 som leker konstnärer formge moderkort eller?

Permalänk
Entusiast

En del av av dessa alster är ju icke praktiska.
Det vill säga ej användbara i en funktionell maskin. Detaljer är i vägen för väsentliga kontakter/kortplatser och monteringssdetaljer.

Hade ju varit intressant om dessa alster kunnats användas direkt i ett datorbygge.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

En del av av dessa alster är ju icke praktiska.
Det vill säga ej användbara i en funktionell maskin. Detaljer är i vägen för väsentliga kontakter/kortplatser och monteringssdetaljer.

Hade ju varit intressant om dessa alster kunnats användas direkt i ett datorbygge.

Det är konst"igt"!:)

Förövrigt det fulaste jag sett på länge....

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Skulle passa som basplatta till många W40k trupper Snygga detaljer. jag gillar konst, men har svårt se över faktum att moderkort ska vara funktionella och driftsäkra i detta fall... Men lite annan inspiration skulle jag kanske kunna tänka mig hänga en på väggen

Permalänk

Vilken rolig idé! Men som sagt dom är ju inte till för att sitta inne i spelburken!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

..och folk klagar på Gigabytes fula brädor, roflol..

..och förresten, jo ren å simpel design kan vara snygg design, förstår liksom inte överdrivandet a'la starwars or whatever? Blir en soppa av allt i min mening.